YOO
Ben stilaan de knoop aan 't doorhakken voor m'n volgende systeemhelm.
Eerst begonnen met al de gegadigden op m'n hoofd te smijten, en enkele minuten in de shop mee rond te lopen 

En dan valt de Nolan N103 al direct af 

Raar want m'n vorige klaphelm was een N101, die qua pasmaat op m'n hoofd gegoten was. Soit, geen nieuwe Nolan dus.
Dan, wie schiet er over, de gebruikelijke drie dus, de nieuwe Systeem6 van BMW, de C3 van Shuberth, en de Multitec van Shoei.
Heb ze alledrie op m'n hoofd gehad, en de BMW paste als de beste, maar niet zoveel beter dat 't de finale knoop bleek.
Echter, de Multitec mist een zonneklepje, niet dat ik 't veel gebruik, maar ik laat 't altijd een cm of twee/drie naar beneden, om de zon uit m'n ogen te houden. Ik draag toch meestal een zonnebril, maar 'k heb dus makkelijk last van fel zonlicht in m'n ogen, daarom hecht ik er wel belang aan.
Heb die Multitec is goed bekeken, in gedachten met dat ik op een ander forum is gelezen heb dat ie bij een gevallen motard spontaan was opengeklapt. Moet zeggen dat 't kliksysteem me niet echt heel sterk lijkt. Fragiel is misschien overdreven, maar toch, 't zal niet veel schelen. Twee kleine plaatjes die om een smal boutje klikken, kweetnie...
Kortom, die Multitec heeft mi. z'n minpunten.
Die C3, die heb ik na al wat er te lezen valt op dit, en andere fora al afgeschreven. Ventilatieknopjes die tijdens 't rijden afvliegen, vizieren die spontaan toeklappen, of lekken, of bedampen. Spijtig, want anders was dit een prachthelm, hij past goed, en ziet er goed uit. En als ie openstaat ben je, in tegenstelling tot de C2 en Concept geen vliegenvanger meer, 't kinstuk staat wanneer opengeklapt eindelijk op een aanvaardbare hoogte tov. de helm zelf.
Dus, de nieuwe Systeem6 van BMW. Past perfect, is de lichtste van de drie, maar ook de duurste. 't Scheelt zo'n 90€ met de goedkoopste, de Multitec. Is enkel verkrijgbaar in drie kleuren, als je 't egaal wil houden, en dus niet in 't wit, wat ik eigenlijk wilde. Maar zilver is ook niet lelijk. Anyway, m'n voorkeur momenteel gaat naar deze helm, maar ik ga ze eerst alle drie is testrijden. 
Spijtig genoeg kan dit niet bij dezelfde dealer. Heb in Denderhoutem al gevraagd of ik een helm kan testrijden, en ze waren daar niet echt happig op. Pech, want da's m'n vereiste, anders twijfel ik zelfs geen seconde om de BMW-helm te kopen.
Soit, nog ff wachten, begin mei, en dan is een dagje gaan testen, en daarna eentje kopen 

Grtz, Philip!