24/05/2010 - Cerfontaine - Couvin - Chevetogne

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
adjuvo

Re: 17/05/2009 - Chevetogne - Beveiliging Motorrijders

Bericht door adjuvo »

one-one schreef:spijtig van het slechte weer 's morgens hetgeen er voor zorgde dat menig thuis bleef maar zij die er niet waren hadden ongelijk. Een fantastische dag, super goede organisatie en het doet me goed dat veel collegae begaan zijn met de motorrijders, hun veiligheid en er ook reking mee houden dat motorrijden nog plezierig moet zijn en dit mbt de snelheid.
Je mag zeggen van Wallonie wat je wilt maar lokale en federale politie treedt er enkel kordaat en streng op bij de "zotten" die ieder weekend de Ardennen onveilig maken, hun leven maar ook dat van anderen op het spel zetten door aan waanzinnige snelheden en "krimineel- en onkundig rijgedrag" onze hobby te "verkrachten"...
Volgend jaar ben ik zeker terug van de partij...Thanks to Dirco Dinant en onze vriend wijlen Renoy Roger die met dit initiatief startte.
Nice to meet Moh_Fan , ALX en Vertigo
Het weer heeft ons zeker parten gespeeld , maar ik begreep van Steve dat er alsnog 169 deelnemende teams aanwezig waren
(dus veel meer deelnemers !) en alle deelnemers blijken desondanks het weer een positieve ervaring aan dit evenement te hebben overgehouden ( en niet alleen op dit forum , maar ook daarbuiten ).

Het feit dat sommigen op het laatste moment afhaakten gezien de barre weersomstandigheden betekent evenmin dat wij hen tot levenslange dwangarbeid zullen verplichten of op de eerstvolgende onthaalavond zullen stenigen , iedereen maakt nog steeds voor zichzelf uit wat hij durft , kan of wil ...

Dit is niet het forum van het Laatste Oordeel , dus even goede vrienden !

Anderzijds een tip mocht zich deze situatie in de toekomst opnieuw voordoen zijn jullie eveneens per wagen welkom , al is de lol er dan wel grotendeels af voor wat de rit zelf betreft , maar dat bepaalt alweer eenieder voor zichzelf .

Voor wat de volgende editie betreft zullen we zeker niet nalaten om iedereen tijdig op de hoogte te houden en mochten er inmiddels her en der nog gerelateerde artikels verschijnen sluiten we ze zeker in ( Het evenement is op zondag reeds op RTL-TVI uitgezonden .)

P.S. Het siert U als mens One-One om de eer van dit evenement tevens op te dragen aan Roger Renoy , wiens echtgenote eveneens het ganse traject heeft afgelegd zoals je zelf wel zal gemerkt hebben.

Respect & CU on the road !

Adjuvo en Junior !

:salut:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

one-one schreef:Je mag zeggen van Wallonie wat je wilt maar lokale en federale politie treedt er enkel kordaat en streng op bij de "zotten" die ieder weekend de Ardennen onveilig maken, hun leven maar ook dat van anderen op het spel zetten door aan waanzinnige snelheden en "krimineel- en onkundig rijgedrag" onze hobby te "verkrachten"...
Dàt zou de filosofie van IEDERE politiezone moeten zijn i.p.v. door miereneukerij de kassa proberen te spekken.

Ik heb wel spijt dat ik er niet bij was, maar er is niks waar ik zo'n hekel aan heb als 's morgens in de gietende regen te moeten vertrekken. Begint het een uurtje later dan ben ik ter plekke en kan het me al veel minder schelen :-?

Hoe voel je in België dat de zomer eraan komt ? De regen wordt steeds warmer :-(
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
adjuvo

Bericht door adjuvo »

Voor wie er niet bij kon zijn of nog eens wil terugbkikken hebben we het ritje even samengevat :

http://www.vimeo.com/4782861

De regen en het donkere weer hebben we met wat achtergrondmuziek pogen te compenseren ... :lol:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

adjuvo schreef:De regen en het donkere weer hebben we met wat achtergrondmuziek pogen te compenseren ... :lol:
JA, met een bluesnumer :lol: :lol: :lol: Sarcastisch ofwa :mrgreen:

Toch jammer dat ik mijne sticker heb gemist, maar dan had ik er maar iets voor moeten overhebben :mrgreen: Hopelijk volgend jaar meer geluk :sunny:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
adjuvo

24/05/2009 - Chevetogne - Beveiliging Motorrijders

Bericht door adjuvo »

De editie 2010 gaat door op 24 mei !

Meer nieuws volgt van zodra de vertalingen rond zijn .

P.S. Voor wat de deelnemers uit Nederland betreft komt er nog een extra update !

Afbeelding
xantingo
Contacteer:

Re: 24/05/2010 - Chevetogne - Beveiliging Motorrijders

Bericht door xantingo »

Pinkstermaandag dus? Dat lijkt me haalbaar...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
moh_fan
Contacteer:

Re: 24/05/2009 - Chevetogne - Beveiliging Motorrijders

Bericht door moh_fan »

adjuvo schreef:P.S. Voor wat de deelnemers uit Nederland betreft komt er nog een extra update !
Ik houd het in de gaten Rudi!
Stuur me een PB van zodra je meer weet, dan zorg ik dat de NL collega's van het RT-forum op de hoogte worden gebracht.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
adjuvo

Bericht door adjuvo »

moh_fan schreef:
adjuvo schreef:P.S. Voor wat de deelnemers uit Nederland betreft komt er nog een extra update !
Stuur me een PB van zodra je meer weet, dan zorg ik dat de NL collega's van het RT-forum op de hoogte worden gebracht.
It's a deal Jeroen ! :cheers:

1 man , 1 woord , ... 2 wielen !

Hou je haaks !

Rudi
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

moh_fan schreef:
't Is voor deelnemers uit Nederland, niet uit Afghanistan :grin:
adjuvo

Bericht door adjuvo »

Afbeelding

Bij deze de officiele agenda voor de editie 2010 ... vers van de pers !

Op 24 mei 2010 organiseren de Coordinatie- en Steundirectie (CSD) van de federale politie en de zeven Lokale Politiezones (PZ) van het gerechtelijke arrondissement DINANT en verschillende andere zowel burgerlijke als politionele partners, en dit voor het derde opeenvolgende jaar, hun “veiligheidsdag motorrijders”.
Bewustmaking, veiligheid, hoffelijkheid en vriendelijkheid blijven de trefwoorden van dit evenement.

Door middel van een road book zullen de deelnemers de site van het vliegveld van Cerfontaine verlaten en ze zullen op ontdekking van de Thiérache de schilderachtige wegen van het arrondissement doorkruisen om in het provinciale domein van Chevetogne aan te komen.
Net als vorig jaar zullen de motorrijders contacten kunnen onderhouden met beroepsmensen (burgers, politiemensen, brandweer,…) en ze zullen de gelegenheid hebben, als ze langs de verschillende sites zullen komen, informatie en raad te krijgen gericht op besturing, eerste hulp, uitrusting,…
Een maaltijdpauze is voorzien in COUVIN.

Nieuw dit jaar: meerdere prijzen (motorstages, tandem- en valschermsprongen) zullen de motorrijders die aan de tocht hebben deelgenomen en de vragenlijst over veiligheid hebben beantwoord, belonen.

Ook dit jaar zijn de autobestuurders op die ontdekkingsdag van de motorwereld uitgenodigd op dezelfde voorwaarden als de motorrijders.

Net als vorig jaar zal de motorrijders contacten kunnen leggen met beroepsmensen (burgers, politiemensen, brandweer) en ze zullen de mogelijkheid hebben, tijdens hun tocht door de verschillende locaties, informatie en raadgevingen te kunnen krijgen op het gebied van rijvaardigheid, EHBO, uitrusting, enz.

De inschrijvingen zullen van 9 uur tot 11 uur op het vertrekpunt georganiseerd worden.

Om aan het evenement te kunnen deelnemen, zullen de piloten steeds een “veiligheidshandvest” moeten ondertekenen, en zich zodoende ertoe verbinden om de wegcode na te leven en een voertuig te gebruiken, dat aan de eisen van de geldende wetgeving voldoet,…
De deelneming in de kosten bedraagt 5 € per ploeg.
Dit bedrag omvat de inschrijving, het road book (met mogelijkheid om de reisweg te downloaden indien in het bezit van een “Tripy”) en de badge die op een voor de organisatoren zichtbare plaats aangebracht zal moeten worden.
De opbrengst van die dag zal volledig overgemaakt worden aan een charitatieve instelling.
Dit jaar werd de Vereniging van Ouders van Verongelukte Kinderen gekozen.

http://www.addrm.be" onclick="window.open(this.href);return false;
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Staat in mijn agenda...
Zijn er nog geïnteresseerden die vertrekken vanuit de buurt van Lier - Mechelen - Heist-op-den-Berg?
CarlB

Bericht door CarlB »

xantingo schreef:Staat in mijn agenda...
Zijn er nog geïnteresseerden die vertrekken vanuit de buurt van Lier - Mechelen - Heist-op-den-Berg?
ik vertrek vanuit Duffel, maar misschien kunnen we afspreken ergens op een parking om samen met WimLT, John en consoorten te rijden... plaats en tijd komen we nog wel te weten
grt
C
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Garmin ZUMO 660 - Xenon
adjuvo

Re: 24/05/2010 - Cerfontaine - Couvin - Chevetogne

Bericht door adjuvo »

Opgelet : 2 belangrijke verschillen tov de vorige editie :

1. Het vertrek en eindpunt zijn dit jaar omgewisseld : dus VERTREK in CERFONTAINE en aankomst in Chevetogne !

2. In tegenstelling tot vorig jaar zijn er dit jaar GEEN ritten onder begeleiding van wegkapiteins voorzien .
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Nog eens terug in de spots zetten...

wordt er ergens afgesproken om samen naar ginder te rijden?
Enne... ik ben nog zo ene zonder gps, zijn er mensen die ik tijdens de rit mag volgen - ik zit er niet mee in om verloren te rijden (dat ben ik gewoon) maar ben nogal bang alleen in die donkere bossen :mrgreen:
adjuvo

Bericht door adjuvo »

xantingo schreef:Nog eens terug in de spots zetten...

wordt er ergens afgesproken om samen naar ginder te rijden?
Enne... ik ben nog zo ene zonder gps, zijn er mensen die ik tijdens de rit mag volgen - ik zit er niet mee in om verloren te rijden (dat ben ik gewoon) maar ben nogal bang alleen in die donkere bossen :mrgreen:
Alle voorstellen zijn welkom , ik vertrek vanf Ternat ...
adjuvo

Bericht door adjuvo »

****** UPDATE ******

Beveiliging van de Motorrijders 24 mei 2010
Bewustmaking, veiligheid, hoffelijkheid en vriendelijkheid

Op 24 mei 2010 organiseren de Coordinatie- en Steundirectie (CSD) van de federale politie en de zeven Lokale Politiezones (PZ) van het gerechtelijke arrondissement DINANT en verschillende andere zowel burgerlijke als politionele partners, en dit voor het derde opeenvolgende jaar, hun “veiligheidsdag motorrijders”.

Bewustmaking, veiligheid, hoffelijkheid en vriendelijkheid blijven de trefwoorden van dit evenement.

Programma

Door middel van een road book zullen de deelnemers de site van het vliegveld van Cerfontaine verlaten en ze zullen op ontdekking van de Thiérache de schilderachtige wegen van het arrondissement doorkruisen om in het provinciale domein van Chevetogne aan te komen.

Net als vorig jaar zullen de motorrijders contacten kunnen onderhouden met beroepsmensen (burgers, politiemensen, brandweer, enz.) en ze zullen de gelegenheid hebben, als ze langs de verschillende sites zullen komen, informatie en raad te krijgen gericht op besturing, eerste hulp, uitrusting, enz.

Een maaltijdpauze is voorzien in COUVIN. De mogelijkheid zal bestaan een warme maaltijd (geroosterde hesp, pastas en taboulé en rauwkostsalade) op de site van “Champaniat” te nemen.
De gevraagde prijs in voorinschrijving bedraagt 12 euro en 15 euro de dag zelf naargelang de beschikbare voorraden. Broodjes of worstbroodjes zullen ook voorgesteld worden tegen +/- 3 euro.
Voor de reservaties is de referentiepersoon Commissaris LETE Patrick (tel: 060 /310 207 - Email: patrick.lete@skynet.be). NB : wacht niet te lang voor uw reservatie.

Nieuw dit jaar: meerdere prijzen (motorstages, tandem- en valschermsprongen) zullen de motorrijders die aan de tocht hebben deelgenomen en de vragenlijst over veiligheid hebben beantwoord, belonen. De resultaten alsook de naam van de winnaars zullen later in de rubriek "evenementen" van de website van de federale politie verschijnen.

Ook dit jaar zijn de autobestuurders op die ontdekkingsdag van de motorwereld uitgenodigd op dezelfde voorwaarden als de motorrijders.

De inschrijvingen zullen van 9 uur tot 11 uur op het vertrekpunt georganiseerd worden.

Om aan het evenement te kunnen deelnemen, zullen de piloten steeds een "VEILIGHEIDSHANDVEST " moeten ondertekenen, en zich zodoende ertoe verbinden om de wegcode na te leven en een voertuig te gebruiken, dat aan de eisen van de geldende wetgeving voldoet, enz.

De deelneming in de kosten bedraagt 5 € per ploeg.

Dit bedrag omvat de inschrijving, het road book (met mogelijkheid om de reisweg te downloaden indien in het bezit van een “Tripy”) en de badge die op een voor de organisatoren zichtbare plaats aangebracht zal moeten worden.

De opbrengst van die dag zal volledig overgemaakt worden aan een charitatieve instelling. Dit jaar werd de Vereniging van Ouders van Verongelukte Kinderen gekozen.

Hierna volgen de voorgestelde activiteiten:

CERFONTAINE - CHEVETOGNE : +/- 150 KM

Meer Info , reisweg , contactgegevens enz op :

http://www.polfed-fedpol.be/event/Dinan ... 010_nl.php
Plaats reactie