een boxer is een bijzondere vorm van een V-motor, nl eentje met een cylinderhoek van 180°pascal schreef:Een boxer is een v motor?????????????????
wat is een lijn motor dan ,een toegevouwen boxer motor
Gaby
Moderator: GVN
een boxer is een bijzondere vorm van een V-motor, nl eentje met een cylinderhoek van 180°pascal schreef:Een boxer is een v motor?????????????????
wat is een lijn motor dan ,een toegevouwen boxer motor
AEE schreef:in 2009 (maart) kocht ik dus ook een nieuwe gs![]()
op 1200 km eerste olie wissel laten doen, en tot 7000 km = dus op 5800 km , 4.75l olie kunnen bij gieten![]()
Michael schreef:welke soort olie?
Probleem is dat BMW dit olieverbruik als binnen de toleranties beschouwd. De mijne gebruikte bij het eerste blok ook ongeveer 3 liter per 10.000 km. Als je van een Paneuropean afkomt (nog geen 200cc/10K kms verbruik na dik 300.000 km) is dat een schok. BMW beschouwt 1 liter op 800 km als zijnde niet normaal. Ik heb al eerder gezegd hier dat BMW de 2takt aan het heruitvinden is. Een dealer zal er dus ook niet naar kijken want BMW vergoedt de uren niet en de garantie kan dus niet geclaimd worden. En de klant wil er niet voor betalen dus de dealer moet er dan voor opdraaien. Die verschuilt zich dan achter het BMW verhaal.Bob schreef:AEE schreef:in 2009 (maart) kocht ik dus ook een nieuwe gs![]()
op 1200 km eerste olie wissel laten doen, en tot 7000 km = dus op 5800 km , 4.75l olie kunnen bij gieten![]()
![]()
![]()
![]()
Nieuw gekocht in maart van dit jaar ? Die ging bij mij direct naar de dealer en ik kwam 'm niet terughalen voor daar in garantie iets aan gedaan was. Wàt ze er juist aan moeten doen, zullen ze daar wel weten zeker ? 't Is hun job.
Verhaal van de schokdempers is ook bekend. BMW betaalt ongeveer 38 euro per schokbreker aan Showa, heb ik uit welingelichte bron. Voor die prijs moeten zij het maken. BMW gaat ervanuit dat de schokbrekers bij normaal gebruik binnen de garantieperiode niet kapot gaan. Als ze wel kapot gaan dan heeft BMW voor weinig geld een oplossing. Gaat een schokbreker kapot na een hogere kmstand binnen de garantieperiode of gewoon buiten de garantieperiode dan heb je dikke pech en durven ze voor diezelfde schokbreker belachelijke bedragen rekenen. Een neiuwe achterschokbreker van Showa kost dan plotseling 850 euro.AEE schreef:
Wat me gisteren ook opviel tijdens een dagje eifel dat de achter/voor schokdemper van 2009 duidelijk van een mindere kwaliteit zijn als model 2005 (mijn vorige GS) na een half uurtje gassen gaan deze pompen en hebben echt moeite om alles te verwerken![]()
......heel spijtig voor een moto van zoveel pleurokes dat ze bij bmw besparen door mindere kwaliteit schokdempers te gebruiken............nochtans was de baanligging toch het stokpaardje van de GS
![]()
J-P schreef:Verhaal van de schokdempers is ook bekend. BMW betaalt ongeveer 38 euro per schokbreker aan Showa, heb ik uit welingelichte bron. Voor die prijs moeten zij het maken. BMW gaat ervanuit dat de schokbrekers bij normaal gebruik binnen de garantieperiode niet kapot gaan. Als ze wel kapot gaan dan heeft BMW voor weinig geld een oplossing. Gaat een schokbreker kapot na een hogere kmstand binnen de garantieperiode of gewoon buiten de garantieperiode dan heb je dikke pech en durven ze voor diezelfde schokbreker belachelijke bedragen rekenen. Een neiuwe achterschokbreker van Showa kost dan plotseling 850 euro.AEE schreef:
Wat me gisteren ook opviel tijdens een dagje eifel dat de achter/voor schokdemper van 2009 duidelijk van een mindere kwaliteit zijn als model 2005 (mijn vorige GS) na een half uurtje gassen gaan deze pompen en hebben echt moeite om alles te verwerken![]()
......heel spijtig voor een moto van zoveel pleurokes dat ze bij bmw besparen door mindere kwaliteit schokdempers te gebruiken............nochtans was de baanligging toch het stokpaardje van de GS
![]()
Mijn werkmotor had na anderhalf jaar 2 lekke schokbrekers. Omdat er een kleine 60.000 km op de teller stond zei BMW dat het geen garantie was maar normale slijtage. Nu zitten er 2 fantastisch Hyperproschokbrekers op die goedkoper zijn en en stukken beter.
carl theeuwes schreef:hoi jongens
Niet panikeren met het olie verbruik bij de eerste 10000km word er geen full syntetiche olie op gedaan dit om de motor in te rijden na 10000 km word er full sentetiche olie op gedaan en gaat het olie verbruik verminderen een bmw motor is pas na 40000 km in gereden dus je hebt nog wat tijd ???????????,,
groetjes carlgs
WALTER GSAdventure schreef:Geplaatst: Za Okt 09, 2004 11:12 am Onderwerp: NOG MAAR EENS OLIEPEIL
--------------------------------------------------------------------------------
Om u te dienen. (ps. koffie kan je vervangen door thee)
oliepeil als volgt te controleren. En dit lijkt me het beste.
1) na een rit motor op zijpikkel.
2) helm af en eventueel motorvest enz.
3) dan je motor op de middenbok plaatsen, wel te verstaan moet de motor op een horizontale plaats staan.
4) ga een tas koffie drinken en neem uw tijd.
5) nadat je koffie op is ga je naar je peilglas kijken.
6) de olie moet zichtbaar zijn. Als het peilglas vol is tot boven is het zeer goed en dien je niets bij te vullen.
7) oliepeil tot het midden (rode punt) nog altijd zeer goed, niets bijvullen.
oliepeil onder het midden nog altijd zeer goed, niet bijvullen doch in het oog te houden bij de volgende koffie.
9) oliepeil ligt tegen de onderkant van het peilglas, beetje olie bijvullen. LET OP ongeveer een 300 cc is ruim voldoende want het verschil tussen onderkant en bovenkant is 500 cc (0.5 liter of 500 cl)
10) olievulstop en zijn ligplaats heel heel goed afkuisen zodat ie goed afsluit want er kan al eens olie lekken langs de vulstop.
11) Na een rit hetzelfde ritueel, koffie enz.
12) Bijvulen met bvb. half synthetisch is perfect.
13) pas op voor uw maag, de koffie niet te straf he
extra nog dit, altijd kalm opwarmen tot bedrijfstemperatuur.
Ook na een sportieve rijstijl kalm laten afkoelen. Hoe? Door de laatste 3 à 400 meter op het gemak te rijden.
De eerste 10.000 km gewone olie de volgende kms half synthetisch. Dit is meer dan goed.
Nooit geen additieven bijvoegen. Waarom niet? Ik zie het zo ( maar er is ooit een wetenschappelijk onderzoek naar gedaan) indien je in je koffie één suikerklontje neemt smaakt die toch goed? Indien je er nu 2 of meer neemt smaakt die koffie ook nog goed, maar helemaal niet nodig.
Te veel olie is aanzetten tot olieverbruik en risico op schade. Oliekeerringen enz.
Ik ga nu mijn olie nog ff kontroleren.

Wij hadden geluk,de dag dat we daar aankwamen stond er nog;ferme, op het bord.Maar een duitser die van de andere kant kwam verzekerde ons dat het te doen was en inderdaad,men was juist bezig met de laatste meters asfalt sneeuwvrij te maken toen we boven kwamen.Michael schreef:hmm 3 weken geleden was bonnette nog niet open