De laars van Henegouwen 2009

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Philippe

Re: De laars van Henegouwen 2009

Bericht door Philippe »

Harald schreef:
Philippe schreef:....... rond de 30° tijdens de rit.

....
Das veel :grin:
In de zon had je die temperatuur,ben onderweg in de namiddag een temperatuurmeter
tegengekomen en die gaf 26° aan
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
Jantje GS

Bericht door Jantje GS »

Bedankt aan allen die aan de start waren in Beaumont :grin:

Wij deze morgen vertrokken in Kortrijk met deftig wat regen,
maar vanaf Doornik reden we al in de zon 8-)
Onderweg vond Mufke het zelfs te warm om moto te rijden,
de boordcomp gaf dan ook 29.5° aan.

We zijn aan de eindstop iets vroeger moeten doorrijden,
daar we Franneke nog moesten gaan ophalen bij mémé en pépé.
groetjes aan degenen die we nog hebben gemist.

ps noteer alvast 18 oktober Far West-rit
gs 1200 LC trippel black
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Zo zij die thuis bleven voor de regen hadden om verschillende redenen weer eens ongelijk.

Het was een prachtige rit.
Het was prachtig weer met temperaturen tot bijna 30 graden
Het was goed gezelschap vandaag
Het was een piknick met een vieuw
Het was leerzaam (ik sta volgende week als eerste aan Wally's BBQ :grin: :grin: )

Maw het was dik in orde. Bedankt Jan en Yves voor het werk en ons deze mooie dag te bezorgen.

Ook dank aan mijn companie vandaag... Wally, Scampie,SvenRT en WimLT

Tot de volgende
Danny
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

sprint schreef:Deze morgen opgestaan met veel last in de onderrug. :-?
:wink:
Stoelgang kan iedereen overkomen Marnix, niet verlegen zijn... :-P :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Oscar

Bericht door Oscar »

Dank aan de inrichtende personen , mooie rit en vooral prachtig weer . Groetjes Eric ' s Kamiel en Ikke
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Inderdaad, een formidabele rit vandaag...en wat een weer....ganse dag bij temperaturen van rond de 28°C gedurende de volle 500km...terwijl het in der Heimat regende...

Ergens een tussenstop...
Afbeelding

De startplaats...
Afbeelding

Wist Bella veel da ze de straat waar ze graast alvast naar haar Final Destination hebben genoemd...de Wally had haar bijna meegenomen...iets met een BBQ next week ofzo...
Afbeelding

Nen dikke, welgeméénde, PROFICIAT aan de organisatoren, een parcours om U tegen te zeggen met fast-lane's en het nodige bochtenwerk, voor 90% zelfs in prima staat...kom je nie vlug meer tegen...chapeau :thumleft:
Voor de afwezigen, downloaden die rit en op een ander tijdstip rijden :wink:

Eveneens thx aan de company, WimLT, Rusor, Wally en Sven12RT :wink:
Laatst gewijzigd door Werner Von C. op 14 jun 2009, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

van hieruit ook een dikke MERCI , schone rit ,goed weer , meer moet dat niet zijn om een prachtige dag te beleven :thumleft: :thumright:

Van de moment dat je daar Frankrijk binnenkomt krijg je een beetje een vakantiegevoel. :mrgreen:
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Yep, 't was dik in orde.

Hoe de dingen toch raar kunnen verlopen:
vertrekken in regen met blaazekes.
onze derde reisgenoot die amper na 10 km afhaakt wegens geen vertrouwen :roll:
en dan een héél tof ritje in de zonneschijn met zeer aangename temperaturen.

Dit was een goeie test voor de C-change. En die is er met klank en glans door. een heel goede investering.

Yves, Jan en Inge dikke merci. Gelijk of da we hier zeggen: 't wa bère :thumleft: :thumleft:
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
paulh

Bericht door paulh »

om 7.30u vertrokken in Hoogstraten... geen druppel gezien en heel de dag in Henegouwen en Frankrijk in de zon gereden. Wel vastgereden op wegenwerken (die al maanden bezig zijn...?) en grote omtoer gemaakt... route afgebroken en Givet-Dinant langs de Maas gezoefd... een laatste drink in Dinant centrum en E411 naar huis... 623 km op teller.
Bedankt aan de makers, Yves en Jan.
yve(G)s

Bericht door yve(G)s »

Bedankt aan allen die er waren en jammer voor deze die er niet waren afgeschrikt door wat druppels!!! :roll:
Bedankt ook voor alle "mercie's" die we kregen na de rit en we proberen steeds er het beste van te maken of zoals men zegt ...gemaakt voor motards door motards!!!

....
paulh schreef:Wel vastgereden op wegenwerken (die al maanden bezig zijn...?)
Ja Paul deze werken waren idd al maaaaaanden bezig en steeds werd verkeer toegelaten in het weekend zonder problemen (ook bij de laatste controle). Als ze er dan op het laatste moment anders over gaan beslissen...
paulh

Bericht door paulh »

we probeerden er "door" te geraken. De eerste kraan ... daar konden we onder de kraanarm door... maar 100 m verder was er geen doorkomen aan... of we hadden met onze motor in de grachtkant gelegen...
En er was uitgeteld 1 bord "deviation"... althans wij zagen er maar 1...
Genoten overigens van een PRACHTIGE dag...!!

paul
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

yve(G)s schreef:...gemaakt voor motards door motards!!!
Ja, zoveel was duidelijk. Ik denk dat deze rit met stip op één staat in de ranglijst van "vlotte" ritten met dank aan Yves Jan & Inge. Wij zijn door die 300 km gevlogen alsof het niks was. Wij zijnde RUSOR, Wally, SvenRT, (s)Campi en ikke. Plezante bende die ik tevens bedank voor hun toffe babbel en zeer vlotte rijstijl waardoor het allemaal net nog wat makkelijk rijdt, hé 8-)

Mooie streek ook, waar ik nog niet veel toerde, daar dit mijn eerste Laars was :oops: En het weer ... weinigen zijn thuis droog vertrokken, maar eens ter plaatse hebben we een schitterende dag gehad waarop het thuisfront (waaronder mijn vrouwke) met reden héél jaloers was. We hadden afgesproken om te zeggen dat wij het zogezegd ook niet goed hadden gehad, maar ik kon het niet laten :mrgreen:

De thuisblijvers hadden weeral dik ongelijk, maar ..... is dat niet altijd zo :-P

Ook het picknickplaatske dat onze leider RUSOR voor ons had gekozen staat met stip op één:

Afbeelding

Afbeelding

Stevige picknicktafel:

Afbeelding

En what a vieuw ! ! !

Afbeelding

Hier staan nog meer piccies, maar alleen van de stilstaande fases. Onderweg ging het nét iets te vlot om met één handje te rijden :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
paulh

Bericht door paulh »

Wim,

dat was daar inderdaad een "idyllisch" plaatske! En wij op zoek naar eten...! Een compaan van je heeft mij nog gefotografeerd daar, juist voor we links afdraaiden! Wie was het, heb je zijn mailadres; kan ik de foto opvragen?
Een schitterende dag was het... en te horen dat het in Vlaanderen pijpenstelen regende, maakte het nog wat aangenamer toeren...

mvg,

Paul
RUSOR

Bericht door RUSOR »

WimLT schreef: onze leider RUSOR
Zeg de prijzen worden uitgedeeld aan de meet he..... toen reed er iemand anders op kop en ik laatst :grin: :grin:

Mooi in beeld gebracht trouwens....

GRTS Danny
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

paulh schreef:Een compaan van je heeft mij nog gefotografeerd daar, juist voor we links afdraaiden! Wie was het, heb je zijn mailadres; kan ik de foto opvragen?
Zal (s)Campi Di Pampi wel geweest zijn, ook hier op het topic te vinden :wink:
RUSOR schreef:Zeg de prijzen worden uitgedeeld aan de meet he..... toen reed er iemand anders op kop en ik laatst :grin: :grin:
Nee hoor, niet te bescheiden. Wij waren de anderen net even kwijt geraakt doordat Bart's (Wally) motor's groten dorst moest gelaafd worden :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Wally

Bericht door Wally »

RopaS schreef:Niemand in Wetteren om 8.00 uur, dan is het beginnen regenen en.................terug naar huis! :-(
Thuis vertrokken met enkele druppels, goed en wel op de E17 viel het met bakken uit de lucht!

Ben om exact 8u14 de Shell doorgereden, maar buiten enkele Harley's met veel blin-bling was er geen motard te zien (en als je die blinkdozen wel meerekend, ook niet :wink: ).
Dan maar solo naar de start, eens voorbij Wetteren bijna geen regen meer. Vóór mij werd het weer steeds beter, in de spiegel werd het steeds donkerder.

Op't terras aan de start zat de sfeer er meteen goed in, 'k had dan ook het geluk in uitstekend gezelschap te verkeren.
Bij de obligate tussenstops was het bijna vechten om een parasol te pakken te krijgen, in de volle zon was het echt niet te doen soms.
Ook paard en stalen ros bleeken niet altijd even dikke maatjes, maar of dat iets met de temperatuur te maken had, weet ik niet.

In ieder geval, SUBLIEME rit, lang geleden dat ik zo genoten heb (althans van motorijden). Nu en dan even zéér goed mijn best moeten doen om Rusor en WImLT bij te houden, ander keren was er zelfs geen beginnen aan. Al bij al een zeer toffe kliek, stuk voor stuk ervaren motards waar je altijd wel iets van op steekt, en bij wie het steeds leuk vertoeven is.

Bedankt Danny, Wim, Sven en Werner voor de gezellige dag.

tot vrijdag!
Wally :pig:
Leven is het meervoud van lef!
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Wally schreef:Nu en dan even zéér goed mijn best moeten doen om Rusor bij te houden, ander keren was er zelfs geen beginnen aan.
Ik vond dat 'm traag reed :wink:
Wally schreef: Al bij al een zeer toffe kliek, stuk voor stuk ervaren motards waar je altijd wel iets van op steekt, en bij wie het steeds leuk vertoeven is.
Bedankt Danny, Wim, Sven en Werner voor de gezellige dag.
Het was ons een waar genoegen, voor ons ook leuk dat je erbij was :!:
Wally schreef: tot vrijdag!
Ge moogt gerust zijn :pig:
Geert_GS

Bericht door Geert_GS »

Al spijt da k ni mee kon rijden samen met vrouwke want nieuwe schakelaar voor ESA II systeem was nog steeds niet binnen :-(

Zal wel in orde komen,se,maar zonder die regeling van de vering wou ik geen risico's lopen met misschien als gevolg nog extra brokken te maken :-?

Zal route moeten downloaden;zeker na al die positieve reacties :grin:

Dan kan k die is rijden wanneer de moto terug volledig in orde klaar staat 8-)

Volgende Ardennenrit op 12juli wil ik zeker en vast al niet missen :wink:

Geert KR
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Wally schreef:Nu en dan even zéér goed mijn best moeten doen om Rusor en WImLT bij te houden, ander keren was er zelfs geen beginnen aan.
Maar toen de eindmeet in zicht kwam, waren de rollen plots omgekeerd, hé. Wij allemaal in achtervolging op een gelanceerde Wally :pig:
Wally schreef:tot vrijdag!
YEP :chef: :drunken: :wink:

Wally

Bericht door Wally »

WimLT schreef:Maar toen de eindmeet in zicht kwam, waren de rollen plots omgekeerd, hé. Wij allemaal in achtervolging op een gelanceerde Wally :pig:
Schoon compliment, vrijdag nen rondhuppelende hamburger uit de laatste serie voor u :mrgreen:

:pig:
Leven is het meervoud van lef!
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

JUST ... herinner mij die volgorde weer :-P :lol: :lol:

RUSOR

Bericht door RUSOR »

Sven 12RT schreef:
Wally schreef:Nu en dan even zéér goed mijn best moeten doen om Rusor bij te houden, ander keren was er zelfs geen beginnen aan.
Ik vond dat 'm traag reed :wink:

Aan de start vroeg de Wim of hij met mij mee mocht of ik weer ging vlammen.... Wel ik had beloofd om een LT snelheid aan te houden... Dus sorry Sven dat het te traag ging... maar af en toe moet ge eens van uitzicht genieten he... en in Berwang weet ik nog wel een ommetje om even te gaan knallen. :wink: :wink:

GRTS Danny
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Lap, den LT is weer de zwarte piet :monkey: :-? Krijg hem écht niet platter, hoor :-(

RopaS

Bericht door RopaS »

Je hebt gelijk Bart, ik was in Wetteren om 8.09 u en er stonden 4 H-D; ik ben dan doorgereden richting Brussel toen het begon te regenen en de afrit Erpe-Mere genomen richting huiswaarts en ik denk dat ik je toen gezien heb naar richting Brussel!!!? Spijtig voor mij want moest ik gewacht hebben tot 8.15 dan was ik mee voor een volgens de commentaren een mooie rit met warm en droog weer!!!! maar ja 't zal voor de volgende keer zijn! eigen schuld , dikke bult !
Mvg,

Marc L.
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

RUSOR schreef:Dus sorry Sven dat het te traag ging...
Het was met een knipoog geschreven, was eigelijk om in de Wally z'n zakken te zitten :mrgreen:

En nogmaals, alles was er om van de dag een geslaagde rit te maken.
Plaats reactie