Nieuw

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

DiggerJack

Nieuw

Bericht door DiggerJack »

Hallo allemaal.

Ik ben Digger en woonte Brasschaat.

Op het ogenblik heb ik nog geen R1200 GS maar heb zaterdag een bestek laten maken en een afspraak gemaakt om een test rit. Die volgende week zal plaats vinden met de 2 motoren in Bornem.
Omdat ik nog niet weet of het de GS of de GSA zal worden zit een beetje met het gewicht in mijn achterhoofd, de moter zal het meest worden gebruik voor het huis-werk verkeer .

Maar neemt niet weg dat hij goed meevald dat ik toch ga toeren.
Rij nu op een Vstrom dl 650 goede moter maar heeft toch te weing power en ik rij liever met een koppel moter .

Ben 187cm groot dus dat zal het probleem niet zijn, alle ervarings tips zijn welkom in verband de keuze tussen de 2 (albijal dat het toch een persoonlijke voorkeur is )

Grtjs Digger :-)
janneman
Contacteer:

Re: Nieuw

Bericht door janneman »

Welkom Digger,
ikzelf meet ook 1m87 en heb totaal geen probleem met de GSA.
Reed tot eind februari met een GS, maar rij liever met mijn GSA.
Alleen als hij net volgetankt is (+ 33 kg) en dan moet ik hem achterwaarts mijn garage binnenduwen, voel ik het verschil in gewicht.
Tijdens het rijden zelf, merk ik er niks van.
j.
Laatst gewijzigd door janneman op 22 jun 2009, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Frank K

Bericht door Frank K »

Welkom Digger,

De GSA rijdt als een trein en van het gewicht heb je geen last, wat zouden de mannen met een LT dan wel niet zeggen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Welkom Digger op deze toffe Forum :-)

Bougimain
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Frank K schreef:De GSA rijdt als een trein en van het gewicht heb je geen last, wat zouden de mannen met een LT dan wel niet zeggen.
Die zeggen dat den LT veel weegt, tiens :mrgreen:

Welkom DiggerJack. Ik (zwarte LT) heb met jou nog staan praten op het pleintje bij Ter Heide, onze club-ontmoetingsplaats voor regio Antwerpen (of Noorder Kempen of ...), vorige zaterdag. Ronald (GSA) was er ook bij. Daar kwam je eigenlijk ook op af, hé. Onze ontmoetingsplek weet je dus al zijn, dus spring nu vrijdagavond maar eens binnen, want dan zit dat hele stelletje ongeregeld er weer, waaronder heel wat GS(A) rijders :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
DiggerJack

Hay WimLT

Inderdaad het was ik op het pleintje, voor vrijdag kan ik spijtig genoeg niet langs komen maar alvast bedankt voor de uitnodiging.

Ik laat zeker iets weten wat de test zaterdag zal uitmaken, als ik voor het uiterlijk ga is de beslissing al gevallen ! hi hi maar wil er toch eens effe mee rijden .

Grtjs en tot ziens !!
RBee

Bericht door RBee »

DiggerJack schreef:Hay WimLT

Inderdaad het was ik op het pleintje, voor vrijdag kan ik spijtig genoeg niet langs komen maar alvast bedankt voor de uitnodiging.

Ik laat zeker iets weten wat de test zaterdag zal uitmaken, als ik voor het uiterlijk ga is de beslissing al gevallen ! hi hi maar wil er toch eens effe mee rijden .

Grtjs en tot ziens !!
't zal BiggerJack worden denk ik. :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
DiggerJack

Hi HI denk het ook Rbee

Is misschien een moeilijke vraag maar ik weet ook eigenlijk nog niet waar ik hem zou kopen zijn er onder jullie met bepaalde voorkeuren en reden ??

Als dit niet op forum mag komen kan je ze misschien permail naar mij sturen !?

Alvast bedankt!!

Grtjs
Pollt

Bericht door Pollt »

Hoi van 1986 tot2009 ben ik steeds met de klt vier clinder op reis geweest,En wasik een echte boxer haater. Nu ben ik voor het eerst met een1200gs naarCorcica geweest
En het is mij100 procent mee gevallen.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

De GSA geeft iets meer bescherming tegen de elementen dan de GS (door grotere tank, grotere ruit, winddeflectoren). En dat is bij woon-werkverkeer in de koudere en nattere tijden toch wel een voordeel! Met een 33 liter tank is de actieradius ook uitstekend.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
DiggerJack

Dat is waar! en zoals het hier dikwijls slecht weer is komt dat zeker van pas meer bescherming .
Na zoveel positieve reacties moet ik eigenlijk die test rit niet meer gaan doen hee !! hi hi :lol:

Grtjs
bartdp

Bericht door bartdp »

Hallo,

Ben hier ook nieuw en heb interesse in een GS. Nu weet ik niet of een GS te nemen of een GSA.
Moto zou dienen voor woon/werk. De GSA bied meer bescherming maar bied hij ook voldoende bescherming bij regen?
Worden de benen nat of droog? Kan er iemand zijn ervaringen geven voor zowel GS als GSA?

Thanks, Bart
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

bartdp schreef:Hallo,

Ben hier ook nieuw en heb interesse in een GS. Nu weet ik niet of een GS te nemen of een GSA.
Moto zou dienen voor woon/werk. De GSA bied meer bescherming maar bied hij ook voldoende bescherming bij regen?
Worden de benen nat of droog? Kan er iemand zijn ervaringen geven voor zowel GS als GSA?

Thanks, Bart
Als je in de regen droog wil blijven, moet je met de auto gaan.
Groet,
Erwin

In Extremo
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

®win schreef:Als je in de regen droog wil blijven, moet je met de auto gaan.
Daar zit een bron van waarheid in :wink:

De adventure heeft een betere bescheming tegen de weer-elementen als bv mijn vorige moto Yam FJR en staat
ongeveer gelijk met die van de oude Kawa GTR1000, dus vrij goed. Vind ik toch.

Afgelopen zondag nog uitgebreid mogen "testen" in Luxemburg ...

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
bartdp

Bericht door bartdp »

Je kan natuurlijk zeggen: koop een RT maar deze rijdt niet sportief genoeg voor me.

Zijn er mensen die ervaring hebben op dit gebied met zowel GS als GSA.

Groeten

PS: Rij als 6 jaar met motor en de auto kan toch niet echt het plezier evenaren van een motor dus bij deze....
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

bartdp schreef:Je kan natuurlijk zeggen: koop een RT maar deze rijdt niet sportief genoeg voor me.
Dan moet je'n GT kopen.

Je zal met een RT heus niet trager gaan dan een GS(A). Maar ik geef toe dat het algemene fun-gehalte van de GS(A) hoger ligt dan de RT.
Maar ik heb dan weer snufjes (radio, esa in die tijd, ...) die niet te krijgen waren op de GS(A).
Kwestie van afwegen.
VoskenGSA

Bericht door VoskenGSA »

bartdp schreef:Hallo,

Thanks, Bart
Als je ter hoogte van het achterwiel een extra afscherming plaatst (van bv. Touratech, Wunderlich,...) op een GSA, dan ben je relatief goed beschermd. En anders een regenbroek aantrekken, dan ben je en droog en proper :-P
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
DiggerJack

Gisteren dan de test rit gaan doen, heb alleen met de GSA gereden want eigenlijk vindt ik die toch wel iets meer moter dan de GS ( is natuurlijk persoonlijk)
En ik moet zeggen dat is heel goed mee gevallen want heb hem dan ineens maar besteld .
Juist het zadel viel een beetje tegen had na 2h toch wel last in de onder rug en je hebt wel weinig afkoeling door de goede bescherming, maar het was zaterdag ook heel warm,

Hij wordt 10/7 geleverd dus nog effe wachten.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

DiggerJack schreef:Gisteren dan de test rit gaan doen, heb alleen met de GSA gereden want eigenlijk vindt ik die toch wel iets meer moter dan de GS ( is natuurlijk persoonlijk)
En ik moet zeggen dat is heel goed mee gevallen want heb hem dan ineens maar besteld .
Juist het zadel viel een beetje tegen had na 2h toch wel last in de onder rug en je hebt wel weinig afkoeling door de goede bescherming, maar het was zaterdag ook heel warm,

Hij wordt 10/7 geleverd dus nog effe wachten.

Hoi,
Proficiat met uw nieuw aanwinst...
Goede test geweest en want je weet ineens het grootste minpunt van een GSA :grin: :grin:
Gelukkig is dat makelijk te verhelpen met een ander zadeltje... keus genoeg op de markt.

GRTS Danny
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Gefeliciteerd! Nu nog anderhalve week wachten :roll:

Daarna iig veel fijne en veilige km's toegewenst!!!
Groet,
Erwin

RBee

Bericht door RBee »

DiggerJack schreef: heb alleen met de GSA gereden...
heb hem dan ineens maar besteld.
Ik had z'n KLEIN vermoeden. :wink:
Inderdaad, ander zadel erop en km maken.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
DiggerJack

Ok bedankt mannen .
MitchGT

Bericht door MitchGT »

Ik zou niet meer twijfelen. Een GS.
Indien hij enkel voor het woon wegverkeer gebruikt wordt kan je nog denken aan een GSA omdat deze meer bescherming biedt.
Wil je puur rijplezier en hou je van strak rijden dan is de GS onklopbaar.
De GSA is zwaarder wat lomper en in bochtenwerk moet hij onderdoen voor de GS.
De vering van de GSA is veel te zacht t.o. deze van de GS. Op circuit mag je de GSA thuislaten.
Wil je een GSA neem geen ESA maar laat de vering vervangen door White power of dergelijke.
Ga je dan toch voor de GSA neem dan zeker de frietbak-koffers er niet bij. Niet te onderhouden en afschuwelijk.
Ik bezit beiden een 2008 en 2009. Ik weet waarover ik spreek.
Natuurlijk, de GSA is meer de stoere bonk. We laten ons allen verleiden tot de GSA tot we het verschil merken.
Zoals de Engelsen zeggen - one for the brain and one for the muscle.

Succes ermee.
Michel
DiggerJack

Allee als alles goed verloopt krijg ik vandaag telefoon om Moter te komen halen stond klaar maar koffers waren nog niet aangekomen dus nog effe wachten.
Als het weer zo blijft krijgt hij ineens zijn doop hi hi . :-)
GSMax

Bericht door GSMax »

Hey Diggerjack, ik reed voordien met V-StTrom DL1000 en nu met K1200S 8-) En ik heb ook nog geen spijt gehad zulle :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie