dealer sluit de deuren

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

WimLT
Contacteer:

Re: dealer sluit de deuren

Bericht door WimLT »

pvdk schreef:waarbij er enkel nog verschillen worden gemaakt in eventuele overnames en de service die een zaak biedt.
Idd, maar dat is toch ook weer een zaak van het uitspelen van dealers tegenover mekaar ? Wie geeft mij de beste deal i.v.m. een overname ? Als ik op twee plaatsen een evengoeie deal krijg, kies ik uiteraard voor de betere service. Das evident. Daar wil ik zelfs nog iets aan toeleggen, maar niet teveel. Daar wil ik zelfs nog iets verder voor rijden ook. Zelfs tot contreien waar ze (nog) gene elektriek hebben :-P (inside joke met PVDK)

Van winkel naar winkel trekken om de voordeligste deal te bekomen, is nog het enige 'wapen' dat de consument heeft om iets af te dingen of om zijn portemonee wat te sparen. Eigenlijk is dat heel raar, vooràl in de motorsector, waar het aanbod zovéél groter is dan de vraag. Dit terwijl de regel van vraag-en-aanbod toch zegt ..... :-?

Om dan helemaal terug on topic te komen ( :mrgreen: ): spijtig dat er weeral eentje sluit (om welke reden dan ook) want hoe meer dealers, hoe beter voor ons in allerlei opzichten ... toch
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Koppel!! schreef:Y
Als ik nog één (1) opmerking zie die me niet aanstaat gaat dit draadje op slot, zo simpel is 't :!:

Grtz, Philip!
Mijn dochter van 3jaar moet ik soms ook zo aanspreken

Dit is pijnlijk, te moeten vernemen dat ik met mijn beestje op een ander zal moeten gaan.
Heb weinig keuze, naar Antwerpen bij Jorsen, 2 maal zo ver als naar Raf en ook de madam met de auto mee krijgen om thuis te raken ( ook 2 maal zover ).
Dus telkenmale een vervangmoto vragen en betalen ... :roll:
of de andere kant, bij BMW Brussels of bij Otto in Vorst, maar dan alles in't frans ofzo en ook veel verder....

Wat me opgevallen is na al die zeverpostings hier, is dat er nergens maar dan ook nergens een woordje uitleg van Meneer BMW zelf is gekomen.
Niet per mail, niet per brief niks nada.
De klant blijft in de kou staan.
Enkel een slecht opgesteld briefje, zogezegd van Raf zelf. :scratch:

Ik denk dat een niet BMW technieker de voorkeur zal krijgen om het beest te onderhouden.

Ben echt teleurgesteld in ........BMW Bornem
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
p@rick

Bericht door p@rick »

Harald schreef:Heb weinig keuze, naar Antwerpen bij Jorsen, 2 maal zo ver als naar Raf en ook de madam met de auto mee krijgen om thuis te raken ( ook 2 maal zover ).
Dus telkenmale een vervangmoto vragen en betalen ... :roll:
of de andere kant, bij BMW Brussels of bij Otto in Vorst, maar dan alles in't frans ofzo en ook veel verder....
Harald,
Als ik het goed lees woon jij in Opwijk, is het van daaruit dan geen optie om naar Lievens in Zottegem te gaan ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Harald, van bij mij is Zottegem ook korter bij, of Hamme, denk zelfs de dealers onder A'pen, en toch ga ik naar Wielsbeke.
Ik bedoel maar, voor de enkele malen per jaar dat ik bij m'n dealer moet langsgaan (als 't is om rap een onderdeel te kopen, vb. rembloken, kan ik nog altijd bij de andere dealers terecht) rij ik graag dat stukje verder.
't Is soms niet altijd praktisch, maar de goeie relatie, en 't vertrouwen in de mekaniekers is me de extra afstand waard.
En ik heb nog nooit een €cent moeten betalen om een vervangmoto te krijgen, da's ook iets dat kan tellen.

Desondanks is 't een spijtig voorval, moeten sluiten doordat de gezondheid 't laat afweten, laat dit duidelijk zijn.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
p@rick

Bericht door p@rick »

Koppel!! schreef:En ik heb nog nooit een €cent moeten betalen om een vervangmoto te krijgen, da's ook iets dat kan tellen.
Tot mei 2007 was dat ook het geval bij MotorRAD Latem/Peter D'Haese, sindsdien ben ik er niet meer geweest. Je kon zelfs bij het vastleggen van de afspraak al zeggen welke vervangmoto je wou hebben.
Misschien dat iemand kan bevestigen of ze dat daar nog steeds doen ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Harald

Bericht door Harald »

Lievens , Laetem, Wingene , allemaal mogelijk, zelfs Wielsbeke en Oostende.
Maar ik bedoel maar dat ik steeds een uur zal nodig hebben om ter plaatse te gaan, en een uur terug.
dan spreek ik nog niet van de tijd die ik ter plaatse nodig zal hebben.
Nu was ik op 16min ( om precies te zijn ) bij Raf.

Ik kan ook voor elk onderhoud of elk defect bij een andere dealer gaan, tot ik er ééntje heb gevonden die me een goed gevoel geeft.

Ik bedoel maar, waar blijft Bornem, om z'n klanten op te vangen , om ze te helpen naar een ander dealer te gaan.
Ik voel me in de kou gelaten.
Relax

Bericht door Relax »

p@rick schreef:
Koppel!! schreef:En ik heb nog nooit een €cent moeten betalen om een vervangmoto te krijgen, da's ook iets dat kan tellen.
Tot mei 2007 was dat ook het geval bij MotorRAD Latem/Peter D'Haese, sindsdien ben ik er niet meer geweest. Je kon zelfs bij het vastleggen van de afspraak al zeggen welke vervangmoto je wou hebben.
Nee dus. Reserveren kan niet meer, te nemen wat er is, maar dat lijkt me niet direct hét probleem. Het kost je nu ook 5 €, deelname in de kosten verzekering. En daar heb ik ook weinig moeite mee.

Harald, ik maak van m'n bezoekjes aan de dealer altijd een ritje. Ik neem daar dan een vervangmotor en rij meestal met een grote omweg terug naar huis. Is die vervanger iets wat me erg bevalt, dan bel ik wel 'ns naar m'n baas dat ik de dag nadien verlof neem... Als je 't zo ziet, wordt het ineens weer een stuk leuker.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Relax schreef:
p@rick schreef:
Nee dus. Reserveren kan niet meer, te nemen wat er is, maar dat lijkt me niet direct hét probleem. Het kost je nu ook 5 €, deelname in de kosten verzekering. En daar heb ik ook weinig moeite mee.

Harald, ik maak van m'n bezoekjes aan de dealer altijd een ritje. Ik neem daar dan een vervangmotor en rij meestal met een grote omweg terug naar huis. Is die vervanger iets wat me erg bevalt, dan bel ik wel 'ns naar m'n baas dat ik de dag nadien verlof neem... Als je 't zo ziet, wordt het ineens weer een stuk leuker.
Bij de Raf was 't 20 euro, nemen wat er beschikbaar was. Had ik geen probleem mee. Bij mijnen huidigen dealer ist gratis.
Harald, waar gaan julie dan met de dienstmoto's? kun je daar niet terecht met je prive moto?

Denk dat ze bij BMW al naar ne vervanger aant zoeken zijn, nog effe geduld. Mss komt er toch nog een overnemer voor de zaak vd Raf
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Harald schreef:Lievens , Laetem, Wingene , allemaal mogelijk, zelfs Wielsbeke en Oostende.
Maar ik bedoel maar dat ik steeds een uur zal nodig hebben om ter plaatse te gaan, en een uur terug.
dan spreek ik nog niet van de tijd die ik ter plaatse nodig zal hebben.
Nu was ik op 16min ( om precies te zijn ) bij Raf.

Ik kan ook voor elk onderhoud of elk defect bij een andere dealer gaan, tot ik er ééntje heb gevonden die me een goed gevoel geeft.

Ik bedoel maar, waar blijft Bornem, om z'n klanten op te vangen , om ze te helpen naar een ander dealer te gaan.
Ik voel me in de kou gelaten.
Yep,
Dit lijkt misschien wel sneu te zijn, maar ik moet al jaren altijd minstens +/- één uur rijden om tot bij een officiele dealer te geraken :-( , k'zou ook graag willen dat er een BMW dealer in mijn omgeving zich kwam vestigen :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Harald

Bericht door Harald »

Dirk Pauwels schreef: .........
Harald, waar gaan julie dan met de dienstmoto's? kun je daar niet terecht met je prive moto?
Die gaan ook bij Raf :-?
Dus daar is er ook een probleem natuurlijk.
Al moet ik me dat minder aantrekken.
de verplaatsingen voor mijn dienstmotor mogen heel lang zijn, dan ben ik betaald :lol:
Eérlijkheidshalve, had ik daar Jorsen voor in gedachte.
Wij zitten in Wemmel, effe naar Meise , de A12 op en 20 min later bij Jorsen.
Dirk Pauwels schreef:
Denk dat ze bij BMW al naar ne vervanger aant zoeken zijn, nog effe geduld. Mss komt er toch nog een overnemer voor de zaak vd Raf
Ik hoop het...... :wink:
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

Wij moeten toch ook al gauw drie kwartier rijden tot onze dealer.
Maar vragen dan ook vervangmoto en zo rij je al eens met iets anders rond ...

Pp 10 minuten van onze deur die van Brussel zitten hebben.
Maar meer Franstalig en je bent een nummer ...
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

pvde schreef:Dit lijkt misschien wel sneu te zijn, maar ik moet al jaren altijd minstens +/- één uur rijden om tot bij een officiele dealer te geraken :-( , k'zou ook graag willen dat er een BMW dealer in mijn omgeving zich kwam vestigen :idea:
:bsstupid: AMS zowel als Cenmoto was een klein uurtje. Lier door de afstand, Aartselaar door zijn ligging :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Molih

Bericht door Molih »

Ik vrees dat het even zal duren alvorens er een overnemer zal gevonden worden een beetje de achtergrond van de BMW concessie kennende.

Een vriend van mij heeft meer dan een jaar geleden geïnformeerd om een BMW Motorrad concessie op te starten in het Meetjesland, met in het achterhoofd vrij centraal te zitten om ook een deel klanten vanuit Zeeuws Vlaanderen te bereiken.

Blijkt dat de huidge dealers een ongeveer gewaarborgde regio hebben waaruit ze klanten mogen verwachten (bv er kan geen franchise geopend worden op korte afstand van een bestaand BMW Motorrad concessie > wat vrij logisch is denk ik).

Na vrij lang aandringen bij Bornem heeft hij uiteindelijk kunnen samenzitten om dit plan te bespreken maar hetgene wat hij te horen kreeg na het gesprek was: don't call us, we'll call you. Ze gingen de mogelijkheden onderzoeken en bekijken, maar na een aantal maanden had hij nog steeds niks gehoord van hen.

Opnieuw na enig aandringen, een gesprek gehad waarin de omzet/winst verwachtingen ed werden besproken. Na doorlichting van een boekhouder heeft mijn vriend wijselijk besloten niet verder de piste van een concessie te bewandelen wegens te weinig rendabel (> gezien de huidige economische situatie zijn de banken zoiezo al niet happig om hoge leningen toe te kennen waar dan nog eens een fors risico aan verbonden is).

Dit gezegd zijnde vind ook ik het spijtig dat Raf's Motorshop verdwijnt bij ons in de buurt. Toen ik er vorig jaar langs ging was het Raf zelf die me heeft geholpen en hij erkende zelf dat in het verleden (en ook door zijn mindere gezondheidstoestand) dingen gebeurd waren die niet door de beugel konden en daarom ook dat hij vorig jaar alles weer op het rechte spoor wou krijgen dmv de aanwerving van een nieuwe manager om nog meer klant- en service gericht te werken.

Groeten,

Molih
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb effe een kaartje gemaakt met alle BMW Dealers in Vlaanderen.
West-Vlaanderen 3: BM Center, M&M Ingelbrecht, Motorsport Mabbe
Oost-Vlaanderen 3: Lievens Mechanics, Peter D'Haese, Raf's Motorshop
Antwerpen 2: Antwerp Moto Store, Meeusen Motoren
Limburg 1: Motorhuis Hasselt
Vlaams-Branbant 1: Winge Motors
Brussel 2: BMW Brussels, Otto Michel
Afbeelding
Lijkt mij niet echt eerlijk verdeeld, er zijn nog 3 grote zones waar BMW niet aanwezig is, ten Westen van West-Vlaanderen, ten Noorden van Limburg en ten Noorden van Antwerpen :roll:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik zal ne winkel beginnen :mrgreen:
annebeer

Bericht door annebeer »

correctie,

Het westen van west-vlaanderen heeft wel degelijk zijn deskundige!

Motoateljee in Roeselare!

, geleid door Lieven Desmet. Een bmw kenner in hart en nieren...
Madam JH
UpJohn

Bericht door UpJohn »

speciaal voor de vele sukkelaars die een bmw willen rijden om erbij te horen maar hem in feite niet kunen betalen.
Wat heb jij een stout mondje zeg .... Madam JH .... appel is niet ver van den boom gevallen precies.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Nog altijd dezelfde appel :roll: 't Zal weer komkommertijd zijn op B4B zeker Afbeelding
Laatst gewijzigd door WimLT op 15 jul 2009, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.

edargpu

Bericht door edargpu »

Ik ben dus één van de velen die BMW rijd en het in feite niet kan betalen :-P :lol: .Daarom ga ik bij Michel Verstraete is een oude bekende van bij Mabbe Afbeelding
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Gaby

Bericht door Gaby »

annebeer schreef:correctie,

Het westen van west-vlaanderen heeft wel degelijk zijn deskundige!

Motoateljee in Roeselare!

, geleid door Lieven Desmet. Een bmw kenner in hart en nieren...
Als ik me niet vergis gaat het om een niet officiële dealer. Als we die meetellen zijn er een aantal meer,
ook ten noorden van Antwerpen bijvoorbeeld.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

annebeer schreef:correctie, Het westen van west-vlaanderen heeft wel degelijk zijn deskundige!
Motoateljee in Roeselare!, geleid door Lieven Desmet. Een bmw kenner in hart en nieren...
Yep,
Dit is geen officiele BMW dealer.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding BMW F800GS
Bruno

Bericht door Bruno »

Harald, als wij nu eens onze spaarcentjes bij mekaar leggen en nekeer gaan klappen met Herr BMW. Een nieuwe uitdaging? Alle forumleden krijgen een dikke vermindering en die dat zagen over BMW krijgen een aankoopbon van een ander merk.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Bruno schreef:Harald, als wij nu eens onze spaarcentjes bij mekaar leggen en nekeer gaan klappen met Herr BMW. Een nieuwe uitdaging? Alle forumleden krijgen een dikke vermindering en die dat zagen over BMW krijgen een aankoopbon van een ander merk.
'k Denk dat jij enkel in aanmerking komt om de Vespa's te gaan dealen met Uw spaarcentjes... :-P
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Harald

Bericht door Harald »

(s)Campi Di Pampi schreef:
Bruno schreef:Harald, als wij nu eens onze spaarcentjes bij mekaar leggen en nekeer gaan klappen met Herr BMW. Een nieuwe uitdaging? Alle forumleden krijgen een dikke vermindering en die dat zagen over BMW krijgen een aankoopbon van een ander merk.
'k Denk dat jij enkel in aanmerking komt om de Vespa's te gaan dealen met Uw spaarcentjes... :-P

Bruno de Vespa's en ik de Beemers, dan zijn we rond hé.
Nu nog een knappe blondine voor de balie :lol:

Eeuuhh en enkele knappebollen van techniekers ..... :roll:
hiredcode
Contacteer:

Bericht door hiredcode »

ik heb voor volgende week een grote beurt bij Michel Otto geboekt.
'k zal laten weten hoe het was.

HC
'95 K1100LT & '08 R1200GS Adventure
Gesloten