st1100 schreef:Er worden hier regelmatig negatieve punten van BMW geschreven. Maar als er iets is waar ze zeker koploper in zijn , is het toch wel de mogelijkheid tot testrijden. Ik ben gaan rijden in Bornem met de K1200S (45 minuten en de omgeving is natuurlijk niet je dat met al die verkeerslichten , wegenwerken en speedcamera's) maar je krijgt toch een idee van de fiets. Voor de testrit met de K1200R kon ik gewoon bij de dealer in Hasselt terecht , die had een demofiets. Ik mocht er die dag zo lang mee weg blijven als ik wou , moest hem alleen terug tanken tot hetzelfde niveau als ik hem gekregen had. Dus op dat vlak is er toch geen reden tot klagen , en kan je hier toch ook ondervinden wat de kwaliteiten en min-punten in het weggedrag zijn....voor je hem koopt.
Wijze woorden van ST1100 en ik heb in mijn carrière toch al vele, vele motorfietsen gekocht, waarvan sommige meevielen en sommige gewoon niet...
Bij Honda en Yamaha had ik die testmogelijk meestal ook, maar dat heeft me niet voor een paar miskopen behoed.
Ik heb destijds ook een uurtje met een demo-K12OOGT gereden in nauwelijks + 2 graden-weer en met pekel op de weg... alvorens de toen nog niet verkrijgbare K1300GT te bestellen die volgens de media komaf zou gemaakt hebben met de gekende minpunten van de 1200-versie...
Mijn (nog steeds niet volledig beantwoorde) vraag in dit forum betreft dan ook : ik merk dat mijn 1300 wel degelijk nog steeds de minpunten van de 1200 heeft : "Zijn er nog mensen die dit opgemerkt hebben bij HUN 1300 ?"
En ja, ik heb nu op een paar weken tijd meer dan 3000 km op mijn K1300GT gereden en die zeer gevarieerde tocht brengt aan het licht dat voor MIJ de GS een meer geschikte motorfiets is...
Vermits ik een tweede motorfiets nodig heb (luxeprobleem ? zeker !), denk ik dus nu aan een GSA, liever dan met een zeer dure GT opgescheept te blijven, waarmee ik niet graag rijd, waarop ik na een uurtje allerlei spierkrampen krijg (ik meet 1.92 m en de beenhoek is voor mij te krap) en waarmee niet elke bocht een feest is... voor MIJ, dus.
Jammer, want ik heb zeker niet het geld voor het opscheppen en , niettegenstaande de nieuwstaat van mijn GT, ga ik hier zeker mijn broek aan scheuren.