dealer sluit de deuren

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Harald

Re: dealer sluit de deuren

Bericht door Harald »

hiredcode schreef:ik heb voor volgende week een grote beurt bij Michel Otto geboekt.
'k zal laten weten hoe het was.

HC

Tof, ben benieuwd :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Pol

Bericht door Pol »

Harald schreef:
hiredcode schreef:ik heb voor volgende week een grote beurt bij Michel Otto geboekt.
'k zal laten weten hoe het was.

HC

Tof, ben benieuwd :wink:
Yo Harald,
Je hebt PB,
Pol
timvan

Bericht door timvan »

Zijn er nog mensen die klant zijn bij BMW OTTO? Heb mijn GSA daar gekocht en eerst onderhoud uitgevoerd (200 euro) en was best tevreden.
Enige probleem is dat ik bij de bestelling een rally II pak had besteld maar na 4 maanden en verschillende excuses de hoop opgegeven en maar een Richa C change pak gekocht. Nu heb ik hetzelfde probleem met de GSA tanktas ook al meer dan 3 maanden op aan het wachten.
Bob

Bericht door Bob »

timvan schreef:Enige probleem is dat ik bij de bestelling een rally II pak had besteld maar na 4 maanden en verschillende excuses de hoop opgegeven en maar een Richa C change pak gekocht. Nu heb ik hetzelfde probleem met de GSA tanktas ook al meer dan 3 maanden op aan het wachten.
Klik maar eens op deze link. Geen alleenstaand geval blijkbaar, maar eerder een handelsmerk van Michel Otto. Blijven zagen is de boodschap, na maar liefst 13 maanden had mijn collega eindelijk zijn topcase. Enigerlei uitleg kwam daar niet bij.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
p@rick

Bericht door p@rick »

Heb lang getwijfeld tussen de dealer in Rotselaar en die in Aartselaar, maar uiteindelijk (en dat vooral om praktische redenen) vandaag een afspraak voor onderhoud gemaakt in Aartselaar.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
J
Contacteer:

Bericht door J »

altijd al tevreden geweest van Nick Mabbe, en zijn madam ook, en zijn mekaniekers, en trouwens al die daar werkt. :razz:

Ik rijd er met plezier 150km voor rond. Meestal maak ik een afspraak en ik rij dan via binnenbaantjes naar Mabbe.
Daar kan ik wachten en indien het te lang duurt krijg ik ne vervangbrommer mee.

dikke service en normale prijzen.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
XIII
Contacteer:

Bericht door XIII »

WimLT schreef:Pfff ... over uit uw nek lullen gesproken :roll:
kan allemaal wel zijn maar check eerst even de balanscentrale van de Nationale Bank alvorens zo te reageren. Van zulke cijfers wordt zou ik ook echt ziek worden,
F650 '95 (geruild)
F650 '04
Dnepr zijspan
lid BMW MC VL
http://www.one-ten.be
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

CROW schreef:Nog zoiets wegens ziekte en ze vinden geen kandidaat overnemer , als het zo'n goede garage is wat is dan eigenlijk het probleem he
ik denk dat er genoeg mensen zijn die een (goede) garage willen overnemen, als dit inderdaad moet sluiten wegens ziekte ???
Waar ik mij in die post aan stoorde is dat een zaak overnemen niet zo eenvoudig is als meneer CROW schijnt te denken. Vooral hier in België niet. Mijn zoon is afgestudeerd en zou in wezen makkelijk een motorzaak kunnen opstarten en beheren zowel atelier als bureel. Als je dan even bekijkt hoe een ongelooflijke grote investering dit verreist met daar bovenop de bijna onmenselijke voorwaarden verbonden aan een BMW-dealership, dan snap je wél waarom er niet veel zijn die staan te springen om zoiets te ondernemen :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
XIII
Contacteer:

Bericht door XIII »

WimLT schreef:
CROW schreef:Nog zoiets wegens ziekte en ze vinden geen kandidaat overnemer , als het zo'n goede garage is wat is dan eigenlijk het probleem he
ik denk dat er genoeg mensen zijn die een (goede) garage willen overnemen, als dit inderdaad moet sluiten wegens ziekte ???
Waar ik mij in die post aan stoorde is dat een zaak overnemen niet zo eenvoudig is als meneer CROW schijnt te denken. Vooral hier in België niet. Mijn zoon is afgestudeerd en zou in wezen makkelijk een motorzaak kunnen opstarten en beheren zowel atelier als bureel. Als je dan even bekijkt hoe een ongelooflijke grote investering dit verreist met daar bovenop de bijna onmenselijke voorwaarden verbonden aan een BMW-dealership, dan snap je wél waarom er niet veel zijn die staan te springen om zoiets te ondernemen :-?

klopt volledig, zie maar eens de cijfertjes in de balans van RMS, die schuldenberg elk jaar, ik zou er bang van worden. Maar een negatief eigen vermogen, daar moet de boekhouder toch ingrijpen alvorens het te laat is. Als je een beetje boekhouding kent weet je als leverancier aan zo een bedrijf, OPLETTEN. Maar dat neemt niet weg dat dit verschrikkelijk moet zijn voor een waarschijnlijk goedmenende ondernemer zoals Raf, die gezien een aantal opgesomde redenen hierboven toch niet zo goed bezig was met personeel enzo...
F650 '95 (geruild)
F650 '04
Dnepr zijspan
lid BMW MC VL
http://www.one-ten.be
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Daarmee zitten wij op dezelfde golflengte :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

klopt volledig, zie maar eens de cijfertjes in de balans van RMS, die schuldenberg elk jaar, ik zou er bang van worden. Maar een negatief eigen vermogen, daar moet de boekhouder toch ingrijpen alvorens het te laat is. Als je een beetje boekhouding kent weet je als leverancier aan zo een bedrijf, OPLETTEN. Maar dat neemt niet weg dat dit verschrikkelijk moet zijn voor een waarschijnlijk goedmenende ondernemer zoals Raf, die gezien een aantal opgesomde redenen hierboven toch niet zo goed bezig was met personeel enzo...
De opgegeven reden van sluiting is "wegens ziekte" en niet omdat er iets schorte met het personeel of slechte papieren!!
Feit is, dat het niet zo evident is om zo een zaak over te nemen, zelfs als er geen schulden mee gemoeid zijn! :wink:
Als ik zie wat ik voor de overname van mijn zaak betaald heb, dan durf ik, zelfs moest ik kundig genoeg zijn in de moto-wereld, er nog niet aandenken wat de prijs zou zijn voor deze overname! :-?
En bij de overname alleen blijft het niet hé!
Als je iets overneemt met personeel, die zelfs super bekwaam mogen zijn, dan nog moet het klikken. Klikt het niet, dan begint pas miserie. Er zijn veel meer factoren die meespelen in het overnemen van een zaak dan alleen de kennis over het produkt.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

jakke schreef:
De opgegeven reden van sluiting is "wegens ziekte" en niet omdat er iets schorte met het personeel of slechte papieren!!
Feit is, dat het niet zo evident is om zo een zaak over te nemen, zelfs als er geen schulden mee gemoeid zijn! :wink:
Als ik zie wat ik voor de overname van mijn zaak betaald heb, dan durf ik, zelfs moest ik kundig genoeg zijn in de moto-wereld, er nog niet aandenken wat de prijs zou zijn voor deze overname! :-?
En bij de overname alleen blijft het niet hé!
Als je iets overneemt met personeel, die zelfs super bekwaam mogen zijn, dan nog moet het klikken. Klikt het niet, dan begint pas miserie. Er zijn veel meer factoren die meespelen in het overnemen van een zaak dan alleen de kennis over het produkt.
een goed draaiende zaak met goed personeel en financieel gezond draait ook zonder dat de eigenaar aanwezig is. Als je de balans bekijkt zoals XIII zegt weet je al genoeg....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Gesloten