Tien camera's berekenen snelheid op E17-viaduct

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Frans

Re: Tien camera's berekenen snelheid op E17-viaduct

Bericht door Frans »

Harald schreef:
Frans schreef:..........
leve de sixties en hopelijk voor de nakomelingen komen ze ooit terug :clown:
Tuurlijk, om de 100 jaar :lol:

Kijk Harald das gesproken se :lol:
Toch enen die geschiedenis kent :clown:
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Frans schreef:Kijk mannen jullie hebben allemaal jullie gelijk
Ik vlam al 43 jaar maar de laatste 3 jaar waren wel de kostelijkste :evil:

Hopelijk kan ik fysiek nog een paar jaar mee vlammen en dan is de kous eraf
ik wens de betuttelaars nog veel boetes en een chagrijnige kanker

Gij zijt wss nen echt schone mens... :roll: Zoiets wens je niemand toe als je dat van dichtbij gezien hebt...

Awel, ondanks dat wens ik jou (en iedereen hier, betuttelaar of niet) een goede gezondheid...
GS staat voor geil speelgoed
Frans

Bericht door Frans »

Smullie schreef:
Frans schreef:Kijk mannen jullie hebben allemaal jullie gelijk
Ik vlam al 43 jaar maar de laatste 3 jaar waren wel de kostelijkste :evil:

Hopelijk kan ik fysiek nog een paar jaar mee vlammen en dan is de kous eraf
ik wens de betuttelaars nog veel boetes en een chagrijnige kanker

Gij zijt wss nen echt schone mens... :roll: Zoiets wens je niemand toe als je dat van dichtbij gezien hebt...

Awel, ondanks dat wens ik jou (en iedereen hier, betuttelaar of niet) een goede gezondheid...

't is niet letterlijk bedoeld hoor, dus dat ze lang chagrijnig kunnen kankeren over hun boetes.
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Op CC rijden is inderdaad veel ontspannender, zuiniger en beter voor het mileu en voor het risico op boetes.
Ik denk niet dat we de Belgische verkeersmentaliteit kunnen vergelijken met de Duitse. Ik rij regelmatig door Duitsland en daar is men veel en veel gedisciplineerder als hier. Als daar een bord 100 staat rijdt zowat iedereen 100. Als er moet geritst worden laat iedereen de ander schoon ritsen. Hier rijden ze je nog liever tegen de vangrail dan je door te laten.
En die zever over de privacy komt me stilaan de strot uit. Het merendeel van onze domme medemens staat met naam, toenaam, foto's en weet ik wat allemaal op facebook, netlog, twitter en consoorten (sommige slimmerikken zetten er zelfs op waar en wanneer ze op reis gaan). Men betaald altijd met visa, bankcontact en heeft in iedere winkel een klantenkaart. En dan maar zeveren over de privacy. Zelfs de belastingen lezen mee op deze sites. Vijf minuten googelen is meestal voldoende om heel wat informatie over zowat iedereen terug te vinden. Hier staat oa ook zo'n topic, namelijk "van waar ben je" en "even voorstellen". Als je de naam en de gemeente van iemand kent is het een koud kunstje om je terug te vinden hoor. Sta daar maar eens bij stil in plaats van te zeveren over je nummerplaat.
st1100

Bericht door st1100 »

Flat Twin Power schreef: Op CC rijden is inderdaad veel KNIP zuiniger en beter voor het mileu KNIP Op cruise control is zeker niet de zuinigste manier van rijden.

Ik denk niet dat we de Belgische verkeersmentaliteit kunnen vergelijken met de Duitse. Ik rij regelmatig door Duitsland en daar is men veel en veel gedisciplineerder als hier. Als daar een bord 100 staat rijdt zowat iedereen 100. KNIP Daar staan dan ook niet de meest overdreven snelheidsbeperkingen als ze tegenwoordig nog maar iets zien dat op een bocht lijkt zetten ze er al een bord 70 (of 50) naast. vb werken aan vilvoorde op E19 bxl-antwerpen : bochtje in de snelweg :70km/h , 90 of 100 had ook wel meer dan goed geweest zeker! Met het gevolg dat niemand daar ook maar 70 doet , behalve die eene koppige opa en dan is het pas echt gevaarlijk.

En die zever over de privacy komt me stilaan de strot uit. Het merendeel van onze domme medemens staat met naam, toenaam, foto's en weet ik wat allemaal op facebook, netlog, twitter en consoorten KNIP Zelfs de belastingen lezen mee op deze sites. KNIP
Het is niet omdat ik (fictief voorbeeld) op een foto op een jacht sta , dat dat ook mijn jacht is hé. Dus laat die belastingen maar lezen op facebook , dan doen ze geen ander onnozelheden. :lol:
p@rick

Bericht door p@rick »

Koen... schreef:Aan de Kennedy tunnel staat ook soms een klein geel camerading, dat volgens mij ook voor nummerplaatherkenning dient...
Heb die dingen daar ook al zien staan, toen ik er een keer stapvoets voorbij reed, kon ik duidelijk lezen dat er "Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap" op staat. Ik denk dat die dingen gewoon dienen om verkeerstellingen te houden.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Pf;700000€
Zal wel wat geld in het laatje brengen,maar is onze economie niet belangerijker momenteel??
Tja,de ambtenaren moeten ook betaald worden hé,over de mensen die het momenteel hard te verduren hebben door de economische situatie zullen we maar zwijgen.
Ik heb net een zure bal gekregen van ons blauw mannekes,momenteel zal je niet veel goeds van hen te horen krijgen :-x

Tegenwoordig vinden ze het leuk om met een annonieme wagen aan de werken te gaan staan in Koningshooikt en iedereen op te schrijven die geen 20min wil rond rijden omdat ze het centrum open gelegd hebben, en dan gaan ze nog selectief te werk want op een fiets staat geen nrplaat!!

Ik zal wel in mijn G.....gebeten zijn omdat ik prijs had maar ik vind het een tof initiatief van de politie om daar te staan als je weet dat er een bedrijf is waar om en bij de 4000 mensen werken,lekker het kasje spijzen op een eenvoudige manier!!!! :twisted: :twisted: :bom:
Je veilig voelen door blauw op het straat,ok.Maar gepakt worden door ambtenaren in een annonieme wagen,pf...zwak!
Andalousie 09/2018
one-one

Bericht door one-one »

I hate camera's!!!!
ride with pride
one-one
gsa 1150
J
Contacteer:

Bericht door J »

na de zevende keer krijg ik er ook het schijt van. Ik rij altijd te snel, zoals de meesten hier. Hoe belachelijk dat je geflitst wordt voor 2,3, 7 en 9km/u te snel ( na correctie). alsof je een gevaar bent al je 53 rijdt ipv 50. Dikke kloten zijn het allemaal.

deze week lekker naar huis van Zolder tegen 170 nem , nem, nem :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

heiliger dan de paus doen :thumbdown: :puker: :puker:

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

J schreef:na de zevende keer krijg ik er ook het schijt van. Ik rij altijd te snel, zoals de meesten hier. Hoe belachelijk dat je geflitst wordt voor 2,3, 7 en 9km/u te snel ( na correctie). alsof je een gevaar bent al je 53 rijdt ipv 50. Dikke kloten zijn het allemaal.

deze week lekker naar huis van Zolder tegen 170 nem , nem, nem :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

J

Het lijkt inderdaad belachelijk dat je moet betalen wanneer je 1 km per uur te snel rijdt maar er moet natuurlijk ergens een grens getrokken worden. Feit is wel dat het aantal doden op de weg al serieus gezakt is sedert de strengere controles.
Misschien ga je vroeg of laat wel eens anders piepen als er eens iemand aan 170 in uw gat rijdt.
Ik ben helemaal niet heiliger dan de paus. Ik ben ook al geflitst geweest. Dan vloek ik eens en betaal ik. Eigen schuld dikke bult. Ik doe liever andere dingen met mijn geld dan zoals jij al 7 keer een extra bijdrage te leveren aan vadertje staat.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

J schreef:Dikke kloten zijn het allemaal.
Afbeelding Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Frank K

Bericht door Frank K »

J schreef:na de zevende keer krijg ik er ook het schijt van. Ik rij altijd te snel, zoals de meesten hier. Hoe belachelijk dat je geflitst wordt voor 2,3, 7 en 9km/u te snel ( na correctie). alsof je een gevaar bent al je 53 rijdt ipv 50. Dikke kloten zijn het allemaal.

J
Je zegt er gelukkig wel bij "na correctie", dwz dat je weet dat je te snel aan het rijden bent, wat je ook niet ontkend... dus moet je niet zagen dat je al meerdere malen "gepakt" bent.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gaby

Bericht door Gaby »

J
Tja, en als dat in het volgens sommigen minder strenge Duitsland zou gebeuren
dan was "gepakt" misschien al lang "afgepakt" geworden (het rijbewijs) :shock:
En wat het altijd te snel rijden van de meesten hier betreft: spreek voor uzelf aub!
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

J
en bij 10km/u te snel na correctie?
J
Contacteer:

Bericht door J »

Gaby schreef: En wat het altijd te snel rijden van de meesten hier betreft: spreek voor uzelf aub!
Gaby
ik zou nog eens achter uw willen rijden, durf wedden dat je drie overtredingen PER 1.5Km maakt (ook al is het te snel rijden er niet bij)

J
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Als je nooit te snel rijdt met uw motor ... koop u dan liever nen driewieler, hé zeg Afbeelding

Waar is anders in godsnaam de fun van het motorrijden Afbeelding Als ze het mij op een bepaald moment echt ZO onmogelijk gaan maken door camera's en trajectcontrole en welke andere ongein nog om nog één voetje 'scheef' te zetten ... dan verkoop ik hem direct Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

Slecht geslapen J ?? :mrgreen:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

jakke schreef:Slecht geslapen J ?? :mrgreen:
:lol: nee niet echt, maar je zou verschieten hoeveel fouten er gemaakt worden door chauffeurs elke dag. Ik rij elke dag met de moto in Brussel (binnenstad en ring). Elke dag zie ik van alles gebeuren, over de witte lijn, inhalen waar niet kan / mag, over het voetpad rijden, eten achter het stuur, lezen achter het stuur, en bijna iedereen belt, door het rood rijden, in het handschoenkastje bezig, noem maar op etc etc etc. Zowel van motorrijders als auto bestuurders en vrachtwagenchauffeurs. De snelle jongens zijn gemakkelijk te beboeten door camera's nu ook weer meetpunten, en de pakkans van alle andere klojo's waar ik regelmatig voor diep in de remmen moet gaan is quasi nihil. Dat frustreert. Soms zou ik zin hebben om op mijn stuur een bakje te installeren met wat M12 bouten om achter mij te gooien als ik zo weer eens iets tegen kom, maar dat is dan weer te agressief. Ik zal het dan maar doen met M4 miss :lol:

En aan al die heilige paterkes hier, miss eens kritische zelfreflectie doen, en streepjes trekken op uw scherm als je een fout maakt. na een week kan je er niet meer door kijken van de krassen.

J
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

J,

Ik rijd zelf ook door stad ...
En inderdaad alle 100 m zie je wel een of andere zware overtreding gebeuren.
Soms staan de mannetjes in het blauw erbij en kijken er gewoon naar zonder er iets aan te doen :shock:

Het zijn vaak die kleine dingen die enorm storend zijn die ook tot zeer gevaarlijke situaties leiden ...
Oversteken waar niet kan/mag, links afdraaien zonder richting aangeven op autostrade aan 90 op de 2de band blijven tuffen, rood licht negeren, bellen aan het stuur en dan vergeten van verkeer in het oog te houden, uit parkeerplaatsen wegrijden zonder kijken, enz.

Vaak stel ik mij daarbij de vraag, net zoals jij, wat is gevaarlijker 160 rijden op autostrade of bovengenoemde truken uithalen :?:
Maar de gemakzucht van controle zal wel een rol spelen. Ook heb ik begrip voor de blauwbloezen. Het is gewoon niet meer haalbaar op deze moment. Als je 30 min in Brussel loopt heb je voor 1 week administratief werk om de papierwinkel in orde te brengen die heel waarschijnlijk nog niet verder zal opgevolgd worden.
Welk nut heeft het dan nog om aan deze administratieve rompslomp te beginnen :?:

Dus de keuze is aan de bestuurder : er zich aan ergeren of niet, betalen of niet ...
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gaby

Bericht door Gaby »

J schreef:
Gaby schreef: En wat het altijd te snel rijden van de meesten hier betreft: spreek voor uzelf aub!
Gaby
ik zou nog eens achter uw willen rijden, durf wedden dat je drie overtredingen PER 1.5Km maakt (ook al is het te snel rijden er niet bij)

J
Ge moet aan uw eigen gedrag niet inschatten hoe anderen zich gedragen, da's een essentiële denkfout.
Straffe gast zijt ge wel, mijn rijgedrag kunnen afleiden uit mijn avatar die ik niet heb, hoe doet ge dat?
Gaby
Laatst gewijzigd door Gaby op 30 jul 2009, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaby

Bericht door Gaby »

WimLT schreef:Als je nooit te snel rijdt met uw motor ... koop u dan liever nen driewieler, hé zeg Afbeelding
Daar zal ik over nadenken want in mijn geval maakt dat tenminste nog verschil tov mijn huidige motor :mrgreen:

Gaby
Laatst gewijzigd door Gaby op 30 jul 2009, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaby

Bericht door Gaby »

WimLT schreef: Waar is anders in godsnaam de fun van het motorrijden Afbeelding Als ze het mij op een bepaald moment echt ZO onmogelijk gaan maken door camera's en trajectcontrole en welke andere ongein nog om nog één voetje 'scheef' te zetten ... dan verkoop ik hem direct Afbeelding
Pas op met wat je wenst, het zou wel eens kunnen uitkomen!
't Zijn in ieder geval diegenen die zich niet aan de regels kunnen houden die de overheid er toe aanzetten om steeds
verder te gaan in het nemen van maatregelen. Of die maatregelen dan terecht zijn of niet, je zou ze het excuus niet
moeten geven en dat kan door de regels na te leven.
Gaby
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

dus omdat een ander niet "gepakt" wordt bij het maken van een overtreding heb jij het recht om ook straffeloos overtredingen te maken... Ik ken verschillende mensen wiens spullen ooit gepikt geweest zijn zonder dat die daders gepakt geweest zijn. Mag ik dan nu uwe moto komen pikken zonder dat gij me daarvoor wilt straffen? :clown: (ja, dat is uit jaloezie voor uwe GSA :oops: )
Frans

Bericht door Frans »

Nascar schreef:J,

Ik rijd zelf ook door stad ...
En inderdaad alle 100 m zie je wel een of andere zware overtreding gebeuren.
Soms staan de mannetjes in het blauw erbij en kijken er gewoon naar zonder er iets aan te doen :shock:

Het zijn vaak die kleine dingen die enorm storend zijn die ook tot zeer gevaarlijke situaties leiden ...
Oversteken waar niet kan/mag, links afdraaien zonder richting aangeven op autostrade aan 90 op de 2de band blijven tuffen, rood licht negeren, bellen aan het stuur en dan vergeten van verkeer in het oog te houden, uit parkeerplaatsen wegrijden zonder kijken, enz.

Vaak stel ik mij daarbij de vraag, net zoals jij, wat is gevaarlijker 160 rijden op autostrade of bovengenoemde truken uithalen :?:
Maar de gemakzucht van controle zal wel een rol spelen. Ook heb ik begrip voor de blauwbloezen. Het is gewoon niet meer haalbaar op deze moment. Als je 30 min in Brussel loopt heb je voor 1 week administratief werk om de papierwinkel in orde te brengen die heel waarschijnlijk nog niet verder zal opgevolgd worden.
Welk nut heeft het dan nog om aan deze administratieve rompslomp te beginnen :?:

Dus de keuze is aan de bestuurder : er zich aan ergeren of niet, betalen of niet ...
er bestaan ook nog andere mogelijkheden

Wij kunnen ook een politiek draagvlak creeren dat we niet hoeven te betalen; politiek gezien 15 % vlamingen zijn links georienteerd maar zi houden rechts vlaanderen in hun greep , omgekeerd kan toch ook ,in wallonie is men veel toleranter tegenover snelheid
:bom:
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Gaby schreef: Tja, en als dat in het volgens sommigen minder strenge Duitsland zou gebeuren
dan was "gepakt" misschien al lang "afgepakt" geworden (het rijbewijs) :shock:
En wat het altijd te snel rijden van de meesten hier betreft: spreek voor uzelf aub!
Gaby
Nog niet te veel in duitsland geweest precies....Ik kom er veel, met auto en motor. Plaatsen waar ik me deftig aan de regels houdt is op autostrade bij de 100kmh beperking, en in de bebouwde kom, voor de rest gaaaazzzzzz

Voorbeeldje hoe streng ze daar (niet) zijn:

rijdend in een groepje van 3, natte baan, veel bochtjes 80 kmh beperking en inhaalverbod....We reden 120-130, inhalen a volenté, en meerdere malen over de witte streep (redelijk rustige weg hé....) Dikke V6 polizei Passat had ons van op een heuveltje in de mot en zette blijkbaar met veel enthousiasme de achtervolging in, (die gasten waren hun ook aan het vervelen), na een tijdje hadden ze ons toch kunnen inhalen, mede door het zwaailicht en de sirene, anders niet natuurlijk :lol: en werden we gesommeerd te stoppen. Op een heel vriendelijke manier (kunnen ze in belgie en frankrijk nog wat van leren) papieren opgevraagd, opsomming van wat we allemaal hadden mispeuterd, we stonden erbij als betrapte kwajongens en vreesden voor ons rijbewijs, verdict: iedereen 35 euro onmiddelijk betalen (Visa)....Koopje!!!!!
Onlangs in belgie 2 keer geflitst met de landrover(!) 53 en 57 kmh uur waar ik 50 mocht, telkens 50 euro te betalen. durf er niet aan denken wat ons duits grapje hier zou kosten....Geef mij dan maar de duitse flikken zenne....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Gesloten