Dan heb je recht op een naamsvermelding bij het begin van de trajectcontrole, "...sponsored by J&I..."J schreef:Lap gisteren mij madam weer staat nu ook op 7![]()
14x in totaal
J
Tien camera's berekenen snelheid op E17-viaduct
Moderator: GVN
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Re: Tien camera's berekenen snelheid op E17-viaduct
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Gaby, rij jij ook paard? Je zit er nochtans snel op
J
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
Relax
Had je m'n latere post gelezen, dan had je geweten voor wat de post stond waar je dit uit quoteGaby schreef:Dat is (denk ik) een illusie, want hoe vul je zoiets in?Relax schreef:Laat Dedecker maar 'ns regeren, dan mogen we allemaal lekker zo hard als we zelf willen. Eigen verantwoordelijkheid, toch?
Bij blikschade een telefoontje naar de verzekering in de zin van: ik deed iets wat niet kon, dus zal ik de
schade uit pure schaamte uit eigen zak betalen? Zie ik nog niet gebeuren, het eerste wat velen doen is
net proberen om alle verantwoordelijkheid af te schuiven, al betekent het dat de partij die de schade heeft
geleden zelf voor de kostan kan opdraaien!
Bij lichamelijke schade valt het soms niet meer goed te maken, hoe fel je ook de verantwoordelijkheid
voor het gebeurde zou willen nemen. Een fruitschaal, sorry kaartje, of pot chrysanten op 1 november dan maar?
Gaby
I respect your opinion. But I don't give shit.
Harald schreef:Toffe topic, we zitten al aan blz 4 en nog geen slotje.
het valt nog mee, verschillen van mening mag en het blijft nog beleefd he Harald.
J
Had ik gelezen, mijn respons was dan ook geen "attaque" als dusdanig maar een bedenking over het onderwerp in 't algemeenRelax schreef:Had je m'n latere post gelezen, dan had je geweten voor wat de post stond waar je dit uit quoteGaby schreef:Dat is (denk ik) een illusie, want hoe vul je zoiets in?Relax schreef:Laat Dedecker maar 'ns regeren, dan mogen we allemaal lekker zo hard als we zelf willen. Eigen verantwoordelijkheid, toch?
Bij blikschade een telefoontje naar de verzekering in de zin van: ik deed iets wat niet kon, dus zal ik de
schade uit pure schaamte uit eigen zak betalen? Zie ik nog niet gebeuren, het eerste wat velen doen is
net proberen om alle verantwoordelijkheid af te schuiven, al betekent het dat de partij die de schade heeft
geleden zelf voor de kosten kan opdraaien!
Bij lichamelijke schade valt het soms niet meer goed te maken, hoe fel je ook de verantwoordelijkheid
voor het gebeurde zou willen nemen. Een fruitschaal, sorry kaartje, of pot chrysanten op 1 november dan maar?
Gaby
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
Dirk Pauwels
Kverschiet er nog van, wel beetje saai héJ schreef:Harald schreef:Toffe topic, we zitten al aan blz 4 en nog geen slotje.
het valt nog mee, verschillen van mening mag en het blijft nog beleefd he Harald.
![]()
J
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Flat Twin Power
Ik weet nog wel iets waar we een boompje kunnen over opzetten.
Al die motorrijders die elke dag als zotten door de file naar Brussel rijden. Die moeten waarschijnlijk niet geverbaliseerd worden.
Ze kunnen er anders ook wat van. Aan 120 tussen de auto's door rijden. Van links naar rechts en omgekeerd, uiteraard zonder pinker te gebruiken.
Toeteren als een automobilist niet te snel opzij gaat, enzovoort.
Ik lach me eigenlijk een kriek met dat gezaag over boetes. Zorg dat je in orde bent dan zul je niet geflitst worden.
De camera's op de autosnelweg worden verdorie vooraf aangekondigd door grote borden. Als je het dan nog niet ziet en toch geflitst wordt dan heb je ofwel geld te veel ofwel ben je een kalf.
Al die motorrijders die elke dag als zotten door de file naar Brussel rijden. Die moeten waarschijnlijk niet geverbaliseerd worden.
Ze kunnen er anders ook wat van. Aan 120 tussen de auto's door rijden. Van links naar rechts en omgekeerd, uiteraard zonder pinker te gebruiken.
Toeteren als een automobilist niet te snel opzij gaat, enzovoort.
Ik lach me eigenlijk een kriek met dat gezaag over boetes. Zorg dat je in orde bent dan zul je niet geflitst worden.
De camera's op de autosnelweg worden verdorie vooraf aangekondigd door grote borden. Als je het dan nog niet ziet en toch geflitst wordt dan heb je ofwel geld te veel ofwel ben je een kalf.
OF, op de wagen een niet Europese nummerplaat en op de moto een transitplaat;
een nadeel ze mogen mij niet op heterdaad vaten,dan is het direct betalen maar daar is ook een platfond aan;
en zo als ik reeds vertelde voor een wet moet een maatschappelijk draagvlak zijn,anders heeft ze geen zin
een nadeel ze mogen mij niet op heterdaad vaten,dan is het direct betalen maar daar is ook een platfond aan;
en zo als ik reeds vertelde voor een wet moet een maatschappelijk draagvlak zijn,anders heeft ze geen zin
-
Relax
En dat laatste is ook relatief. Als je de mensen hard genoeg in hun zak raakt, is het maatschappelijk draagvlak, alhoewel stevig onderbouwd én bewezen, ook snel vervlogen.
-
Frans
Relax schreef:En dat laatste is ook relatief. Als je de mensen hard genoeg in hun zak raakt, is het maatschappelijk draagvlak, alhoewel stevig onderbouwd én bewezen, ook snel vervlogen.
het noemt daarom ook maat schappelijk
-
Pollemaddog
'K zal ook maar eens zeggen.
De trajectcontroles en nog vele meer worden in andere landen al jaren toegepast.
Laten de Belgen zich maar gelukkig prijzen want in de omringende landen zijn ze al een jaar of 15 langer aan het betalen.
Door het politieke systeem, complex en nooit met elkaar eens ... en eigenwijs, worden hier maatregelen zo'n 10 tot 15 jaar later ingevoerd in vergelijking tot onze buurlanden ... dat merkte ik gelijk toen ik van Nederland hier kwam wonen in 1996.
Vlaanderen is voor ons motorijders al voor 1/3 naar de kl...n ... van drempel naar flitskast naar drempel enz.
Wij mogen ons nog gelukkig prijzen dat er nog ( hoelang nog ) zoiets bestaat als Wallonië waar je nog met plezier kan rijden.
Het wordt gewoon overal te druk en we zullen ons wat moeten aanpassen.
Kijk maar eens hoeveel van onze leden er door dorpjes rijden met meer als 30 ... 40km/u te snel ... voor mij hoeft dat niet meer ... of zou u dat ook toestaan in de straat waar u woont ... dus dat probeer ik niet meer te doen.
"Verbeter de wereld en begin bij jezelf" vind ik wel een goede slogan.
Verwijt niet steeds de anderen en het systeem ... de regels gelden voor iedereen.
En de reden waarom die regels er zijn gekomen zijn we zelf mede de oorzaak van.
Grtz de Polle
De trajectcontroles en nog vele meer worden in andere landen al jaren toegepast.
Laten de Belgen zich maar gelukkig prijzen want in de omringende landen zijn ze al een jaar of 15 langer aan het betalen.
Door het politieke systeem, complex en nooit met elkaar eens ... en eigenwijs, worden hier maatregelen zo'n 10 tot 15 jaar later ingevoerd in vergelijking tot onze buurlanden ... dat merkte ik gelijk toen ik van Nederland hier kwam wonen in 1996.
Vlaanderen is voor ons motorijders al voor 1/3 naar de kl...n ... van drempel naar flitskast naar drempel enz.
Wij mogen ons nog gelukkig prijzen dat er nog ( hoelang nog ) zoiets bestaat als Wallonië waar je nog met plezier kan rijden.
Het wordt gewoon overal te druk en we zullen ons wat moeten aanpassen.
Kijk maar eens hoeveel van onze leden er door dorpjes rijden met meer als 30 ... 40km/u te snel ... voor mij hoeft dat niet meer ... of zou u dat ook toestaan in de straat waar u woont ... dus dat probeer ik niet meer te doen.
"Verbeter de wereld en begin bij jezelf" vind ik wel een goede slogan.
Verwijt niet steeds de anderen en het systeem ... de regels gelden voor iedereen.
En de reden waarom die regels er zijn gekomen zijn we zelf mede de oorzaak van.
Grtz de Polle
Laatst gewijzigd door Pollemaddog op 01 aug 2009, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Relax
Frans schreef:Relax schreef:En dat laatste is ook relatief. Als je de mensen hard genoeg in hun zak raakt, is het maatschappelijk draagvlak, alhoewel stevig onderbouwd én bewezen, ook snel vervlogen.
het noemt daarom ook maat schappelijk
Wij moeten dringend 'ns, zwaar onder invloed, een boompje opzetten. Over eender wat.
-
Flat Twin Power
Relax schreef:Frans schreef:Relax schreef:En dat laatste is ook relatief. Als je de mensen hard genoeg in hun zak raakt, is het maatschappelijk draagvlak, alhoewel stevig onderbouwd én bewezen, ook snel vervlogen.
het noemt daarom ook maat schappelijkHet schappelijk wijst op redelijk en tot zolang dat van twee kanten komt, loopt de maat niet over.
Wij moeten dringend 'ns, zwaar onder invloed, een boompje opzetten. Over eender wat.
En dan misschien zwaar onder invloed op weg naar huis tegen een boompje rijden. Of word op die avonden in het clublokaal enkel cola en fruitsap gedronken ?
Gelukkig dat ze op de autostrade ook een bordje zetten anders zou je nog achter op die mensen rijden (ongeveer 99%) die toch maar efkens in de ankers gaan aan zo een paal ondanks dat ze niet te hard aan rijden warenFlat Twin Power schreef:.....Ik lach me eigenlijk een kriek met dat gezaag over boetes. Zorg dat je in orde bent dan zul je niet geflitst worden.
Op de R6 staan sinds de twee doden van eergisteren 4 flitspalen bij , efkens op 2 dagen ! Ondanks dat het ongeval niks met snelheid of door rood licht te maken had (onvoorzichtig afsla maneuver) zal dat wel de oplossing zijn zeker ...NOT! Ze zijn al wel 10 jaar aan het palaveren over een echte oplossing maar die komt er maar niet.
-
xantingo
- Contacteer:
Euh... ik weet niks van een recent ongeval op de R6, maar dat terzijde.st1100 schreef:Op de R6 staan sinds de twee doden van eergisteren 4 flitspalen bij , efkens op 2 dagen !
Nu de belangrijke vraag: waar staan die nieuwe flitspalen?
Niet dat ik ooit sneller rijd dan toegelaten, hoor, enkel ter informatie...
...R1200RT... Re: Tien camera's berekenen snelheid op E17-viaduct
Als die daar zo rap stonden, zullen het wel fakers zijn. Ik zou zeggen: testen maar 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Op het kruispunt van de R6 met de liersesteenweg (mechelen) , 2 in elke richting.xantingo schreef:Nu de belangrijke vraag: waar staan die nieuwe flitspalen?
Niet dat ik ooit sneller rijd dan toegelaten, hoor, enkel ter informatie...
na vier pagina's over HET thema nummer 1 te hebben - het probleem zal nooit veranderen.
De politie moet allen zijn job doen - dit wordt ook van ons dagelijks gevraagd.
Maar hoe dit gedaan wordt - dat is nu juist het probleem.
Als de politie dan bij een verkeersovertreding - en dit niet zo als het vandaag gebeurt, alleen maar in regelneverij uitvoeren - maar op basis van gezond verstand. Over een witte lijn inhalen - geen discussie dit is fout - maar over een witte lijn in een bocht gereden - jullie begrijpen wat ik wil zeggen.
Flitsen helpt niet echt - om een inzicht te krijgen - waarom men dit of dat vraagt.
Zo lange wij als bestuurders niet de nut of het probleem inzien waarom hier of daar geflitst wordt, zo lange zullen wij als bestuurders verkeersovertreding maken.
De wildgroei van flitspalen - laat alleen maar ergernis en onbegrip achter, bij de bestuurders van voertuigen en de reactie hierop is dat de mensen bewust, meer en meer op momenten waar ze zich ongezien voelen de wet overtreden.
Verplichte rijvaardigheid cursussen ( betaald door de verzekering ) waar gevaarlijke situaties gesimuleerd worden, kunnen meer inzicht bij de bestuurders brengen en daardoor het verkeer veiliger gemaakt en minder ongelukken optekenen.
Maar dit is maar een mening van velen.
Groetjes
2 wieler
De politie moet allen zijn job doen - dit wordt ook van ons dagelijks gevraagd.
Maar hoe dit gedaan wordt - dat is nu juist het probleem.
Als de politie dan bij een verkeersovertreding - en dit niet zo als het vandaag gebeurt, alleen maar in regelneverij uitvoeren - maar op basis van gezond verstand. Over een witte lijn inhalen - geen discussie dit is fout - maar over een witte lijn in een bocht gereden - jullie begrijpen wat ik wil zeggen.
Flitsen helpt niet echt - om een inzicht te krijgen - waarom men dit of dat vraagt.
Zo lange wij als bestuurders niet de nut of het probleem inzien waarom hier of daar geflitst wordt, zo lange zullen wij als bestuurders verkeersovertreding maken.
De wildgroei van flitspalen - laat alleen maar ergernis en onbegrip achter, bij de bestuurders van voertuigen en de reactie hierop is dat de mensen bewust, meer en meer op momenten waar ze zich ongezien voelen de wet overtreden.
Verplichte rijvaardigheid cursussen ( betaald door de verzekering ) waar gevaarlijke situaties gesimuleerd worden, kunnen meer inzicht bij de bestuurders brengen en daardoor het verkeer veiliger gemaakt en minder ongelukken optekenen.
Maar dit is maar een mening van velen.
Groetjes
2 wieler
-
Relax
Kom ook 'ns, dan weet je 't.Flat Twin Power schreef:Relax schreef:Het schappelijk wijst op redelijk en tot zolang dat van twee kanten komt, loopt de maat niet over.
En dan misschien zwaar onder invloed op weg naar huis tegen een boompje rijden. Of word op die avonden in het clublokaal enkel cola en fruitsap gedronken ?
Ik drink nagenoeg nooit en als het toch gebeurt: ééntje, bij aankomst.
Ik bedoelde in feite dat ik het leuk vind met woorden te spelen, en good old François is op dat vlak niet voor één gat te vangen. Vandaar. En dat "zwaar onder invloed" verwijst gewoon naar tijden waarin dit nog kon... Bruin café, zware toebak, dikke pinten en de wereld verbeteren, wie deed het niet?
nee water of spa, je moet eens komen proeven.Flat Twin Power schreef: Of word op die avonden in het clublokaal enkel cola en fruitsap gedronken ?
J
-
Flat Twin Power
J schreef:nee water of spa, je moet eens komen proeven.Flat Twin Power schreef: Of word op die avonden in het clublokaal enkel cola en fruitsap gedronken ?
J
Neen merci, ik zit niet graag in ongezonde etablissementen en ik begin hoe langer hoe meer een hekel aan de gehele mensheid te krijgen maar dat is een andere discussie. Het zal met de tijd zichzelf wel oplossen
Soms hebben spookrijders ook het gevoel dat iedereen verkeerd rijdt, maar dat is uw eigen huiswerk.
Veel sterkte.
J
Veel sterkte.
J