Mooiste asfalt van de Ardennen!!!16/08/2009

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Dominique

Re: Mooiste asfalt van de Ardennen!!!16/08/2009

Bericht door Dominique »

Hallo,
Zal ook zeker meerijden.
Hoe laat vertrekken de mannen van Hasselt aan de SCHELL

:afro: :afro:
Yamaha Bulldog - FZ1S Fazer - R1200GSA mu- R1200gsa Triple Black
K1600GT
Pollemaddog

Bericht door Pollemaddog »

Mag ik ook mee :drunken:
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

allez vooruit,

'k zal ook maar ne keer uit mijn kot komen :mrgreen:
NoPa

Bericht door NoPa »

Dominique schreef:Hallo,
Zal ook zeker meerijden.
Hoe laat vertrekken de mannen van Hasselt aan de SCHELL

:afro: :afro:
8h30 zal wel vroeg genoeg zijn zeker !!! en de Polle mag ook mee. :bshelp:
Rolf GS

Bericht door Rolf GS »

En waar komen de mensen uit het gentse samen? en om hoe laat?
Quickly
Contacteer:

Bericht door Quickly »

mannekes
ik heb dat waypoint van het vertrek (uit clubjournal N 50 17.788 E 5 38.337) maar dat staat volgens mij
nie juist? JUST or NIE JUST of geen koffiekoeken he!

peter.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dees zal er beter op trekken N50.52333 E5.66530 Aire de Noidré op de E25 :wink:

Ik pak die koffekoeken wel aan de start met een tas koffie als't voor u goed is Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Quickly
Contacteer:

Bericht door Quickly »

heela
ja, das wel iets anders he!
klein omwegske voor die koffiekoeken :drunken:

merci .
Quickly
Contacteer:

Bericht door Quickly »

euh
klinkt ongeloofwaardig maar dees waypoint lukt nie!
en ik die dacht met een gps uit de voeten te kunnen :-?

peter.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Staat zo toch op de route, hoor.

Ga anders in Mapsource eens gewoon naar Aire de Noidré op de E25, tussen afrit 44 en 45 :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Quickly
Contacteer:

Bericht door Quickly »

heela
volgens mijne GPS (garmin 278) LAT WGS 84
is het waypoint van de start ardennerit N50 31.416 E 5 39.947
das JUST, dus ik ga die koffiekoeken zelf opeten!

PETER.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dan hoop ik voor u dat ze goei koffekoeken verkopen op de middenberm van den E25 :mrgreen:
Ik zal eens waaien van in de kantine Afbeelding

Quickly
Contacteer:

Bericht door Quickly »

yep

WimLT schreef:Dan hoop ik voor u dat ze goei koffekoeken verkopen op de middenberm van den E25 :mrgreen:
Ik zal eens waaien van in de kantine Afbeelding

zorg maar dat je aan de goeie kant zit :twisted:

peter.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

NoPa

Bericht door NoPa »

De GPS route staat NU op de ledenzone.
jpblocken
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

Voila sè, Rimpelrock zit erop voor mij :-P . Op tijd thuis = morgen Ardennenritje :grin: . Overigens Kurt en Sabke nog zien passeren richting Zonhoven tussen de overstekende Rimplerockers door.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Bob

Bericht door Bob »

'k Zit al een half uurke terug in mijne zetel in Antwerpen. Ik heb me niet laten tegenhouden door oldtimertreffens, paardensportevenementen, rommelmarkten of wegwerkzaamheden en 'k heb de rit in één keer uitgereden, die ene nicotinepauze en de kudde koeien die ik bij het oversteken van de baan voorrang gegeven heb niet te na gesproken.

Afbeelding

't Was dan ook werkelijk een mooie rit, waardoor ik telkens de geplande middagstop maar uitstelde. Het baantje bij het buitenrijden van Houffalize én ook de lange slingerwegen tijdens de laatste tientallen kilometers dragen mijn voorkeur weg, maar 't was in zijn geheel een zeer leuke toer ! Jammer dus dat hij om 1340 uur al afgehaspeld was. De RT heeft zijn best mogen doen en deed dat ook met glans 8-) Hopelijk dus geen fotografen in blauw uniform gepasseerd.

Merci aan de organisatoren ! :thumleft:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Frank K

Bericht door Frank K »

Zo ben ook weer thuis. Mooie rit voor gps-rijders maar niet voor roadboekrijders. Even uitleggen... Dat er allerlei manifestaties gepland zijn, daar kan de organisator weinig of niks aan doen, dus daar heb ik niks op te zeggen. Maar een roadboek van 270 km waarbij de teller maar éénmaal op 0 moet gezet worden is al lang niet meer van deze tijd. Een goede norm is max. 50km.
Verder bedankt voor de gps-rijders die me telkens weer op het goede spoor moesten zetten. Verder WimLt en Ingrid die, ik gelukkig onderweg tegenkwam, en mij de rest van de dag op sleeptouw hebben genomen.
Op het laatste van de rit zat er volgens mij (en de gps van WimLt) een flater van jewelste in. Een baan die al jaren verboden is voor motorrijders... dit kan echt niet!!!
En sorry, maar op de meeste banen moest het asfalt nog vernieuwd worden om de titel van de rit waardig te zijn.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bob

Bericht door Bob »

Frank K schreef: Een baan die al jaren verboden is voor motorrijders... dit kan echt niet!!!
Daar heb ik dan lélijk naast gekeken, 'k kan me niet herinneren dat ik verkeersborden in die zin tegengekomen ben.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Quickly
Contacteer:

Bericht door Quickly »

mannekes

super ritje! de gpsroute was geen enkel probleem ,buiten de locale feestelijkheden.
toffe companie en prima voorrijder zodat we ook nog iets gezien hebben !

peter
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Ik vond het ook een toffe rit.
Spijtig genoeg is mijne maat met zijne RT in panne gevallen in Houffalize, waarschijnlijk kapotte Halgevers, na anderhalf uur in de zon rit verder gezet in mijn eentje.
Laatste 30 km overgslagen. Mijn pijp was uit en ben dan maar recht naar huis gereden. Al bij al, me toch geamuseert!
Nen dikke merci aan de inrichters. :-) :-) :-)
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
sabke

Bericht door sabke »

Frank K schreef:Zo ben ook weer thuis. Mooie rit voor gps-rijders maar niet voor roadboekrijders. Even uitleggen... Dat er allerlei manifestaties gepland zijn, daar kan de organisator weinig of niks aan doen, dus daar heb ik niks op te zeggen. Maar een roadboek van 270 km waarbij de teller maar éénmaal op 0 moet gezet worden is al lang niet meer van deze tijd. Een goede norm is max. 50km.
Verder bedankt voor de gps-rijders die me telkens weer op het goede spoor moesten zetten. Verder WimLt en Ingrid die, ik gelukkig onderweg tegenkwam, en mij de rest van de dag op sleeptouw hebben genomen.
Op het laatste van de rit zat er volgens mij (en de gps van WimLt) een flater van jewelste in. Een baan die al jaren verboden is voor motorrijders... dit kan echt niet!!!
En sorry, maar op de meeste banen moest het asfalt nog vernieuwd worden om de titel van de rit waardig te zijn.
Ok, misschien heb je gelijk, maar is weeral eens iets wat we hebben bij geleerd, misschien omdat 95% van de motorijders op gps rijdt hebben we er niet genoeg aandacht aan geschonken, dus volgende keer om de 50 km op roadbook naar nul.
Maar die baan waar geen motorijders zouden mogen passeren, komt echt niet voor in het originele gps bestand. Stel me er dus grote vragen bij????
Heb je er al aan gedacht dat jullie misschien ergens daar verkeerd gezeten hebben??

Sabke
sabke

Bericht door sabke »

Beste motovrienden,

Ik had gezegd dat ik jullie zou op de hoogte houden over het ongeluk dat er gebeurd is.
Nu behalve een kapotte motor, en wat bont en blauw zien is alles goed af gelopen.
Waar ik heel blij om ben.
Mijn dank gaat uit naar peter die meteen heeft beslist om zijn rit op te geven en ons alles in goede banen heeft weten leiden.Dikke merci Peter!!
Alsook naar iedereen die zich spontaan aanbood om te helpen.Alvast iedereen bedankt die ons geholpen heeft alles tot een goed einde te brengen.
Nadine merci voor de nodige uitleg en papieren.

Kurt & sabke
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

sabke schreef: Maar die baan waar geen motorijders zouden mogen passeren, komt echt niet voor in het originele gps bestand. Stel me er dus grote vragen bij????
Heb je er al aan gedacht dat jullie misschien ergens daar verkeerd gezeten hebben??
Het was die baan waar we het laatste stukje langs de Ourthe moesten. Die was nu wel opgebroken en we MOESTEN er dus wel de route verlaten en langs de andere kant van de Ourthe de weg verderzetten om terug aansluiting te krijgen. IK heb het bord eerlijk gezegd ook niet gezien omdat ik volop bezig was met die omleiding en ons terug op de juiste route te brengen, maar mijn vrouwke die achterop zat, reageerde direct hetzelfde toen Frank langszij kwam en zijn verwondering hierover uitsprak. Nu goed dit terzijde. 'k Trek mij van zo'n borden sowieso al weinig aan :-P

We hebben waarschijnlijk de beste stukjes asfalt van de Ardennen wel bereden, alleen jammer dat ze verbonden moesten worden door enkele typische rotstukjes. Daar ontsnap je tegenwoordig niet meer aan. Jammer genoeg doet zelfs het buitenland hier een inhaalmanoeuvre naar België toe i.p.v. andersom. Ik vrees dat als je 270 km over een biljartlaken wil rijden, je niet meer van het circuit mag afkomen. Zult dan wel een beetje zot gedraaid zijn :mrgreen:

Toch een pluim voor de ritorganisatoren, hoor :wink: Vond het een mooie rit ! Er zaten spijtig genoeg nogal wat omleidingen in door manifestaties allerhande die ons telkens van de route brachten, maar dat is een typisch juli - augustus verschijnsel. Echter ook enkele wegenwerken die precies toch niet gisteren waren begonnen ? Wél goed om mijn nieve gps eens te testen, minder goed om ons startgroepke bijeen te houden. Bij die eerste omleiding (rallye) viel dat al compleet uit mekaar en we hebben er alleen RBee van terruggevonden in Houfalize. Frank had daarvoor de roadbook al gelaten voor wat hij was en was aangepikt. Luc en Vera hebbben we van héél de rit niet meer gezien.

Toch hebben we ons heel goed geamuseerd. Het was dan ook weer prachtig motorweer en het blijft voor mij zowat de heerlijkste streek in ons landje om een ritje te doen :sunny:

We gingen dus voor het mooiste asfalt en daar zijn bewijzen van:

Afbeelding

De verbindingsstukken waren iets minder goed maar de natuur compenseerde de trillingen:

Afbeelding

Eén van die evenementjes die zowat alle juli - augustusritten teisteren. Een ROMMELmarkt zijn naam waardig :roll:

Afbeelding

Daardoor begon roadbookrijden stilaan een zware klus te worden en pikte Frank K maar aan:

Afbeelding

Het parcour van de BMW-clubritten begint Tour-de-France-verschijnselen te krijgen :lol:

Afbeelding

In Houfalize ons middagstopje gehouden (terras links vooraan):

Afbeelding

In Beffe aten we onze bokes op op een bankje met een view.

Afbeelding

Aan dit stopje hangt trouwens ook een leuke anekdote vast. Frank belt even naar huis. "Waar ben je ?", vraagt Nancy. "Beffe", zegt Frank. "Ik vraag niet wat je aan't doen bent, onnozelaar". "Nee, echt ik sta hier in Beffe aan de Beffelyhills". "Kunde gij nu nooit eens niet serieus zijn ! ! !" Bang ... telefoon neer :shock:
Bij deze effe Franks's huwelijk redden: Nancy, hij loog en zwansde dus écht niet, hé :lol: :lol:

Afbeelding

En jaaaaaa ..... er waren écht wel schoooooon stukken asfalt in de Ardennen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest van de pics (met dank aan de duo)staat hier zoals gewoonlijk :wink:

costerke

Bericht door costerke »

WimLT schreef,

Aan dit stopje hangt trouwens ook een leuke anekdote vast. Frank belt even naar huis. "Waar ben je ?", vraagt Nancy. "Beffe", zegt Frank. "Ik vraag niet wat je aan't doen bent, onnozelaar". "Nee, echt ik sta hier in Beffe aan de Beffelyhills". "Kunde gij nu nooit eens niet serieus zijn ! ! !" Bang ... telefoon neer
Bij deze effe Franks's huwelijk redden: Nancy, hij loog en zwansde dus écht niet, hé

:lol: :lol: :lol: :lol: :thumleft: :thumright:
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Plaats reactie