ATLANTIS 4
Moderator: GVN
Re: ATLANTIS 4
Ben gisteren es langsgeweest in een bmw shop.
En het pak es aangetrokken.
Ik vind het even zwaar/stug/dik als het HG pak.
Het zal zich natuurlijk nog wat zetten, maar toch.
Tzal volgens mij boven de 20° toch zweten worden...
Weinig ventilatie ook in de beide pakken (maar het HG pak heeft wel wat perforaties in het leer).
Maar eerlijk gezegd vond ik het niet bepaald licht & soepel...
En het pak es aangetrokken.
Ik vind het even zwaar/stug/dik als het HG pak.
Het zal zich natuurlijk nog wat zetten, maar toch.
Tzal volgens mij boven de 20° toch zweten worden...
Weinig ventilatie ook in de beide pakken (maar het HG pak heeft wel wat perforaties in het leer).
Maar eerlijk gezegd vond ik het niet bepaald licht & soepel...
't Is inderdaad zo dat lederen kledij wat moet gerodeerd worden, hat Atlantis pak vormt
geen uitzondering. Het is natuurlijk nogal moeilijk om in een nieuw pak te voelen hoe
soepel het gaat worden in 't gebruik, maar ik kan u verzekeren dat het Atlantis pak een
heel soepel pakje wordt (wel oppassen, omdat zo'n nieuw pak ietwat kartonnig kan
aanvoelen ontstaat mogelijk de neiging om een maatje groter te kopen). Je kan
natuurlijk ook op de groei kopen maar dat wordt niet aanbevolen
Gaby
geen uitzondering. Het is natuurlijk nogal moeilijk om in een nieuw pak te voelen hoe
soepel het gaat worden in 't gebruik, maar ik kan u verzekeren dat het Atlantis pak een
heel soepel pakje wordt (wel oppassen, omdat zo'n nieuw pak ietwat kartonnig kan
aanvoelen ontstaat mogelijk de neiging om een maatje groter te kopen). Je kan
natuurlijk ook op de groei kopen maar dat wordt niet aanbevolen

Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Ik ben het pak es gaan passen.
De broek, maat 48, past als een jeans.
De jas vind ik het best op 52, omdat op maat 50 het krap aanvoelt, en ik daar geen fleece (of 2) zie onder te krijgen.
Of gaat die 50 zich wat "zetten" zodat ik beter de 50 neem ?
En behalve dat het "waterdicht" is, geen enkele informatie van hoe/wat/waarom.
Triestig.
Oh ja, twas in Bmw Latem.
De jas vind ik het best op 52, omdat op maat 50 het krap aanvoelt, en ik daar geen fleece (of 2) zie onder te krijgen.
Triestig.
Het pak kan niet veel doen aan de (on)kunde van een verkoper... En het is in alle maten, incl lengte en breedte te verkrijgen. In Tourenfahrer was er enkele maanden terug een test die, als ik me goed herinner, ook in M&T werd gepubliceerd, waarin meer nuttige Info over de kwaliteiten van het pak staan dan de gemiddelde verkoper je ooit zou kunnen vertellen...petervdc schreef:Ik ben het pak es gaan passen.
Triestig.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL

Okee, ik ga voor de atlantis 4.
Nu nog enkel de maat.
Neem ik de maat die nauw aansluit, of een maat groter in het gedacht dat er nog een fleece/trui onder moet kunnen ?
Nu nog enkel de maat.
Neem ik de maat die nauw aansluit, of een maat groter in het gedacht dat er nog een fleece/trui onder moet kunnen ?
-
Je kan een atlantis4 perfect combineren met de thermische bmw vestjes. Dus best passen met dergelijke vest. (ideaal als je 's morgens vroeg een bergrit gaat maken en het 's morgens nog fris is (8-10°C).
Dus iets ruimer nemen.
Frederik
Dus iets ruimer nemen.
Frederik
Eu, de verkoper was de baas zelf...K1200GT schreef:Het pak kan niet veel doen aan de (on)kunde van een verkoper... En het is in alle maten, incl lengte en breedte te verkrijgen. In Tourenfahrer was er enkele maanden terug een test die, als ik me goed herinner, ook in M&T werd gepubliceerd, waarin meer nuttige Info over de kwaliteiten van het pak staan dan de gemiddelde verkoper je ooit zou kunnen vertellen...petervdc schreef:Ik ben het pak es gaan passen.
Triestig.

-
En het gaat dan maar over kledij !!!
Wat is het dan niet als er net iets meer moet gebeuren van onderhoud aan onze motoren dan olie verversen.
Frederik
atlantis 1 en nu 4 gebruiker
Wat is het dan niet als er net iets meer moet gebeuren van onderhoud aan onze motoren dan olie verversen.
Frederik
atlantis 1 en nu 4 gebruiker
En nog iets.
Een andere "verkoper" vertelde aan een andere klant dat de Atlantis niet helemaal waterdicht is.
Terwijl de baas mij vertelde dat dat wel zo is.
Pff

Een andere "verkoper" vertelde aan een andere klant dat de Atlantis niet helemaal waterdicht is.
Terwijl de baas mij vertelde dat dat wel zo is.
Pff

Off topic
, maar hoorde een medewerker van het moederbedrijf in Muenchen ooit vertellen dat men niet verantwoordelijk is voor wat dealers doen/niet doen. vertellen/niet vertellen. Aan de andere kant, er bestaan gelukkig ook nog enkele dealers die hun job wel au serieux nemen.
Wat de fleece onder het pak betreft, (on topic
), heb van de zomer in de bergen (af en toe onder de 10 graden) heel goede ervaringen met een Held softshell jasje onder mijn Atlantis 3 (zonder inserts onderweg) gemaakt. Ik weet niet hoe het onder 10 graden aanvoelt, maar een softshell is in elk geval niet zo dik als de gemiddelde fleece (en waterdicht!).

Wat de fleece onder het pak betreft, (on topic

Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL

Ik zou toch voorzichtig zijn om de vest wat ruimer te nemen. Volgens mij kan je met een ledervest niet
hetzelfde doen als met een textielvest, te weten er nog drie lagen onderaan doen en ze toch nog goed
laten passen met enkel een T-shirt. Een ledervest zoals die van de Atlantis moet een beetje strak zitten
zitten, er moet natuurlijk wel nog wat onder kunnen, maar geen x aantal lagen, zoniet zal de vest te
groot zijn met weinig eronder. Om die vest toch bij legere temperaturen te kunnen gebruiken moet de
kleduij eronder eerder worden aangepast naar behoud van lichaamswarmte dan wel toegenomen in
aantal lagen (niet absoluut te nemen natuurlijk). BMW heeft daar dan voor de kou de Phase onderkleding
voor. Er kleeft wel een nadeel aan, je kan wellicht al raden welk. Juist, €€€€
Nog van belang (al eens vermeld): de broek moet tot op de enkels komen als je op de motor zit, niet
als je ernaast staat. Dat heeft als gevolg dat ze bij rechtop staan te lang lijkt.
Gaby
hetzelfde doen als met een textielvest, te weten er nog drie lagen onderaan doen en ze toch nog goed
laten passen met enkel een T-shirt. Een ledervest zoals die van de Atlantis moet een beetje strak zitten
zitten, er moet natuurlijk wel nog wat onder kunnen, maar geen x aantal lagen, zoniet zal de vest te
groot zijn met weinig eronder. Om die vest toch bij legere temperaturen te kunnen gebruiken moet de
kleduij eronder eerder worden aangepast naar behoud van lichaamswarmte dan wel toegenomen in
aantal lagen (niet absoluut te nemen natuurlijk). BMW heeft daar dan voor de kou de Phase onderkleding
voor. Er kleeft wel een nadeel aan, je kan wellicht al raden welk. Juist, €€€€

Nog van belang (al eens vermeld): de broek moet tot op de enkels komen als je op de motor zit, niet
als je ernaast staat. Dat heeft als gevolg dat ze bij rechtop staan te lang lijkt.
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Ik heb een Rukka Merlin gekocht, en geen Atlantis 4.
Redenen
- 5 jaar garantie (ook op waterdichtheid) van de RUkka, tgo slechts 2 jaar voor de bmw
- geen technische informatie te vinden over de Atlantis ivm waterdichtheid, impregnering, ...
- geen garantie over 100% waterdichtheid van de Atlantis
En ja, het kost iets meer (maar heb wel een serieuze korting gehad op de officiele nieuwprijs).
Redenen
- 5 jaar garantie (ook op waterdichtheid) van de RUkka, tgo slechts 2 jaar voor de bmw
- geen technische informatie te vinden over de Atlantis ivm waterdichtheid, impregnering, ...
- geen garantie over 100% waterdichtheid van de Atlantis
En ja, het kost iets meer (maar heb wel een serieuze korting gehad op de officiele nieuwprijs).
-
En waar heb je da Rukka dan gekocht gezien de korting ?petervdc schreef:Ik heb een Rukka Merlin gekocht, en geen Atlantis 4.
In mc rijen, in nederland.
Gekocht voor 2000 ipv 2200.
Gekocht voor 2000 ipv 2200.