kuis ziek

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Iron Gonzo

kuis ziek

Bericht door Iron Gonzo »

IK HAAT KUISEN
maar ja het moet nu eenmaal gebeuren.
meer en meer hoor ik spreken over droogkuis producten.
daarmee wil ik zeggen: de motor wordt ingespoten met een product en enkele ogenblikken later veeg je de vuilte er af, dit alles zonder water.
:arrow: heeft iemand ervaring met zulke producten :?:
:arrow: wat met de aluminium onderdelen(oxidatie, enz...) :?:
:arrow: hoelang doe je met zo een bus :?:
:arrow: welke merken en prijs :?:
:arrow: duur van zo een kuisbeurd :?:
:arrow: reinigt het ook velgen en ander moeilijk aangekoekte vuil(vliegen, teer, enz...) :?:
:arrow: blijft er een beschermlaagje op liggen, zoals simonisatie :?:
:arrow: moeilijke hoekjes waar er meestal product achterblijft, hoe los je dat op :?:
Ik weet dat het veel vragen zijn, dus laat de antwoorden maar komen :o
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Al eens geprobeerd met een dompelbadje in lauw warm water met een scheutje babyzeep van Zwitsal.

Opgelet niet te warm en niet uitwringen en zeker niet zwieren
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Iron Gonzo

Jo De Paepe schreef:Al eens geprobeerd met een dompelbadje in lauw warm water met een scheutje babyzeep van Zwitsal.

Opgelet niet te warm en niet uitwringen en zeker niet zwieren
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
eu het is gene duikboot he. :?
niettegenstaade alle yap rijders zeggen dat wij met een boot rijden :twisted: , ben ik niet van plan in mijn vijver te rijden om hem te wassen. :lol: :lol: :lol: :lol:
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Zulke vragen moet je aan Chiepe stellen, de expert bij uitstek, maar ik denk dat je combinatie een beetje te hoog gegrepen is... een middel dat alles kan is utopisch... altijd inwrijven, afspoelen en afdrogen...

Feit is dat de middeltjes die dit zouden kunnen niet veel zullen heel laten van heel wat materialen... dus af te raden als je lang en veel geniet wil hebben van je machine :?
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
TheViking
Contacteer:

Bericht door TheViking »

In sommige carwash-es hebben ze een product om op de velgen te spuiten. Even laten inwerken, dan afspuiten en je velgen blinken als nieuw. Ik vraag me toch af welk product dat is.

Viking.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Ik gebruik een gewone shampo als deze van menne auto, maar meestal was ik men moto's met gewoon water en een 3M doekje.
Om velgen te reinigen is er naar mijn gedacht niks beters dan WD40.
Op men vorige kuiste die mooi het kettingvet weg op de achterste velg :wink:

Ik wreef zelfs kuipwerk en kopruitje van men vorige moto nen VFR in met die WD40, na een rit kon je de vliegen er met een 3M doek en water zo afwrijven.

Goe spul die WD40, voor alu op te blinken kan je best eens een potteken ALU van Belgom aan schaffen werkt zeer goed zelfs voor pekel plekken op je alu :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Iron Gonzo

voila
tis weer gebeurd
met zeer warm water en dreft.(daar krijg je veel mee weg) :)
dan afdrogen en simoniseren.
1 uur kuiswerk :twisted:
ps: dan is het nog niet eens grondig gedaan. :?

blijkbaar gebruiken jullie hier geen of weinig reinigende spuitbussen. :?
of ik moet nog wat geduld oefenen op concrete antwoorden.

Ik rij veel liever dan kuisen 8)
Ik zal mij nog een GS moeten aanschaffen denk ik, die mag er vuil uitzien hé :wink:
TRIUMPH TROPHY SE
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Het product dat wordt gebruikt in de Car-washes voor de velgen, alsook in garages is meestal gebaseerd op zuren (hoofdzakelijk batterijzuur)... dit wordt opgelengd met water, een klein beetje op 10l water. Dan inwrijven met een borstel (of radiator borsteltje). Dit is makkelijk om alle kleine spaakjes en kantjes mee te pakken.

Regel hierbij is inwrijven velg per velg, daarna onmiddellijk afspoelen met veeeeeeel water. Doe je dit niet snel, dan kan je schade hebben aan je velg, want het goedje gaat hoe dan ook vreten... :? Vandaar dat deze producten ook niet zó geconcentreerd te koop zijn voor iedereen. Een aantal producten lijken er wel op (velgen reinigers) in atmosferische spuitbus (met pompje) deze zijn minder geconcentreerd, maar lees ook goed de bijsluiter en je zal vinden : "overvloedig spoelen" en "maximaal 5 minuten laten inwerken"... ook voorzichtig met contact met handen, en zeker oog en mondcontact vermijden... !

Wat je over-all spuitbussen betreft Bart, ik heb zo'n bus gekocht van Hein Gerincke, kostte weinig geld, was te verkrijgen in 1 liter versie met pompje en 5 liter versie. ik spuit eerst de motor nat, daarna het product goed overal vernevelen, 5 minuten laten inwerken en wat bijschrobben met spons, daarna afspoelen en ik moet zeggen, prima spul ! Naar het schijnt bestaat het ook van Castrol.. maar ik denk dat HG goedkoper is.

Veel kuisgenot, en ik hoop dat je dit een concreter antwoord vond :shock: 8) :wink:
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ik kuis mijne moto elke week.
Sommigen verklaren mij zot, maar het voordeel is dat je er dan ook minder werk aan hebt. De motor is nooit door en door vuil, dus moet ik er ook niet op wrijven en frotten tot mijn handen open liggen.
Iron Gonzo

Flat Twin Power schreef:Ik kuis mijne moto elke week.
Sommigen verklaren mij zot, maar het voordeel is dat je er dan ook minder werk aan hebt. De motor is nooit door en door vuil, dus moet ik er ook niet op wrijven en frotten tot mijn handen open liggen.
ik tracht hem ook ieder weekend eens te kuisen.
dit lukt mij meestal wel, maar toch na 1200Km hangen er serieuze uiteengereten vliegen en dergelijke aan. Sommige zodanig hard dat ik ze met mijn nagels er moet afkrabben. :twisted:
TRIUMPH TROPHY SE
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Ik kuis mijne RT 2x per jaar, meestal na een reis, omdat de voorkant dan een insectenkerkhof is. Vandaag was het zo ver. Ik spuit de neus eerst in met een insectenverwijderaar, spoelen, dan alles met een motorreingingsproduct van Castrol, de wielen met een anti-teer-verwijderaar, even laten trekken, hogedrukspuit erover, droogwrijven en klaar is kees. Plasticdelen spuit ik in met "back to black". Duurt alles samen geen uur. Is niet perfect, maar "good enough".
Indien er mensen zijn die graag moto's kuisen : ze zijn steeds welkom :lol: :lol: :wink:

(il wil er wel aan toevoegen dat ik nog geen 10:000km per jaar doe --> de nood en frequentie aan kuisen stijgt wellicht quasi evenredig met het aantal gereden km)
Laatst gewijzigd door GVN op 12 jun 2005, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Shulty

Bericht door Shulty »

Om vliegen te verwijderen, gewoon een natte doek erop en laten weken...wel geduld hebben. Je wrijft ze daarna gewoon weg, of met de hoge druk erop...gaat er vanzelf af!!!

Greetz,
Peter :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Inderdaad, vliegen kun je beter wat laten inweken ipv af te krabben.
Moto kuisen is inderdaad niet altijd leuk, zeker als 't weer niet fantastisch is. Toch probeer ik mijn moto zeker 2x per maand te wassen , desnoods elke week. Je hebt dan meteen ook zicht op de staat van je moto. En nee, ben niet kuisziek, ik rij gewoon veel...

Dreft is idd goed spul maar ik gebruik het enkel om niet geverfde delen te reinigen. Het lijkt me een beetje te goed om het voor de kuip te gebruiken.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Frans

Bericht door Frans »

lauw sopke met dreft en een goede scheut lamppetrol erbij goe wrijven en afspoelen en hij blinkt als nieuw
Eric

Bericht door Eric »

Voor het verwijderen van insecten:
aangebracht door mijn buurman, je neemt een panty van je echtgenote en een een sopje ,heb je er geen dan neem je de panty van je buurvrouw, het werkt echt alle insecten er direct af ook teerresten op de auto zonder problemen weg, ik kon het wel uitleggen tegen mijn echtgenote want ik stond daar met een panty van mijn buurvrouw :oops:
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
torro

Bericht door torro »

De velgen van mijne auto bezorgden mij ook al rijzende haren .... Hoe dat zwart er van tussenuit krijgen... ?
Ik werd het volgende aangeraden en nu gebruik ik het ook voor de velgen van - en hardnekkige vlekken op m'n motor ; met succes !
De bakkers gebruiken een speciaal kuisproduct voor het kuisen van hun ovens. Om er het zwart af te kuisen ... hoorde ik ...
Een scheutje van dat product in een spuitfles aanlengen met water. Op het vuil (velgen e.d.) spuiten en wat laten inweken. Eventueel even met een radiatorborsteltje overwrijven en afspuiten met de tuinslang. Netjes hoor.

Om de vliegen te verwijderen is het volgende ook heel doeltreffend : Laat de motor een nachtje buiten staan. De nevel die zich op de motor zet laat de insecten heel diep inweken en zijn dan vaak probleemloos te verwijderen zonder verdere producten. Let wel, dit kan enkel voor vroege vogels, langslapers vinden 's morgens een motor waarvan de nevel en de bijhorende vliegen al lang opgedroogd is/zijn. En dit is ook wel minder doeltreffend voor platte vliegen en muggen die al zo'n paar jaar een vaste stek op de motor vonden. Hou het dus bij vers.

greetz, peter
R 1100 R
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Geert VN schreef:Indien er mensen zijn die graag moto's kuisen : ze zijn steeds welkom :lol: :lol: :wink:
:oops: :oops: :oops: Ikke dus... tja, auto's en motoren kuisen is nu eenmaal mijn ding... sorry hé :wink:
mr.t
Contacteer:

Bericht door mr.t »

Ik spuit mijn scherm (ook mijn visier) in met meubelspray Pledge, goed voor de waterafvoer en die insecten gaan er makkelijk af
misterbean

Bericht door misterbean »

Ik gebruik nova care dry clean.
Zeer goed produkt en gemakkelijk.Opspuiten en afwrijven en dan opwrijven en klaar.
Nadeel is niet zo goedkoop : 1L kost 40 euro maar doe er ong. 1 jaar mee.
Alle weken kuis ik mijn motor.
Vliegen doe ik eraf met instanet en vliegensponsje.
De nova care kun je de hele motorfiets mee kuisen.
Het product is te koop bij Bikers zone en wim motors maar er zullen nog wel verdelers zijn.

Greetz misterbean :wink:
Motorijden is geen ontspanning maar een inspanning.
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

JüRgen schreef:
Geert VN schreef:Indien er mensen zijn die graag moto's kuisen : ze zijn steeds welkom :lol: :lol: :wink:
:oops: :oops: :oops: Ikke dus... tja, auto's en motoren kuisen is nu eenmaal mijn ding... sorry hé :wink:
Jammer dat je zo ver woont....
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

JüRgen schreef:
Geert VN schreef:
Indien er mensen zijn die graag moto's kuisen : ze zijn steeds welkom

Ikke dus... tja, auto's en motoren kuisen is nu eenmaal mijn ding... sorry hé

Jammer dat je zo ver woont....
Maar van bij mij valt nog goe mee zenne :lol: :lol: :lol:

Grtz, Philip!
Laatst gewijzigd door Koppel!! op 14 jun 2005, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
advic

Bericht door advic »

Ik passeer regelmatig eens langs de "dibo" een doe-het-zelf carwash.

eerst de zeepspuit erop, dan grondig met de hogedruk alles afspoelen (eventueel nog eens herhalen als 't nog niet goed is ) en vervolgens een soortement waxvloeistof. duurt alles bijeen een kwartiertje en kost me 4 euro. Daarna stukje rijden om te laten droogwaaien.

Het resultaat is gewoon proper, maar geen showroom-staat , vind ik ook niet nodig: 't is een GS he
Plaats reactie