Het product dat wordt gebruikt in de Car-washes voor de velgen, alsook in garages is meestal gebaseerd op zuren (hoofdzakelijk batterijzuur)... dit wordt opgelengd met water, een klein beetje op 10l water. Dan inwrijven met een borstel (of radiator borsteltje). Dit is makkelijk om alle kleine spaakjes en kantjes mee te pakken.
Regel hierbij is inwrijven velg per velg, daarna onmiddellijk afspoelen met veeeeeeel water. Doe je dit niet snel, dan kan je schade hebben aan je velg, want het goedje gaat hoe dan ook vreten...

Vandaar dat deze producten ook niet zó geconcentreerd te koop zijn voor iedereen. Een aantal producten lijken er wel op (velgen reinigers) in atmosferische spuitbus (met pompje) deze zijn minder geconcentreerd, maar lees ook goed de bijsluiter en je zal vinden : "overvloedig spoelen" en "maximaal 5 minuten laten inwerken"... ook voorzichtig met contact met handen, en zeker oog en mondcontact vermijden... !
Wat je over-all spuitbussen betreft Bart, ik heb zo'n bus gekocht van Hein Gerincke, kostte weinig geld, was te verkrijgen in 1 liter versie met pompje en 5 liter versie. ik spuit eerst de motor nat, daarna het product goed overal vernevelen, 5 minuten laten inwerken en wat bijschrobben met spons, daarna afspoelen en ik moet zeggen, prima spul ! Naar het schijnt bestaat het ook van Castrol.. maar ik denk dat HG goedkoper is.
Veel kuisgenot, en ik hoop dat je dit een concreter antwoord vond