Laag, vol vermogen K1200GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dirk 41
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2008, 18:37

Laag, vol vermogen K1200GT

Bericht door Dirk 41 »

Ik had een vraagje ivm het vermogen op een K1200GT Bwj 2008.
Hoe kan ik zien dat de motor die ingeschreven is op laag vermogen, zijn volle vermogen heeft hetzij 'opengezet'?
Is dit op de één of ander manier een electronische ingreep? Wie heeft dit al laten doen en wa kost da?

Alvast bedankt voor respons
Dirk

Mvg
Walterken
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 nov 2006, 00:02

Re: Laag, vol vermogen K1200GT

Bericht door Walterken »

Er wordt een klepke verbogen bij de carburators (dus de naftbak moet er af) en de moto moet aan de computer om de software aan te passen.
Wat dat kost weet ik niet.
En normaal wordt er een papier mee gegeven met de klant met de vermelding dat de moto op vol vermogen staat.

De dealer zal ook wel kunnen zien hoe het gesteld is met uw vermogen, zou ik zo denken.
Wat je zelf doet, doe je meestal zelf ...
®win
Berichten: 2297
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Laag, vol vermogen K1200GT

Bericht door ®win »

Walterken schreef:Er wordt een klepke verbogen bij de carburators (dus de naftbak moet er af) en de moto moet aan de computer om de software aan te passen.
K1200GT '08 heeft geen carburators, hoor. Die worden al niet meer toegepast sinds de injectie z'n intrede heeft gedaan .....

.... dik 25 jaar geleden.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Laag, vol vermogen K1200GT

Bericht door Wiedewa »

®win schreef:K1200GT '08 heeft geen carburators, hoor. Die worden al niet meer toegepast sinds de injectie z'n intrede heeft gedaan .... dik 25 jaar geleden.
Zijn van die Carbs nog gelijk ook.
100km rijden tank van 14liter leeg.
Wel dikke 300km/uur stopwatschen.
Ieder z'n sport, maat tis gene BMW natuurlijk.
MG Breva 850
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Re: Laag, vol vermogen K1200GT

Bericht door Livin »

Ik denk dat je hem bij een dealer best laat uitlezen.
Open zetten wordt (meestal) nergens vermeld omwille van rond de 2000 EUR taksverschil.
Vermelding van "softwareupdate" bij eerste onderhoud kan een indicatie zijn.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Laag, vol vermogen K1200GT

Bericht door MOTOBLOG »

Officieel kan je het controleren op de "roze" kaart. Daar staat het vermogen in Kwatt waarmee hij is ingeschreven.
Om echt te weten of ie 'vol' staat, moet er met de GT-one worden uitgelezen en ook een kleine clip moet verwijderd zijn zodat de gasklephuizen volledig open kunnen.
Dirk 41
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2008, 18:37

Re: Laag, vol vermogen K1200GT

Bericht door Dirk 41 »

Hey PVDK,

bedankt voor je deskundige uitleg!

Mvg
Dirk
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent

Re: Laag, vol vermogen K1200GT

Bericht door Jo De Paepe »

kleine clip moet verwijderd zijn zodat de gasklephuizen volledig open kunnen.
kan je dit voelen aan de slag van het gashendel , zoals bij de F650GS ??
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Laag, vol vermogen K1200GT

Bericht door K1200GT »

Als je boven de 7000 rpm een "boost" voelt, mag je ervan uitgaan dat hij op vol vermogen staat. Draait de motor met tegenzin boven dit toerental, ben je met 98 pk onderweg... zo simpel :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Laag, vol vermogen K1200GT

Bericht door MOTOBLOG »

Inderdaad ...
Jo De Paepe schreef:Kan je dit voelen aan ...
tazdevil
Berichten: 205
Lid geworden op: 12 okt 2008, 18:57
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Laag, vol vermogen K1200GT

Bericht door tazdevil »

Hallo,

Het is eigenlijk heel simpel,je kan met beperkt vermogen je gashandel niet volledig opendraaien.
Deze wordt aan de injectie geblokkeerd door een plastieken arret.
Als je dan ziet hoe deze verwijdert wordt :shock: die arret wordt er gewoon met een schroevendraaier
en een hamer er af gemept!En dan kan de gas vol open.
Daarna wordt ook de software aangepast.
Ik heb daar 75 euro voor betaald bij het eerste onderhoud,en je moet dan nog een papier tekenen
dat je een vol vermogen fiets hebt!Kwestie bij ongeval of iets anders niemand met de vinger te wijzen. :twisted:
Onder de 7000tr voel je gewoon geen verschil,pas als je daar boven komt.
Maar hoe dikwijls kom je daar....Goe bezig dan. 8-)

Groetz Gerry
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Walterken
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 nov 2006, 00:02

Re: Laag, vol vermogen K1200GT

Bericht door Walterken »

®win schreef:
Walterken schreef:Er wordt een klepke verbogen bij de carburators (dus de naftbak moet er af) en de moto moet aan de computer om de software aan te passen.
K1200GT '08 heeft geen carburators, hoor. Die worden al niet meer toegepast sinds de injectie z'n intrede heeft gedaan .....

.... dik 25 jaar geleden.

Ik bedoelde inderdaad de gasklephuizen.
De vorm van een "gasklephuizenrij" en een "carburatorrij" verschilt niet zoveel als de benaming... :drunken:
Wat je zelf doet, doe je meestal zelf ...
Plaats reactie