Laag, vol vermogen K1200GT
Moderator: GVN
Laag, vol vermogen K1200GT
Ik had een vraagje ivm het vermogen op een K1200GT Bwj 2008.
Hoe kan ik zien dat de motor die ingeschreven is op laag vermogen, zijn volle vermogen heeft hetzij 'opengezet'?
Is dit op de één of ander manier een electronische ingreep? Wie heeft dit al laten doen en wa kost da?
Alvast bedankt voor respons
Dirk
Mvg
Hoe kan ik zien dat de motor die ingeschreven is op laag vermogen, zijn volle vermogen heeft hetzij 'opengezet'?
Is dit op de één of ander manier een electronische ingreep? Wie heeft dit al laten doen en wa kost da?
Alvast bedankt voor respons
Dirk
Mvg
Re: Laag, vol vermogen K1200GT
Er wordt een klepke verbogen bij de carburators (dus de naftbak moet er af) en de moto moet aan de computer om de software aan te passen.
Wat dat kost weet ik niet.
En normaal wordt er een papier mee gegeven met de klant met de vermelding dat de moto op vol vermogen staat.
De dealer zal ook wel kunnen zien hoe het gesteld is met uw vermogen, zou ik zo denken.
Wat dat kost weet ik niet.
En normaal wordt er een papier mee gegeven met de klant met de vermelding dat de moto op vol vermogen staat.
De dealer zal ook wel kunnen zien hoe het gesteld is met uw vermogen, zou ik zo denken.
Wat je zelf doet, doe je meestal zelf ...
-
- Contacteer:
K1200GT '08 heeft geen carburators, hoor. Die worden al niet meer toegepast sinds de injectie z'n intrede heeft gedaan .....Walterken schreef:Er wordt een klepke verbogen bij de carburators (dus de naftbak moet er af) en de moto moet aan de computer om de software aan te passen.
.... dik 25 jaar geleden.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Zijn van die Carbs nog gelijk ook.®win schreef:K1200GT '08 heeft geen carburators, hoor. Die worden al niet meer toegepast sinds de injectie z'n intrede heeft gedaan .... dik 25 jaar geleden.
100km rijden tank van 14liter leeg.
Wel dikke 300km/uur stopwatschen.
Ieder z'n sport, maat tis gene BMW natuurlijk.
MG Breva 850
Ik denk dat je hem bij een dealer best laat uitlezen.
Open zetten wordt (meestal) nergens vermeld omwille van rond de 2000 EUR taksverschil.
Vermelding van "softwareupdate" bij eerste onderhoud kan een indicatie zijn.
Open zetten wordt (meestal) nergens vermeld omwille van rond de 2000 EUR taksverschil.
Vermelding van "softwareupdate" bij eerste onderhoud kan een indicatie zijn.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Officieel kan je het controleren op de "roze" kaart. Daar staat het vermogen in Kwatt waarmee hij is ingeschreven.
Om echt te weten of ie 'vol' staat, moet er met de GT-one worden uitgelezen en ook een kleine clip moet verwijderd zijn zodat de gasklephuizen volledig open kunnen.
Om echt te weten of ie 'vol' staat, moet er met de GT-one worden uitgelezen en ook een kleine clip moet verwijderd zijn zodat de gasklephuizen volledig open kunnen.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Hey PVDK,
bedankt voor je deskundige uitleg!
Mvg
Dirk
bedankt voor je deskundige uitleg!
Mvg
Dirk
-
kan je dit voelen aan de slag van het gashendel , zoals bij de F650GS ??kleine clip moet verwijderd zijn zodat de gasklephuizen volledig open kunnen.
Als je boven de 7000 rpm een "boost" voelt, mag je ervan uitgaan dat hij op vol vermogen staat. Draait de motor met tegenzin boven dit toerental, ben je met 98 pk onderweg... zo simpel 

Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL

Inderdaad ...
Jo De Paepe schreef:Kan je dit voelen aan ...
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
Hallo,
Het is eigenlijk heel simpel,je kan met beperkt vermogen je gashandel niet volledig opendraaien.
Deze wordt aan de injectie geblokkeerd door een plastieken arret.
Als je dan ziet hoe deze verwijdert wordt
die arret wordt er gewoon met een schroevendraaier
en een hamer er af gemept!En dan kan de gas vol open.
Daarna wordt ook de software aangepast.
Ik heb daar 75 euro voor betaald bij het eerste onderhoud,en je moet dan nog een papier tekenen
dat je een vol vermogen fiets hebt!Kwestie bij ongeval of iets anders niemand met de vinger te wijzen.
Onder de 7000tr voel je gewoon geen verschil,pas als je daar boven komt.
Maar hoe dikwijls kom je daar....Goe bezig dan.
Groetz Gerry
Het is eigenlijk heel simpel,je kan met beperkt vermogen je gashandel niet volledig opendraaien.
Deze wordt aan de injectie geblokkeerd door een plastieken arret.
Als je dan ziet hoe deze verwijdert wordt

en een hamer er af gemept!En dan kan de gas vol open.
Daarna wordt ook de software aangepast.
Ik heb daar 75 euro voor betaald bij het eerste onderhoud,en je moet dan nog een papier tekenen
dat je een vol vermogen fiets hebt!Kwestie bij ongeval of iets anders niemand met de vinger te wijzen.

Onder de 7000tr voel je gewoon geen verschil,pas als je daar boven komt.
Maar hoe dikwijls kom je daar....Goe bezig dan.

Groetz Gerry
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

®win schreef:K1200GT '08 heeft geen carburators, hoor. Die worden al niet meer toegepast sinds de injectie z'n intrede heeft gedaan .....Walterken schreef:Er wordt een klepke verbogen bij de carburators (dus de naftbak moet er af) en de moto moet aan de computer om de software aan te passen.
.... dik 25 jaar geleden.
Ik bedoelde inderdaad de gasklephuizen.
De vorm van een "gasklephuizenrij" en een "carburatorrij" verschilt niet zoveel als de benaming...

Wat je zelf doet, doe je meestal zelf ...