WimLT schreef: En omdat sommige modellen nu eenmaal niet anders te verkrijgen zijn.
![With Stupid :bsstupid:](./images/smilies/bs_imwifstupid.gif)
Moderator: GVN
WimLT schreef: En omdat sommige modellen nu eenmaal niet anders te verkrijgen zijn.
in elk geval die van mijWimLT schreef:In alle eerlijkheid: moesten ALLE BMW-modellen zowel met boxermotor als met 4cilindermotor te verkrijgen zijn, hoeveel boxers zouden er dàn nog rondrijden ???
Nu, alles in het belachelijke trekken is makkelijk. Af en toe eens lachen moet kunnen. Maar moet men daarom spotten?WimLT schreef: Vooral uit onwetendheidEn omdat sommige modellen nu eenmaal niet anders te verkrijgen zijn.
Deze veel gehoorde, doch holle uitspraak, heb ik nooit begrepen..... of ze moet bedoelen: veel onnodige trillingen en weinig vermogen
![]()
Het "boxergevoel" ... nog zo één
In alle eerlijkheid: moesten ALLE BMW-modellen zowel met boxermotor als met 4cilindermotor te verkrijgen zijn, hoeveel boxers zouden er dàn nog rondrijden ???
Ik begrijp je onbegrip. De Pan 1100 was de ideale moto indertijd. Had ik hem omwille van de scheiding niet weggedaan, dan reed ik er waarschijnlijk nog mee rond. Het is waar, hij is onverslijtbaar. Na een paar motorloze jaren en het ontmoeten van de nieuwe vriendin werd er beslist om terug tot aankoop over te gaan. Eerst hebben we verschillende motoren test gereden. Daar ik niet alleen beslis en ook de vrouw haar gemak op de moto moest vinden, kwam uiteindelijk de R1150RT (Mod 2004) uit de bus. Spijt? Neen, maar het kan beter. Qua techniek is de Pan beter, maar in ergonomie staat de RT een trapje hoger.J-P schreef:Van een Pan naar een RT stappen is een stap die ik, met respekt, nooit zal begrijpen. Na dik 500.000 kms op 3 verschillende Pans (1100 en 1300) ben ik zelf overgestapt naar een GS (eerst prive een 1100, nu een 1150 en voor mijn werk een 1200) en dat is een totaat verchillend concept. De RT vist in dezelfde vijver als de Pan maar mag wat mij betreft de schoenen van een Pan nog niet poetsen. Een Pan is in alles beter (heb aardig wat kms RT gereden op mijn werk), sturen, windbescherming, duurzaamheid. Het waren de kleine dingen (de altijd op slot zijnde koffers van de 1300, de warmte en in het begin de vering) die de Pan verzwakten, en van een raar weggedrag heb ik persoonlijk geen last gehad op de Pan, wel van versleten voetsteunen. In mijn beleving is de ideale RT een Pan.
En dan noemen we die ideale met alles erop en eraan (oa het gewicht) gewoonweg..... LTNascar schreef:Zoals reeds hierboven vermeld denk ik dat er velen een 12RT met K-blok zouden zien zitten
Met de volledige uitrustingsmogelijkheden van hierboven ... moet dit wel de ideale worden
Dirk, even voor de goede orde: zadelverwarming????? Cruisecontrol???? Radio/CD?????? Hebben we het hier nog over motoren?dillen schreef:Waar de Pan aan punten wint door zijn soepel betrouwbaar blok, verliest hij punten door zijn gebrek aan uitrustingsmogelijkheden (al dan niet in optie), zijn hogere gewicht, zijn kleinere grondspeling en zijn kleinere koffers tov de 12RT.
Op de Pan is bv. geen zadelverwarming, geen cruisecontrol, geen ESA en geen radio/CD verkrijgbaar. Toch allemaal lekkere toeritems die je op de 12RT wel kan hebben (optie) denk ik zo![]()