Benodigdheden:
-Bougiedoppen ngk XD05F (2stuks) (+- 7,44 €/stuk)
-Bougies ngk D8EA (2 stuks) (+- 3.10 €/stuk)
-Bougiekabel zwart 1 m (+- 6.50 €)
-Een beetje handigheid en gezond verstand
Aangezien ik op zeker wou spelen heb ik beslist om zowel de kabels als de doppen te vervangen. Hierdoor heb ik wel een groot gedeelte van de moto moeten strippen aangezien de kabels vertrekken van de bobine en deze zich onder de benzine tank bevinden. Dus eerst het bodywerk verwijderen totdat de kunststof benzinetank zichtbaar wordt. Omdat er nog vrij veel benzine aanwezig was heb ik eerst wat afgetapt zodat de tank zo goed als leeg was. De tank zelf zit maar met 1 schroef vast en is vrij gemakkelijk te verwijderen. Eindelijk we kunnen nu beginnen met het vervangen van de kabels. De bobines zitten zowel links als rechts tegen de kader geschroefd met telkens 2 schroeven. Deze losdraaien en het stroomkabeltje lostrekken. De bougiekabel zit gewoon in de bobine geschroefd . Dus kabel vastnemen en draaien. Verdere is het vrij simpel. Nieuwe kabel in de bobine draaien en in de bougiedop en alles terug monteren . En natuurlijk niet vergeten om 2 nieuwe bougies te monteren mochten de bestaande geoxideerd (roest) zijn. Zo dit is even kort uitgelegd hoe het vervangen kan verlopen. Mochten er nog dingen zijn die ik vergeten ben vul gerust aan . Dit was mijn ervaring en handeling en misschien kan het ook anders.
Aangezien nu toch alles gedemonteerd is kan het een goed moment zijn om de kleppen te laten stellen. Echter ga ik dit overlaten aan iemand die hier verstand van heeft en kan het wat kosten besparen aangezien er toch al een deel gedemonteerd is.