Nieuw: Schuberth C3 klaphelm
Moderator: GVN
-
Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm
Ik heb vorig weekend de C3 eens op mijn hoofd gehad. Ik wou graag overschakelen op de C3 maar ik val net tussen de maten. de 54/55 is te klein en de 56/57 zit iets te los. Spijtig want ik vermoed dat dit momenteel toch wel het beste op de markt is.
Toch graag nog wat feedback indien één van jullie er al wat kilometers mee gedaan heeft.
Toch graag nog wat feedback indien één van jullie er al wat kilometers mee gedaan heeft.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
Heb hem nu een paar maanden, maar hij valt op bepaalde punten mee, op bepaalde punten tegen:
Pluspunten: Gewicht en geluid (armheid) zijn idd erg goed. Hij is duidelijk stiller (met name laagfrequent achter de GSA ruit) dan de C2. Pasvorm is me goed, alhoewel bij de oren krapper dan de C2. Ik vraag me af of ik wel speakertjes in de C3 kan krijgen. Bediening van het zonnevizier en kinbak is ook goed.
Minpunt: Het vizier beslaat, ondanks pinlock, aan de binnenzijde van de pinlock. Vooral bij file rijden of regen rijden. Heb nu het eerste vizier omgeruild gekregen , maar ook het tweede beslaat. De helm was opgestuurd naar de importeur. Duurde al met al ook een hele dikke maand (een minpunt voor de service). Het kan exemplarisch zijn, maar de rubber rand die normaal de verzegeling doet is blijkbaar dit dik genoeg om volledig af te sluiten.
Pluspunten: Gewicht en geluid (armheid) zijn idd erg goed. Hij is duidelijk stiller (met name laagfrequent achter de GSA ruit) dan de C2. Pasvorm is me goed, alhoewel bij de oren krapper dan de C2. Ik vraag me af of ik wel speakertjes in de C3 kan krijgen. Bediening van het zonnevizier en kinbak is ook goed.
Minpunt: Het vizier beslaat, ondanks pinlock, aan de binnenzijde van de pinlock. Vooral bij file rijden of regen rijden. Heb nu het eerste vizier omgeruild gekregen , maar ook het tweede beslaat. De helm was opgestuurd naar de importeur. Duurde al met al ook een hele dikke maand (een minpunt voor de service). Het kan exemplarisch zijn, maar de rubber rand die normaal de verzegeling doet is blijkbaar dit dik genoeg om volledig af te sluiten.
-
- Contacteer:
Dus er ontstaat condens tussen de twee lagen?ECM schreef:... Minpunt: Het vizier beslaat, ondanks pinlock, aan de binnenzijde van de pinlock. ...
Met vochtig, koud weer, achter een ruit (RT), weinig snelheid, dus geen circulatie in de helm, ontstaat er in mijn C2 op de PinLock aan de binnenzijde van de helm ook condens.
Onder die omstandigheden denk ik dat daar geen PinLock tegen op kan...
Ik heb ook een C3 en heb ook al in de koude en natte omstandigheden gereden...moh_fan schreef:Dus er ontstaat condens tussen de twee lagen?ECM schreef:... Minpunt: Het vizier beslaat, ondanks pinlock, aan de binnenzijde van de pinlock. ...
Met vochtig, koud weer, achter een ruit (RT), weinig snelheid, dus geen circulatie in de helm, ontstaat er in mijn C2 op de PinLock aan de binnenzijde van de helm ook condens.
Onder die omstandigheden denk ik dat daar geen PinLock tegen op kan...
Het is het pinlock visier dat aan de binnenkant een beetje aanslaat, maar zoals je zegt zijn er natuurlijk grenzen aan wat zo'n visiertje aankan

ECM, je gaat je auto toch ook niet terug dragen omdat die ondanks ESP uit de bocht zou gaan, aan alles zijn grenzen hé.
Ik vind het een enorm goede helm !
Nee dan ben ik niet duidelijk geweest blijkbaar.moh_fan schreef:Dus er ontstaat condens tussen de twee lagen? ...
De condens zit niet TUSSEN de twee visieren. De pinlock werkt juist naar behoren.
Maar gewoon OP de pinlock aan de buitenzijde ervan. En aangezien de pinlock IN het vizier zit bedoel ik "aan de binnenkant". Maar niet tussen het visier en pinlock..
(snappu het nog??)
In iedergeval is het erg irritant en slecht ontworpen / gefabriceert. Het dwingt me om tijdens een regenbui (en <80km/u) het visier open te zetten. En da's vervelend als je iedere dag rijdt...
Het is inderdaad een zeer vervelende zaak het aandampen van het vizier.
Dagelijks rij ik met de Schuberth J1 (jethelm) en toch steeds problemen met aandampen:regelmatig het vizier op een kier,dan terug dicht,een paar honderd meter verder terug open...Voor de rest prima helm!!!
Bestaat er nu echt geen goede oplossing voor dit algemeen probleem van aandampen?
Dagelijks rij ik met de Schuberth J1 (jethelm) en toch steeds problemen met aandampen:regelmatig het vizier op een kier,dan terug dicht,een paar honderd meter verder terug open...Voor de rest prima helm!!!
Bestaat er nu echt geen goede oplossing voor dit algemeen probleem van aandampen?
-
- Contacteer:
Ja, volkomen duidelijk!ECM schreef:...(snappu het nog??) ...
Zoals eerder geschreven heb ook ik daar last van. En idd het is vervelend.
Ik vermoed echter dat het onvermijdelijk is... achter een scherm, weinig rijwind dus nog minder circulatie in de helm.

De GSA ruit is er mede de schuld van idd. Die ruit is gewoon te goed..
Maar ik ga er toch mee terug. Voor de 2e maal dan. De 1e keer heeft Schuberth al het complete visier en pinlock vervangen en de rubberen afdichtingen. Dat heeft dus niet geholpen. Ben benieuwd waar ze nu mee komen.
Voor diegenen die de juiste maat niet vinden voor een Schuberth C3. Ik heb even het Schuberth Benelux Service Center gebeld en ik heb zo'n perfecte uitleg gekregen dat het bijna onmogelijk is om een Schuberth helm te hebben die niet helemaal goed past. Maar het kan altijd dat je echt geen Schuberth hoofd hebt.
Voor alle duidelijkheid is het dus mogelijk om de inwendige vulling aan te passen en het verschil tussen twee maten op te vullen of weg te nemen.
Er is ook een nieuwigheid op komst. Schuberth is samen gaan werken met Cardo. Er zal binnenkort een speciale Cardo te koop zijn op maar gemaakt van de C3. Het ziet eruit als een soort kraag die onderaan de helm past met de knoppen ingewerkt.
Voor alle duidelijkheid is het dus mogelijk om de inwendige vulling aan te passen en het verschil tussen twee maten op te vullen of weg te nemen.
Er is ook een nieuwigheid op komst. Schuberth is samen gaan werken met Cardo. Er zal binnenkort een speciale Cardo te koop zijn op maar gemaakt van de C3. Het ziet eruit als een soort kraag die onderaan de helm past met de knoppen ingewerkt.
Zopas mij een nieuwe C3 aan 424 euro , zal hem morgens zeker kunnen testen.
Promo prijzen
C3 Grijs €423,99 i.p.v. €529,99 C3 Fluo €479,99 i.p.v. €599,99 C3 Zwart €399,99 i.p.v. €499,99
Groetjes
Promo prijzen
C3 Grijs €423,99 i.p.v. €529,99 C3 Fluo €479,99 i.p.v. €599,99 C3 Zwart €399,99 i.p.v. €499,99
Groetjes
-
Is dit in een bepaalde winkel of algemeen?Benner schreef:Zopas mij een nieuwe C3 aan 424 euro , zal hem morgens zeker kunnen testen.
Promo prijzen
Groetjes
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Ik heb hem gekocht in RAD maar door een actie in een andere winkel.
Mvg
Mvg
Ik had reeds 2 systeemhelmen van Shubert. Alle 2 hadden het probleem dat de klep steeds maar ongewild naar beneden viel. Toen de tweede nieuw was ben ik er eens terug bij de dealer mee geweest, maar die lachtte het probleem weg.
Nu kun je wel zeggen dat de klep steeds naar beneden moet maar dan hoef je ook geen systeemhelm te kopen.
Qua dragen en waterdichtheid mag ik echter niet klagen, vrij content van zelfs.
Ik weet het toch echter nog niet of ik mij een 3e dergelijke helm zou kopen.
Nu kun je wel zeggen dat de klep steeds naar beneden moet maar dan hoef je ook geen systeemhelm te kopen.
Qua dragen en waterdichtheid mag ik echter niet klagen, vrij content van zelfs.
Ik weet het toch echter nog niet of ik mij een 3e dergelijke helm zou kopen.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
Heeft de C3 dat ook dat van van die klep die ongewild naar beneden valt ? (Vind dit ook een bijzonder ergerlijke eigenschap van de C2)
Neen, nog geen last van gehad. Tot nu toe zeer tevreden van mijn C3.Bruno 1200 RT schreef:Heeft de C3 dat ook dat van van die klep die ongewild naar beneden valt ? (Vind dit ook een bijzonder ergerlijke eigenschap van de C2)
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Inderdaad, vanaf een bepaalde snelheid klapt dat ding naar beneden! Ook bij de C3!! Rond de 80-90 km/h!!!!Bruno 1200 RT schreef:Heeft de C3 dat ook dat van van die klep die ongewild naar beneden valt ? (Vind dit ook een bijzonder ergerlijke eigenschap van de C2)
Is schrikken als ge er niet meer aan denkt dat de klep openstaat!

EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
Dan zal ik dat toch ook eens moeten testen tegen 90km/hdedjutoch schreef:Inderdaad, vanaf een bepaalde snelheid klapt dat ding naar beneden! Ook bij de C3!! Rond de 80-90 km/h!!!!Bruno 1200 RT schreef:Heeft de C3 dat ook dat van van die klep die ongewild naar beneden valt ? (Vind dit ook een bijzonder ergerlijke eigenschap van de C2)

Er vliegen nu toch iets minder insecten rond

BMW R1200GS Adventure (09/2011)
-
Is lastig, heeft mijne C2 ook, maar je kan er eigenlijk niet van klagen want officieel mag je zelfs niet met open klep rijden...Daar is een systeem helm ook niet voor ontworpen, (en is de EC keuring niet geldig vermoed ik), is gewoon makkelijker om op te zetten en bij een stop om te converseren (ook dan valt die fucking klep om de haverklap naar beneden, gelukkig ben ik niet roker....)dedjutoch schreef:Inderdaad, vanaf een bepaalde snelheid klapt dat ding naar beneden! Ook bij de C3!! Rond de 80-90 km/h!!!!Bruno 1200 RT schreef:Heeft de C3 dat ook dat van van die klep die ongewild naar beneden valt ? (Vind dit ook een bijzonder ergerlijke eigenschap van de C2)
Nu heb ik ook wel gezondigd, vooral in de zomer, klep open, zonnebril naar omlaag en lekker cruisen, maar ik heb ook al een paar keer het resultaat gezien van ongevallen(zelfs onbeduidende schuivertjes) waarbij de rijder met jethelm (al dan niet met scherm) reed...neem van mij aan dat je smoeltje er niet mooier op wordt... Als ik de helmen bekijk waarik al mee gevallen ben, zie ik toch ook een paar keer serieuze beschadigingen aan het kinstuk, als dat dan je eigen kin is....
Zeker als je motor een (groot) scherm heeft bestaat de kans dat je met je face op of door de plexi gaat bij een ongeval...dan hangen de vellen er ook af zenne....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Schuberth is zelf ook op de hoogte van het feit dat het vizier/kinbak wel erg makkelijk ongewild dichtklapt.
Ze hebben hier ook een modificatie voor. Het plaatsen gebeurd (in Nederland iig) kosteloos.
Ze hebben hier ook een modificatie voor. Het plaatsen gebeurd (in Nederland iig) kosteloos.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
Beschik reeds een drietal maanden over een C3.Maakte de keuze omdat ik tevreden was over mijn vorige C2 en enkel verbeteringen zag(lichter,pinlock en een betere sluiting). Stand van zaken is dat de pinlock niet naar behoren werkt t'is te zeggen dat het scherm na een 5-tal minuten rijden volledige aandampt.Afgelopen zaterdag kwam ook het zonnevizier zomaar los.
Hoogdringend om deze helm terug te brengen naar de winkel en eens te kijken wat men als oplossing voorstelt.
Ik hou jullie op de hoogte.
Hoogdringend om deze helm terug te brengen naar de winkel en eens te kijken wat men als oplossing voorstelt.
Ik hou jullie op de hoogte.
..ben benieuwd...
T'is inmiddels een gekend probleem bij de C3.
T'is inmiddels een gekend probleem bij de C3.
na veel goede ne minder goede commentaar ben ik ook maar is naar een dealer gegaan ...
En ja .. daar werd ik direct verliefd ... een fluo oranje C3 ... ik liep er regelrecht naartoe ... maar hoe dichter ik kwam hoemeer de glimlach in de foute richting ging staan (
===>
) De prijs voor dit moois was 650€ .
Als ik eenmaal over de chock heen was , toch maar is eentje opgezet ... en ik heb hetzelfde probleem als nog enkele ... ik heb een maatje 55-56 en dat is er niet ... de 54-55 spant en de 56-57 is te groot. Nu zei de verkoper echter dat je de dat makkelijk op kan lossen ...;
LUISTER NU GOED !!! ===> u koopt en helm van 650€ , die NIET past ,die te klein is. Deze neemt u "tevreden" mee naar huis, om daar vervolgens een lepel warm te maken op het fornuis en dat vervolgens tegen de binne zijde van de helm te duwen. ( niet tegen de mousse, maar daaronder , tegen da schuim)
Zo KRIMT de helm enkele millimeter en past de helm perfect ....
Ik vond et maar zeer raar dat je een NIEUWE helm maar even moest gaan bewerken met een hete lepel ...
kan aan mij ligge , maar ik koop graag een helm die goed is , nie eentje da ik zelf nog op maat moete maken ... en dan zeker nie voor die prijs ....
En ja .. daar werd ik direct verliefd ... een fluo oranje C3 ... ik liep er regelrecht naartoe ... maar hoe dichter ik kwam hoemeer de glimlach in de foute richting ging staan (

Als ik eenmaal over de chock heen was , toch maar is eentje opgezet ... en ik heb hetzelfde probleem als nog enkele ... ik heb een maatje 55-56 en dat is er niet ... de 54-55 spant en de 56-57 is te groot. Nu zei de verkoper echter dat je de dat makkelijk op kan lossen ...;
LUISTER NU GOED !!! ===> u koopt en helm van 650€ , die NIET past ,die te klein is. Deze neemt u "tevreden" mee naar huis, om daar vervolgens een lepel warm te maken op het fornuis en dat vervolgens tegen de binne zijde van de helm te duwen. ( niet tegen de mousse, maar daaronder , tegen da schuim)
Zo KRIMT de helm enkele millimeter en past de helm perfect ....

Ik vond et maar zeer raar dat je een NIEUWE helm maar even moest gaan bewerken met een hete lepel ...

No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer 

YOO
Tja, 650€ zou ik ook niet uitgeven aan nen helm die dan nog niet past.
Probeer de Systeem6 is van BMW, min of meer gelijk(w)aardig, en een stukske goedkoper (alhoewel dat 500€ nog altijd nie verniet is), en ik ben er tevreden van
Grtz, Philip!
Tja, 650€ zou ik ook niet uitgeven aan nen helm die dan nog niet past.
Probeer de Systeem6 is van BMW, min of meer gelijk(w)aardig, en een stukske goedkoper (alhoewel dat 500€ nog altijd nie verniet is), en ik ben er tevreden van

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser

Helm vandaag binnen gebracht en vooral te horen gekregen dat de pinlocks van vandaag niet van dezelfde kwaliteit zijn als eerdere versies.
Vriendelijke aanbod gekregen van een C3 als vervanghelm wat me toe laat eens te vergelijken met mijn mindere ervaringen.
Moet ook blijkbaar 6 weken wachten op terug verkrijgen van mijn eigen helm.Aber ja Duitsland is nu ook immers niet dicht bij de deur.
Vriendelijke aanbod gekregen van een C3 als vervanghelm wat me toe laat eens te vergelijken met mijn mindere ervaringen.
Moet ook blijkbaar 6 weken wachten op terug verkrijgen van mijn eigen helm.Aber ja Duitsland is nu ook immers niet dicht bij de deur.
-
- Contacteer:
Ik heb deze zomer een Shoei Multitec gekocht, met op beide schermen (gewoon en getint) een pinlock-visier.
Ondertussen al in zowat alle denkbare (slechte) omstandigheden gereden (mist, vorst, regen, sneeuw,...) en mijn visier is nog geen enkele keer aangedampt.
Ik zou dus niet kunnen bevestigen dat de kwaliteit van de Pinlock-schermen niet goed is...
Ondertussen al in zowat alle denkbare (slechte) omstandigheden gereden (mist, vorst, regen, sneeuw,...) en mijn visier is nog geen enkele keer aangedampt.
Ik zou dus niet kunnen bevestigen dat de kwaliteit van de Pinlock-schermen niet goed is...