Ik ben hier nieuw. Dus even voorstellen:
Ik ben 24, rij ondertussen anderhalf jaar met de motor en ga volgend jaar afstuderen/werken! Op dit moment heb ik het genoegen om met een Triumph Street triple te rijden, een super wendbaar beest op 2 wielen!
Volgend jaar studeer ik af, en logischerwijs ga ik mijn eerste stappen zetten in de arbeidsmarkt! Nu zou ik graag een aparte motor willen voor woon-werk verkeer, en de BMW R1200RT lijkt een geschikte kanidaat:
Zijkoffers, windscherm, verwarmde handvaten & zitvlak, radio, rechte zithouding, kilometervreter, ... Afin, alles wat mijn street triple NIET heeft. Nu ga ik wel naar de les met de motor (door weer en wind), en dat is goed te doen als het mooi weer blijft. Eens het november is, en de temperaturen beginnen te dalen, de wind wat harder waait en dat er meer nattigheid in de lucht hangt, dan begint motorrijden zwaar te worden! De street triple biedt niets van bescherming tegen de natuurelementen, hij is enkel gemaakt voor de sportievere momenten.
Nu...
Fiscus-vragen:
1a. Is het echt zo dat ge u motor voor de volle 100% fiscaal kunt aftrekken?
1b. Zo ja, dan veronderstel ik dat dit niet geldt als je eens privé een ritje maakt. Hoe maak je de fiscus duidelijk wat de verdeling privé-zakelijk is?
2. Zijn er mensen die een leasemotor hebben? Of bedrijfsmotor?
3a. Als je een lening aangaat om de motor af te betalen? is deze dan ook fiscaal terug te trekken voor 100%?
3b. Raden jullie het wel aan om een lening aan te gaan om een motor af betalen?
Motor-vragen:
1. Ik twijfel ook tussen een Honda Pan. Wat zijn de verschillen?
2. Kamt de R1200RT nog met veel kinderziektes?
3. Zijn oordoppen noodzakelijk bij hogere snelheden? (Bij mijn street triple is het ALTIJD noodzakelijk)
4. Ik ben 24! Is een R1200RT niet voor ouwe zakken?
5. is de R1200RT een goed woon-werk voortuig?

Voila, dikke boterham...