Nu is het eens winter op het juiste moment!! Weer niet goed.
tis fris, en 't gaat niet -9,5°C
Moderator: GVN
Re: tis fris, en 't gaat niet -9,5°C
Zagevent!

R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

vanmorgen toch een moedige GSA rijder gezien bij -8
nam de afrit 23 in Turnhout, aan een zeer rustig tempo
het was een witte 1200 GSA en ik dacht dat de moto zelfs nog onder de sneeuw zat
groeten
andré
nam de afrit 23 in Turnhout, aan een zeer rustig tempo
het was een witte 1200 GSA en ik dacht dat de moto zelfs nog onder de sneeuw zat
groeten
andré
R 1250 GS '2021
K 100 basic '84
K 100 basic '84
ja tis wreed he, maar met den auto is het niet zo leuk.jakke schreef:Zagevent!![]()
Nu is het eens winter op het juiste moment!! Weer niet goed.![]()
![]()
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Iets vroeger vertrekken hé J.
Der zijn alternatieven voor hé!! Als ge graag in de openlucht zit!!J schreef:ja tis wreed he, maar met den auto is het niet zo leuk.jakke schreef:Zagevent!![]()
Nu is het eens winter op het juiste moment!! Weer niet goed.![]()
![]()
J

R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

ben daar eens twee dagen mee weggeweest in de winter? Van Kivkkjok naar Noorwegen. Geen geboekt reis, gewoon jeep laten staan in het Fjälstation in Kvikjokk en twee dagen op trektocht geweest met twee van die dingen die we ginder ter plaatse gehuurd hadden. Man man man, dat ging vooruit niet te geloven. Twee van het merk Yamaha 500cc Lycnkx of zo iets. 105Km/u op meren. In de bergen was het wa minder. dikwijls omgevallen.
Nice
was toen maar voor 1000fr /dag in 1997 in de winter
-
Relax
Paar 100 m als op eieren rijden en dan kon het weer als normaal, rekening houdende met de diepe putten in het wegdek. Gevoelstemperatuur was bangelijk als je aan erg onwettige snelheden je vizier opent.
Kwam nog een andere zot tegen op de ring, hij vanuit de richting Halle, ik dacht op een R1150GSA, ik vanaf de verkeerswisselaar in Gr-Bijgaarden.
'k Heb hier een windchill-Calculator van een outdoorwinkel bij me:
bij -8:
aan 10 km/h= -12
aan 20 km/h= -20
aan 30 km/h= -25
aan 40 km/h= -28
Kwam nog een andere zot tegen op de ring, hij vanuit de richting Halle, ik dacht op een R1150GSA, ik vanaf de verkeerswisselaar in Gr-Bijgaarden.
'k Heb hier een windchill-Calculator van een outdoorwinkel bij me:
bij -8:
aan 10 km/h= -12
aan 20 km/h= -20
aan 30 km/h= -25
aan 40 km/h= -28
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
GSrijder
- Contacteer:
Het lijkt wel of de J met alles valt waar hij mag mee proefrijdenJ schreef:
ben daar eens twee dagen mee weggeweest in de winter? Van Kivkkjok naar Noorwegen. Geen geboekt reis, gewoon jeep laten staan in het Fjälstation in Kvikjokk en twee dagen op trektocht geweest met twee van die dingen die we ginder ter plaatse gehuurd hadden. Man man man, dat ging vooruit niet te geloven. Twee van het merk Yamaha 500cc Lycnkx of zo iets. 105Km/u op meren. In de bergen was het wa minder. dikwijls omgevallen.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Doorrijden dwingt respect af. In deze omstandigheden is het gewoon stom 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

hoe kan je anders testen. Dan weet je ten minste tot hoever je kan gaan.GSrijder schreef:Het lijkt wel of de J met alles valt waar hij mag mee proefrijdenJ schreef:
Het is echt waar ik ben zowat met alles al eens gevallen.
Meestal, te rap, te diep, te nat, te hoog, te veel modder, te veel stenen (onder water) alé kortom. De volgende keer doe ik het hetzelfde, net iets een tikeltje minder en dat gaat het perfect.
met sneeuwscooters omkantelen is nu wel geen kunst hoor.
.
Laatst gewijzigd door . op 06 feb 2010, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Relax
Slaat dit niet veeleer op jullie dan op zij die doorrijden, daar jullie meninkjes volgens mij enkel kunnen afgemeten worden aan eigen kunnen?
Kennen jullie de reden waarom wij toch doorrijden? En misschien rijden wij wel een stuk verstandiger en behoudsgezinder dan jullie. Dan heb ik het niet over beter, maar ik kan me amper bedwingen, gegeven de context.
Als het overwegend glad is, rij ik niet. Anders altijd. En daar heb ik reden voor.
Als je al respect gaat gaat krijgen voor iemand die met een motor in de kou rijdt, dan vrees ik voor de waarden. Respect verdien je op menselijker manieren.
Kennen jullie de reden waarom wij toch doorrijden? En misschien rijden wij wel een stuk verstandiger en behoudsgezinder dan jullie. Dan heb ik het niet over beter, maar ik kan me amper bedwingen, gegeven de context.
Als het overwegend glad is, rij ik niet. Anders altijd. En daar heb ik reden voor.
Als je al respect gaat gaat krijgen voor iemand die met een motor in de kou rijdt, dan vrees ik voor de waarden. Respect verdien je op menselijker manieren.
Stomme reactie WimLT, laat iedereen voor zichzelf beslissen.
De straten bij ons liggen open en er zijn maar enkele plekken waar ik voorzichtig moet zijn en ik breng er ook geen anderen mee in gevaar.
Wat is het probleem dan. Ik neem mijn eigen verantwoordelijkheid wel als er iets gebeurt en ben niet zo dom te doen alsof me niets kan gebeuren.
Trouwens, misschien heb ik wel een goede reden om door te rijden, neen?
Wat bij mij niet werkt bij koud weer is mijn ABS.
Waarschijnlijk door het gebruik van mijn HVV en het koude weer maakt dat mijn batterij teveel afziet.
Den truuk op deze moment is dat ik mijn lichten en alles afleg voor het starten, soms lukt het dan wel.
Ik rij misschien wel door maar zonder ABS rijden als ik het kan vermijden hoeft dan ook weer niet.
Iemand andere ideeen, suggesties,...
NB. Relax heeft op hetzelfde moment blijkbaar vergelijkbare mening.
De straten bij ons liggen open en er zijn maar enkele plekken waar ik voorzichtig moet zijn en ik breng er ook geen anderen mee in gevaar.
Wat is het probleem dan. Ik neem mijn eigen verantwoordelijkheid wel als er iets gebeurt en ben niet zo dom te doen alsof me niets kan gebeuren.
Trouwens, misschien heb ik wel een goede reden om door te rijden, neen?
Wat bij mij niet werkt bij koud weer is mijn ABS.
Waarschijnlijk door het gebruik van mijn HVV en het koude weer maakt dat mijn batterij teveel afziet.
Den truuk op deze moment is dat ik mijn lichten en alles afleg voor het starten, soms lukt het dan wel.
Ik rij misschien wel door maar zonder ABS rijden als ik het kan vermijden hoeft dan ook weer niet.
Iemand andere ideeen, suggesties,...
NB. Relax heeft op hetzelfde moment blijkbaar vergelijkbare mening.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
OH YES , I like that lekker macho gedrag. Gives me a hard onRelax schreef:Slaat dit niet veeleer op jullie dan op zij die doorrijden, daar jullie meninkjes volgens mij enkel kunnen afgemeten worden aan eigen kunnen?
Nope, blijft gewoon stom
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
Relax
Waar lees jij dan iets dat wijst op macho gedrag?
Voor je antwoordt: ff opzoeken lijkt me geen luxe.
Voor je antwoordt: ff opzoeken lijkt me geen luxe.
Alsjeblief zeg DirkRelax schreef:daar jullie meninkjes volgens mij enkel kunnen afgemeten worden aan eigen kunnen?
De énige reden die ik kan bedenken om in deze omstandigheden te rijden met de motor is dat je écht niet over een wagen kàn beschikken. Sorry, niet mijn schuld. Ik leef met je mee, maar openbaar vervoer bestaat ook nog, hé. Voor de rest: have fun

.
Laatst gewijzigd door . op 06 feb 2010, 11:06, 4 keer totaal gewijzigd.
Goe gezegd Marnixsprint schreef:

Ik zie mij ook niet op de motor kruipen bij kans op ijzel en sneeuw, het zijn 2 wielen en geen 4, maar ik vraag mij nu wel af waar die quad rijders zijn, die hier tijdens de zomer in onze straatjes kabaal komen maken.
Dit moet toch superfun zijn om met de quad in de sneeuw te rijden, of vergis ik me.
Greetz cope
Dit moet toch superfun zijn om met de quad in de sneeuw te rijden, of vergis ik me.
Greetz cope
-
tweecilinderke
terechte opmerking! Zo zie je maar he! Er zijn ook alle jaren zeer weinig racebananen die doorrijden in de winter. Waarschijnlijk hetzelfde publiekIk zie mij ook niet op de motor kruipen bij kans op ijzel en sneeuw, het zijn 2 wielen en geen 4, maar ik vraag mij nu wel af waar die quad rijders zijn, die hier tijdens de zomer in onze straatjes kabaal komen maken.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Ne 1150 GS is redelijk robuust gebouwd en die kan wel tegen een tuimeling
Hey Fozzie, als beginner of opstapper zou ik dat ook niet doen.
Ik weet ook wel dat 90% van de mensen me voor zot verslijt maar ergens vind ik het gewoon ook een uitdaging en leuk.
Ik heb gisteren zelfs expres een 'binnendoor' genomen waarvan ik zeker was dat er niet gestrooid was.
Héél moeilijk en wel enkele keren geslipt maar niet gevallen.
En die kerel in de Mercedes die op het einde achter mij reed heeft me zeker voor zot versleten
Enne, geloven of niet, dinsdag in Kortrijk heb ik ne CBR 600 of 1000 gezien in de Doornikseweg (al rijdend welteverstaan).
En ja, ik was wel verbaasd
Trouwens, ik heb nu minder moeite om door te rijden dan een volle week in de striemende regen zodat je die hele week aan een stuk je pak niet droogkrijgt.
Hey Fozzie, als beginner of opstapper zou ik dat ook niet doen.
Ik weet ook wel dat 90% van de mensen me voor zot verslijt maar ergens vind ik het gewoon ook een uitdaging en leuk.
Ik heb gisteren zelfs expres een 'binnendoor' genomen waarvan ik zeker was dat er niet gestrooid was.
Héél moeilijk en wel enkele keren geslipt maar niet gevallen.
En die kerel in de Mercedes die op het einde achter mij reed heeft me zeker voor zot versleten
Enne, geloven of niet, dinsdag in Kortrijk heb ik ne CBR 600 of 1000 gezien in de Doornikseweg (al rijdend welteverstaan).
En ja, ik was wel verbaasd
Trouwens, ik heb nu minder moeite om door te rijden dan een volle week in de striemende regen zodat je die hele week aan een stuk je pak niet droogkrijgt.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Ik ben in hevige sneeuwval een drietal quads tegengekomen...die manne amuseerden zich rot! Zelfs op de rechte stukken waren ze aan 't driften!cope schreef:Ik zie mij ook niet op de motor kruipen bij kans op ijzel en sneeuw, het zijn 2 wielen en geen 4, maar ik vraag mij nu wel af waar die quad rijders zijn, die hier tijdens de zomer in onze straatjes kabaal komen maken.
Greetz cope
Ik met jeep in 't veld getrokken, ook leuk. Mijn GS blijft wel in zijn slaaphok!
I like my bike!!
Als je uw benen maar wijd genoeg kan zetten als het mega glad is is het te doen.
Ik heb natuurlijk niet te veel over met de Gsa en het is geen paar 100 m op eieren rijden maar 5,8km en dat lukt niet echt.
J
Ik heb natuurlijk niet te veel over met de Gsa en het is geen paar 100 m op eieren rijden maar 5,8km en dat lukt niet echt.
J
-
Relax
Jouw wat sjust?WimLT schreef:Alsjeblief zeg DirkRelax schreef:daar jullie meninkjes volgens mij enkel kunnen afgemeten worden aan eigen kunnen?Komaan, beledig mijn (beetje) intelligentie nu niet, hé mateke
De énige reden die ik kan bedenken om in deze omstandigheden te rijden met de motor is dat je écht niet over een wagen kàn beschikken. Sorry, niet mijn schuld. Ik leef met je mee, maar openbaar vervoer bestaat ook nog, hé. Voor de rest: have fun
Ik bedoel hiermee eigen kunnen in dit weer en niet hoe je algemeen met je motor weet om te gaan. 'k Heb jullie nooit zien rijden, dus wat zou ik me daarover gaan uitspreken.
Kijk 'ns ff wat ik moet doen om met het openbaar vervoer van St-Martens-Lierde tot in Londerzeel te geraken, om daar aan te komen rond 07:30u. Geen optie dus.
Jij weet hoever jou kunnen reikt, dus best een goeie beslissing, maar als je je kunnen wil uitbreiden, dan ga je rijden (zonder risico's).fozzie schreef:Ik ben maar een heropstapperke en ik moet nog een lange weg afleggen om te leren. Maar daar je zelf schreef dat je de eerste honderd meter op eieren hebt moeten afleggen dan stel ik mij toch de vraag of het waard is dit de doen. Tijdens die honderd meter kan je toch ook lelijk vallen. Die schade en letsels kunnen voortbrengen. Met respect bedoel ik niet de motorrijder die de kou trotseert maar die defensief rijdt en zich aan de omgeving en seizoenen aanpast.Relax schreef:Slaat dit niet veeleer op jullie dan op zij die doorrijden, daar jullie meninkjes volgens mij enkel kunnen afgemeten worden aan eigen kunnen?
Ik heb de motor pas aan de kant gezet als het is beginnen vriezen (gladde wegen,ijzel,sneeuw). Moet ik dan nu twijfelen aan mijn kunnen?
http://acem.eu/cartoon/neweps/ep13/Nr13 ... online.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder: no hard feelings.
Iemand zonder een greintje ervaring zal iedereen voor zot verslijten die rijdt met dit weer. Iemand die door een file rijdt vind iedereen die sneller rijdt stekezot en de anderen een mietje...
Ik vind het dan weer een goede investering qua ervaring opdoen, en nog leuk ook. Tot zolang het niet echt gevaarlijk wordt, rij ik met de motor. En een paar 100 meter netjes rechtop zonder rare bewegingen lukt erg goed. Beter dan in poelen van slijk en gras. Vraag maar aan die moddervreters hier.
Ik rij met m'n voeten op m'n stepjes, maar je kan het ook doen zoals Jo zegt (niet dat ie het zelf kan, met z'n korte pikkeltjes). Als ik ga glijden, aan gemiddeld 5 km/h, en de motor nagenoeg kan neerleggen, dan zie ik wél het risico, maar lijkt het me aardig beperkt.
Ik kan verder best tegen een stootje, zowel irl als hier.