tis fris, en 't gaat niet -9,5°C

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

WimLT
Contacteer:

Re: tis fris, en 't gaat niet -9,5°C

Bericht door WimLT »

Relax schreef:Kijk 'ns ff wat ik moet doen om met het openbaar vervoer van St-Martens-Lierde tot in Londerzeel te geraken, om daar aan te komen rond 07:30u. Geen optie dus.
Toegegeven dat er op dat vlak nog veel voor verbetering vatbaar is :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
JaN

Bericht door JaN »

Wat een verschil van 150 Kg. kan doen, LT versus GS, kheb 2 LT's 1200 gehad en geen haar op mijn hoofd dat dacht aan motorrijden in de sneeuw, maar sinds ik met GSA rij, kan het wel :-P Dus wanneer wimLT wimGS wordt mischien een heel andere kijk op de (sneeuw)zaak :albino:
Afbeelding
Frank K

Bericht door Frank K »

WimLT schreef:
Relax schreef:Kijk 'ns ff wat ik moet doen om met het openbaar vervoer van St-Martens-Lierde tot in Londerzeel te geraken, om daar aan te komen rond 07:30u. Geen optie dus.
Toegegeven dat er op dat vlak nog veel voor verbetering vatbaar is :-?[/quote]
Sorry, we moeten van de minister bijna 60 miljoen euro besparen :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dorian

Bericht door Dorian »

2 uur en half openbaar vervoer om te gaan werken. Weer of geen weer, ik blijf de motor pakken. En ik heb enkel mijn A-rijbewijs.

Vandaag was goed te doen. Wegen lagen er goed bij. Ik had het zelfs warm met mijn thermisch ondergoed.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

JaN schreef:Wat een verschil van 150 Kg. kan doen, LT versus GS, kheb 2 LT's 1200 gehad en geen haar op mijn hoofd dat dacht aan motorrijden in de sneeuw, maar sinds ik met GSA rij, kan het wel :-P Dus wanneer wimLT wimGS wordt mischien een heel andere kijk op de (sneeuw)zaak :albino:
Ik rijd nog niet met mijne fiets als het gesneeuwd heeft. Op eender wélke twee wielen is het gewoon stom, want vallen doet pijn en kost veel geld :-?

@ Frank K: als er nog 60 mil moet bespaart worden, kan men het misschien beter gewoon afschaffen. De meeste mensen die in een dorp wonen, moeten nu al een dagtrip inplannen om ergens te geraken. En dan spreek ik gewoon nog maar over naar de dichtst bijzijnde grote stad en das hier in België nu ook weer nooit écht zo ver, hé :roll: Misschien een voorbeeld nemen aan Oostenrijk: héél de winter door overal GRATIS skibussen met een min interval van 10 min en een max interval van 30 min 8-)
Laatst gewijzigd door WimLT op 09 jan 2010, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
George Michael

Bericht door George Michael »

Ook ik gisteren gewoon met de motor. Moet zeggen dat wanneer ik mijn kids met de fiets naar school breng ik het kouder heb! Rij op een RT, dus veel windbescherming. Helm houdt je hoofd ook warm, handschoenen en handvatverwarming. Liever met de motor dan met de fiets!
Zal blij zijn als het strooizout op is, het spul zit zelf tussen mijn tanden !!
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Domi

Bericht door Domi »

't Is nu éénmaal winter hé jongens, wees blij dat ge dit nog ééns zelf kan zien, en aan Uw kinderen kan laten zien!
En wij zijn dit éénmaal niet gewoon of niet aan aangepast, alles draaid hier op een hoop bij 2 cm sneeuw of minus 2 graden vorst, wat doen ze in Zweden, zoals een beer in hun hol kruipen voor een winterslaap?

Kom laat ons genieten van dit natuurschoon, laat de moto gewoon staan, zie niet in wat daar nu plezierig aan is, neem de trein, heeft die vertraging is dat toch gewoon heirkracht, of "schuif"gewoon aan in de file, of zoek werk op fiets/wandelafstand van Uw woonplaats, simpel niet........
Een held is iemand die domme dingen doet met een goede afloop.
.

Bericht door . »

.
Laatst gewijzigd door . op 06 feb 2010, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Harald

Bericht door Harald »

Fozzie, het zijn enkel degene die in en om de hoofdstad wonen die deze problemen kennen hoor.
Wie verderaf woont ziet deze problemen niet.
Dat is de ver van "HUN" bed schow. ( zoals ons BHV probleem )
Zo hebben wij de problemen van het openbaar vervoer,woont ge 20 KM van de Brusselse rand,
dan kunt ge het vergeten om nog een taxi te vinden.
Wanneer ik van Opwijk naar Wemmel wil, met het openbaar vervoer = 15Km dan ben ik 2uur onder weg??
Met de fiets doe ik er 40min over.
En de trein, wel ik woon op 3min van het station.
Verbinding Brussel - Dendermonde, maar daarmee geraak ik tot in Zellik en dan een Bus naar Wemmel.
Reistijd = 1.30u.
Vroeger werkte ik in de Hoofdstad, met de trein was ik sneller op m'n werk dan nu,
nu ik maar de helft van de afstand mee moet afleggen.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
RBee

Bericht door RBee »

Harald schreef: Vroeger werkte ik in de Hoofdstad, met de trein was ik sneller op m'n werk dan nu,
nu ik maar de helft van de afstand mee moet afleggen.
Ge wordt ook al wat ouder hé Harald. :mrgreen:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
pzbiker

Bericht door pzbiker »

Deze week ook vier dagen met het fietske ( MTB ) gaan werken, bij gebrek aan een auto, Merchtem-Wemmel ( 10 km ). Om 06:00 uur 's morgens in de startblokken, barkoud. Aangekomen op het werk een goed warm douchke en de kou is vergeten. Nog goed voor de bloedsomloop ook. :wink:
Afbeelding
horzel600

Bericht door horzel600 »

met de handrem in de hand...glij ik door het hele land :grin:
J
Contacteer:

Bericht door J »

horzel600 schreef:met de handrem in de hand...glij ik door het hele land :grin:
kem da nie op mijne moto :lol:

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
horzel600

Bericht door horzel600 »

J schreef:
horzel600 schreef:met de handrem in de hand...glij ik door het hele land :grin:
kem da nie op mijne moto :lol:

J
gelijk de stuntmannen hé zo een extra hendeltje... :grin: :grin:
Harald

Bericht door Harald »

Met de juiste banden geraak je overal door
http://www.youtube.com/watch?v=QEMQxGr ... urn false;
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Dorian

Bericht door Dorian »

Van de morgend probleemloos 100 km gependeld se.
horzel600

Bericht door horzel600 »

Harald schreef:Met de juiste banden geraak je overal door
http://www.youtube.com/watch?v=QEMQxGr ... urn false;
http://www.youtube.com/watch?v=b2Awgu7_ ... r_embedded#" onclick="window.open(this.href);return false;
die banden gaan toch nie op deze r1 geloof ik :grin: :grin:
Freddie

Bericht door Freddie »

K1600 GT - 2012 - 215.000 km
thompy

Bericht door thompy »

Hallo iedereen,

Ik ben de trotse eigenaar van een GS 1100 '95.
Ik rijd nog niet zolang, sinds juni 09, maar wel zo goed als elke dag. Gent- Brussel voor mijn werk door weer en wind.
Mijn fiets staat nu sinds 18 december op stal maar ik kan me gewoon niet meer houden om terug te rijden.
Elke dag met de trein is voor mij een echte marteling.
Wie van jullie rijdt er nu en is het aan te raden of niet?
Ik ben al eens gevallen tegen 120km/h op de E-40 in volle spits maar zonder noemenswaardige letsels er van afgekomen.
Als vader van 2 kinders wil ik het lot natuurlijk niet uitdagen.
Ik hoop desondanks as vrijdag terug mijne GS te bestijgen :-?

Groetjes
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
sprint

Bericht door sprint »

thompy schreef:Ik ben al eens gevallen tegen 120km/h op de E-40 in volle spits maar zonder noemenswaardige letsels er van afgekomen.

Groetjes
Tegen 120km/h
En de GS :?:
thompy schreef:Ik hoop desondanks as vrijdag terug mijne GS te bestijgen :-?

Groetjes
juist gepast voor de BBQ in GB
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 11&t=26084" onclick="window.open(this.href);return false;
Marnix.

Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Ik heb vanochtend m'n eerste voetganger in ruim 20 jaar "on the road" geschept, letterlijk dan...op 100m van m'n deur...spekglad, ik rij aan ongeveer 10km/u en die kerel stapt plots de straat over...m'n ABS in werking maar glijden deed ik...verbouwereerd stap ik uit m'n koekblik en ga direkt naar die kerel, vraagt HIJ aan MIJ of alles ok is, ik stamel hetzelfde en hij begint te lachen...no problem man...en hij zette zijn weg verder.

Enkele meters verder begint de andrenaline te stromen...ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog steeds niet goed van ben...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
jakke

Bericht door jakke »

(s)Campi Di Pampi schreef:Ik heb vanochtend m'n eerste voetganger in ruim 20 jaar "on the road" geschept, letterlijk dan...op 100m van m'n deur...spekglad, ik rij aan ongeveer 10km/u en die kerel stapt plots de straat over...m'n ABS in werking maar glijden deed ik...verbouwereerd stap ik uit m'n koekblik en ga direkt naar die kerel, vraagt HIJ aan MIJ of alles ok is, ik stamel hetzelfde en hij begint te lachen...no problem man...en hij zette zijn weg verder.
Enkele meters verder begint de andrenaline te stromen...ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog steeds niet goed van ben...
Een geluk dat ge er beide zo goed vanaf gekomen zijt!! Is idd verschietachtig als ge zo plots gaat schuiven! Dan nog niet gesproken over de onmacht tot bijsturen op zulk moment.
Smijt het van U af! Het is goed afgelopen!! :wink:

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

(s)Campi Di Pampi schreef:Ik heb vanochtend m'n eerste voetganger in ruim 20 jaar "on the road" geschept, letterlijk dan...op 100m van m'n deur...spekglad, ik rij aan ongeveer 10km/u en die kerel stapt plots de straat over...m'n ABS in werking maar glijden deed ik...verbouwereerd stap ik uit m'n koekblik en ga direkt naar die kerel, vraagt HIJ aan MIJ of alles ok is, ik stamel hetzelfde en hij begint te lachen...no problem man...en hij zette zijn weg verder.

dat went wel, na een paar keer.
't vollek va Gùùk red ùùk........
Alx

Bericht door Alx »

thompy schreef: Mijn fiets staat nu sinds 18 december op stal maar ik kan me gewoon niet meer houden om terug te rijden.
Elke dag met de trein is voor mij een echte marteling.
Wie van jullie rijdt er nu en is het aan te raden of niet?
Ik rijd normaal gezien elke dag door weer en wind Leuven-Brussel. Sinds 18 december staat ook mijn 2-wieler op stal en ik zit elke werkdag in de file in het stuur van de auto te bijten. Gisteren heb ik de moto nog eens uitgehaald (na 45 minuten file over 5km), maar ik heb de eerste afrit van de autostrade genomen om terug naar huis te rijden.
Tot mijn verbazing waren de kleinere baantjes met enige voorzichtigheid goed te doen, maar na een paar kilometers glibberige E314 (en mijn banden zijn nog in orde) en lastige, onverwijderbare pekelaanslag op mijn vizier (helaas geen ruitensproeier) was mijn vertrouwen tot een historisch dieptepunt gezakt. Gelukkig was het ondertussen al zo laat dat de file al opgelost was :clown:

Waarschijnlijk zijn er andere banden of andere brommers beter geschikt, maar ik laat de mijne nu toch binnen tot het een beetje droger of warmer is.

Nog iets van ezels en stenen enzo ;)
R850R '95 / Honda CB sevenfifty '92 / R1150R Rockster '03
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

dat went wel, na een paar keer.
heb het altijd al gedacht dat gij zo nie zijt geboren :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Plaats reactie