Korting bij BMW motordealer.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Re: Korting bij BMW motordealer.

Bericht door Hunter6 »

cope schreef:Als ge nu 5% korting heeft op het bedrag zonder btw of je heeft 5% korting op het bedrag met btw de uitkomst blijft hetzelfde..............................
Hier heeft u helemaal gelijk in.
Echter in Nederland werkt dit niet zo omdat hier naast de 19% BTW ook nog een 19,4% BPM betaald moet worden. En de BPM is door de overheid vastgesteld aan de hand van de geadviseerde verkoop prijs. Al krijg je 50% korting, dan nog blijft het BPM bedrag gelijk.
Chris Wils
Berichten: 529
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Korting bij BMW motordealer.

Bericht door Chris Wils »

T,is zoals Ed Kooyman ooit zong:t,is nie meer wat t,geweest is en t,zal nooit meer worden wat het was.Toen mijne maat in 1979 een nieuwe BMW R 75/7 kocht, kreeg hij van BMW (niet van de dealer) 5 liter motor olie, 1 liter boite olie,2 achterbanden,1voorband,en een kofferset. En nu? 3% korting of 4% in toebehoren, maar ja, de markt zal te goed gaan zeker? dus niet te veel zeuren,gewoon betalen,en verder maar hopen dat je er achteraf nog binnen mag als er een probleem is. Ik zal maar met mijn 16 jaar oude BMW blijven rijden, want een overname voor zo,n oud ¨ding¨ zit er toch niet in,zelfs al koop ik er een nieuwe van 16.000€.
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
ludo V E
Berichten: 320
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: Korting bij BMW motordealer.

Bericht door ludo V E »

toen ik in januari 1978 mijn eerste BMW motor (R 100 RS) kocht kreeg ik van BMW alles wat ik nodig had om 20 000 km te rijden (behalve benzine) dus : buitenbanden -binnenbanden-motorolie-oliefilter-luchtfilter-vorkolie-cardanolie-boitolie-remblokjes voor -remschoenen achter (trommelrem) en hetgeen ik vergeten ben en van de dealer kreeg ik nog een grote korting op de koopprijs (moto koste toen 200 000 BFR en ik kreeg hem voor 170 000 BFR) het was wel het model van 1977 . dat waren toen nog tijden en deze komen nooit meer terug .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Korting bij BMW motordealer.

Bericht door Toedel »

Alles komt terug. Geen twijfel aan.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Gorky-GSA
Berichten: 205
Lid geworden op: 29 dec 2004, 19:09
Woonplaats: WICHELEN
Locatie: WICHELEN
Contacteer:

Re: Korting bij BMW motordealer.

Bericht door Gorky-GSA »

Ik heb ooit eens eens prijs laten maken voor een GSA, met overname GS1100 :-?
Overname ging niet (mijheer zijn geld was op zij hij) ,maar hij ging me wel nen dikke percent geven.
Juist.... nen dikken percent ,1dus :shock:
Ik kwam daar met regelmaat, en heb daar dan niet meer geweest,ik ben naar een andere zaak geweest,waar ik nu al meer dan 2 jaar ga,zonder problemen. :wink:
http://gorky.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GSmotards Gen-307D Lid BMW MC Vlaanderen
R1250RT
pietpret
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 okt 2005, 20:20
Locatie: nieuwerkerken

Re: Korting bij BMW motordealer.

Bericht door pietpret »

Dat onze BMW een goede waarde blijft behouden voor de tweedehandsmarkt vinden we allemaal leuk.
Je moet eens nagaan of er een verband bestaat tussen tweedehandsprijzen en reducties op nieuwprijzen.
Ik denk dat die er heel duidelijk is (trouwens ook bij wagens)
Je kan niet het beste hebben van twee werelden.
cope
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 mar 2007, 23:27
Locatie: Op deze bol

Re: Korting bij BMW motordealer.

Bericht door cope »

Hunter6 schreef:
cope schreef:Als ge nu 5% korting heeft op het bedrag zonder btw of je heeft 5% korting op het bedrag met btw de uitkomst blijft hetzelfde..............................
Hier heeft u helemaal gelijk in.
Echter in Nederland werkt dit niet zo omdat hier naast de 19% BTW ook nog een 19,4% BPM betaald moet worden. En de BPM is door de overheid vastgesteld aan de hand van de geadviseerde verkoop prijs. Al krijg je 50% korting, dan nog blijft het BPM bedrag gelijk.
Als je niet van de staat bedrogen word dan zijn ze het vergeten.

greetz cope
Hobgoblin
Berichten: 833
Lid geworden op: 16 nov 2004, 21:26
Locatie: Piringen

Re: Korting bij BMW motordealer.

Bericht door Hobgoblin »

Hunter6 schreef:
GS 'er schreef:
Maar er wordt vermeld dat een japanse toermotor zomaar €5000,- goedkoper is dan een gemiddelde BMW toemotor. En dan wil ik wel graag weten hoe er vergeleken wordt.
Als dan een R1200GS vergeleken wordt met een (bijv) Bandit 1200 dan noem ik dat geen vergelijk.
Hallo,

ik heb zeven maanden gewacht om te reageren op de bovenstaande uitspraak.
Ik heb een 1150 GS gehad gedurende 3 jaar en daarna ook een 1200GSA gedurende 3 jaar.
Ik was heel tevreden van beide motoren en heb er heel veel fun aan beleefd.
En idd, je kan een GS moeilijk vergelijken met een Bandit. Een allroad-toerder tgo een sportieve toerder.
Toch rij ik nu 6 maanden met een Bandit 1250 SA.
En ik moet zeggen dat ik ook heel tevreden ben over deze motor.
Heb er nu zo'n 8000 km opzitten, waaronder een reis naar de Verdon/Vercors/Mont Ventoux, Zwarte Woud, en verscheidene trips naar de Ardennen, Eifel, Moesel.
Mijn Bandit verbruikt 5l/100 km onder alle omstandigheden. Hij verbruikt geen druppel olie in tegenstelling tot mijn GS'en. En persoonlijk ervaar ik hem als een comfortabele motor, net als mijn BMW's.
Ik rij nog regelmatig met BMW rijders tesamen en ik moet op geen enkel vlak onderdoen tov de periode dat ik ook BMW reed.
Het 4-cilinder-motorblok van de Bandit is heel erg soepel en krachtig, wat duidelijk merkbaar is bij het uitaccellereren in het bochtenwerk.
Qua comfort ervaar ik geen zadelpijn of andere pijnen, de koffers zijn voldoende groot (35l per koffer) en ABS is standaard. Snelheden van +140 km/u (en meer) op autoweg zijn zonder probleem aan te houden.

Gedurende de drie jaar dat ik mijn GSA1200 had, kreeg ik maar liefst drie of vier keer te maken met een terugroepactie. En mocht ik ondervinden dat de koplamp te pas en te onpas stuk ging (blijkbaar heel erg gevoelig, volgens de dealer).
Tot hiertoe had ik nog geen enkel technisch probleem met de Bandit.

Ik wil maar zeggen dat ondanks het feit dat twee motoren niet dadelijk vergelijkbaar blijken tov mekaar, je niet te snel conclusies mag trekken.
Want het is niet enkel de prijs en het merk die bepalend zijn voor een (toer)motor. Behalve voor fanatiekelingen natuurlijk.

En omdat het hier toch over de prijs ging, mijn Bandit kostte op het salon dit jaar 8500€, inclusief zijkoffers in koetswerkkleur, ABS en toerscherm. Met vier jaar garantie en twee jaar europ-assistance.
Eerste onderhoud gratis en het daaropvolgende onderhoud beduidend goedkoper dan bij BMW.
Ik ga hier geen prijsberekening maken van een GS (of andere BMW), dat zal iedereen zelf wel weten.

Wat betreft waardeverlies kan ik je zeggen dat ik op mijn perfect onderhouden GSA1200 na drie jaar bijna 5000€ heb moeten inleveren. Particuliere verkoop dan nog wel want mijn BMW dealer gaf er nog minder voor. Ik ben er zeker van ik binnen drie jaar nog meer dan 3500€ terugkrijg voor mijn Bandit.

Kortom, ik ben tot nog toe heel erg tevreden over mijn Bandit en hoop er nog heel veel plezier aan te beleven de komende jaren. Wat de volgende zal worden staat nog niet vast, maar normaal gezien wissel ik om de drie jaar van motor dus nog effe wachten wat de motormarkt dan te bieden heeft.

Ter info wil ik er nog bij zeggen dat ik al 23 jaar met de motor rij (ongeveer 15000 km per jaar) en al verschillende types en merken van motoren de revue gepasseerd zijn waaronder Yamaha XJ750, XS650, FJ1200, GTS1000, WildStar1600,SuperTénéré 750 - Kawa Vulcan1500 - Honda XR500 - BMW GS1150, GSA1200. Enige ervaring en mogelijkheid tot vergelijken zijn dus wel aanwezig.

Men kan natuurlijk eindeloos gaan discussieren over dit onderwerp, maar dat is niet mijn bedoeling. Ik wens daarom ook alle BMW rijders van dit forum nog enorm veel plezier met hun Beierse machine en ondanks het feit dat ik nu met iets anders rij, zal ik dit forum toch met veel plezier blijven volgen.
Want persoonlijk vind ik het nog steeds belangrijker motorrijder te zijn, dan wel rijder van een bepaald merk.

Vriendelijke motorgroeten en tot ergens onderweg.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Plaats reactie