Honda VFR1200F
Moderator: GVN
-
GSrijder
- Berichten: 2330
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
- Woonplaats: 9200
- Locatie: Dendermonde
- Contacteer:
Re: Honda VFR1200F
Amai dat is ook geen klein prijskaartje, al dik 3000 € meer dan de VFR 800 met ABS.
Motorrijden is een dure hobby aan het worden.
Motorrijden is een dure hobby aan het worden.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Re: Honda VFR1200F
Je krijgt dan ook de helft meer héfutureGSrijder schreef:Amai dat is ook geen klein prijskaartje, al dik 3000 € meer dan de VFR 800 met ABS.
Motorrijden is een dure hobby aan het worden.
Re: Honda VFR1200F
16000????daar hebt ge twee tenere's voor en ge kunt ook nog op vakantie....
Re: Honda VFR1200F
Ik vind em wel mooi.
Maar die prijs...
Maar die prijs...
Re: Honda VFR1200F
Tja dat is toch 500€ minder dan basisprijs van de K1300S en waarschijnlijk (euh zeker) is hij in het basispakket completer. Zodat er minder bijkomt aan opties. Dus voor de prijs moet je het niet laten want is even hoog als de concurentie. (en bij honda krijg je wel kortingpetervdc schreef:Ik vind em wel mooi.
Maar die prijs...
En die 267 kg is dus nat (getankt , met olie enz...) dat is dus slechts 10kg meer dan de K1300S. En dan zou het wel kunnen dat door massacentralisatie enz ge daar niet al te veel van merkt , ik zal er alvast een testrit mee gaan doen als ik de kans krijg.
Re: Honda VFR1200F
Een testrit zal ik zeker ook doen hoor als ik de kans heb.
Mss een paar jaar wachten tot er 2dehands op de markt komen...
16000euro + wat opties is toch veel geld hoor.
Kheb geen auto meer, maar toch...
Mss een paar jaar wachten tot er 2dehands op de markt komen...
16000euro + wat opties is toch veel geld hoor.
Kheb geen auto meer, maar toch...
-
GS1995
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:54
- Woonplaats: Oost-Vlaanderen
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Honda VFR1200F
.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Re: Honda VFR1200F
Wadist jong, kunt ge er niet tegen dat ik es mijn gedacht zeg over bmw's ?GS1995 schreef:Op het Honda forum zullen ze daar graag een verslagske van krijgen, vooral als het een beetje inpetervdc schreef:Een testrit zal ik zeker ook doen hoor als ik de kans heb.
de richting gaat van wat je op een ander forum kwijt wou
Pff
Als ze me niet bevallen, dan is dat ook zo hé, dan moet ik niet zeggen dat ze "super" zijn.
Tis niet omdat ze veel geld kosten dat ze ook goed rijden hé.
Voor zoveel geld wil ik kwaliteit, en heb niet gevonden.
En het feit dat veel mensen ermee rijden is geen garantie vind ik.
Double Clutch Transmission
Een interessant item aan de nieuwe VFR 1200 is dat hij volgend jaar ook beschikbaar zal zijn met DCT (Double Clutch Transmission).
Dat is een in wezen geautomatiseerde versnellingsbak, maar dan zonder koppelomvormer zoals dat klassiek altijd al geweest is, en met twee koppelingen (één voor de even en één voor de oneven versnellingen). De koppelinghendel aan 't stuur valt hierdoor weg, uiteraard !
Het principe is volledig te vergelijken met de DSG van Volkswagen (Double Shift Gearbox) of de PDK (Porsche Doppelkupplung) van de gerenommeerde sportwagensmid uit Zuffenhausen. Eigenlijk zijn het twee "halve" boîten in één behuizing. Zo moet je 't zien (Teilgetrieben in 't Duits).
Die DCT-bak zal op termijn eveneens op de opvolger van de Pan European en de Fire Blade als optie kunnen besteld worden.
Er zijn - naar mijn bescheiden mening - alleen maar voordelen aan die DCT-bak : geen koppelomvormer, dus : geen krachtverlies en/of meerverbruik, bliksemsnel schakelen, en vooral heel comfortabel door het zeer lineaire karakter van de DCT. Je kan ook kiezen of je nu volledig op automaat wil rijden, of je zelf de impuls geeft vanop het stuur wanneer je wenst op of neer te schakelen (AT/MT). Reuze !!!

O ja, dan toch 'n niet onbelangrijk nadeel : financieel dan : je zal fors in de portemonee mogen tasten voor die DCT. Zeker meer dan 1.000 pl€ 's
.
Dat is een in wezen geautomatiseerde versnellingsbak, maar dan zonder koppelomvormer zoals dat klassiek altijd al geweest is, en met twee koppelingen (één voor de even en één voor de oneven versnellingen). De koppelinghendel aan 't stuur valt hierdoor weg, uiteraard !
Het principe is volledig te vergelijken met de DSG van Volkswagen (Double Shift Gearbox) of de PDK (Porsche Doppelkupplung) van de gerenommeerde sportwagensmid uit Zuffenhausen. Eigenlijk zijn het twee "halve" boîten in één behuizing. Zo moet je 't zien (Teilgetrieben in 't Duits).
Die DCT-bak zal op termijn eveneens op de opvolger van de Pan European en de Fire Blade als optie kunnen besteld worden.
Er zijn - naar mijn bescheiden mening - alleen maar voordelen aan die DCT-bak : geen koppelomvormer, dus : geen krachtverlies en/of meerverbruik, bliksemsnel schakelen, en vooral heel comfortabel door het zeer lineaire karakter van de DCT. Je kan ook kiezen of je nu volledig op automaat wil rijden, of je zelf de impuls geeft vanop het stuur wanneer je wenst op of neer te schakelen (AT/MT). Reuze !!!
O ja, dan toch 'n niet onbelangrijk nadeel : financieel dan : je zal fors in de portemonee mogen tasten voor die DCT. Zeker meer dan 1.000 pl€ 's
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
-
Tazke
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
- Woonplaats: Diegem City
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Contacteer:
Re: Double Clutch Transmission
Dat is meestal zo met nieuwe technologie.Alain GS schreef:O ja, dan toch 'n niet onbelangrijk nadeel : financieel dan : je zal fors in de portemonee mogen tasten voor die DCT. Zeker meer dan 1.000 pl€ 's.
In het begin, meestal als optie, en redelijk kostelijk.
Maar na verloop van tijd dan zal het wel goedkoper zijn.
'k zou dat systeem ook niet slecht vinden.
Heb al een paar keer met een automaat gereden in den auto en vind dat niet slecht, zeker in het stad waar je zo veel moet schakelen.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...

-
Werner Von C.
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: Double Clutch Transmission
Da's dus de prijs van m'n originele Bmw Radio-CD op de RT...is naar Bmw maatstaven een koopje...Alain GS schreef:n toch 'n niet onbelangrijk nadeel : financieel dan : je zal fors in de portemonee mogen tasten voor die DCT. Zeker meer dan 1.000 pl€ 's.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Re: Double Clutch Transmission
Even een kleine aanvulling: dit systeem heeft inderdaad twee koppelingen, echter niet één voor de even en de ander voor de on-even versnellingen.Alain GS schreef:Een interessant item aan de nieuwe VFR 1200 is dat hij volgend jaar ook beschikbaar zal zijn met DCT (Double Clutch Transmission).
Dat is een in wezen geautomatiseerde versnellingsbak, maar dan zonder koppelomvormer zoals dat klassiek altijd al geweest is, en met twee koppelingen (één voor de even en één voor de oneven versnellingen).
Eén koppeling is om de eindaandrijving in te schakelen (zeg maar naar het achterwiel) de andere selecteert de even- of oneven versnellingen.
't Is maar een klein verschil hé
Re: Double Clutch Transmission
Hunter6, dit is volkomen onjuist !!! Zeker weten !!!Hunter6 schreef:Even een kleine aanvulling: dit systeem heeft inderdaad twee koppelingen, echter niet één voor de even en de ander voor de on-even versnellingen.
Eén koppeling is om de eindaandrijving in te schakelen (zeg maar naar het achterwiel) de andere selecteert de even- of oneven versnellingen.
't Is maar een klein verschil hé
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Re: Honda VFR1200F
K1300S basisprijs (met abs) 16350 euro.
VFR1200F basisprijs (met abs) 15990 euro.
Aan elkaar gewaagd. De prijzen gaan omhoog met de extra toebehoren.
Een volledig uitgeruste K1300S kost 18550 euro. Van de VFR toebehoren zijn nog geen prijzen gekend.
Het staat vast dan Honda de strijd aanbindt met de K1300S, zoveel is zeker.
Benieuwd wat dit gaat geven. Een test met de VFR staat gepland in het voorjaar 2010. Ik ga proberen er terug een K1300S tegenover te zetten. (had ik reeds in test in sep 2009)
VFR1200F basisprijs (met abs) 15990 euro.
Aan elkaar gewaagd. De prijzen gaan omhoog met de extra toebehoren.
Een volledig uitgeruste K1300S kost 18550 euro. Van de VFR toebehoren zijn nog geen prijzen gekend.
Het staat vast dan Honda de strijd aanbindt met de K1300S, zoveel is zeker.
Benieuwd wat dit gaat geven. Een test met de VFR staat gepland in het voorjaar 2010. Ik ga proberen er terug een K1300S tegenover te zetten. (had ik reeds in test in sep 2009)
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
Werner Von C.
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: Honda VFR1200F
Ik meen eveneens te weten dat de Japanners stilaan beginnen met standaard 3 jaar garantie ipv 2, is ook niet onbelangrijk.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Re: Honda VFR1200F
Hallo,
een DTC/DSG versnellingsbak is wel degelijk met 2 koppelingen, namelijk 1 voor de onpare versnellingen en 1 voor de pare versnellingen.
Als je schakelt dan zet je automatisch met de 2de koppeling de volgende versnelling klaar om zo direkter/sneller (bliksemsnel)
te kunnen schakelen dan met een klassieke automaat en dit zonder krachtverlies/meerverbruik.
Dus Alain Gs had het bij het rechte eind.
Heb zo eens een VW/Audi getest met een DSG versnellingsbak en moet zeggen, dat ding werkt erg snel waardoor ik denk dat je
manueel nooit zo snel kan schakelen.
Mvg. Chris.
een DTC/DSG versnellingsbak is wel degelijk met 2 koppelingen, namelijk 1 voor de onpare versnellingen en 1 voor de pare versnellingen.
Als je schakelt dan zet je automatisch met de 2de koppeling de volgende versnelling klaar om zo direkter/sneller (bliksemsnel)
te kunnen schakelen dan met een klassieke automaat en dit zonder krachtverlies/meerverbruik.
Dus Alain Gs had het bij het rechte eind.
Heb zo eens een VW/Audi getest met een DSG versnellingsbak en moet zeggen, dat ding werkt erg snel waardoor ik denk dat je
manueel nooit zo snel kan schakelen.
Mvg. Chris.
A me mo keun BM-ern...
Re: Honda VFR1200F
Ik ben van m'n GS gewend 300 km te kunnen rijden voordat ik over tanken moet nadenken. Actieradius is gemiddeld minstens 350km.
Wat mij tegenvalt van de VFR is de beperkte actieradius. Combineer kleine tank (18,5l) en verbruik van 6 à 7 l, en je moet je benzinestops goed plannen.
Wat mij tegenvalt van de VFR is de beperkte actieradius. Combineer kleine tank (18,5l) en verbruik van 6 à 7 l, en je moet je benzinestops goed plannen.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Re: Honda VFR1200F
Op het salon zullen ze uitpakken met een speciaal paket om de 1200 wat meer touring te maken , nl
Koffers , Bok ,Handvat verwarming ... aan een promo prijs.
Gr
Koffers , Bok ,Handvat verwarming ... aan een promo prijs.
Gr
-
J-P
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Re: Honda VFR1200F
De meeste mensen plannen binnen die 300 km wel 2 terraszittingen, dan kan 1 keer tanken ook wel. Het ding rijdt echter nog niet rond, we moeten het maar afwachten. Overigens, `mijn` 1200GSA verbruikt ook 7,5 liter op 100 km dus ook niet echt zuinig te noemen.Toedel schreef:Ik ben van m'n GS gewend 300 km te kunnen rijden voordat ik over tanken moet nadenken. Actieradius is gemiddeld minstens 350km.
Wat mij tegenvalt van de VFR is de beperkte actieradius. Combineer kleine tank (18,5l) en verbruik van 6 à 7 l, en je moet je benzinestops goed plannen.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Re: Honda VFR1200F
Nu ja, JP, jouw R12GSA is een probleembike, mijn R12GS zit altijd onder de 6L, maakt niet uit wat ik ermee doe.
Maar nogmaals, het gaat me niet om het verbruik, maar om de actieradius. Ik heb geen zin om op een dagtrip van pakweg 300km 2X te stoppen om te tanken.
Maar nogmaals, het gaat me niet om het verbruik, maar om de actieradius. Ik heb geen zin om op een dagtrip van pakweg 300km 2X te stoppen om te tanken.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Re: Honda VFR1200F
Effe rekenen: 18,5/7=2,64, dus je zou in het slechtste geval om de 264 moeten gaan tanken. Pakt dan nog dag je een reserve inbouwt van 30 km, dan kom je op 235km en dan moet je nog maar 1 keer stoppen per dagtrip van 300km...Toedel schreef:Nu ja, JP, jouw R12GSA is een probleembike, mijn R12GS zit altijd onder de 6L, maakt niet uit wat ik ermee doe.
Maar nogmaals, het gaat me niet om het verbruik, maar om de actieradius. Ik heb geen zin om op een dagtrip van pakweg 300km 2X te stoppen om te tanken.
Maar ik begrijp je statement wel. Ne keer dat ge gewoon zijt om half de wereld rond te rijden zonder te moeten gaan tanken zou dat wel eens kunnen tegensteken dat je om de 235km moet gaan tanken... Maar stel u dan nog eens voor dat je een GSA hebt met zo'n monstertank...
GS staat voor geil speelgoed
Re: Honda VFR1200F
Idd, ’t is een (makkelijke) keuze.Smullie schreef:... Maar stel u dan nog eens voor dat je een GSA hebt met zo'n monstertank...![]()
Of je kiest om rond te rijden met een tankwagen(GSA) op twee wielen of met een moto…
Dan kies ik voor de VFR(met vergelijkbare actieradius als de K1200S).
Re: Honda VFR1200F
In een vroeger motorleven reed ik met VFR; dik vijf jaar met een 750cc en daarna een drietal jaar met een 800cc. Ik kan dus de vergelijking maken tuusen die VFR's en mijn huidige R1150RT. De Duitser geeft me wel het meeste comfort en rijplezier. Anderzijds kan de BMW niet tippen aan de afwerking en bedrijfszekerheid tegenover mijn vorige bikes. Niet 1 (één) keer liet de VFR me in de steek; de RT heeft me enkele malen getrakteerd op vodden.
Het prijsverschil tussen de 'oude' VFR V-tec en de nieuwe VFR 1200, is te verklaren in de toepassing van de nieuwste motortechnologieën en de cardan die de ketting komt vervangen. Net zoals in het verleden met het V-tec systeem, waagt Honda zich met de 1200 terug aan een uitdaging waar andere constructeurs voorlopig de kat uit de boom blijven kijken! Cylinders zullen in werking gesteld worden a rato van het gevraagd vermogen en de DCT mag ook met stip genoteerd worden.
Zelf zit ik niet te wachten op de VFR1200, ik ben nog te veel gehecht aan mijn huidig ros. Anderzijds zal in de toekomst de nieuwe Pan European mijn volle aandacht krijgen.
Groeten.
Het prijsverschil tussen de 'oude' VFR V-tec en de nieuwe VFR 1200, is te verklaren in de toepassing van de nieuwste motortechnologieën en de cardan die de ketting komt vervangen. Net zoals in het verleden met het V-tec systeem, waagt Honda zich met de 1200 terug aan een uitdaging waar andere constructeurs voorlopig de kat uit de boom blijven kijken! Cylinders zullen in werking gesteld worden a rato van het gevraagd vermogen en de DCT mag ook met stip genoteerd worden.
Zelf zit ik niet te wachten op de VFR1200, ik ben nog te veel gehecht aan mijn huidig ros. Anderzijds zal in de toekomst de nieuwe Pan European mijn volle aandacht krijgen.
Groeten.
Opvolger Pan European
Inderdaad, "Scarto", want de volgende Pan European zal eigenlijk niet meer zijn dan de nieuwe VFR met een kuip en een meer rechtop-zitpositie, ook met de DCT-automaat als optie, en die laatste alleen al gaat naar verluidt bijna zo 'n slordige 2.000 € kosten
!!! Ik hoop dat dat niet juist is, want goedkoop is anders !
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)

