Honda VFR1200F

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

GSrijder
Contacteer:

Re: Honda VFR1200F

Bericht door GSrijder »

Amai dat is ook geen klein prijskaartje, al dik 3000 € meer dan de VFR 800 met ABS.

Motorrijden is een dure hobby aan het worden.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
st1100

Bericht door st1100 »

futureGSrijder schreef:Amai dat is ook geen klein prijskaartje, al dik 3000 € meer dan de VFR 800 met ABS.

Motorrijden is een dure hobby aan het worden.
Je krijgt dan ook de helft meer hé :wink:
horzel600

Bericht door horzel600 »

16000????daar hebt ge twee tenere's voor en ge kunt ook nog op vakantie....
petervdc

Bericht door petervdc »

Ik vind em wel mooi.
Maar die prijs... :-(
st1100

Bericht door st1100 »

petervdc schreef:Ik vind em wel mooi.
Maar die prijs... :-(
Tja dat is toch 500€ minder dan basisprijs van de K1300S en waarschijnlijk (euh zeker) is hij in het basispakket completer. Zodat er minder bijkomt aan opties. Dus voor de prijs moet je het niet laten want is even hoog als de concurentie. (en bij honda krijg je wel korting :wink: )

En die 267 kg is dus nat (getankt , met olie enz...) dat is dus slechts 10kg meer dan de K1300S. En dan zou het wel kunnen dat door massacentralisatie enz ge daar niet al te veel van merkt , ik zal er alvast een testrit mee gaan doen als ik de kans krijg.
petervdc

Bericht door petervdc »

Een testrit zal ik zeker ook doen hoor als ik de kans heb.

Mss een paar jaar wachten tot er 2dehands op de markt komen...
16000euro + wat opties is toch veel geld hoor.
Kheb geen auto meer, maar toch...
GS1995

Bericht door GS1995 »

.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Beemer

Bericht door Beemer »

petervdc

Bericht door petervdc »

GS1995 schreef:
petervdc schreef:Een testrit zal ik zeker ook doen hoor als ik de kans heb.
Op het Honda forum zullen ze daar graag een verslagske van krijgen, vooral als het een beetje in
de richting gaat van wat je op een ander forum kwijt wou
Wadist jong, kunt ge er niet tegen dat ik es mijn gedacht zeg over bmw's ? :shock:
Pff :roll:
Als ze me niet bevallen, dan is dat ook zo hé, dan moet ik niet zeggen dat ze "super" zijn.
Tis niet omdat ze veel geld kosten dat ze ook goed rijden hé.
Voor zoveel geld wil ik kwaliteit, en heb niet gevonden.
En het feit dat veel mensen ermee rijden is geen garantie vind ik.
Alain GS

Double Clutch Transmission

Bericht door Alain GS »

Een interessant item aan de nieuwe VFR 1200 is dat hij volgend jaar ook beschikbaar zal zijn met DCT (Double Clutch Transmission).
Dat is een in wezen geautomatiseerde versnellingsbak, maar dan zonder koppelomvormer zoals dat klassiek altijd al geweest is, en met twee koppelingen (één voor de even en één voor de oneven versnellingen). De koppelinghendel aan 't stuur valt hierdoor weg, uiteraard !
Het principe is volledig te vergelijken met de DSG van Volkswagen (Double Shift Gearbox) of de PDK (Porsche Doppelkupplung) van de gerenommeerde sportwagensmid uit Zuffenhausen. Eigenlijk zijn het twee "halve" boîten in één behuizing. Zo moet je 't zien (Teilgetrieben in 't Duits).
Die DCT-bak zal op termijn eveneens op de opvolger van de Pan European en de Fire Blade als optie kunnen besteld worden.
Er zijn - naar mijn bescheiden mening - alleen maar voordelen aan die DCT-bak : geen koppelomvormer, dus : geen krachtverlies en/of meerverbruik, bliksemsnel schakelen, en vooral heel comfortabel door het zeer lineaire karakter van de DCT. Je kan ook kiezen of je nu volledig op automaat wil rijden, of je zelf de impuls geeft vanop het stuur wanneer je wenst op of neer te schakelen (AT/MT). Reuze !!! :cheers: :thumright:
O ja, dan toch 'n niet onbelangrijk nadeel : financieel dan : je zal fors in de portemonee mogen tasten voor die DCT. Zeker meer dan 1.000 pl€ 's :-? .
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Tazke
Contacteer:

Re: Double Clutch Transmission

Bericht door Tazke »

Alain GS schreef:O ja, dan toch 'n niet onbelangrijk nadeel : financieel dan : je zal fors in de portemonee mogen tasten voor die DCT. Zeker meer dan 1.000 pl€ 's :-? .
Dat is meestal zo met nieuwe technologie.
In het begin, meestal als optie, en redelijk kostelijk.
Maar na verloop van tijd dan zal het wel goedkoper zijn.

'k zou dat systeem ook niet slecht vinden.
Heb al een paar keer met een automaat gereden in den auto en vind dat niet slecht, zeker in het stad waar je zo veel moet schakelen.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Alain GS schreef:n toch 'n niet onbelangrijk nadeel : financieel dan : je zal fors in de portemonee mogen tasten voor die DCT. Zeker meer dan 1.000 pl€ 's :-? .
Da's dus de prijs van m'n originele Bmw Radio-CD op de RT...is naar Bmw maatstaven een koopje... :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Hunter6

Bericht door Hunter6 »

Alain GS schreef:Een interessant item aan de nieuwe VFR 1200 is dat hij volgend jaar ook beschikbaar zal zijn met DCT (Double Clutch Transmission).
Dat is een in wezen geautomatiseerde versnellingsbak, maar dan zonder koppelomvormer zoals dat klassiek altijd al geweest is, en met twee koppelingen (één voor de even en één voor de oneven versnellingen).
Even een kleine aanvulling: dit systeem heeft inderdaad twee koppelingen, echter niet één voor de even en de ander voor de on-even versnellingen.
Eén koppeling is om de eindaandrijving in te schakelen (zeg maar naar het achterwiel) de andere selecteert de even- of oneven versnellingen.
't Is maar een klein verschil hé :wink:
Alain GS

Bericht door Alain GS »

Hunter6 schreef:Even een kleine aanvulling: dit systeem heeft inderdaad twee koppelingen, echter niet één voor de even en de ander voor de on-even versnellingen.
Eén koppeling is om de eindaandrijving in te schakelen (zeg maar naar het achterwiel) de andere selecteert de even- of oneven versnellingen.
't Is maar een klein verschil hé :wink:
Hunter6, dit is volkomen onjuist !!! Zeker weten !!!
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

K1300S basisprijs (met abs) 16350 euro.
VFR1200F basisprijs (met abs) 15990 euro.

Aan elkaar gewaagd. De prijzen gaan omhoog met de extra toebehoren.
Een volledig uitgeruste K1300S kost 18550 euro. Van de VFR toebehoren zijn nog geen prijzen gekend.

Het staat vast dan Honda de strijd aanbindt met de K1300S, zoveel is zeker.
Benieuwd wat dit gaat geven. Een test met de VFR staat gepland in het voorjaar 2010. Ik ga proberen er terug een K1300S tegenover te zetten. (had ik reeds in test in sep 2009)
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Ik meen eveneens te weten dat de Japanners stilaan beginnen met standaard 3 jaar garantie ipv 2, is ook niet onbelangrijk.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Bèrke
Contacteer:

Bericht door Bèrke »

Hallo,

een DTC/DSG versnellingsbak is wel degelijk met 2 koppelingen, namelijk 1 voor de onpare versnellingen en 1 voor de pare versnellingen.
Als je schakelt dan zet je automatisch met de 2de koppeling de volgende versnelling klaar om zo direkter/sneller (bliksemsnel)
te kunnen schakelen dan met een klassieke automaat en dit zonder krachtverlies/meerverbruik.
Dus Alain Gs had het bij het rechte eind. :wink:
Heb zo eens een VW/Audi getest met een DSG versnellingsbak en moet zeggen, dat ding werkt erg snel waardoor ik denk dat je
manueel nooit zo snel kan schakelen.

Mvg. Chris.
A me mo keun BM-ern...
Toedel

Bericht door Toedel »

Ik ben van m'n GS gewend 300 km te kunnen rijden voordat ik over tanken moet nadenken. Actieradius is gemiddeld minstens 350km.
Wat mij tegenvalt van de VFR is de beperkte actieradius. Combineer kleine tank (18,5l) en verbruik van 6 à 7 l, en je moet je benzinestops goed plannen.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Benner

Bericht door Benner »

Op het salon zullen ze uitpakken met een speciaal paket om de 1200 wat meer touring te maken , nl
Koffers , Bok ,Handvat verwarming ... aan een promo prijs.

Gr
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Toedel schreef:Ik ben van m'n GS gewend 300 km te kunnen rijden voordat ik over tanken moet nadenken. Actieradius is gemiddeld minstens 350km.
Wat mij tegenvalt van de VFR is de beperkte actieradius. Combineer kleine tank (18,5l) en verbruik van 6 à 7 l, en je moet je benzinestops goed plannen.
De meeste mensen plannen binnen die 300 km wel 2 terraszittingen, dan kan 1 keer tanken ook wel. Het ding rijdt echter nog niet rond, we moeten het maar afwachten. Overigens, `mijn` 1200GSA verbruikt ook 7,5 liter op 100 km dus ook niet echt zuinig te noemen.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Toedel

Bericht door Toedel »

Nu ja, JP, jouw R12GSA is een probleembike, mijn R12GS zit altijd onder de 6L, maakt niet uit wat ik ermee doe.
Maar nogmaals, het gaat me niet om het verbruik, maar om de actieradius. Ik heb geen zin om op een dagtrip van pakweg 300km 2X te stoppen om te tanken.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Toedel schreef:Nu ja, JP, jouw R12GSA is een probleembike, mijn R12GS zit altijd onder de 6L, maakt niet uit wat ik ermee doe.
Maar nogmaals, het gaat me niet om het verbruik, maar om de actieradius. Ik heb geen zin om op een dagtrip van pakweg 300km 2X te stoppen om te tanken.
Effe rekenen: 18,5/7=2,64, dus je zou in het slechtste geval om de 264 moeten gaan tanken. Pakt dan nog dag je een reserve inbouwt van 30 km, dan kom je op 235km en dan moet je nog maar 1 keer stoppen per dagtrip van 300km... :-P

Maar ik begrijp je statement wel. Ne keer dat ge gewoon zijt om half de wereld rond te rijden zonder te moeten gaan tanken zou dat wel eens kunnen tegensteken dat je om de 235km moet gaan tanken... Maar stel u dan nog eens voor dat je een GSA hebt met zo'n monstertank... :shock: :wink:
GS staat voor geil speelgoed
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

Smullie schreef:... Maar stel u dan nog eens voor dat je een GSA hebt met zo'n monstertank... :shock: :wink:
Idd, ’t is een (makkelijke) keuze.
Of je kiest om rond te rijden met een tankwagen(GSA) op twee wielen of met een moto…
Dan kies ik voor de VFR(met vergelijkbare actieradius als de K1200S).
Scarto

Bericht door Scarto »

In een vroeger motorleven reed ik met VFR; dik vijf jaar met een 750cc en daarna een drietal jaar met een 800cc. Ik kan dus de vergelijking maken tuusen die VFR's en mijn huidige R1150RT. De Duitser geeft me wel het meeste comfort en rijplezier. Anderzijds kan de BMW niet tippen aan de afwerking en bedrijfszekerheid tegenover mijn vorige bikes. Niet 1 (één) keer liet de VFR me in de steek; de RT heeft me enkele malen getrakteerd op vodden.

Het prijsverschil tussen de 'oude' VFR V-tec en de nieuwe VFR 1200, is te verklaren in de toepassing van de nieuwste motortechnologieën en de cardan die de ketting komt vervangen. Net zoals in het verleden met het V-tec systeem, waagt Honda zich met de 1200 terug aan een uitdaging waar andere constructeurs voorlopig de kat uit de boom blijven kijken! Cylinders zullen in werking gesteld worden a rato van het gevraagd vermogen en de DCT mag ook met stip genoteerd worden.

Zelf zit ik niet te wachten op de VFR1200, ik ben nog te veel gehecht aan mijn huidig ros. Anderzijds zal in de toekomst de nieuwe Pan European mijn volle aandacht krijgen.

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Alain GS

Opvolger Pan European

Bericht door Alain GS »

Inderdaad, "Scarto", want de volgende Pan European zal eigenlijk niet meer zijn dan de nieuwe VFR met een kuip en een meer rechtop-zitpositie, ook met de DCT-automaat als optie, en die laatste alleen al gaat naar verluidt bijna zo 'n slordige 2.000 € kosten :roll: :roll: :cry: !!! Ik hoop dat dat niet juist is, want goedkoop is anders !
Plaats reactie