tis fris, en 't gaat niet -9,5°C
Moderator: GVN
Re: tis fris, en 't gaat niet -9,5°C
Ik ben leren rijden met een transalp, zonder ABS.
Die is toen in de vangrails terecht gekomen. Hij was weliswaar niet volledig sjaak maar de kosten om hem terug in orde te brengen, waren toch wel aan de hoge kant.
spijtig wel want hij reed echt wel zeer aangenaam.
Ik zelf ben in mijn baanvak rechtdoor beginnen schuiven. Het verkeer achter mij kon gelukkig op tijd stoppen zodat ik er enkel met de schrik vanaf ben gekomen
Bovendien, ik wilde al lang een GS dus het leek me het moment om over te gaan tot de aankoop van een GS 1100.
Die stond al een tijdje in de garage van een nonkel, piekfijn in orde te rusten.
Die is toen in de vangrails terecht gekomen. Hij was weliswaar niet volledig sjaak maar de kosten om hem terug in orde te brengen, waren toch wel aan de hoge kant.
spijtig wel want hij reed echt wel zeer aangenaam.
Ik zelf ben in mijn baanvak rechtdoor beginnen schuiven. Het verkeer achter mij kon gelukkig op tijd stoppen zodat ik er enkel met de schrik vanaf ben gekomen
Bovendien, ik wilde al lang een GS dus het leek me het moment om over te gaan tot de aankoop van een GS 1100.
Die stond al een tijdje in de garage van een nonkel, piekfijn in orde te rusten.
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Honda Transalp 650 grijs
-
Relax
Dat lukt zeker, maar als men overal spiegelglad, ijzelvorming en massa's sneeuw voorspelt, of het is al zover, dan laat je 'm gewoon staan.thompy schreef:Hallo iedereen,
Ik ben de trotse eigenaar van een GS 1100 '95.
Ik rijd nog niet zolang, sinds juni 09, maar wel zo goed als elke dag. Gent- Brussel voor mijn werk door weer en wind.
Mijn fiets staat nu sinds 18 december op stal maar ik kan me gewoon niet meer houden om terug te rijden.
Elke dag met de trein is voor mij een echte marteling.
Wie van jullie rijdt er nu en is het aan te raden of niet?
Groetjes
En als je dan gaat rijden, doe dan met verstand. Rij vloeiend, soepel, niet bruut of haaks. Zit ontspannen. Rij (erg) langzaam bij de minste twijfel. En beperk je zoveel mogelijk tot wegen met veel verkeer.
Ik rij altijd met veel voorbehoud, veel reserve. De kans dat ik ooit op m'n snuit ga, is niet ondenkbeeldig, maar mijn vertrouwen krijgt geen knauw, net omdat ik extreem relax ga rijden en de verwachtingen dito zijn.Alx schreef: Ik rijd normaal gezien elke dag door weer en wind Leuven-Brussel. Sinds 18 december staat ook mijn 2-wieler op stal en ik zit elke werkdag in de file in het stuur van de auto te bijten. Gisteren heb ik de moto nog eens uitgehaald (na 45 minuten file over 5km), maar ik heb de eerste afrit van de autostrade genomen om terug naar huis te rijden.
Tot mijn verbazing waren de kleinere baantjes met enige voorzichtigheid goed te doen, maar na een paar kilometers glibberige E314 (en mijn banden zijn nog in orde) en lastige, onverwijderbare pekelaanslag op mijn vizier (helaas geen ruitensproeier) was mijn vertrouwen tot een historisch dieptepunt gezakt. Gelukkig was het ondertussen al zo laat dat de file al opgelost was
Waarschijnlijk zijn er andere banden of andere brommers beter geschikt, maar ik laat de mijne nu toch binnen tot het een beetje droger of warmer is.
Nog iets van ezels en stenen enzo
En hoe langer je dat doet, hoe meer vertrouwen je gaat krijgen...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Nog een paar en dat betert wel(s)Campi Di Pampi schreef:Ik heb vanochtend m'n eerste voetganger in ruim 20 jaar "on the road" geschept, ...ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog steeds niet goed van ben...
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
GS1995
!
Laatst gewijzigd door GS1995 op 21 jun 2015, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Ok, laat het mij even anders formuleren: mijn zelfvertrouwen en vertrouwen in mijn moto zijn er zeker niet minder op geworden. Integendeel, grenzen leren kennen zonder op je bakkes te gaan, is heel fijn.Relax schreef:Ik rij altijd met veel voorbehoud, veel reserve. De kans dat ik ooit op m'n snuit ga, is niet ondenkbeeldig, maar mijn vertrouwen krijgt geen knauw, net omdat ik extreem relax ga rijden en de verwachtingen dito zijn.
En hoe langer je dat doet, hoe meer vertrouwen je gaat krijgen...
Maar mijn vertrouwen in het wegdek, en dan vooral in grip op het wegdek was wel heel laag. Mijn Honda CB750 is allesbehalve een pk-monster en zelfs zonder het gas echt open te draaien - dus zachtjes op een continue toerental/continue snelheid - voelde ik mijn achterwiel links en rechts schuiven op zoek naar grip, in de strook waar ook de autobanden over het wegdek passeren. Dit trouwens veel meer op de schijnbaar propere autostrade dan in mijn half geruimde straat.
Omdat er zo weinig reserve was (want ga zo maar eens filefilteren tussen krantlezende, sms'ende idioten met aangevroren ruiten en spiegels die plots menen dat het linkervak dan toch sneller gaat), heb ik dan ook mijn kar gekeerd en ben heel relax naar huis gereden, juist om dit nog langer te kunnen doen
R850R '95 / Honda CB sevenfifty '92 / R1150R Rockster '03
morgen naar het salon met mijn pekelmachien
Jihoe oe oeoe eoeoeoeo
Jihoe oe oeoe eoeoeoeo
't vollek va Gùùk red ùùk........
Ik durf niet te gaan met die salonvoorwaarden voor de F800GS 
vanochtend de fiets terug uit de stal gehaald ( 1 maand is echt te lang ), wat opgepoetst en alles nagekeken.
Sleutel in het contact en... broem, geen enkel probleem.
Pak aan gedaan, handschoenen aan, helm op en weg. Fantastisch de max.
Terug de weg op, door de files heen, man, wat had ik mijne fiets gemist.
Ik hoop echt dat het weer nu wat moto-vriendelijk blijft want ik heb geen zin meer hem op stal te zetten.
Morgen gaat mijne GS overigens de garage binnen voor een groot onderhoud.
Groeten
Sleutel in het contact en... broem, geen enkel probleem.
Pak aan gedaan, handschoenen aan, helm op en weg. Fantastisch de max.
Terug de weg op, door de files heen, man, wat had ik mijne fiets gemist.
Ik hoop echt dat het weer nu wat moto-vriendelijk blijft want ik heb geen zin meer hem op stal te zetten.
Morgen gaat mijne GS overigens de garage binnen voor een groot onderhoud.
Groeten
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Honda Transalp 650 grijs
Ge waart niet alleen.
Na twee weken alleen op de baan geweest te zijn kwam ik vandaag ne rode F800S (of ST) met gesloten kuip tegen in Kortrijk en ne pan aan de oprit van De Pinte. En gisteravond ook al een ouder sporttouring model van Suzuki.
Na twee weken alleen op de baan geweest te zijn kwam ik vandaag ne rode F800S (of ST) met gesloten kuip tegen in Kortrijk en ne pan aan de oprit van De Pinte. En gisteravond ook al een ouder sporttouring model van Suzuki.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Morgen is het hier ook van dadde!
Na, op één dag na, een hele maand niet te hebben gereden (laatste rit woensdag 16/12/2009);
is het morgen (waarschijnlijk & hopelijk) eindelijk weer feest
rijden met het "beest".
Heb de GS voor de veiligheid gisterenavond aan de "druppel-tap" gehangen.
Dit zal tevens de doop van mijn "accelerator" worden, want die hebben we ondertussen nog niet kunnen testen.
Heb ondertussen ook mijn agenda al wat gevuld met geplande toerritten (openingsrit, Axels' rit, Noord-Kempen, Vlaamse Ardennen, etc)
Na, op één dag na, een hele maand niet te hebben gereden (laatste rit woensdag 16/12/2009);
is het morgen (waarschijnlijk & hopelijk) eindelijk weer feest
rijden met het "beest".
Heb de GS voor de veiligheid gisterenavond aan de "druppel-tap" gehangen.
Dit zal tevens de doop van mijn "accelerator" worden, want die hebben we ondertussen nog niet kunnen testen.
Heb ondertussen ook mijn agenda al wat gevuld met geplande toerritten (openingsrit, Axels' rit, Noord-Kempen, Vlaamse Ardennen, etc)
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
heb hem zien staan voor meer dan 13.400€. Toch niet echt een koopje. Hij had dan wel vele opties en dat was ook de prijs die op de affiche stond.Dorian schreef:Ik durf niet te gaan met die salonvoorwaarden voor de F800GS
Hier in Bierbeek toch hier en daar gladde plekken op de baan, zal hem toch nog een paar dagen laten staan...
Dit weekend geven ze regen, dan wordt de meeste pekel van de baan gespoeld, maandag wordt de grote dag. 

Ik heb al reclame ontvangen met salonvoorwaarden van 9999 euro met ABS en verwarmde handvaten. Met het "goede" weer van 't weekend zal ik hem messchien eens gaan testrijden voor de fun.J schreef:heb hem zien staan voor meer dan 13.400€. Toch niet echt een koopje. Hij had dan wel vele opties en dat was ook de prijs die op de affiche stond.Dorian schreef:Ik durf niet te gaan met die salonvoorwaarden voor de F800GS
Ik heb doorgebetendoor Beemer » 14/01/10 20:57
Hier in Bierbeek toch hier en daar gladde plekken op de baan, zal hem toch nog een paar dagen laten staan...
De eerste meters waren wel niet overtuigend
laat staan een strooiwagen komt. En hier en daar waren er nog restanten van opgehoopte sneeuw en hier en daar toch nog mini-ijspistjes die ze deze nacht er nog stilletjes waren komen bijleggen. Maar zoals gezegd doorgebeten.
Eens de wijk uit was het feest. Geen ijs of sneeuw meer gezien. Eerder een gewoon nat wegdek. Yiepieeeee
Wat een gevoel... maar ja wat was het nu voor een gevoel? Gewoon "het" gevoel omdat het één maand geleden was of was het de "Accelerator"?
Wat onmiddellijk opviel was het soepel (stationair)draaien na de startknop te hebben ingedrukt. Normaal schuddebuikt hij toch wel harder, zeker bij deze temperaturen en na een lange tijd inactief te zijn geweest.
Verder, denk ik, dat ik in het stadsverkeer vlugger naar en langer in 3e versnelling bleef rondtuffen.
Ook meen ik een directere gasrespons te kunnen vaststellen.
Kortom, eerste rit was een dikke meevaller.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Ik ga vandaag ook proberen!
uit te rijden , 't is ni ver, maar de 'goesting' is er!
I like my bike!!
Ik heb vanochtend mijn GS 1100 binnengebracht voor een groot onderhoud.
Van de garage heb ik een zo goed als nagelnieuwe GS 1200 met alles erop en eraan meegekregen als vervang moto ( € 5!).
Wat een fantastische fiets. Echt een waar plezier om mee te rijden. En hij klinkt ook super.
Ik ga mij volgend jaar zeker zo eentje kopen.
Ondertussen terug op de moto naar het werk ( 65 km heen en 65 km terug ).
De meeste automobilisten hebben het nog niet door dat er terug moto's op de baan zijn.
Opletten dus. Gisteren had er mij nog eentje bijna opgeschept in de file ( nen BMW X6 ).
Ik raad het iedereen aan om terug te rijden maar uiterst voorzichtig zijn is wel de boodschap.
Groeten,
Van de garage heb ik een zo goed als nagelnieuwe GS 1200 met alles erop en eraan meegekregen als vervang moto ( € 5!).
Wat een fantastische fiets. Echt een waar plezier om mee te rijden. En hij klinkt ook super.
Ik ga mij volgend jaar zeker zo eentje kopen.
Ondertussen terug op de moto naar het werk ( 65 km heen en 65 km terug ).
De meeste automobilisten hebben het nog niet door dat er terug moto's op de baan zijn.
Opletten dus. Gisteren had er mij nog eentje bijna opgeschept in de file ( nen BMW X6 ).
Ik raad het iedereen aan om terug te rijden maar uiterst voorzichtig zijn is wel de boodschap.
Groeten,
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Honda Transalp 650 grijs
ben al een paar dagen terug bezig hoor.
Was naar het salon geweest de eerste dag met de moto. Er stonden toen twee moto's, mijne incluis.
In de namiddag stonden er al wat meer.
J
Was naar het salon geweest de eerste dag met de moto. Er stonden toen twee moto's, mijne incluis.
In de namiddag stonden er al wat meer.
J
Den Dirk schreef:Ik ga vandaag ook proberen!uit te rijden , 't is ni ver, maar de 'goesting' is er!
't was leuk!
Doet raar, zo'n plakken sneeuw langs de wegkant!
I like my bike!!