aftermarket alarm plaatsen op de RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dr.trimble

aftermarket alarm plaatsen op de RT

Bericht door dr.trimble »

Ik heb sinds dit weekend een R 1150 RT aangeschaft. Ik hem graag voordat we enkele toertjes naar het buitenland gaan doen hem voorzien van een alarm.
Welk alarm is er aan te raden, liefst tegen een redelijke prijs?

Zijn er hier op het forum die reeds een alarm ingebouwd hebben en jullie ervaring ff met me willen delen :grin:

Yves
K1200 GT 06'
Jo De Paepe

Re: aftermarket alarm plaatsen op de RT

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

ooit eens een SPYBALL alarm gehad op een K1200RS. Veel miserie mee verkocht . Batterij die leegliep , te pas en te onpas afgaan tijdens het rijden.
Vreet batterijtjes uit de afstandbediening.
Ik heb heel die troep er afgehaald en vervangen door een goed slot.
Op mijn R1100RT had ik en origineel BMW alarm , plug & play systeem daar de meeste bedrading klaarligt, nooit enig probleem mee gehad.
Voordeel is ook dat er niet in de kabelboom dient gefoefeld te worden met alle gevolgen vandien.
Dit alleen al is me de kleine meerprijs waard.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik heb eigenlijk goede ervaringen met het motorfietsalarm van Velleman. Niet duur en toch degelijk. Ik hang er wel een paar exstra claxons aan en het irritand hoogfrequent piepertje haal ik er af.
Eénig nadeeltje (als je het zo mag noemen) is dat de trilsensor ook afgaat als bvb een Harley zonder dempers gestart wordt. :mrgreen:
Dan gaat het ding ook af. Of het minder gevoelig programeren, want dat kan je er ook mee.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Op mijn R1150RT had ik er eentje van Cyclone ingebouwd en ik moet zeggen dat ik daar zéér tevreden mee was. Niet duur en ook niet moeilijk om in te bouwen en af te stellen :idea: Onze Joris heeft gelijktijdig hetzelfde alarm in zijn R6 ingebouwd en dat doet het nog steeds perfect ! Grappige waarschuwingsstem trouwens, maar je kan er voor kiezen om die uit te schakelen: "Please step away from the motorcycle or you will trigger the alarm" ..... of zoiets, maar dan uitgesproken door een Japanese die geen engels kent en alleen dit ene zinnetje probeert uit te spreken :clown: Die tekst is blijkbaar aangepast nu :-(
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
dr.trimble

Het alarm van Velleman is blijkbaar niet meer leverbaar, althans als het onderstaande alarm betreft:

MOTORALARM MET HF AFSTANDSBEDIENING MA620B

die cyclone zal ik ff checken, thx
K1200 GT 06'
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

ik heb hetzelfde als jij wim en ben er ook zeer blij van en niet te duur.

Bougimain
WimLT schreef:Op mijn R1150RT had ik er eentje van Cyclone ingebouwd en ik moet zeggen dat ik daar zéér tevreden mee was. Niet duur en ook niet moeilijk om in te bouwen en af te stellen :idea: Onze Joris heeft gelijktijdig hetzelfde alarm in zijn R6 ingebouwd en dat doet het nog steeds perfect ! Grappige waarschuwingsstem trouwens, maar je kan er voor kiezen om die uit te schakelen: "Please step away from the motorcycle or you will trigger the alarm" ..... of zoiets, maar dan uitgesproken door een Japanese die geen engels kent en alleen dit ene zinnetje probeert uit te spreken :clown: Die tekst is blijkbaar aangepast nu :-(
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Official website of CYCLONE Motorcycle Security

@ Bougi: wij hebben dat hier zelfs nog met een paar tesamen gekocht om de verzendingskosten te drukken. Johannnetje was de besteller toen :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

emergency

Bericht door emergency »

Ik heb het origineel alarm van bmw. Goed zal wel wat duurder zijn als de rest maar vind het goed werken.
Allé toch wanneer ik het zelf uitgetest heb :lol:

Neemt uiteraard van batterij af maar wanneer hij merkt dat de batterij spanning te laag is schakelt die zijn eigen uit om toch nog te kunnen starten (ongeveer na 7 dagen)
Soms als teveel in mijn topcase rammel en de motor schommelt even op zijn middenbok dat gaat het al af. Samen met dat heb ik het remschijfslot van Abus waar ook nog een alarm opzit. Dus horen zullen ze het wel. :twisted: :twisted:

Als je een remslot koopt moet je wel oppassen dat je geen koopt waarmee je door de schijf uw afsluiting moet steken. Weet niet bij uw model maar remschijf 1200rt heeft zeer kleine gaatjes waardoor je er niet door geraakt.
Relax

Bericht door Relax »

'k Had een Meta-alarm op m'n motor. Dacht trouwens dat de alarmen die BMW verkoopt (verkocht?) Meta-alarmen waren.
240 euro en uitstekend spul. Nooit enig probleem gehad.
I respect your opinion. But I don't give shit.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Op de nieuwe RT is de prijs zelfs gezakt. 185 euro, was 225. Het kan wel dat sommige dealers al dan niet de aanmelding aanrekenen met de GT1. Het installeren is redelijk P&P bij de 1200-reeks, aanmelden kost wel even tijd. Ook rekening mee houden dat in de 1200-reeks de motoren MET RDC (bandendruk sensoren) die hardware meestal in dezelfde unit hebben zitten. Maw, er zijn alarmen met de remote sturing van RDC of gewone zonder. En de juiste moet besteld worden of troubles in paradise :wink:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

dr.trimble schreef:Ik heb sinds dit weekend een R1150 RT aangeschaft.
Belangrijk detail, want de originele alarmen voor de R1150RT waren al heel vlug niet meer te verkrijgen. Dàt was trouwens de reden dat ook ik indertijd naar alternatieven moest uitkijken. Al goed eigenlijk want de alternatieven zijn véél goedkoper. Alleen moet je daar wel degelijk het kaf van het koren kunnen scheiden. Daarom ook zou ik Cyclone durven aanraden omdat hij door velen hier is gekocht, getest en goed bevonden :wink:

beemer GS

Bericht door beemer GS »

Yves,

gewoon een origineel alarm monteren,
http://link.marktplaats.nl/318815928, met uitgebreide installatie handleiding (zelfs hoe je de kuipdelen moet demonteren.

Suc6

grtzzzzzzzzz :wink:
Carpe diem quam minimum credula postero
dr.trimble

thx, maar ik kan wss binnenkort een alarm overnemen van iemand, wel geen origineel bmw-alarm, maar dat stoort me niet zo.
ik zie wel wat het wordt. Toch bedankt allesins :grin:
K1200 GT 06'
lekkerweg

Bericht door lekkerweg »

wellicht een beetje laat.
een spyball alarm schakelt zichzelf na 23 dgn uit.
je kunt zo met de motor weglopen.
alleen de startblokkering blijft.
ik heb goede ervaring met datatool.die moet je laten installeren door inbouwstation
vr gr lekkerweg
Plaats reactie