Cilinderkoppen herspuiten

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Koppel!!

Cilinderkoppen herspuiten

Bericht door Koppel!! »

YOO

Aangaande mijn klein (ge)valleke, zit ik nu met een vraagje :!:

Wie heeft er info over 't zwart spuiten van de cilinderkoppen/kleppendeksels :?:

Ge ziet dat regelmatig op 1100/1150 GS'en, maar wel nog niet gezien op een 12GS.

Soit, alle info is welkom: hoe, bij wie, quanta kosta, welke verf,...

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Het is geen écht zwart maar een soort "Staalblauw" kleur op de Adventure en Rockster. Moet te vinden zijn. Hou wel rekening dat je ze oppervlakkig opschuurt met "Scotch Brite" en daarna ontvet met aceton of thinner, en dan spuiten, maar wel "hittebestendige" verf nemen.

Volgens mij kunnen ze je perfect helpen in een carroseriebedrijf. Anders eens vragen aan NIC, hij heeft de mogelijkheid, moet je wel naar Knokke bollen :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rakthi

Bericht door Rakthi »

..
Laatst gewijzigd door Rakthi op 08 sep 2007, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Idd, was ik volledig vergeten :oops:

Is wel héééééél zwart, maar ook mooi 8)

Als diene te lang in 't zonneke staat smelt hij toch gewoon weg, of ge verbrand er uw pollekes aan :shock:

Anyway: thx Rakthi :!:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Waaw... mooi verfwerk... zou ik ook wel willen.. :wink: 8)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Zwart is toch mooi hé
Maar ik zou het daarop niet willen .
Als je je motor Stoomd dan vliegt dat dat toch af na een tijdje?
Combinatie van druk hitte, da kan nie goed blijven.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hoi,
Kwam dit toevallig tegen op bmw-org site. Zou dit ook gelden voor de cilinderkoppen?

Krylon paint for BMW silver engine case and drive train parts

Date: 4/26/2004 4:04 AM
From: Brian Collins <bc1@JoiMail.com>

After Trying numerous paints suggested on Various BMW motorcycle related pages, I found that they were ALL very different (too much silver) from BMWs silver engine color......

In an experiment one afternoon I stumbled on to a near perfect Match sitting on the shelf in the garage all along. Its Krylon Dull aluminum followed by Krylon Satin clear. I've been using Krylon Dull Aluminum for years to repaint BMW and Mercedes Factory alloys (with Krylon gloss clear coat) and generally have a half dozen cans of the stuff around.

Several light coats of each are best,.....particularly on the clear coat. If you use heavy coats of the clear, the color will change (dark blotches) in places-----first two coats of clear should be very light dustings.

BONUS for silver Adventure owners!!!! The Krylon dull aluminum is a near perfect match for the flat silver color used on the silver GS Adventure. I just repaired a dent in my gas tank and finished with a few spritzes of Krylon dull aluminum------Not a perfect match....but VERY close!!

Also,...for you vintage restorers; Local Austin Healey restorers call Krylon Dull Aluminum " Cad plating in a can". It's very close to the look of Cadmium plating.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
lw068236
Contacteer:

Re: Cilinderkoppen herspuiten

Bericht door lw068236 »

In Zele is er een bedrijf dat poederlakt. Ik kan nu niet direct op de naam komen maar je rijdt gewoon het industriepark in en vraagt naar de poederlakkerij. Ze stralen je kleppendeksels en herspuiten het in de gewenste kleur. Onverwoestbaar. Ik heb voor mijn oude verweerde kleppendeksels slechts 20 euro betaald. (Ik heb wel gewacht tot ze met die kleur gingen werken en dan namen ze mijn kleppendeksels mee)
Groeten, Luc
Koppel!! schreef:YOO

Aangaande mijn klein (ge)valleke, zit ik nu met een vraagje :!:

Wie heeft er info over 't zwart spuiten van de cilinderkoppen/kleppendeksels :?:

Ge ziet dat regelmatig op 1100/1150 GS'en, maar wel nog niet gezien op een 12GS.

Soit, alle info is welkom: hoe, bij wie, quanta kosta, welke verf,...

Grtz, Philip!
Raketman
Contacteer:

Re: Cilinderkoppen herspuiten

Bericht door Raketman »

lw068236 schreef:In Zele is er een bedrijf dat poederlakt.
Is idd de enige deftige en blijvend mooie oplossing.

Anders hier eens informeren :

http://www.metalclean.be/

Ben al met talloze motoronderdelen bij die firma geweest. Altijd perfecte kwaliteit en heel goedkoop. Voor het geld dat je daar betaalt koop je niet eens je verfproducten.

Let er wel goed op dat je de delen die niet mogen gepoederlakt worden goed afschermt. Gewoon aftapen helpt niet want dat blazen ze allemaal weg met het zandstralen.

Voor kleppendeksels bvb maak je dus best een houten plankje waarop je het kleppendeksel vastschroeft met de originele bouten. Geen ijzer gebruiken, anders wordt alles dichtgelakt.

Gaten met schroefdraad bescherm je door er een oud boutje in te draaien, anders mag je nadien met de draadtap aan de slag.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie