... 'nieuwe' R1200RT
Moderator: GVN
-
- Contacteer:
Re: ... 'nieuwe' R1200RT
Die potjes hebben wel degelijk hun nut.
Volgens een bron bij BMW Belgium Bornem is dit zelfs volgens een norm bepaald.
Wat betreft het salon ik was daar afgelopen zaterdag ook met de intentie een nieuwe te bestellen. Enkel heb ik moeite met de nieuwe "zilver" kleur.
Mischien eentje kopen en laten herspuiten ? Kan dit zonder problemen ?
Iemand ?
fireman_belgium@hotmail.com
Wat betreft het salon ik was daar afgelopen zaterdag ook met de intentie een nieuwe te bestellen. Enkel heb ik moeite met de nieuwe "zilver" kleur.
Iemand ?
Zie je wel dat er iets vernuftigs achter zit, een norm nog wel. Die mannen van BMW zijn echt niet te (onder)schatten,fireman_belgium schreef:Die potjes hebben wel degelijk hun nut.
zeker niet als het er op aankomt om een uitleg aan hun eigen ontwerpen. Voor de huidige uitleg is misschien wel een
"Technical Bulletin" verschenen, kwestie van allemaal hetzelfde liedje te zingen

En dat die potjes nut hebben, daar twijfelt niemand aan, je moet uiteindelijk ergens met die olie blijven

K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
fireman_belgium schreef:Die potjes hebben wel degelijk hun nut.
Iemand ?
Hallo,
Het is geen norm maar in Duitsland wettelijk verplicht dat men het vloeistof niveau op een eenvoudige wijze moet kunne controleren voor vertrek.
Dat werd mij door een dealer op het salon voorgeschoteld. Of dat in belgie zo is, weet ik niet maar logischer wijze zal men voor belgie geen specialleke uitgeven zonder potjes.
groeten, b.
greetzzz, bart
Was het bestaande kijkglaasje dan niet voldoende? Wordt de nieuwe VFR, die wel nog zo'n deftige behuizing met een kijkglaasje heeft dan niet toegelaten in Duitsland?dikken schreef:
Hallo,
Het is geen norm maar in Duitsland wettelijk verplicht dat men het vloeistof niveau op een eenvoudige wijze moet kunne controleren voor vertrek.
Dat werd mij door een dealer op het salon voorgeschoteld. Of dat in belgie zo is, weet ik niet maar logischer wijze zal men voor belgie geen specialleke uitgeven zonder potjes.
groeten, b.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Als het aan BMW ligt mogelijk niet, potjes of geen potjesGVN schreef:Was het bestaande kijkglaasje dan niet voldoende? Wordt de nieuwe VFR, die wel nog zo'n deftige behuizing met een kijkglaasje heeft dan niet toegelaten in Duitsland?

-
- Contacteer:
Hopelijk komt er nu een einde aan het °gezwets° over die potjes, iedereen heeft z'n mening erover maar it's a fact, ze zijn er nu eenmaal.
Bovendien is het makkelijker om je vloeistofniveau in het -spreekwoordelijke- oog te houden, veiligheid dus...m.i. primeert de veiligheid des bereider nog steeds boven het estetische, toch?
Bovendien is het makkelijker om je vloeistofniveau in het -spreekwoordelijke- oog te houden, veiligheid dus...m.i. primeert de veiligheid des bereider nog steeds boven het estetische, toch?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Oké, maar maak dan de kijkglaasjes van de "oude" oliereservoirs een beetje groter. Net zo veilig, maar véél mooier afgewerkt. De meest doorslaggevende "norm" is naar mijn mening de lagere productiekost geweest. Niet doorgerekend naar de koper, wel te verstaan.(s)Campi Di Pampi schreef: m.i. primeert de veiligheid des bereider nog steeds boven het estetische, toch?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
-
Op mijn RT van 1978 staat al een remvloeistof contact ,dat zouden ze terug kunnen toegepast hebben.
Voor de veiligheid vind ik het overdreven,ik ga ook niet alle dagen onder de motorkap van mijn wagen kijken.
Waarom ze los staan weet ik niet maar het zal inderdaad wel zijn nut hebben,op de GS 800 staat een klepper van een plastieken bak die nog losser staat,mij stoort het niet...
Voor de veiligheid vind ik het overdreven,ik ga ook niet alle dagen onder de motorkap van mijn wagen kijken.
Waarom ze los staan weet ik niet maar het zal inderdaad wel zijn nut hebben,op de GS 800 staat een klepper van een plastieken bak die nog losser staat,mij stoort het niet...
Andalousie 09/2018
Ik kan niet anders dan vaststellen dat BMW er goed in slaagt om de verandering in de vormgeving
van de oliereservoirs te verkopen als een veiligheidsitem. Dat ze dat doen vind ik op zijn zachts
gezegd flauw, maar dat deze argumentatie zo gemakkelijk wordt overgenomen, dat vind ik straf.
van de oliereservoirs te verkopen als een veiligheidsitem. Dat ze dat doen vind ik op zijn zachts
gezegd flauw, maar dat deze argumentatie zo gemakkelijk wordt overgenomen, dat vind ik straf.
You infidelGaby schreef:Ik kan niet anders dan vaststellen dat BMW er goed in slaagt om de verandering in de vormgeving

-
- Contacteer:
Hopelijk vereenzelvigen de lezers van dit topic nu alle RT-ers niet als zageventen...voor alle duidelijkheid...ik heb dus géén probleem met die pottekes...je gaat een keiknappe vrouw toch ook niet afwijzen vanwege een steenpuist op haar ****

jaja, die steenpuist gaat wel niet weg door die uit te duwen, hé!(s)Campi Di Pampi schreef:Hopelijk vereenzelvigen de lezers van dit topic nu alle RT-ers niet als zageventen...voor alle duidelijkheid...ik heb dus géén probleem met die pottekes...je gaat een keiknappe vrouw toch ook niet afwijzen vanwege een steenpuist op haar ****![]()
![]()

greetzzz, bart
En zo rij je met de nieuwe RT
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... irst-ride/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... irst-ride/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
dat is goed gedaan
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Naar het geluid in de bochten te horen, schrapen de "pottekes"nog tegen de grond ook? 

BMW R1250GS - 2021
Honda Super Cub - 2019
Oprichter van ontstressgroep "de Vikings"vzw
Honda Super Cub - 2019
Oprichter van ontstressgroep "de Vikings"vzw
ik, mag volgende week "onze" nieuwe RT gaan Afhalen
tof , ik moet nog wachten tot half maart .robtop schreef:ik, mag volgende week "onze" nieuwe RT gaan Afhalen

en ik tot half aprilBenner schreef:tof , ik moet nog wachten tot half maart .robtop schreef:ik, mag volgende week "onze" nieuwe RT gaan Afhalen![]()

ik had die ook na de foto's van de EICMA gezien te hebben eind november besteld, dinsdag de papieren bij verzekeraar binnen gebracht en vandaag het boekjeBenner schreef:tof , ik moet nog wachten tot half maart .robtop schreef:ik, mag volgende week "onze" nieuwe RT gaan Afhalen![]()
(inschrijvingsbewijs) reeds in mijn bezit

-
- Moderator
- Contacteer:
Normaal moet ie eind februari geleverd worden... ben benieuwd. 

R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Goe bezig JurgenJüRgen schreef:Normaal moet ie eind februari geleverd worden... ben benieuwd.
GRTS Danny
TE KOOP

INLICHTINGEN BIJ RUSOR

INLICHTINGEN BIJ RUSOR
-
- Contacteer:
Waar kan ik inschrijven voor Moderator?
'k Wil ook zo'n wagen- / motorpark...
'k Wil ook zo'n wagen- / motorpark...

-
Troost u, ik rij nog altijd met een R1100GS uit '97 rond.
Aan een moderatorschap ga je niet veel verdienenen

Marnix.

-
- Contacteer:
Klopt, zo nu en dan, als je geluk hebt, commentaar op een schrijffout...méér zit er niet in.sprint schreef:Troost u, ik rij nog altijd met een R1100GS uit '97 rond.