Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.
Pricesje, proficiat met uw voorlopig vrij, eeuuhh rijbewijs.
tja als ge echt wilt leren rijden , moet ge u ne BMW aanschaffen.
Allée jongens wie heeft er nog ergens ne funduro staan voor een goed prijske
En bijlessen die zal ik wel geven
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Zo, gefeliciteerd met het voorlopig rijbewijs. Luister niet naar dat gezwans van goedbedoelende amateurs maar naar een professional Wil je echt leren rijden, koop uzelf een CB500/Er500/GS/500 of een lichte enduro zoals een XT350 met electrische start. Ik zweer het je, na een paar maanden goed oefenen en kms maken kan de dikste BMW u hier niet meer volgen op de leuke baantjes. Wie mijn vrouw heeft zien rijden weet dat ik gelijk heb. Daarna stap je over naar de motor van uw dromen en na goed oefenen ben je daar ook niet meer op te volgen.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
J-P schreef:Zo, gefeliciteerd met het voorlopig rijbewijs. Luister niet naar dat gezwans van goedbedoelende amateurs maar naar een professional Wil je echt leren rijden, koop uzelf een CB500/Er500/GS/500 of een lichte enduro zoals een XT350 met electrische start. Ik zweer het je, na een paar maanden goed oefenen en kms maken kan de dikste BMW u hier niet meer volgen op de leuke baantjes. Wie mijn vrouw heeft zien rijden weet dat ik gelijk heb. Daarna stap je over naar de motor van uw dromen en na goed oefenen ben je daar ook niet meer op te volgen.
de motor moet minstens 35 Kw hebben, anders kan ik er mijn examen niet mee afleggen... dus ik denk dat ik minium ne 600 of 650 cc zal moeten kopen...
de motor moet minstens 35 Kw hebben, anders kan ik er mijn examen niet mee afleggen... dus ik denk dat ik minium ne 600 of 650 cc zal moeten kopen...
Dat is een misvatting als ik het goed heb, de motor dient meer dan 25 kw te hebben want dat is volgens mij de europese norm. Daarbij moet je het aantal cc`s niet linken aan het aantal kw. Een CB500 op standaard vermogen is dus ruim voldoende. Een XT350 is inderdaad te licht. Een Dominator650 of een XT600/660 zijn dus ook geen slecht alternatief, als je tenminste niet blindstaart op het logootje op de tank zoals sommigen hier doen. Ik vind een Funduro niet geschikt vanwege teveel plastic (wat veel geld kost als je hem laat vallen). Maar goed, ik preek hier voor de verkeerde parochie aangezien een groot aantal mensen in Belgie hun motorrijbewijs als een spreekwoordelijk cadeautje heeft mogen ontvangen voor 1989 en de criteria op dit moment nog steeds niet al teveel voorstellen. Het gezegde: "een zware (motor) is je ware" is voor beginners in ieder geval niet van toepassing.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is een misvatting als ik het goed heb, de motor dient meer dan 25 kw te hebben want dat is volgens mij de europese norm. Daarbij moet je het aantal cc`s niet linken aan het aantal kw. Een CB500 op standaard vermogen is dus ruim voldoende. Een XT350 is inderdaad te licht. Een Dominator650 of een XT600/660 zijn dus ook geen slecht alternatief, als je tenminste niet blindstaart op het logootje op de tank zoals sommigen hier doen. Ik vind een Funduro niet geschikt vanwege teveel plastic (wat veel geld kost als je hem laat vallen). Maar goed, ik preek hier voor de verkeerde parochie aangezien een groot aantal mensen in Belgie hun motorrijbewijs als een spreekwoordelijk cadeautje heeft mogen ontvangen voor 1989 en de criteria op dit moment nog steeds niet al teveel voorstellen. Het gezegde: "een zware (motor) is je ware" is voor beginners in ieder geval niet van toepassing.
Ik heb papier praktijkexamen voor mij liggen. Staat: om rijbewijs A zonder beperkingen te hebben dien je een voertuig te hebben met een vermogen van ten minste 35 kw en een vermogen/gewichtverhouding van meer dan 0.16kw/kg. Minimum snelheid van 120 km/u.
Als ik voertuig heb van 25 kw moest ik geen rijlessen volgen, kon ik gewoon mij auto rijbewijs gebruiken...
Juist, een F650 Funduro, GS of Scarver
En wat mag dat dan kosten
Heb je ene te koop staan ofwat?
Ik heb ne schone F650 Funduro te koop zien staan op internet, maar die vraagt er 4000 euro voor, naar mijn mening veel te veel.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
nog effe wat afwijken en mischien goed nieuws voor de BMW embleem gebruikers in hun avatar.
op het GS forum doen ze het met volle teugen, toevallig gezien bij het bekijken van de link op vorig berichtje.
waarom mag het dan hier niet??????????
ook toelaten zou ik zeggen.
Awel witten, in verband met diene intercom, indien ge hem nu toch ni zo tof vind, wil ik hem wel is proberen, en als 't mij aanstaat wil ik hem gerust overnemen
Back on topic, I'd say so
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
motorprinsesje schreef:
Ik heb papier praktijkexamen voor mij liggen. Staat: om rijbewijs A zonder beperkingen te hebben dien je een voertuig te hebben met een vermogen van ten minste 35 kw en een vermogen/gewichtverhouding van meer dan 0.16kw/kg. Minimum snelheid van 120 km/u.
Als ik voertuig heb van 25 kw moest ik geen rijlessen volgen, kon ik gewoon mij auto rijbewijs gebruiken...
groetjes
Ik had kunnen weten dat Belgie nog steeds z`n eigen regeltjes hanteert Dat er nog steeds niet geleerd is van het grote aantal verkeersongevallen blijkt wel weer uit de laatste zin. Maar goed, een CB500 is 43kw en heeft 58 pk, zwaar genoeg om te beginnen dus. Vraag is: wil men leren motorrijden of leren moderijden
J-P
Wachten op een ééngemaakt Europa met gelijke rechten en plichten
Iedereen dezelfde toelatingsvoorwaarden voor examens en geen politieke benoemingen meer ?????
Is maar een stukske van een hééééél lange lijst
Tja het zou mooi zijn hé J-P
maar ik denk dat het nog niet voor morgen is.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."