geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
Moderator: GVN
geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
Hallo iedereen,
Ik rij met een R1150RT.
Op het "computerscherm", rechts van het instrumentenbord, krijg ik niets meer van signalisatie van uur, stand van hoeveelheid benzine alsook niet in welke versnelling de bike zit.....
Het lichtje brandt, maar dat is ook alles.
Korte tijd terug had ik het ook, doch na enkele kilometerkes rijden en afleggen van de motor, en daarna opnieuw starten, lukte het wel. Zelfs het uur klopte.
Nu heb ik dus niets meer van signalisatie of hoe je het ook moet omschrijven.
Niet dat dit nu ook "moet" om te kunnen rijden, zeker niet, maar doet raar om het niet meer te hebben ?
Alle zekeringen werden gecontroleerd, doch OK.
Ik haalde er reeds het instrumentenbord af en keek of alle bedrading nog goed was aangesloten met resultaat : alles ok
Ik ben nu ook weer niet de mecanieker, eerder een amateur die liever weinig of niets losdraait om zo erger te voorkomen.
Wat zou het euvel kunnen zijn ??
Thanks voor de reacties
daddy
Ik rij met een R1150RT.
Op het "computerscherm", rechts van het instrumentenbord, krijg ik niets meer van signalisatie van uur, stand van hoeveelheid benzine alsook niet in welke versnelling de bike zit.....
Het lichtje brandt, maar dat is ook alles.
Korte tijd terug had ik het ook, doch na enkele kilometerkes rijden en afleggen van de motor, en daarna opnieuw starten, lukte het wel. Zelfs het uur klopte.
Nu heb ik dus niets meer van signalisatie of hoe je het ook moet omschrijven.
Niet dat dit nu ook "moet" om te kunnen rijden, zeker niet, maar doet raar om het niet meer te hebben ?
Alle zekeringen werden gecontroleerd, doch OK.
Ik haalde er reeds het instrumentenbord af en keek of alle bedrading nog goed was aangesloten met resultaat : alles ok
Ik ben nu ook weer niet de mecanieker, eerder een amateur die liever weinig of niets losdraait om zo erger te voorkomen.
Wat zou het euvel kunnen zijn ??
Thanks voor de reacties
daddy
Geniet van het rijden maar hou in je achterhoofd : rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan.
-
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
- Woonplaats: Orp
- Locatie: Waals-Brabant.
Re: geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
Heb het de laatste tijd ook al een paar keer voor gehad, als ik de zekering er uit haal en terug in steek werkt het terug.
Heb alles eens goed ingespoten met WD 40.
Op het moment terug alles ok, gaat wel over een GSA 1150 en heb verleden jaar in de kabelboom enkele masverbindingen moeten repareren, het water loopt langs boven in de kabelboom en blijft daar in staan...met als gevolg => rotte draden.
Maar denk dat de kabelboom van een RT iets anders ligt en daar geen last van heeft.
Is de battery nog in redelijk staat, verbindingen aan de battery ok, ook de mas aan de blok?
Als het bij mij nog eens voor komt, ga ik het eens goed nakijken van waar het komt...
Gr, meca.
Heb alles eens goed ingespoten met WD 40.
Op het moment terug alles ok, gaat wel over een GSA 1150 en heb verleden jaar in de kabelboom enkele masverbindingen moeten repareren, het water loopt langs boven in de kabelboom en blijft daar in staan...met als gevolg => rotte draden.
Maar denk dat de kabelboom van een RT iets anders ligt en daar geen last van heeft.
Is de battery nog in redelijk staat, verbindingen aan de battery ok, ook de mas aan de blok?
Als het bij mij nog eens voor komt, ga ik het eens goed nakijken van waar het komt...
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Re: geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
Geen WD40 voor electrisch, is vergif, wegens stofaantrekking.
Zoek de massakabel van het klokkespel eens op en volg deze eens.
mvg Nico
Zoek de massakabel van het klokkespel eens op en volg deze eens.
mvg Nico
MG Breva 850
Re: geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
ok, ik zal de kabels etc. aan de batterij eens checken en nog es de massakabel controleren.
Geen nieuws = slecht nieuws of liever, het euvel nog nie ok.
Zal een werkje voor morgen zijn. Morgen dagje vrij.
Merci alvast voor de reacties.
Geen nieuws = slecht nieuws of liever, het euvel nog nie ok.
Zal een werkje voor morgen zijn. Morgen dagje vrij.
Merci alvast voor de reacties.
Geniet van het rijden maar hou in je achterhoofd : rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan.
Re: geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
daddy.
Heb ik al een paar keer aan de hand gehad, als de massa het niet is dan is het de printplaat,
Nie schrikken, kan evt redelijk makkelijk verholpen worden als je een soldeerbout tot je beschikking hebt,
zo niet kan je er meteen eentje kopen, want de aanschafwaarde van en redelijk goede soldeerbout valt volledig weg in vergelijking met een nieuwe RID (riders information display)
Wat is er aan de hand, een aantal van de RID's is niet waterdicht, hierdoor blijft er onderin de rid een klein laagje water achter wat het onderste lijntje van de printplaat verwoest.
Dus de RID even demonteren, openmaken, schoonmaken , tot de conclusie komen dat de onderste lijn kapot is en hier een draadje overheen solderen zodat de verbinding wordt hersteld.
Hierna zal de RID weer werken en kan je elke keer dat je motor rijd trots naar je eigen gerepareerde werk kijken.
succes, en voor vragen ==> feel free..
Grtzzzzzz
v
Heb ik al een paar keer aan de hand gehad, als de massa het niet is dan is het de printplaat,
Nie schrikken, kan evt redelijk makkelijk verholpen worden als je een soldeerbout tot je beschikking hebt,
zo niet kan je er meteen eentje kopen, want de aanschafwaarde van en redelijk goede soldeerbout valt volledig weg in vergelijking met een nieuwe RID (riders information display)
Wat is er aan de hand, een aantal van de RID's is niet waterdicht, hierdoor blijft er onderin de rid een klein laagje water achter wat het onderste lijntje van de printplaat verwoest.
Dus de RID even demonteren, openmaken, schoonmaken , tot de conclusie komen dat de onderste lijn kapot is en hier een draadje overheen solderen zodat de verbinding wordt hersteld.
Hierna zal de RID weer werken en kan je elke keer dat je motor rijd trots naar je eigen gerepareerde werk kijken.
succes, en voor vragen ==> feel free..
Grtzzzzzz
v
Carpe diem quam minimum credula postero
Re: geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
Beste Beemer Gs,
Dank je voor je reactie.
Ik zal morgen es kijken en hopelijk dit euvel oplossen aan de hand van jou deskundigheid.
Ik hou jullie op de hoogte en dit alles in de hoop dat ik niet meer kapot maak dan herstel (haha).
Thanks !!
Dank je voor je reactie.
Ik zal morgen es kijken en hopelijk dit euvel oplossen aan de hand van jou deskundigheid.
Ik hou jullie op de hoogte en dit alles in de hoop dat ik niet meer kapot maak dan herstel (haha).
Thanks !!
Geniet van het rijden maar hou in je achterhoofd : rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan.
Re: geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
Bedoeling was dus alles terug open te smijten doch omstandigheden zorgden ervoor dat dit nog een beetje uitgesteld moet worden.
Ondertussen kreeg ik nog reacties van vrienden/kennissen dat het euvel 9op de 10 inderdaad zou te maken hebben met hetgeen Beemer GS liet weten.
Wat mij betreft, mag dit item dus verwijderd worden en nu nog uitkijken naar een vrij moment om de klus geklaard te krijgen.
BEDANKT !!!!!
Ondertussen kreeg ik nog reacties van vrienden/kennissen dat het euvel 9op de 10 inderdaad zou te maken hebben met hetgeen Beemer GS liet weten.
Wat mij betreft, mag dit item dus verwijderd worden en nu nog uitkijken naar een vrij moment om de klus geklaard te krijgen.
BEDANKT !!!!!
Geniet van het rijden maar hou in je achterhoofd : rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan.
-
- Berichten: 2743
- Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
- Woonplaats: Bambrugge-City
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
Daar dit onderwerp voor velen interessant kan zijn zal ik dit topic verplaatsen naar het “Techniek Forum” ipv het te verwijderen.
Marnix.
-
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
- Woonplaats: Orp
- Locatie: Waals-Brabant.
Re: geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
Dat is nu eens slim se...krijg al krampen als ik het woord verwijderen lees.sprint schreef:Daar dit onderwerp voor velen interessant kan zijn zal ik dit topic verplaatsen naar het “Techniek Forum” ipv het te verwijderen.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
Yep,
ik sukkelde ook al een tijdje met een display dat buiten het licht en het klokje geen teken van leven gaf.
Vanmiddag de 1150 GS even uiteen gehaald .
Display uit het dashboard gehaald en dat zag er verrassend droog uit . Even goed doorgelicht met een straffe lamp en niks verontrustend binnenin aan te merken .
So far ,so good.
Evnetjes de kabelboom gevolgd (tank uiteraard verwijderd ,was toch nodig ivm onderhoud)
stekker van het display losgehaald en daar bleek een soort van groenige corrosie op de pennetjes te zijn.
Het geheel met contactcleaner gereinigd en met perslucht uitgeblazen. daarna de stekkerverbinding met WD40 ingespoten en voila display werkt weer.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om alle stekkerverbindingen te reinigen en in te spuiten.
Voor jullie het display openen , kijk eerst eens naar de stekkerverbinding
ik sukkelde ook al een tijdje met een display dat buiten het licht en het klokje geen teken van leven gaf.
Vanmiddag de 1150 GS even uiteen gehaald .
Display uit het dashboard gehaald en dat zag er verrassend droog uit . Even goed doorgelicht met een straffe lamp en niks verontrustend binnenin aan te merken .
So far ,so good.
Evnetjes de kabelboom gevolgd (tank uiteraard verwijderd ,was toch nodig ivm onderhoud)
stekker van het display losgehaald en daar bleek een soort van groenige corrosie op de pennetjes te zijn.
Het geheel met contactcleaner gereinigd en met perslucht uitgeblazen. daarna de stekkerverbinding met WD40 ingespoten en voila display werkt weer.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om alle stekkerverbindingen te reinigen en in te spuiten.
Voor jullie het display openen , kijk eerst eens naar de stekkerverbinding
Re: geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
okido, ik hou er rekening bij vooraleer de display te openen.
Thanks
Thanks
Geniet van het rijden maar hou in je achterhoofd : rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan.
-
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
- Woonplaats: Orp
- Locatie: Waals-Brabant.
Re: geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
Toch nog eentje die WD 40 durft gebruiken, volgens Wiedewa is da vergif.
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
WD-40 is inderdaad vergif.
ik ga er geen drinken
een busje contact-cleaner kost om en bij de 3euro
een bus WD-40 5euro
voor elentriek geef mij maar contact cleaner
voor bouten en moeren WD-40
ik ga er geen drinken
een busje contact-cleaner kost om en bij de 3euro
een bus WD-40 5euro
voor elentriek geef mij maar contact cleaner
voor bouten en moeren WD-40
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
WD 40 heeft de eigenschap vochtverdringend te zijn .
Werkt dus eerder preventief.
Corrosie op de kontakten komt meestal door vocht . Dus contactcleaner om te reinigen en WD40 om het vochtprobleem aan te pakken.
Werkt dus eerder preventief.
Corrosie op de kontakten komt meestal door vocht . Dus contactcleaner om te reinigen en WD40 om het vochtprobleem aan te pakken.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 23 okt 2009, 19:13
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Re: geen indicatie van uur, benzinestand en versnelling
Ik kreeg van de lokale motorboer het advies om wat zuurvrije vaseline te gebruiken in plaats van WD40.Jo De Paepe schreef:WD 40 heeft de eigenschap vochtverdringend te zijn .
Werkt dus eerder preventief.
Corrosie op de kontakten komt meestal door vocht . Dus contactcleaner om te reinigen en WD40 om het vochtprobleem aan te pakken.