GPS - vragen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

jakke

Re: GPS - vragen

Bericht door jakke »

urko schreef: Een korreltje zout graag ! en wat respect
daveren & trillingen : die van mij zit al meer dan 25.K op de motor en werkt nog steeds perfect
Het moet al hard regenen voor er achter m'n scherm een druppeltje komt
Maar ja hoor ik daar ergens verkopersbelangen?
Wie heeft hier geen respect voor wat??? :-?
Topic starter vraagt wat de verschillen zijn in de type GPS-toestellen en de voor en nadelen! Die zijn hier dan ook uitvoerig gegeven! "Verkopersbelangen" zijn hier absoluut niet aan de orde en er is hier nog door geen enkele verkoopbelanghebbende een post in dit topic geplaatst. Al wat hier staat is op basis van studie, kennis en ervaring.
Het risico op schade bij een niet motorgeschikte GPS is duidelijk groter dan andersom. Ook de mogelijkheden als het vooraf uitstippelen van route's kan niet bij elk merk.
Als jij tevreden over uw toestel dan is dat goed voor u. Maar een echte nuttige inbreng in dit topic kan ik het niet noemen.
Als hier al een verkoper vermeld wordt dan is dat puur uit tevredenheid van diegene die er al iets gekocht heeft en alleen maar refereerd. :wink:
Dus een beetje respect voor de hier al gegeven uiteenzetting aub. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Jakke, ik wist ook niet wat ik met die post aanmoest, maar als ik erop had gereageerd had het zeker iets van die strekking geweest :scratch:

Ik heb ook jaaaren met een GO700 gereden in een hoesje op de motor. Ging goed, was leuk en bleef heel, maar uiteindelijk niet te vergelijken met een specifieke motor gps :wink: Toch werd ik door iedereen gerespecteerd. Allé ... toch niet meer of minder als nu :-P :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

WimLT schreef:Jakke, ik wist ook niet wat ik met die post aanmoest, maar als ik erop had gereageerd had het zeker iets van die strekking geweest :scratch:
Ik heb ook jaaaren met een GO700 gereden in een hoesje op de motor. Ging goed, was leuk en bleef heel, maar uiteindelijk niet te vergelijken met een specifieke motor gps :wink: Toch werd ik door iedereen gerespecteerd. Allé ... toch niet meer of minder als nu :-P :lol: :lol:
Maar daar gaat het hier toch om zeker.
Dat ze nu maar eens op mij schieten zulle!! Wat er in dit topic gezegd en geschreven is, dat is gestaafd aan wat ik al eerder schreef. Dat iedereen achteraf zijn eigen voorkeur geeft, daar kan niets op tegen zijn, maar botweg geen inbreng doen en dan zeggen dat de rest bullsh*t of partijdig is, daar heb ik het moeilijk mee. :-?
Maar ik ben dan ook super slecht gezind vandaag. :oops:
Afbeelding
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Laat de enkeling de topic niet verprutsen :wink:

Er is al veel nuttige informatie gegeven :!:
Hetgeen wel duidelijk is, is dat je een gps moet kiezen in functie van wat je ermee wil doen.
Ook hier zou ik zeggen stap naar een goede winkel en vraag om uitleg.
Zorg ook dat je de toestellen eens mag bedienen want er zit toch wel wat verschil in handelbaarheid.

Naast het aanbod in GPS bestaat er ook de Tripy II, die met zijn nieuwe update ook nog een goed alternatief kan zijn voor het rijden van routes. Misschien wel wat minder geschikt voor van A naar B te navigeren.
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Nascar schreef:de Tripy II. Misschien wel wat minder geschikt voor van A naar B te navigeren.
Als ik Philippe goed begrepen heb, kan je nu ook adressen ingeven OF ze zijn er nog mee bezig. Hier moet ik even voorzichtig blijven Afbeelding, maar dan zou zelfs dat een makkie zijn :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Nu dat de laatste firmware ook kaarten toont, is navigeren echt kinderspel. Het verschil, je hoort geen digitale dame maar kijkt gewoon naar het display. Auditief kan je wel een luide beep laten klinken. Adressen kan je perfect ingeven, in gans Europa. Het is geen touchscreen maar dit doe je met de pijltjes toetsen in de vier richtingen en dat gaat heel vlot. Van zodra er combinaties mogelijk zijn, wordt een lijstje getoond, net zoals bij de Garmin toestellen. Berekenen gaat snel, en je kan kiezen uit:

- snel met gebruik van autostrades
- snel zonder autostrades
- korte weg
- mooie wegen (idem zoals de onroute motorkaart, zit er meteen in).

Of je maakt een roadbook op de computer (eigen route) in de software die er bij is. Je kan ook GDB en GPX files importeren, werkt perfect.

Die laatste keuze geeft wel meer afstand maar mooie wegen, gebruik van groen/gele Michelin wegen en stukken van ontelbare roadbooks die al in de Tripy zitten. Inderdaad, bij analyse worden er stukken van roadbooks gebruikt als die op het traject liggen naar de bestemming. Je kan tijdens de route naar elk waypoint navigeren en zelfs tijdelijk een nieuw doel ingeven (tussenstop). Ook is het mogelijk om een route te laten berekenen naar het begin van een roadbook dat je opgeladen hebt.

allemaal erg aanverwand met Garmin's systeem en dus vind ik de Tripy zeker een waardig alternatief. Ik bemerk dat de interesse in dit product onder de motorrijders gestaag toeneemt. Vooral de no-nonsens benadering, perfecte display, grote batterijduur en het echte roadbook gevoel (nu gecombineerd met kaarten zoals andere gps) is erg geliefd. Ze zijn goed bezig in de Walen. (Is op en top Belgisch product).
Nascar schreef:Naast het aanbod in GPS bestaat er ook de Tripy II, die met zijn nieuwe update ook nog een goed alternatief kan zijn voor het rijden van routes. Misschien wel wat minder geschikt voor van A naar B te navigeren.
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Begin er stilletjes aan verliefd op te worden :alien:
Hij is even goed als een gps en hij zaagt niet aan de oren ...

Wat moet een man nog meer hebben 8-)
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

Nascar schreef:Begin er stilletjes aan verliefd op te worden :alien:
Verbetering "ZIJ" zaagt niet aan uw oren!! :mrgreen:
Afbeelding
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

jakke schreef:
Nascar schreef:Begin er stilletjes aan verliefd op te worden :alien:
Verbetering "ZIJ" zaagt niet aan uw oren!! :mrgreen:
Off-topic: zal 't gaan ja ventje van mij , ik zaag nooit :bshelp:

On-topic: de trippy zegt mij ook wel iets, zou dat wel eens willen testen. Vooral de lange duur van de batterij is een groot voordeel vind ik, en eenvoudige aanduiding in roadbook-vorm.

Wij hebben ook al gedacht om een gps te kopen, maar door andere prioriteiten past het niet in ons budget.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Wel, als ge (zonder teveel reclame te maken :oops: ) dit weekend (27+28/3) een keer in Diest binnenspringt, kan je het ganse weekend met Tripy II toestellen een testrit maken, is speciaal voorzien tijdens die winkel hun activity weekend....

Zie ook DE PVDK FILES voor een uitgebreid videoverslag over dit toestel.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

pvdk schreef:het ganse weekend met Tripy II toestellen een testrit maken
Véél handiger dan het nattevingerwerk dat ik maandag met de Adventure 990 moest doen in een streek die je amper kent :thumright:

jakke

Bericht door jakke »

pvdk schreef:Wel, als ge (zonder teveel reclame te maken :oops: )
'T ja, dit is er echt wel over hoor!! :mrgreen: :mrgreen: :clown: :pig: :pirat:
Afbeelding
V

Bericht door V »

pvdk schreef:Wel, als ge (zonder teveel reclame te maken :oops: ) dit weekend (27+28/3) een keer in Diest binnenspringt, kan je het ganse weekend met Tripy II toestellen een testrit maken, is speciaal voorzien tijdens die winkel hun activity weekend....

Zie ook DE PVDK FILES voor een uitgebreid videoverslag over dit toestel.
Vandaag langst geweest in Diest en mij laten informeren over de Tripy II, het wordt weeral moeilijk om keuzes te maken. Volgende maand ga ik met een Tripy II een testrit maken. We zullen dan wel bekijken wat het wordt na een dagje toeren.
Grtz V
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Overleggen met Philippe en dan komt dat dik in orde 8-)

V

Bericht door V »

De tripy 2 uitgetest vandaag, noordeifel rit mee gereden en het was een plezier om mee te navigeren. Nu nog centen los krijgen van mij madam :roll:
Grtz V
Afbeelding
RTboy

Bericht door RTboy »

Kleine bemerking...
Voor zij die het aanbelangen, Tripy II is niet combineerbaar met Mac (Apple). Ik had ook mijn zinnen gezet op een type II (de vorige versie deed ik van de hand om volledig over te gaan op Garmin) maar vermits het toestel nog steeds alleen met PC werkt heb ik geen interesse meer. Spijtig want de no-nonsens benadering naar een roadboek (bol-pijl) vind ik veel simpeler en dikwijls duidelijker dan een conventionele GPS.
Misschien dat men in de toekomst bij Tripy ook het Mac-licht ontdekt en dan sta ik in de eerste rij! Het zou wat zijn, een betere GPS met een betere computer, het zou niet op kunnen :razz: !

RTboy :wink:
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik ben ook een Mac fanaat maar laat me daar niet door nekken. Ik draai windows netjes in een VMware omgeving op de Mac en merk nog niet eens dat het in een virtuele schil draait. Dus Roadtracer software voor de Tripy II kan perfect op de Mac in een windows vensterke. Zo verkies ik zelfs nog steeds een Windows versie van Mapsource boven Basecamp of Roadtrip voor Mac. Wie dus ook een Apple aanhanger is kan perfect met de Tripy aan de slag...
@RTboy: dus dat spaarvarken leegmaken en eentje bij mij komen bestellen 8-)

Afbeelding
RTboy schreef:Kleine bemerking...
Voor zij die het aanbelangen, Tripy II is niet combineerbaar met Mac (Apple). Ik had ook mijn zinnen gezet op een type II (de vorige versie deed ik van de hand om volledig over te gaan op Garmin) maar vermits het toestel nog steeds alleen met PC werkt heb ik geen interesse meer. Spijtig want de no-nonsens benadering naar een roadboek (bol-pijl) vind ik veel simpeler en dikwijls duidelijker dan een conventionele GPS.
Misschien dat men in de toekomst bij Tripy ook het Mac-licht ontdekt en dan sta ik in de eerste rij! Het zou wat zijn, een betere GPS met een betere computer, het zou niet op kunnen :razz: !

RTboy :wink:
Plaats reactie