Ik weet dat ik de flitspaal-meldingen kan afzetten op de Zumo, maar dan staat zowel het geluid als de zichtbare melding af.
Bij mijn eerdere 2720 kon ik het geluid afzetten, maar bleef de melding nog wel zichtbaar.
Kan dit dan niet bij de Zumo 550.
Moderator: GVN

Interessante vraag, want ik zoek ook al lang naar een oplossing. Vaste flitspalen, tot daar aan toe, maar al die zones waar ooit eens een mobiele camera heeft gestaan, flitspalen in de andere rijrichting of zelfs op een andere baan die je kruist (bvb brug) zorgen er wel voor dat het geplingel van de Zumo me gek maakt. Ik heb dan maar gans de santeboetiek uitgeschakeld, maar zo zie je de vaste flitspalen natuurlijk ook niet meerjakke schreef:Ik heb mij al suf gezocht
Idd Bob, hier dezelfde ervaring!!Bob schreef:Interessante vraag, want ik zoek ook al lang naar een oplossing. Vaste flitspalen, tot daar aan toe, maar al die zones waar ooit eens een mobiele camera heeft gestaan, flitspalen in de andere rijrichting of zelfs op een andere baan die je kruist (bvb brug) zorgen er wel voor dat het geplingel van de Zumo me gek maakt. Ik heb dan maar gans de santeboetiek uitgeschakeld, maar zo zie je de vaste flitspalen natuurlijk ook niet meerjakke schreef:Ik heb mij al suf gezocht

Dat wil ik toch wel eens gaan uitvlooien op de 550 van mijn madame haar moto.props-n-blades schreef:Volgens mij kan je het geluid niet los van de visuele waarschuwing verwijderen.
Met de 2720 kon je inderdaad meer instellen dan met de Zumo (De 2720 koste ook wel een pak meer toen...).

Dat zou idd wel eens de manier kunnen zijn! Ik herinner mij vaag dat het bij de 2720 ook zoiets was.tricky schreef:Ook dat kan :
bij : Navigatie-instellingen-wijzigen
tik op (icoon met platte sleutel) < icoon met rijstrook
laatste optie : waarschuwingstonen : aan/uit
maar dan zul je alle waarschuwingstonen kwijt zijn
aub

Dat zou idd wel eens de manier kunnen zijn! Ik herinner mij vaag dat het bij de 2720 ook zoiets was.jakke schreef:tricky schreef:Ook dat kan :
aub

Dan was dit weeral "vruchtbaar" en heb je iets bijgeleerd. Je kan truus laten voorafgaan door een eenvoudige "ping".jakke schreef:Ik heb nu bij de 550, de waarschuwingstonen op "uit" gezet en de flitspalen op "aan".
Nu nog eens kunnen gaan rijden en dan zullen we het weten hé.
Als dat de oplossing is.... stom dat ik dat niet eerder gevonden heb. In de manual van de GPS staat deze mogelijkheid niet vermeld.![]()
Bij de 2720 had ik enkel de zichtbare waarschuwing en geen gepingel, zelfs geen enkele ping.
Ik heb nog nooit bij geen enkele GPS een waarschuwingstoon gehad bij het navigeren met stem, enkel en alleen Truus die mij vreemd laat gaan! "Rechts aanhouden" en "Links aanhouden".![]()
Nee, ik niet meer!Dan loop je geen risico, als je van de GPS moet "aanhouden"!!Dan was dit weeral "vruchtbaar"

Indien het mogelijk was juist de toegelaten snelheid, in vergelijking met de snelheid op de GPS!J schreef:Zumo leeft.
Reed je ook altijd de zelfde snelheid tov de max toegelaten snelheid.
bv 132 bij 120 of 77 bij 70 etc...?

Als ik niet fout ben, heb je hiervoor een TMC-antenne nodig! Bij de Pioneer in 't koekblik is dat zo, maar dan geeft die maar één enkele pong aan, gevolgd door de aankondiging. Zou natuurlijk kunnen dat dit bij de Zumo 550 daarvoor bedoeld is!J schreef:zijn dat geen verkeerswaarschuwingen van opkomende file's wegenwerken, ongevallen, omrijden etc?
J

Da marcheert niettricky schreef:Dat zou idd wel eens de manier kunnen zijn! Ik herinner mij vaag dat het bij de 2720 ook zoiets was.jakke schreef:tricky schreef:Ook dat kan :
aub
En volgens mij is een "waarschuwingstoon" nog steeds een geluid en geen gesproken iets!![]()
Welke waarschuwingstonen kunnen er anders nog zijn?? Bij navigatie is het nooit een "toon" maar steeds een stem![/quote
bij navigatie kan je toch ook eerst een waarschuwingstoon krijgen voor de stem!
kwestie van niet te hard te verschieten als truus zomaar ineens in uw blutsmuts begint te "lallen"