Getest: Garmin Zumo 220

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
MOTOBLOG

Getest: Garmin Zumo 220

Bericht door MOTOBLOG »

Primeur: De nieuwste telg uit de Zumo-familie getest op DE PVDK FILES

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=moUwQ_eb5sM[/video]
MOTOBLOG

Re: Getest: Garmin Zumo 220

Bericht door MOTOBLOG »

heet van de naald: de prijs van de Zumo 220 zal 399 euro bedragen ipv de aangekondigde 449 euro.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Das al iets interessanter :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

ik denk wel dat er voor die prijs kandidaten zullen zijn. Afwachten hoe de reacties gaan zijn na de eerste leveringen.
WimLT schreef:Das al iets interessanter :wink:
MGke

Bericht door MGke »

Aangezien de GPS moet dienst doen op fiets, moto en auto heb ik maar de keuze uit de Nuvi 510 en 550 en de Zumo 220. De Zumo 220 lijkt me dan ook best geschikt. Het uitzetten van het herberekenen is toch een belangrijk gegeven. Nu nog op zoek naar een verkooppunt waar we een degelijke uitleg krijgen en bij probs een beetje info . Iemand een gouden tip in regio Gent(Oost-Vlaanderen). Best via PV ?

Mvg
MGke
pvdk schreef:ik denk wel dat er voor die prijs kandidaten zullen zijn. Afwachten hoe de reacties gaan zijn na de eerste leveringen.
WimLT schreef:Das al iets interessanter :wink:
R1100R van 2005 tot 2015.
R1200RT van 2016 tot
WILBIKE

Bericht door WILBIKE »

Hallo MGke,

Ik heb tot aller tevredenheid een Colorado voor al deze dingen, dus buiten jouw opsomming mag je gerust ook dit type vermelden hoor !

Groetjes, :wink:

Wilbike
Lid BMW MC Vlaanderen...
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

appelen met peren vergelijken gaat niet op. De toestellen hebben totaal andere firmware.
WILBIKE schreef:Hallo MGke,

Ik heb tot aller tevredenheid een Colorado voor al deze dingen, dus buiten jouw opsomming mag je gerust ook dit type vermelden hoor !

Groetjes, :wink:

Wilbike
noek

Bericht door noek »

Uit de pvdk files: Prachtig verslag overigens.

Het koppelen van de meeste gekende headsets vormt geen enkel probleem. Zowel een Jabra BT-3030, een scalarider Q2, G4 als een Schuberth SRC-kraag lieten zich vlot pairen met de Zumo 220. Het toestel beschikt maar over één draadloos kanaal dus het verbinden van een draagbare telefoon zit er niet in. Noch op het toestel, noch op de cradle is een audio in- of uitgang voorzien. Je kan dus enkel een draadloze verbinding opzetten. Motorrijders die een intercom bezitten, zullen moeten uitkijken naar de Zumo 550 of 660.

M.a.w , als ik samen met m'n collega rij,(2 motoren)die al een headset ( cardo scala rider) bezit ,kunnen we dus NIET met elkaar communiceren?
En ontvang ik enkel via bluetooth mijn gps madam?
Dus voor dat alleen ben ik verplicht om een zumo 550/660 te kopen....spijtig.
Heb die dingen , mp3 -gsm- opslaan foto's ...enz.... niet nodig,maar vind het dan wel dom,dat communicatie tussen twee motoren niet kan,wat dan toch wel een belangrijk item is op een motor gps! Of ben ik mis?
Cindy

Bericht door Cindy »

Hoi Noek, vermoed dat je mis bent....het item gps heeft niets te maken met intercom....de intercom gebeurd via de scala's (die jij aanhaalt). Wat pvdk aanhaalt met geen in-uitgang ,wil hij zeggen dat er wss geen mogelijkheid bestaat om een headset mét bekabeling toe te laten.
De BT-connectie gebeurd van headset naar GPS, alsook van headset naar headset en daarom zal er ook geen gps nodig zijn.
Zelfs een gps is niet nodig wanneer je connectie met de scala wil voor bike to bike.
Andere versiedie ik me heb laten wijsmaken....... zumo 220---> 15 exemplaren geleverd voor gans België???
rare commerce soms bij Garmin niet?
MGke

Bericht door MGke »

Andere versiedie ik me heb laten wijsmaken....... zumo 220---> 15 exemplaren geleverd voor gans België???
rare commerce soms bij Garmin niet?[/quote]

Zullen eerst de stock van de Nuvi 510 en 550 moeten verkopen.
Meer dan begrijpelijk.

MVG
R1100R van 2005 tot 2015.
R1200RT van 2016 tot
Cindy

Bericht door Cindy »

Snap niet wat daar begrijpelijk aan is?? als men iets op de markt brengt en het is maar zeer beperkt voorradig?
Zelfs de oudere versies( lees 550 en 660,510) is zeer moeilijk om de dealer te bereiken....
Ik blijf erbij dat ik het een zeer rare strategie vind.En dan verschieten dat de mensen ze in het buitenland aankopen en klagen dat onze economie keldert............
noek

Bericht door noek »

Cindy zegt :
Wat pvdk aanhaalt met geen in-uitgang ,wil hij zeggen dat er wss geen mogelijkheid bestaat om een headset mét bekabeling toe te laten.
Hmmm hoop dat je gelijk hebt :maar geeft hij dan voorrang op de stem van de gps of de draadloze intercom...hopelijk beiden.

Vandaag geinformeerd bij Point 2 en inderdaad, (nog) niet verkrijgbaar.Zending zit geblokkeerd in Shanghai.... :mrgreen:
Ja da's nie voor mee te lachen;dat werd mij gezegd.Zou den deze er iets mee te maken hebben "Eyjafjalljökull" :bom:
Toch zijn er al geleverd (volgens het forum)door Naverick Kapellen.
Het wordt tijd dat ze is een gps gaan uitbrengen met EENVOUDIGE bediening, en MAKKELIJKE software,want inderdaad met de Map(soep)source die nu bestaat,
valt er geen land te bezeilen, en leiden de update's tot grote ergernis. Ondervonden met m'n 2610,van 2005 probleemloos mee gewerkt ,na de eerste kaart-update in 2009
niks dan problemen ...en dat kost dan 80€ :roll: Bij inladen van ritten(na herberekenen): zit er altijd wel ergens een fout die zich dan meld tijdens de rit :twisted: en de miserie begint.En ik ben niet alleen,volgens wat ik hier op het forum allemaal lees.
Marc Gs

Bericht door Marc Gs »

Ik heb verleden week ook een zumo 220 besteld en duidelijk vermeld dat deze binnen een aanvaardbare leveringstermijn moet geleverd worden.
Zeker niet gemakkelijk voor de verkoper....
Wat ik niet begrijp is dat je op de doos van de 220 een witte achtergrond hebt van het scherm,hetzelfde gelijk de 660.
En op foto s van gebruikers van de 220 is de achtergrond groen.. ?
In mijn auto heb ik een tomtom waar ik zeer tevreden over ben.
Ik had graag een tomtom op mijn moto gehad,maar ik denk dat het omzetten van een garmin rit naar een tomtom rit te omslachtig is.
Groeten van Marc
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Misschien is de nieuwe TomTom Urban of Pro iets voor jou, want die 220 gaat er toch niet zijn, wat die verkoper ook beloofde :mrgreen:
Marc Gs schreef:Ik had graag een tomtom op mijn moto gehad
Wat betreft die audio, dat klopt: Er is geen mogelijkheid om de Zumo 220 (of zijn houder) te verbinden met een bekabelde intercom (zoals een Starcom, Baehr of Autocom intercom). De Zumo 220 heeft geen audio in- of uitgang. Er kan enkel via Bluetooth gewerkt worden en dan ook alleen maar voor een draadloze headset en dus geen gsm.
Als je een headset koppelt met de Zumo 220 dan zal die doorgaans voorrang krijgen op de intercom functie tussen piloot en bijrijder indien juist gekoppeld en indien de draadloze headsetjes dit toelaten.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Marc Gs schreef:ik denk dat het omzetten van een garmin rit naar een tomtom rit te omslachtig is.
Ik doe dat nu al enkele jaren voor àlle clubritten en dat wordt steeds makkelijker en makkelijker. Vroeger was dat nog een omslachtig werkje, maar een route converteren met Tyre duurt 2 seconden. Om ze dan nog wat te verfijnen (tussenpunten juist zetten) 10 minuten; om ze perfect te hebben (exact gelijklopend en eventueel wat punten herbenoemen zoals o.a. start en eindpunt), nog eens 10 minuten. Daarna heb je echt een zorgeloze rit voor de boeg :wink:

Het moet al gek doen wil je met 48 punten niet toe komen. Helemaal te gek met 96. Heb je écht meer dan twee delen nodig (+ 96 punten) gooi ze dan maar weg, want meestal is het dan gewoon een kutrit om te rijden. Ik spreek ook hier uit ondervinding. Het klopte altijd :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie