Batterij probleemkes

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bmwfreakske

Batterij probleemkes

Bericht door bmwfreakske »

Ik heb een GSA van ong 10 mnd oud,de laatste tijd heeft de batterij blijkbaar last van stress. :shock:
Het starten gebeurd nogal moeizaam,soms geen probleem maar de startwaarden laten toch zien dat er iets niet klopt.
Stistaand geeft hij 12.4V
bij het starten zakt hij naar 9.8V
Draaiend geeft hij 14.3V
ik vermoed hier een vroegtijdige slijtage,iemand ervaring met garantie op batterij bij een dealer?
Andalousie 09/2018
Radena
Contacteer:

Re: Batterij probleemkes

Bericht door Radena »

Bij mijn F800ST ook problemen mee gehad. Zonder probleem vervangen onder garantie bij BmwBxl.

Groeten
Alain
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Dient onder garantie te worden vervangen. Punt.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

op iedere batterij heb je 2 jaar garantie (VERPLICHT)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
bmwfreakske

Zoals altijd,veel gezever over een batterij bij de dealer,volgens hun had ik de autocom niet mogen aansluiten op de 12Vstekker maar op de batterij met een schakelaar tussen....de autocom zou steeds stroom afnemen...en dit was wel merkbaar als je de verlies stroom begon te meten.

Zou volgens hun steeds voor misére zorgen....dat verhaalt zich natuurlijk niet waarom hij dan zo een lage pieken heeft bij het starten en normale waarde in ruststand.
Laatst gewijzigd door bmwfreakske op 25 apr 2010, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Andalousie 09/2018
Gaby

Bericht door Gaby »

Wordt de voeding van de accessoirestekker dan niet onderbroken als de motor wordt stilgelegd?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
bmwfreakske

Gaby schreef:Wordt de voeding van de accessoirestekker dan niet onderbroken als de motor wordt stilgelegd?
De pro 7 van autocom wordt geactiveerd door het contact,ttz als hij stroom krijgt gaat hij aan,bij andere modellen pas als je de headset inplugt!
Dus als er aan de stekker stroom gevraagd word zou het canbussysteem blijven stroom geven,dit gebeurd blijkbaar niet altijd....want bij mij gaat het lampje netjes uit na 30 seconden.......
Andalousie 09/2018
Gaby

Bericht door Gaby »

Welja, ik dacht dat dit bij de canbus-motoren altijd het geval is, behalve indien een slimme verbruiker
het systeem er van kan overtuigen om voeding te blijven geven (zoals bijv. de BMW lader).
Misschien kan zo'n autocom wel schoon Duits :wink:
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Ik sta op het punt een gekregen batterij op te laden.
Die batterij is zeker geschikt voor mijn 1150 GS
Ik heb de indruk dat het een gel-batterij is maar ik ken er niks van en ben dus niet zeker.

Het enigste dat ik weet is het volgende:
- SHIDO
- model 51913
- Formula Pro-Active
- 12V 18Ah 90A
- bovenaan staat er 185252 in gegraveerd

Mijne maat hier op het werk vraagt (voor de insteling van zijn superdeluxe batterijlader) of dit een NiCd , NiMH , li-ion of Polymer batterij is?

Moet ik die opladen op 12V of hoger?

Nog tips zijn welkom!!
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
poestexas

Bericht door poestexas »

bmwfreakske schreef:Zoals altijd,veel gezever over een batterij bij de dealer,volgens hun had ik de autocom niet mogen aansluiten op de 12Vstekker maar op de batterij met een schakelaar tussen....de autocom zou steeds stroom afnemen...en dit was wel merkbaar als je de verlies stroom begon te meten.

Zou volgens hun steeds voor misére zorgen....dat verhaalt zich natuurlijk niet waarom hij dan zo een lage pieken heeft bij het starten en normale waarde in ruststand.
Is inderdaad weer gezever van de dealer.
Ik rij de vorige 5 jaar met 2X r1200rt en bij deze was er telkens een Autocom Pro 7 direct aangesloten op het stopcontact. Als je niets zou mogen aansluiten op een stopcontact, waarom worden ze dan geplaatst? Een autocom is bij mijn weten nu toch geen grootverbruiker. Mag je dan je GPS wel aansluiten op de daarvoor voorziene fiche? Of moet je dan ook rechstreeks op de batterij?
Integendeel, door ze op het stopcontact aan te sluiten voorkom je immers dat er een permanente stroomafname zou zijn (ook al is de motor op rust.)
Als ik dan het contatc afzet en de sleutel er uit haal, zorgt het canbussysteem ervoor dat ongeveer 1 minuut later alles keurig afgesloten wordt. Of is dat de bedoeling niet?
In ieder geval heb ik er de laatste 5 jaar nog nooit enig probleem mee gehad.

Blijkbaar bestaat er bij meerdere dealers een wrang gevoel als je over garantie begint. Of staan ze liever op een goed boeksken bij hun meester (BMW) dan bij hun klant?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Gaby

Bericht door Gaby »

@Phaedrus:
Volgens mij is die Shido een klassieke "natte" accu, zie (pagina 6):
http://www.maxmoto.lv/downloads/SHIDO-N ... 7%20EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Laden mag met een "gewone" lader, maar een "intelligente" lader zoals een Optimate kan ook.
Ik vermoed dat uw maat voertuigen met GSM's en dergelijke verwart als hij vraagt of het een
NiCd , NiMH , li-ion of Polymer accu is :wink:
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

@Gaby,
Ik denk het ook.
Dat superdeluxe toestel is dus niet geschikt om voertuigaccu's op te laden, maar wel zoals je aanhaalt GSM's, auto's op afstandsbediening, ...

Nu eens verder navragen bij mijne gebuur zijn broer, die heeft nen Optimate dacht ik.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Plaats reactie