bmwfreakske schreef:Zoals altijd,veel gezever over een batterij bij de dealer,volgens hun had ik de autocom niet mogen aansluiten op de 12Vstekker maar op de batterij met een schakelaar tussen....de autocom zou steeds stroom afnemen...en dit was wel merkbaar als je de verlies stroom begon te meten.
Zou volgens hun steeds voor misére zorgen....dat verhaalt zich natuurlijk niet waarom hij dan zo een lage pieken heeft bij het starten en normale waarde in ruststand.
Is inderdaad weer gezever van de dealer.
Ik rij de vorige 5 jaar met 2X r1200rt en bij deze was er telkens een Autocom Pro 7 direct aangesloten op het stopcontact. Als je niets zou mogen aansluiten op een stopcontact, waarom worden ze dan geplaatst? Een autocom is bij mijn weten nu toch geen grootverbruiker. Mag je dan je GPS wel aansluiten op de daarvoor voorziene fiche? Of moet je dan ook rechstreeks op de batterij?
Integendeel, door ze op het stopcontact aan te sluiten voorkom je immers dat er een permanente stroomafname zou zijn (ook al is de motor op rust.)
Als ik dan het contatc afzet en de sleutel er uit haal, zorgt het canbussysteem ervoor dat ongeveer 1 minuut later alles keurig afgesloten wordt. Of is dat de bedoeling niet?
In ieder geval heb ik er de laatste 5 jaar nog nooit enig probleem mee gehad.
Blijkbaar bestaat er bij meerdere dealers een wrang gevoel als je over garantie begint. Of staan ze liever op een goed boeksken bij hun meester (BMW) dan bij hun klant?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)