Het is mogelijk om met een helm met bluetooth headset ingebouwd de GPS en Iphone te gebruiken, maar dit werkt dan volledig draadloos en dan is het niet mogelijk om de iphone te gebruiken andere dan voor het opnemen van een telefoon.
In mijn wagen gebruik ik de Iphone via bluetooth, en een ingebouwde Ipod als muziekspeler, waarbij de bedieningsorganen van de radio en op het stuur kunnen zoeken doorheen de playlists en nummers van de Ipod, en ik ook doorheen de Iphone kan zoeken naar contactpersonen.
Ik vermoed dat dat op de RT niet zo eenvoudig zal zijn. Zover ik kan zien kan een MP3-speler of Ipod aangesloten worden met behulp van bekabeling op de ingebouwde radio en bedieningsorganen op het stuur, maar moet je daarenboven ook nog een bekabeling voor de helm voorzien of enkel muziek luisteren via de speakers in het dashboard. En wat met de combinatie bekabeling vd helm + bluetooth voor Iphone en navigatie?
Of ben ik beter af met een Zumo 660 of BMW navigator IV als muziekspeler, navigatie en telefoonbeller, en de RT radio niet kiezen?
Ik vind de Idrive van de auto's nl. perfect werken in een rijdende auto, maar vrees dat niet hetzelfde niveau van gebruiksgemak uit de Zumo te halen valt met touchscreen. Touchscreen en motorrijden gaan volgens mij bv niet samen