RT + Iphone/ipod + GPS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
wooter
Contacteer:

RT + Iphone/ipod + GPS

Bericht door wooter »

Wat zijn de mogelijkheden op een nieuwe RT met een Iphone of ipod en GPS?

Het is mogelijk om met een helm met bluetooth headset ingebouwd de GPS en Iphone te gebruiken, maar dit werkt dan volledig draadloos en dan is het niet mogelijk om de iphone te gebruiken andere dan voor het opnemen van een telefoon.

In mijn wagen gebruik ik de Iphone via bluetooth, en een ingebouwde Ipod als muziekspeler, waarbij de bedieningsorganen van de radio en op het stuur kunnen zoeken doorheen de playlists en nummers van de Ipod, en ik ook doorheen de Iphone kan zoeken naar contactpersonen.

Ik vermoed dat dat op de RT niet zo eenvoudig zal zijn. Zover ik kan zien kan een MP3-speler of Ipod aangesloten worden met behulp van bekabeling op de ingebouwde radio en bedieningsorganen op het stuur, maar moet je daarenboven ook nog een bekabeling voor de helm voorzien of enkel muziek luisteren via de speakers in het dashboard. En wat met de combinatie bekabeling vd helm + bluetooth voor Iphone en navigatie?

Of ben ik beter af met een Zumo 660 of BMW navigator IV als muziekspeler, navigatie en telefoonbeller, en de RT radio niet kiezen?

Ik vind de Idrive van de auto's nl. perfect werken in een rijdende auto, maar vrees dat niet hetzelfde niveau van gebruiksgemak uit de Zumo te halen valt met touchscreen. Touchscreen en motorrijden gaan volgens mij bv niet samen :).
Sven 12RT

Re: RT + Iphone/ipod + GPS

Bericht door Sven 12RT »

Kijk eens naar volgende link
KLIKKEN

De Parrot SK4000 heeft stereo speakers, kan draadloos overweg met vanalles en nog wat.
Een MP3speler met bluetooth kan je draadloos bedienen, ook de iPhone.
Heeft fm-radio ingebouwd, je kan er een andere mp3speler met draad aansluiten.

Met bediening op't stuur.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Vandaag net een starcom laten plaatsen die gelinkt is met de radio. Dit is zeer werkt zeer goed. Is wel met een draad omdat ik er voor koos maar bleutooth is ook beschikbaar....
Voor het bedienen van de I pod moet ik nog even wachten tot vrijdag tot ik bij de dealer ben geweest. Daar lig tnog een speciaal I pod kabeltje te wachten. Dan weet ik of het allemaal duidelijk op het scherm te zien is het I pod menU

GRTS Danny
BMW-4-Ever

Bericht door BMW-4-Ever »

wooter schreef: Touchscreen en motorrijden gaan volgens mij bv niet samen :).
En dan toch je iPhone willen gebruiken? :-? Of zie ik iets over het hoofd?

Verder zal ik er nooit mij iPhone aan wagen vanwegen de trillingen die de motorfiets produceert. Zumo's en dergelijke apparatuur is daar op gebouwd, een iPhone niet.

Succes en de groeten,
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Ik zie het niet zitten om de iphone in de motor te bewaren. In de borstzak van mijn motorpak daarentegen zie ik het probleem niet.

Het summum van bediening van de iphone zou zijn als ik via de bedieningsorganen op het stuur en het display op de motor doorheen mijn voornaamste contactpersonen zou kunnen scrollen, net zoals ik doe in de wagen. Nu, bellen in de auto doe ik zowiezo al niet graag, maar ik wil weten wat er allemaal mogelijk is alvorens tot een aankoop over te gaan.
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

iPod aansluiten op de audioinstallatie van de RT is een fluitje van een cent (mits een speciaal kabeltje, hetzelfde als in de BMW-auto's).
Op het dashboard display zie je dan welk nummer wordt weergegeven.
iPod ligt daarbij in een soort schuimrubberen bedje, tegen het schokken.
Het leuke is dat je ook afspeellijsten kunt maken (die je in je iTunes moet opslaan onder de naam BMW..., bv. BMWrock, BMWclassics,...).

De multicontroller werkt zeer goed en intuïtief. Echt leuk gevonden van de BMW-ingenieurs. 1 klein nadeeltje : de nieuwe knipperlichten ( :no: :no: ) staan er wat kort bij zodat je soms ongewild tegen de controller duwt als je de pinkers wilt bedienen.

Ik heb nog wel geen oplossing om de instructies van de Zumo 550 doorheen de speakers van de RT te loodsen.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Ga ik blijven volgen dus, dank!

Vandaag overigens een gevalletje meegemaakt waarbij het kunnen bellen vanuit de motor echt wel handig zou geweest zijn: toevallig 4 vermoedelijke gangsters gespot op de vlucht. Wist natuurlijk niet dat ze gangsters waren, tot de cavalerie langskwam terwijl ik geparkeerd de 101 stond te bellen over gevaarlijk rijgedrag...
project8
Contacteer:

Bericht door project8 »

wooter schreef:Wat zijn de mogelijkheden op een nieuwe RT met een Iphone of ipod en GPS?

Het is mogelijk om met een helm met bluetooth headset ingebouwd de GPS en Iphone te gebruiken, maar dit werkt dan volledig draadloos en dan is het niet mogelijk om de iphone te gebruiken andere dan voor het opnemen van een telefoon.

In mijn wagen gebruik ik de Iphone via bluetooth, en een ingebouwde Ipod als muziekspeler, waarbij de bedieningsorganen van de radio en op het stuur kunnen zoeken doorheen de playlists en nummers van de Ipod, en ik ook doorheen de Iphone kan zoeken naar contactpersonen.

Ik vermoed dat dat op de RT niet zo eenvoudig zal zijn. Zover ik kan zien kan een MP3-speler of Ipod aangesloten worden met behulp van bekabeling op de ingebouwde radio en bedieningsorganen op het stuur, maar moet je daarenboven ook nog een bekabeling voor de helm voorzien of enkel muziek luisteren via de speakers in het dashboard. En wat met de combinatie bekabeling vd helm + bluetooth voor Iphone en navigatie?

Of ben ik beter af met een Zumo 660 of BMW navigator IV als muziekspeler, navigatie en telefoonbeller, en de RT radio niet kiezen?

Ik vind de Idrive van de auto's nl. perfect werken in een rijdende auto, maar vrees dat niet hetzelfde niveau van gebruiksgemak uit de Zumo te halen valt met touchscreen. Touchscreen en motorrijden gaan volgens mij bv niet samen :).
ik gebruik een scala2 met zumo 660 en dat geeft me volgende mogelijkheden:

radio in de helmset
gps te horen in de helm
mp3 via zumo 660
iphone connectie via bluetooth met zumo

nu moet ik eerlijk toegeven, of mss ben ik een muggenzifter...

de kwaliteit van de scala2 vindt ik redelijk ondermaats, boven 110km/uur niet teveel meer van te verstaan

nu was ik zelf aan het denken om boxen in mijn 1200rt te laten inbouwen, ben niet voor de radio gegaan omdat ik het principieel teveel geld vond voor die radio.De boxen wil ik dan kunnen aansluiten op de zumo zodat ik op die manier dan wat muziek kan horen

Roger
Laatst gewijzigd door project8 op 17 jun 2010, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
1km a day keeps the doctor away
dagelijkse bezigheid http://www.project8.biz" onclick="window.open(this.href);return false;
p@rick

Bericht door p@rick »

project8 schreef:...zodat ik op die manier dan wat muziek kan horen
En samen met jou heel de buurt :-?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
project8
Contacteer:

Bericht door project8 »

p@rick schreef:
je moet dat ook niet in de bebouwde kom doen natuurlijk, :cry:

dan heb ik die boxen ook niet nodig, tis voor op de autosnelweg
1km a day keeps the doctor away
dagelijkse bezigheid http://www.project8.biz" onclick="window.open(this.href);return false;
p@rick

Bericht door p@rick »

project8 schreef:
p@rick schreef:
je moet dat ook niet in de bebouwde kom doen natuurlijk, :cry:

dan heb ik die boxen ook niet nodig, tis voor op de autosnelweg

:wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
svenmichiels
Contacteer:

Bericht door svenmichiels »

Sinds zaterdag ook de trotse bezitter van een Starcom Digital Duo + Garmin Zumo 660.
Alles werd keurig en super professioneel weggewerkt in de R1200RT door Lex.
BMW R1200 RT Ostra
Meer info over mezelf: http://www.svenmichiels.be
Schitterende tool om bestanden en foto's te delen met vrienden: http://db.tt/8LVLWXTa
poestexas

Bericht door poestexas »

Mijn Rt is van 2009 maar ik veronderstel dat de 2010 hetzelfde zal hebben, nl een bijgeleverd draadje om de Ipod aan te sluiten op de originele Bmw-radio. Zelf heb ik aan de Bmw-radio genoeg zodat ik geen Ipod al aangesloten heb.
Bij mij heb ik een Autocom-intercom geinstalleerd met een draadverbinding naar de radio. Daarbij heb ik een speciale kabel gemonteerd met switch zodat ik het kan regelen waar ik de muziek wil: door de luidsprekers (bij het afwassen) of enkel hoorbaar in de helm. Daarbij heb ik een Zumo 660 geplaatst. De verbinding met de Autocom en de Zumo gebeurt door een BT-module die ik aansloot op de Autocom. De instructies van de gps gaan dus zo via Bt naar de Autocom en dan tot in mijn helm. Voor het telefoneren: ik heb een Samsung Omnia II, vergelijkbaar met de Iphone, die ik een Bt-verbinding laat maken met de Zumo (doet het automatisch). Tot voor kort werkte dit niet maar sinds de laatste Garmin-update v(3.90) werkt dit perfekt. Op de Zumo kan ik nu goed zien wie er belt, of ik het gesprek aanneem of wat ik er wil mee doen. Ik probeerde het uit bij een snelheid van 165km/u :oops: en ik kon bellen alsof de andere tegen mij stond. Aangezien de Zumo de telefoonlijst van de Samsung overneemt, is zelf bellen dan ook geen probleem.
Bij het op reis gaan laad ik wel muziek op in de mp3-speler van de zumo wat ook perfekt gaat (hoeveelheid afhankelijk van het kaartje).
Nadeel is misschien dat je met een kabel zit van de autocom naar de helm. Maar een draad werkt steeds, is kwalitatief waarschijnlijk beter dan Bt, en Bt durft soms wel eens tegen te spreken. :twisted:
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Even een update.

Zoals het er nu voor staat wordt het een Starcom analoge set met bekabeling tussen Zumo 660 en helm, en een Iphone via BT. Muziek kan ik dan nog altijd op de Zumo zetten, en het scherm gebruiken voor navigatie en playlists. Voordeel is dat het ook niet modelafhankelijk is; de combinatie kan op eender welke fiets gemonteerd worden. De radio zou ik in de RT dan ook vrolijk links laten liggen.
Plaats reactie