Reisje Dolomieten

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
edargpu

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door edargpu »

De prachtige reis naar de Dolomieten zit erop.Vandaag rond 18h00 thuis aangekomen en al direct moeten afkicken :mrgreen: .
Ik heb maar één woord voor de reis "PRACHTIG".
Van zodra ik de tijd heb plaats ik wat foto's.
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

welkom terug
ben al benieuwd naar de foto's 8-)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Petrik

Goesting om mee te gaan?

Bericht door Petrik »

Hallo,
Ik ben van plan om het reisje te maken zoals het op de PVDK-files staat (de mooie start). Ik was van plan om zondag 4 juli te vertrekken en terug op zondag daarna 10juli.
Iemand goesting om mee te gaan? Ik rijd zowel toeristisch als sportief met een R1200RT, ben 54 jaar en van Limburg (en het is niet omdat we traag spreken dat we traag rijden...). Laat maar horen.
Patrick
edargpu

Bericht door edargpu »

Ik ben zo gene schrijver :lol: maar beeldjes zeggen zoveel meer.
KLIK HIER VOOR MIJN PICS VAN DE DOLOMIETEN
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Jullie zaten tenminste niet in de mist en de regen op de Stelvio. Wij konden van de afdaling niks zien. Hooguit 50m ver. Hopelijk heb ik binnen 2 weken meer geluk.
Vandaag van een collega vernomen dat er vorige week een motorrijder verongelukt is op de Stelvio. De kant van Bormio.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
DiggerJack

Bericht door DiggerJack »

Terug van zondag, was een hele belevenis in het op rijden heel veel regen en zelfs sneeuw maar zijn er toch heel geraakt .
maandag was het droog en voor de rest snik heet, hebben bijna alle passen gereden en er lag toch nog heel veel sneeuw heb daar fietsers zien sterven ni normaal (bij wijze van spreken ) was blij dat ik op de motor zat .Toen we naar huis kwamen was het tegen overgestelde nat van het zweet zo warm pff . Ben benieuwd of er boeten gaan komen hebben bijna de hele terug weg tegen 140 /150 gereden . :-) Op weg in een naftstation hebben we bij een kop koffie nog aan tafel gezeten met een koppel die ik had ontmoet op de bijeenkomst in Ter Heide weet alleen hun naam niet meer .Hoop dat hun reis ook goed verlopen is .
Zal eens zien dat ik er wat foto's op krijg .
DiggerJack

Zal thuis verder proberen want op deze pc lukt het niet zo goed foto's te plaatsen nog effe geduld .
DiggerJack

Vertrek Afbeelding
DiggerJack

Afbeelding
Petrik

Bericht door Petrik »

Hallo,
Ik ben sinds 8/7 terug van de Dolomieten. Mijn trip was geïnspireerd op wat ik hier vooraf gelezen had (o.m. van de pvdk-files en van Gert). En ja, het was heerlijk. Ik was gelogeerd aan de voet van de Grödnerjoch (Kolfosco-Corvara) van waaruit ik dagtrippen maakte. Vooraf boeken is echter echt niet nodig want de regio is afgestemd op gasten zoals ons (en dat geldt ook voor het Zwarte Woud). Het grote voordeel is dan dat je je reis altijd kan aanpassen aan zowel de weersomstandigheden als een eventuele routeveranderingen. Ik was in drie dagen heen gereisd zonder autostrades. Ik bracht ook een bezoekje aan het kleinste dorpje van Oostenrijk nl Gramais met 60 inwoners. Ik heb trouwens in de buurt overnacht in zowel de heen- als de terugreis (gasthof Zur Gemütlichkeit). Ik vind Lechtal trouwens heel mooi en vond er zelfs de tijd om een fikse wandeling te maken. Ik rijd met een RT maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk ter plaatse wel jaloers was op de gs-sen en de KTM-mekes. Dus vraag ik mij nu af of ik toch geen echte brommer wil... die ook klinkt als een motor...en niet uitziet als een plezierboot (en ja waarom heb ik hem dan 5 jaren geleden gekocht: omdat je er kan blijven opzitten en vergeet te stoppen) Ik heb ondermeer volgende passen (sommige meermaals) gedaan: Timmelsjoch, Jaufenpas, Penserjoch, Eggental, Karerpas, Pordoi, Passo di Sella, Falzagero, Tre Croci, Cibiana, Passo di Giau, passo di Valparole, di Gardena, Grödnerjoch, Passo Nigra, Compognola e.a. Je kan daar in de Dolomieten niet verkeerd rijden. Op de terugweg heb ik net achter Bolzano een omwegje gemaakt naar Ritten (een aparte en smalle col met scherpe hsp-bochten). Mijn favorieten waren de Penserjoch en de passo di Giau. Onderweg blijven de klassiekers zoals de Schwartwalzstrasse (met daaraan gekoppeld het stuk Wolfach-Kniebis) en de Hahntennjoch plezant om te doen. Ik vond zelfs de tijd om met de kabelbaan naar de top van de Pordoi te gaan. En dat alles in 7 dagen/6 nachten en 2780 km. Hierbij nog enkele fotokes ... als het lukt tenminste....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Petrik op 11 jul 2010, 12:11, 14 keer totaal gewijzigd.
Carlo~IT

Bericht door Carlo~IT »

1 is toch weinig :-( :-( :-(
4 RUOTE SPOSTANO IL CORPO 2 MUOVONO L'ANIMA
Petrik

Bericht door Petrik »

carlo51 schreef:1 is toch weinig :-( :-( :-(
Hopelijk is dit beter....
Carlo~IT