Hallo,
Ik ben sinds 8/7 terug van de Dolomieten. Mijn trip was geïnspireerd op wat ik hier vooraf gelezen had (o.m. van de pvdk-files en van Gert). En ja, het was heerlijk. Ik was gelogeerd aan de voet van de Grödnerjoch (Kolfosco-Corvara) van waaruit ik dagtrippen maakte. Vooraf boeken is echter echt niet nodig want de regio is afgestemd op gasten zoals ons (en dat geldt ook voor het Zwarte Woud). Het grote voordeel is dan dat je je reis altijd kan aanpassen aan zowel de weersomstandigheden als een eventuele routeveranderingen. Ik was in drie dagen heen gereisd zonder autostrades. Ik bracht ook een bezoekje aan het kleinste dorpje van Oostenrijk nl Gramais met 60 inwoners. Ik heb trouwens in de buurt overnacht in zowel de heen- als de terugreis (gasthof Zur Gemütlichkeit). Ik vind Lechtal trouwens heel mooi en vond er zelfs de tijd om een fikse wandeling te maken. Ik rijd met een RT maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk ter plaatse wel jaloers was op de gs-sen en de KTM-mekes. Dus vraag ik mij nu af of ik toch geen echte brommer wil... die ook klinkt als een motor...en niet uitziet als een plezierboot (en ja waarom heb ik hem dan 5 jaren geleden gekocht: omdat je er kan blijven opzitten en vergeet te stoppen) Ik heb ondermeer volgende passen (sommige meermaals) gedaan: Timmelsjoch, Jaufenpas, Penserjoch, Eggental, Karerpas, Pordoi, Passo di Sella, Falzagero, Tre Croci, Cibiana, Passo di Giau, passo di Valparole, di Gardena, Grödnerjoch, Passo Nigra, Compognola e.a. Je kan daar in de Dolomieten niet verkeerd rijden. Op de terugweg heb ik net achter Bolzano een omwegje gemaakt naar Ritten (een aparte en smalle col met scherpe hsp-bochten). Mijn favorieten waren de Penserjoch en de passo di Giau. Onderweg blijven de klassiekers zoals de Schwartwalzstrasse (met daaraan gekoppeld het stuk Wolfach-Kniebis) en de Hahntennjoch plezant om te doen. Ik vond zelfs de tijd om met de kabelbaan naar de top van de Pordoi te gaan. En dat alles in 7 dagen/6 nachten en 2780 km. Hierbij nog enkele fotokes ... als het lukt tenminste....