Stilgevallen R1100RS op autostrade

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Husafan450

Re: Stilgevallen R1100RS op autostrade

Bericht door Husafan450 »

Vandaag mijn benzinetank gedemonteerd, benzinepomp eruit gehaald na veel prutsen om die leidingen los te krijgen.
De leidingen van de overlopen zijn helemaal verduurd, de korte stukjes tussen de filter en de pomp zien er nog goed uit maar zal ik ook maar gaan vervangen. :shock:
Zal nog plezier beleven om die darmpjes vastgezet te krijgen, maar ik ga ze iets langer laten dat zal zeker geen kwaad kunnen. :-? :-?
Hopelijk zijn de problemen dan opgelost. :grin:
Nog één vraagje , mag ik met de compressor door de leidingen naar de injectoren blazen , kan dit geen kwaad voor de drukregelaar??? Ik ga wel de injectoren loskoppelen om er geen vuil in te blazen. :mrgreen: :mrgreen:

Word vevolgd.....
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Husafan450

Alles terug gemonteerd, nieuwe benzinefilter,nieuwe leidingen,en nu hij toch open was direct ook maar drie gaatjes van 8mm geboord in de ijzeren teut om zo beter te kunnen tanken ipv druppelen voor die laatste drie liter er bij te krijgen.
Injectoren nagekeken en die verstuiven zeer mooi .
Maar dan gestart en de miserie blijft , hij blijft knallen en haperen.
Ik zou niet meer weten wat er nog kan slecht zijn????
Wie kan me hier nog een gouden tip geven of kent iemand in de buurt van Tessenderlo die mij verder kan helpen,wil wel betalen maar niet het uurloon van de BMW garage's want dan ben ik failliet.
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Ik zit daar niet in de buurt helaas, alle sensoren goed?
Benzine druk op orde, filter misschien verkeert om.
ehhhh hall sensoren niet op "tijd" (link en rechts om gedraaid bij terug monternen vervangende sensoren)
Slecht contact van de benzine pomp (tank frame kabel)
etc etc... motronic resetten die kan in noodprog staan.
Doet ie automatisch als 1 der sensoren hoest... dan de motronic resetten en het hobbelt weer.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik woon ik niet in de omgeving. :-?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Husafan450

Hi,

Ik ben is beginnen verder zoeken naar het probleem.
En wat blijkt nu.
Als ik met remmenreiniger op de aanzuigrubbers spuit dan begint hij plots goed te draaien als ik dit bij de linker cylinder doe :grin: :grin: , dus alles gedemonteerd en er blijkt een klein scheurtje te zitten in de afdichting die tegen de cylinder aankomt. :-( :-(
Ik ga nu maandag is bij motocare binnenspringen in Diest en zien of ze zo een nieuwe aanzuigrubber liggen hebben en wat dit gaat kosten. :mrgreen: :mrgreen: of zou ik dit met vloeibare pakking kunnen oplossen :?: :?:
Hopelijk is daarmee alle miserie van de baan , blijft alleen de vraag hoe kan dit zo plots gebeuren??? :?: :?:

Ik laat jullie het vervolg weten in de loop van volgende week.

grtz

Luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Daane

Bericht door Daane »

Ik volg dit verhaal al bijna een maand met veel belangstelling... maar een maand in het voorjaar... Ik hoop dat het eindelijk opgelost is en dat we weten wie als eerste de juiste diagnose stelde.
Succes met je definitieve (?) herstelling.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window
de marcel

Bericht door de marcel »

Hoy
Ben ook benieuwd naar de afloop..
suces..
GR..M.. 8-)
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Hangt een beetje van de leeftijd af, maar rubbers hebben de gewoonte om uit te drogen.
Ik zou de rechterkant ook aan een nader onderzoek onderwerpen. En als die inlaatrubbers niet al te duur zijn kun je ze misschien ook beide vervangen.
Husafan450

CeesBmw schreef:Hangt een beetje van de leeftijd af, maar rubbers hebben de gewoonte om uit te drogen.
Ik zou de rechterkant ook aan een nader onderzoek onderwerpen. En als die inlaatrubbers niet al te duur zijn kun je ze misschien ook beide vervangen.

Ga ze zowiezo allebei vervangen dan ben ik daar ook gerust in :grin: :grin: :grin:
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Husafan450

allas is besteld maar zal pas tegen einde van de week geleverd worden , ze zitten met vertraging met de leveringen bij BMW door het lange week-end. :-( :-( :-(
Hopelijk zaterdag er terug mee aan het bollen want nu begint het toch hard te kriebelen :lol: :lol: :lol: , ben die virago stilaan moe aan het worden terug tijd om op rust te zetten in de garage tot de volgende keer ik hem nodig heb. :-? :-?

Ik laat nog iets weten als alles in orde is om de resultaten te melden. :idea:
De prijs is 36 euro en en paar centen per stuk , valt dus nog mee.
grtz

luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Husafan450

Hier ben ik terug en met geen goed nieuws.
Alles gemonteerd nieuwe aanzuigrubbers nieuwe dichtingen op de injectoren .
Gestart en terug van hetzelfde, ik weet het niet meer.
Terug ontsteking nagezien, staat juist, met remmenreiniger op de rubbers gespoten reageert er niet meer op dus dat is ook al dicht,nieuwe bougie's gestoken das dan ook in orde,weet er iemand nog een andere oplossing want anders zal
Ik van grote ellende toch een afspraak moeten maken met motocare om verder te zoeken.
Ik hoop op nog een paar goeie ideeen van jullie kant,het zouden misschien de injectoren zelf nog kunnen zijn , maar als ik ze eruit haal en start sproeien ze allebei mooi ,en ik heb geen materiaal om deze na te meten.

Wie helpt er een radeloze beemerrijder verder .

Groetjes,

Luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Iron Gonzo

je hebt nu al veel vervangen behalve de bougiekabels en kappen. (vind ik niet terug hier in het topic)

kan dus zijn dat er 1tje doorslaat
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Als je iemand kent met ook zo'n BMW even de motornic overzetten, en opnieuw proberen.
Dan kun je die uitsluiten.
Is het dat niet dan moet er toch wat verder gezocht gaan worden. Is er in Belgie geem BMW motor service centrum voor garantie gevallen die hebben misschien nog een motronic liggen van het juiste type.
Husafan450

Hallo,

Hier ben ik weer met een beetje nieuws.
Ik heb ondertussen ook de compressie gemeten en die is ook in orde nl.12 kg bij elke cylinder.
Ik ga nu de benzinedruk is nameten maar zou moeten weten of ik dit kan fiksen met een waterdrukmeter mits een paar aanpassingen.
Als dit zou gaan waar meet ik dan het beste , juist onder de tank aan de darmpjes of juist voor de injectoren maar dat zal al moeilijker worden om daar een aansluiting op te maken.
Iemand van jullie een ideetje, als deze meting ook positief is ga ik een afspraak moeten maken met den dealerin Diest om hem uit te lezen , en dan is het nog te hopen dat hij alles uitgelezen krijgt.
Een motronic om is uit te testen van iemand anders , ik zou niet weten wie zo iets liggen heeft.
Ik hoop maar dat die zijn geest niet gegeven heeft want die kosten ga ik op dit moment niet doen ,zit nog met andere kosten die voorang hebben. :-( :-( :-(
Als jullie een oplossing weten laat het me weten ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn. :grin: :grin: :grin:

Vriendelijke groeten,

Luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Ik heb hier twee motronics liggen 1 van een 1994 R1100RS (en die is van mijn eigenmotor) en 1 van een R1100RT die is van mijn donor motor.

Mijn boite is naar de eeuwige ratel velden.. dus ik ben een r100RT die totoal loss was aan het strippen en ombouwen voor mijn r1100Rs chasis.
Voor test mag je het lenen, maar probleem is ik woon in Andijk.... (70 kM boven A'dam.
Husafan450

CeesBmw schreef:Ik heb hier twee motronics liggen 1 van een 1994 R1100RS (en die is van mijn eigenmotor) en 1 van een R1100RT die is van mijn donor motor.

Mijn boite is naar de eeuwige ratel velden.. dus ik ben een r100RT die totoal loss was aan het strippen en ombouwen voor mijn r1100Rs chasis.
Voor test mag je het lenen, maar probleem is ik woon in Andijk.... (70 kM boven A'dam.
Cees,
Bedankt voor het voorstel maar dat is wel een beetje te ver.
Ik ga is bij de dealer luisteren dat hij geen tweedehands liggen heeft om te proberen.

groetjes,

Luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Iron Gonzo

al van de post gehoord?
TRIUMPH TROPHY SE
Husafan450

Amaaai,
Na eindelijk is veel tijd te hebben gehad om mijn beemer onderhanden te nemen.
Eindelijk het probleem opgelost. :grin: :grin: :grin:
Hoe stom een panne kan zijn. :mrgreen: :mrgreen:
Het probleem situeerde zich in de benzinetank,namelijk de benzinefilter die onderaan waar hij dichtgenepen is in de fabriek de benzine terug in de bak liet komen. :safe:
Juist genoeg om de benzinepomp nog op druk te laten stilvallen,maar dan net niet genoeg om de motor mooi te laten draaien. :) .
Dus als ge ook zo eentje met kuren krijgt ,een paar weken na dat je de filter hebt vervangen kijk daar maaris goed naar.
Ik heb wel een nieuwe filter gekregen maar heel mijn seizoen naar de knoppen.
Hij zal nu zijn achterstand moeten goedmaken. :rambo: :rambo:

Allemaal nog is bedankt voor de goeie raad en hopelijk hebben jullie hier iets mee bijgeleerd.

Groetjes,

Luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Mooi dan is dat opgelost, maar in de draad terug gaand las ik dat je benzine druk ging meten, dus dat was niet gelukt?
happyrtke

Bericht door happyrtke »

Een opengescheurde benzinefilter,op de plaats waar ze bij fabrikatie in elkaar zijn geperst?????
Waar heb jij deze filter nog gehaald,die zijn niet meer gemaakt vanaf 1998,ze zijn vanaf toen in elkaar "GELAST" ipv "GEPERST",juist omwille van dit gekend probleem. :!:
Dus hebben ze je een hele oude benzinefilter verkocht,laat ze dat ook maar eens uitleggen bij die dealer van u. :oops:

groeten
Husafan450

happyrtke schreef:Een opengescheurde benzinefilter,op de plaats waar ze bij fabrikatie in elkaar zijn geperst?????
Waar heb jij deze filter nog gehaald,die zijn niet meer gemaakt vanaf 1998,ze zijn vanaf toen in elkaar "GELAST" ipv "GEPERST",juist omwille van dit gekend probleem. :!:
Dus hebben ze je een hele oude benzinefilter verkocht,laat ze dat ook maar eens uitleggen bij die dealer van u. :oops:

groeten
Het was me ook opgevallen dat bij die tweede bij omwisseling een heel ander procedé werd toegepast om die dicht te houden. :cyclopsani:

@CeesBmw die drukmeter is uiteindelijk wel gelukt maar het lijkt weleen vooroorlogs monster met al die koppelingen om naar de goede maat te komen van de darmpjes. :evil:

@Jo depaepe ik heb in jou post dat van die gescheurde filter wel gezien, maar het was helemaal niet te zien met het blote oog aan die filter , het is pas door er een beetje druk op te zetten dat ik zag dat er benzine uit kwam langs de naad. :oops:

Maar voor tweeentwintig euroke's ben ik terug aan het bollen. :grin: :grin:

En zoals de spreuk het zegt : wat je zelf doet doe je meestal beter,zal de dealer mij niet meer zien en ga ik een beetje meer mijn handjes zelf vuilmaken.

Iedereen nog is hartelijk bedankt :cheers: , nu kan ik die rammelbak van ne Virago terug op rust zetten. :drunken:

Grtz,
Luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Plaats reactie