aandrijfriem r1150rt
Moderator: GVN
aandrijfriem r1150rt
Nog iemand problemen gehad met de riem van de alternator.
Op 47.000 km volledig versleten,word normaal vervangen op 60.000 km.
Het lijkt wel een riempje van de wibra met een bmw logo op.
Op 47.000 km volledig versleten,word normaal vervangen op 60.000 km.
Het lijkt wel een riempje van de wibra met een bmw logo op.
sommige zijn snel kaduuk, gebrekkig onderhoud moet zeker één van de er toe bijdragende factoren zijn, spanning niet ok of hevig gassen met koud blok... alleszins zijn er ook riemen die probleemloos 100.000km meegaan... 't is natuurlijk de kost niet 15 € of zoiets...
regelmatig deksel verwijderen, en alle smurrie er vanaf halen, poelies reinigen met cleaner en de riemspanning nazien...kan je makkelijk zelf....
een kapot vliegende riem kan je Hallgever aan diggelen slaan e ndan weet je pas wat het kost....
regelmatig deksel verwijderen, en alle smurrie er vanaf halen, poelies reinigen met cleaner en de riemspanning nazien...kan je makkelijk zelf....
een kapot vliegende riem kan je Hallgever aan diggelen slaan e ndan weet je pas wat het kost....
Hallo,
Ik heb de mijne vervangen op 60.000km zoals het onderhoudsboekje voorschrijft. Ik heb de oude eens grondig nagekeken maar zag niet onmiddellijk mankementen/slijtage. Maar zoals hierboven al geschreven, als je voor 15€ problemen kan vermijden ...
Mvg,
Ik heb de mijne vervangen op 60.000km zoals het onderhoudsboekje voorschrijft. Ik heb de oude eens grondig nagekeken maar zag niet onmiddellijk mankementen/slijtage. Maar zoals hierboven al geschreven, als je voor 15€ problemen kan vermijden ...
Mvg,
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 01 dec 2004, 23:47
- Locatie: BRASSCHAAT
Hallo,
vandaag ratelend lawaai vanachter het alternatorriemdeksel.(11/07)
de riem zal dus nog niet helemaal kapot zijn.
Zou ik zo nog naar de garage duven rijden? (ongeveer 20 km)
Wat als hij helemaal door gaat, kan ik dan nog rijden zonder andere onderdelen te beschadigen?
Groeten, STEF
ps. ga straks als de uitlaat afgekoeld is het deksel eens afhalen.
vandaag ratelend lawaai vanachter het alternatorriemdeksel.(11/07)
de riem zal dus nog niet helemaal kapot zijn.
Zou ik zo nog naar de garage duven rijden? (ongeveer 20 km)
Wat als hij helemaal door gaat, kan ik dan nog rijden zonder andere onderdelen te beschadigen?
Groeten, STEF
ps. ga straks als de uitlaat afgekoeld is het deksel eens afhalen.
aandrijfriem
heb zelfde probleem gehad met 1150 GS op 30.000 km tijdens reis in Frankrijk. Riem overlangs gesplitst en één stuk doorgeslagen dat tegen het deksel aanklopte als een tikkende klep van een oude tweeklepsbokser. Gelukkig nog dezelfde dag een nieuw exemplaar kunnen vinden bij een lokale dealer. Toch enkele bedenkingen: nogal vroeg stuk gegaan, lijkt mij ook niet zo goed beschermd tegen straatvuil via ontluchtingsgaten in het deksel, gemakkelijk te herstellen (alternator eerst volledig los zetten, want nieuwe riem spant serieus). Nogmaals dank aan Motorrad Latem voor het terugbetalen van de kosten van de riem (18 E.).
Amai ,normaal is het nog geen half uur werk,bij de RT moet de linkerkuip eraf en stukje van de kuip dat achter de uitlaat zit,dan kunt u gemakkelijk de zwarte afdekkap weg schuiven.En u kunt de riem demonteren.Bij de R en GS is het nog rapper gedaan daar moet nog kuip voor af.De riem gaat niet zo lang mee en dat komt dat BMW een ander fabrikant heeft genomen als toen de 1150 GS is uitgekomen en van af dan moet ook de riem aangespannen worden op 10.000 Km en dat vergeten er veel.Daarom kijk de riem geregeld na,veel werk is dat niet en wat zegt den Danny,wees zuinig:kost wat kost,ja zo zit dat en met de rest van de centen kunt u ne pot gaan pakken