GS 1200 2010
Moderator: GVN
Re: GS 1200 2010
Vind het tof dat iedereen zo laaiend enthousiast is van de nieuwe 1200 GS. Ben blijkbaar uitzondering. Persoonlijk kan ik die 5PK extra niet ontdekken. Qua souplesse vond ik mijn vorige GS zeker zo goed. Moet toegeven, deze had er 60.000km opzitten, maar toch. Heb nu 5500 km gedaan. Begint nu iets soepeler te gaan en vlotter op te trekken.
Toch wel wat mankementjes, misschien ook alleen maar bij mij: 1: zuipt werkelijk olie. >250cc/1000km. Benzinemeting is nog steeds een ramp. Kan met volkomen lege tank nog makkelijk 40 km bollen.
Misschien dat met nazicht van 10.000km de problemen worden opgelost. Misschien kan een testbank ook wat verbetering in de mapping brengen. Blijf toch indruk hebben dat motor niet correct is afgesteld. Misschien ben ik te ongeduldig.
Toch wel wat mankementjes, misschien ook alleen maar bij mij: 1: zuipt werkelijk olie. >250cc/1000km. Benzinemeting is nog steeds een ramp. Kan met volkomen lege tank nog makkelijk 40 km bollen.
Misschien dat met nazicht van 10.000km de problemen worden opgelost. Misschien kan een testbank ook wat verbetering in de mapping brengen. Blijf toch indruk hebben dat motor niet correct is afgesteld. Misschien ben ik te ongeduldig.
-
- Berichten: 2330
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
- Woonplaats: 9200
- Locatie: Dendermonde
- Contacteer:
Re: GS 1200 2010
Vandaag eens kort proefgereden met een 2010 en ik merk toch wel verschil in souplesse. De nieuwe trekt vlotter door: Of het zo is weet ik niet maar geeft het gevoel sneller te zijn.
Het uitlaat geluid valt zeer in de smaak. Bij deze zou ik geen Remus meer plaatsen.
Het enig minpuntje voor mij, maar dat is heel persoonlijk: Ik vind de tellerpartij van mijn 2008 mooier.
Het uitlaat geluid valt zeer in de smaak. Bij deze zou ik geen Remus meer plaatsen.
Het enig minpuntje voor mij, maar dat is heel persoonlijk: Ik vind de tellerpartij van mijn 2008 mooier.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Re: GS 1200 2010
HAllo GS-ers,
Ik heb onlangs mijn 2009 (15.000 km) heel goed kunnen vergelijken met mijn vriend's nieuwe 2010 (10.000km). We hebben samen meer dan 3000 km gereden en veel gewisseld van moto. Beiden zijn nagenoeg hetzelfde uitgerust met als enige verschil dat mijn 09 model een sportuitlaat heeft en spaakwielen (want ik heb goede smaak )
Belangrijkste verschil was het verbruik. De 2010 verbruikt +/- 0,5 liter meer/100 km
Het oliepeil was na onze trip merkelijk gezakt bij de 2010, NIETS bij mijn 2009.
De 5 pk extra hebben wij meerdere malen gezocht (naast elkaar voluit accelereren vanuit stilstand... behoorlijke Jonny-stijl, maar ook hernemingen op autostrade, verschillende accelereatie op cols etc.) heel weinig verschil te merken...
Maar toch, er is iets bij die 2010 en zijn 2de versnelling... traag uitaccelereren of aan lage constante snelheid... Tja Hier rijdt de 2010 duidelijk aangenamer dan de 2009.
Verder lees ik hier redelijk wat commentaar betreffende de uitlaat (pro's en con's) Wij vinden persoonlijk de nieuwe Beemer mooi klinken... mooier dan een sportuitlaat. Storend zeggen sommigen? Op autosnelweg (en dan rijden wij hoge snelheden van ver boven het toegelaten tot zelfs de maximale die uit onze beeemer te halen is...) gebruiken wij steevast oordoppen...
D.
Ik heb onlangs mijn 2009 (15.000 km) heel goed kunnen vergelijken met mijn vriend's nieuwe 2010 (10.000km). We hebben samen meer dan 3000 km gereden en veel gewisseld van moto. Beiden zijn nagenoeg hetzelfde uitgerust met als enige verschil dat mijn 09 model een sportuitlaat heeft en spaakwielen (want ik heb goede smaak )
Belangrijkste verschil was het verbruik. De 2010 verbruikt +/- 0,5 liter meer/100 km
Het oliepeil was na onze trip merkelijk gezakt bij de 2010, NIETS bij mijn 2009.
De 5 pk extra hebben wij meerdere malen gezocht (naast elkaar voluit accelereren vanuit stilstand... behoorlijke Jonny-stijl, maar ook hernemingen op autostrade, verschillende accelereatie op cols etc.) heel weinig verschil te merken...
Maar toch, er is iets bij die 2010 en zijn 2de versnelling... traag uitaccelereren of aan lage constante snelheid... Tja Hier rijdt de 2010 duidelijk aangenamer dan de 2009.
Verder lees ik hier redelijk wat commentaar betreffende de uitlaat (pro's en con's) Wij vinden persoonlijk de nieuwe Beemer mooi klinken... mooier dan een sportuitlaat. Storend zeggen sommigen? Op autosnelweg (en dan rijden wij hoge snelheden van ver boven het toegelaten tot zelfs de maximale die uit onze beeemer te halen is...) gebruiken wij steevast oordoppen...
D.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window
Re: GS 1200 2010
benzine en olie verbruik zal wel verschillen van moto tot moto.
Mijne GSa 2010 met 12000km, verbruikt GEEN OLIE. Ook niet na zware berg etappes met bagage en duo. Verbruik benzine, ligt zeker 0.5liter lager dan mijn vorige GSA van 2006.
Het geluid is iets zeer persoonlijk, ik vind , hoe stiller hoe beter. En daar scoort de 2010 minder goed dan model 2006.
Voor de rest is het een fantastische motor . Ook in vergelijkings testen met de nieuwe Yamaha 1200 komt hij er nog altijd als winnaar uit.
Mijne GSa 2010 met 12000km, verbruikt GEEN OLIE. Ook niet na zware berg etappes met bagage en duo. Verbruik benzine, ligt zeker 0.5liter lager dan mijn vorige GSA van 2006.
Het geluid is iets zeer persoonlijk, ik vind , hoe stiller hoe beter. En daar scoort de 2010 minder goed dan model 2006.
Voor de rest is het een fantastische motor . Ook in vergelijkings testen met de nieuwe Yamaha 1200 komt hij er nog altijd als winnaar uit.
Re: GS 1200 2010
20.000 km op de teller, Samen met schoonbroer naar Portugal geweest dus zelfde tempo,rijstijl quasi hetzelfde en 9000 km erbij
Motor schoonbroer: GSA 1200 '2007"
Vergelijking.
Even vlot
model 2010 verstookt op een volle tankbeurt 2 liter meer!!
Olie zuipt hij er graag bij 1,75 liter erbij op 9000 km
Plastick spatbord achteraan stond los,bij nazicht thuis was de langste bevestigingsbout afgebroken.
Voor de rest zeer betrouwbaar door mijn vakantie gebracht.
Die 5 PK's??? ik voel ze niet.
Motor schoonbroer: GSA 1200 '2007"
Vergelijking.
Even vlot
model 2010 verstookt op een volle tankbeurt 2 liter meer!!
Olie zuipt hij er graag bij 1,75 liter erbij op 9000 km
Plastick spatbord achteraan stond los,bij nazicht thuis was de langste bevestigingsbout afgebroken.
Voor de rest zeer betrouwbaar door mijn vakantie gebracht.
Die 5 PK's??? ik voel ze niet.
Re: GS 1200 2010
Voila,
Onderhoud 10 000km achter de rug, nieuwe exp achterband en een update aan de nokkenas, trilt nu helemaal niet meer
op naar de 20 000km. Olieverbruik 0,75L op 9000km, die 5pk komen maar uit hun stal boven de 7000tr/min
grt
de klei'n
Onderhoud 10 000km achter de rug, nieuwe exp achterband en een update aan de nokkenas, trilt nu helemaal niet meer
op naar de 20 000km. Olieverbruik 0,75L op 9000km, die 5pk komen maar uit hun stal boven de 7000tr/min
grt
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Re: GS 1200 2010
29.000 km, volgende week 30KM onderhoud.Cindy schreef: Plastick spatbord achteraan stond los,bij nazicht thuis was de langste bevestigingsbout afgebroken.
.
Olieverbruik duidelijk verminderd, 300 ml op 9000 km
Bout was hersteld,bij nazicht wederom afgebroken...
Re: GS 1200 2010
wa minder wheelies doen hé sch.. eum cindyCindy schreef:29.000 km, volgende week 30KM onderhoud.Cindy schreef: Plastick spatbord achteraan stond los,bij nazicht thuis was de langste bevestigingsbout afgebroken.
.
Olieverbruik duidelijk verminderd, 300 ml op 9000 km
Bout was hersteld,bij nazicht wederom afgebroken...
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Re: GS 1200 2010
en wat kost zo een 10 000km beurt nu op model 2010 ,is dat meer dan bij de vorige modellen of minder???
Re: GS 1200 2010
Flink gereden meisjeCindy schreef: 29.000 km, volgende week 30KM onderhoud.
Re: GS 1200 2010
met nieuwe achterband €312vasco66 schreef:en wat kost zo een 10 000km beurt nu op model 2010 ,is dat meer dan bij de vorige modellen of minder???
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE