Pilot Roads

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Motard de l'Allier
Contacteer:

Pilot Roads

Bericht door Motard de l'Allier »

Heb op de GS 1100 mijn banden Anakee 1 vervangen door baanbanden nl Pilot Roads.
Niet dat ik niet tevreden was van de Anakee's maar sinds de montage van de Wilbers
waren deze een beperking geworden in het bochtenwerk :oops:
Nog iemand ervaring met deze banden op de GS, bochtenwerk, levensduur, baanligging
droog en nat, enz....

Mvg Motard de l'Allier :wink:
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
lgeen

Re: Pilot Roads

Bericht door lgeen »

hallo,
ben ook van plan baanbanden te plaatsen, heb nu anakee2.
maar ik heb van begin af veel last van rolgeluid en vibraties aan gelijk welke snelheid.
zodanig dat ik dacht aan kapotte roulementen, maar als ik ga slingeren dan verandert ook het geluid.
banden zijn wel perfect uit gebalanceerd.
verder vindt het goeie banden vooral ook bij nat wegdek.
heb vroeger veel met michelin gereden en steeds goeie ervaring, op mijn r1100s had ik pilot sport en pilot race.
maar deze waren niet geschikt voor toeren met volle belading, ze smolten als sneeuw voor de zon.
mvg lgeen
lgeen
GSMax

Bericht door GSMax »

Ni op de GS wel op een K1200S en de Pilot roads waren voor mij althans, zowel droog als nat, superbanden 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

de PR II is dat ook
al verschillende merken geprobeerd en de michelin banden staken er overal met kop en schouders bovenuit in ons Belgische weertjes
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Chris v

Bericht door Chris v »

Op mijn Gsa 1200 komt niets anders meer dan de Pilot Roads, dus ook niet de PR2 .
Bandenvoorkeur zit ook voor een groot deel in het kopje van de rijder, het aanvoelen van de band tijdens het rijden is meestal voor iedereen verschillend ...
Grtz.
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Chris v schreef:Op mijn Gsa 1200 komt niets anders meer dan de Pilot Roads, dus ook niet de PR2 .
Bandenvoorkeur zit ook voor een groot deel in het kopje van de rijder, het aanvoelen van de band tijdens het rijden is meestal voor iedereen verschillend ...
Grtz.
Klopt, over banden kan je blijven discuteren, voor de één "de band, voor de andere niet".

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
fronteradriver

Bericht door fronteradriver »

Als mijn Tourance-banden versleten zijn, komen er ook baanbanden op.

1ste keus: Michelin PR1 (wegens de voorband)
2de keus: Metzeler Roadtec.

Zeker nu binnenkort er Progressieve Hyperproveren om de originele schokdempers komen!!!!
Gl1800 (2002)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
p@rick

Bericht door p@rick »

Chris v schreef:Op mijn Gsa 1200 komt niets anders meer dan de Pilot Roads, dus ook niet de PR2 .
Af fabriek lagen er op mijn RT ook PilotRoads, bij de eerste bandenwissel de PilotRoad2 erop laten leggen, maar nu toch ook terug de "gewone" PilotRoads.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
stefke

Bericht door stefke »

Ach, is voor iedereen anders. Liever de MPR2, rij op ongeveer alle motoren met MPR2.Of 1 omdat het niet anders kan. leuk bandje voor mijn rijstijl, ik hoef niks anders. 8-)
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

stefke schreef:Ach, is voor iedereen anders. Liever de MPR2, rij op ongeveer alle motoren met MPR2.Of 1 omdat het niet anders kan. leuk bandje voor mijn rijstijl, ik hoef niks anders. 8-)
Mijn idee, heb ze al 2x gewisseld, eerste 24.000km, deze met 19.000km.
Zat eraan te komen met de 19daagse reis door de Pyrineën en Frankrijk.
De wegen daar zijn als schuurpapier, heb er net Hyperpro op gezet, ben benieuwd.

mvg Nico

p.s. naar de Ronny in Oostham, is voor mij vlakbij
MG Breva 850
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

De eertse 1000km staan erop en ben aangenaam verrast.
Band stuurt heel goed en geeft veel vertrouwen,heb wel enkel nog maar gereden op
droog wegdek.
Rechtuit-stabiliteit beter dan de Anakee, ribbels in de lengte van de
weg voel je gewoon niet.
En in de bochten waar de Anakee wegdribbelde blijft deze mooi zijn lijn aanhouden.

Inderdaad PR2 bestaan niet in 19", en volgens mijn bandenboer ben je beter dan je
de PR en PR2 niet combineert omwille van de ander opbouw van het karkas.

Mvg Motard de l'Allier :wink:
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
noppenrijder

Bericht door noppenrijder »

ik heb mij al wreed gamuseerd met de contiroad attack's ... en niet voor verrassingen gestaan ; banden nochtans goed rond gereden(achteraan helemaal, vooraan 2-3 mm over)
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
ronnyb

Bericht door ronnyb »

Mijn vraagje :-?
ongeacht welk band type ( ik rij voor het ogenblik met de gewone tourance op gs1200) maar hoe komt het toch dat mijn achterste tot op den volledige zijkant gebruikt en verbruikt wordt ( gene mm over) en de voorkant nog zeker 1 dikke cm ongebruikt wordt????

:?: :?: Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
thompy

Bericht door thompy »

Ik heb nu ondertussen al met dezelfde banden ( banden Bridgestone BT ) 24.000 km afgelegd op 10 maanden.
Het wordt dus tijd ze eens te vervangen, zeker met het herfstweer voor de boeg.
Ik moet wel zeggen dat ze nog steeds niet versleten zijn, ik heb nog meer dan genoeg mm's en reliëf over, maar toch.
Na wat speurwerk zijn de Pilot Roads in de picture gekomen maar de bevindingen wijzen in de richting van de Pilot Roads 1 en niet de tweede vernieuwde versie.
Iemand ervaring met de 2 verschillende versies?

T
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
VFooR

Bericht door VFooR »

ronnyb schreef:Mijn vraagje :-?
ongeacht welk band type ( ik rij voor het ogenblik met de gewone tourance op gs1200) maar hoe komt het toch dat mijn achterste tot op den volledige zijkant gebruikt en verbruikt wordt ( gene mm over) en de voorkant nog zeker 1 dikke cm ongebruikt wordt????

:?: :?: Ronnyb

Dat is doodnormaal. De voorbanden zijn vrijwel altijd spitser dan de achterbanden. Dus moeilijker rond te krijgen. Als je hem vooraan rond krijgt, zal de achterband al op de rand opgeruld zijn (net of hij over het randje gaat).
Maar een voorband rondrijden met een GS of RT zal vrijwel niet lukken doordat de grondspeling daar de beperkende factor in zal zijn.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
p@rick

Bericht door p@rick »

thompy schreef:Ik heb nu ondertussen al met dezelfde banden ( banden Bridgestone BT ) 24.000 km afgelegd op 10 maanden.
Het wordt dus tijd ze eens te vervangen, zeker met het herfstweer voor de boeg.
Ik moet wel zeggen dat ze nog steeds niet versleten zijn, ik heb nog meer dan genoeg mm's en reliëf over, maar toch.
Na wat speurwerk zijn de Pilot Roads in de picture gekomen maar de bevindingen wijzen in de richting van de Pilot Roads 1 en niet de tweede vernieuwde versie.
Iemand ervaring met de 2 verschillende versies?

T
Ik.
Eerst de PR gehad, daarna de PR2, met beide banden +/- 20000 km gereden, en onlangs bij de recentste bandenwissel toch maar weer gekozen voor de PR die af-fabriek op de 1200RT lag. 't Kan tussen de oren zitten, maar de PR geeft me een veel vertrouwder gevoel.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
stefke

Bericht door stefke »

Ik geef de voorkeur aan de PR2, die heeft zachtere flanken en stuurt stabieler in naar mijn goesting. Is ook altijd mooi gelijkmatig versleten. Dat die voorbanden niet tot de rand gereden zijn is van zoveel zaken afhankelijk. Hoeft ook niet tot de rand versleten zijn hé of toch? 8-)
stefke

Bericht door stefke »

VFooR schreef: Maar een voorband rondrijden met een GS of RT zal vrijwel niet lukken doordat de grondspeling daar de beperkende factor in zal zijn.
En kijk, vandaag eens getest, randjes eraf en helemaal niks tegen de grond gereden.... :roll: :-P
fronteradriver

Bericht door fronteradriver »

De PR1 banden zijn niet meer verkrijgbaar in de maten voor een GS. In afwachting op de PR3 heb ik een setje Dunlop TR91 laten monteren.
Gl1800 (2002)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
Bertus

Bericht door Bertus »

Ik heb mij pilot road besteld voor de Gsa, heb nu trail attack een zeer goede band, maar als ik nu een bocht neem hoor je meer lawaai door het cuppen van de banden .
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Omdat de Pilot Road 3 nog niet leverbaar is in 19" (verwacht augustus / september) heb ik vorige week een setje Conti RoadAttack 2 besteld. Zal ze binnenkort laten monteren. Ik heb er hoge verwachtingen van.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

®win schreef:Omdat de Pilot Road 3 nog niet leverbaar is in 19" (verwacht augustus / september) heb ik vorige week een setje Conti RoadAttack 2 besteld. Zal ze binnenkort laten monteren. Ik heb er hoge verwachtingen van.
Waarom wil iedereen baanbanden op zijn GSA? Ge gaat uw onderschrift moeten veranderen zenne (--- Where the road ends, Adventure begins ---, wil ik wel eens zien dan....) :lol:
Ik heb afgelopen 2 jaar met een baanmotor gereden (daarvoor 10 jaar met GS'en, nu terug GS) en eerlijk gezegd, vond ik niet dat de baanbanden meer grip hadden dan de all road banden van tegenwoordig.....
Als ik hier dan ook lees dat sommigen 24000km doen met hun Pilot roads dan vraag ik mij ook af of ze de grip van die baanbanden dan ook echt wel nodig hebben, (tenzij ze die 24000km met 2 setjes gedaan hebben natuurlijk, en dan nog...... :grin:) Ik doe echt niet zo heel gek qua optrekken, ook geen slides of wheelies of zo, maar ik kon maar 6000km met baanbanden op een kettingfiets, op een cardan slijten die meestal nog harder....

Ieder zijn goesting uiteraard, vroeg het mij alleen maar af....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Dirk Pauwels schreef:
®win schreef:Omdat de Pilot Road 3 nog niet leverbaar is in 19" (verwacht augustus / september) heb ik vorige week een setje Conti RoadAttack 2 besteld. Zal ze binnenkort laten monteren. Ik heb er hoge verwachtingen van.
Waarom wil iedereen baanbanden op zijn GSA? Ge gaat uw onderschrift moeten veranderen zenne (--- Where the road ends, Adventure begins ---, wil ik wel eens zien dan....) :lol:
Ik houd niet van compromissen. Daarom GS-velgen + wegbanden voor woon-werkverkeer en spaakvelgen met TKC's om letterlijk de weg kwijt te raken.

Ik kan me voorstellen dat sommigen niet zo ruim van geest zijn dat ze deze optie kunnen bedenken.... :roll:

Afbeelding
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

®win schreef:
Dirk Pauwels schreef:
Ik houd niet van compromissen. Daarom GS-velgen + wegbanden voor woon-werkverkeer en spaakvelgen met TKC's om letterlijk de weg kwijt te raken.

Ik kan me voorstellen dat sommigen niet zo ruim van geest zijn dat ze deze optie kunnen bedenken.... :roll:
Afbeelding

Ik heb ook 2sets velgen, (zo ruim van geest ben ik dan weer wel :grin: ), maar met de allroad banden kan ik ook onderweg in de ardennen of op reis al eens een dreef doen, zonder elke keer naar huis te moeten om velgen te moeten wisselen.... :mrgreen: tuurlijk kan ik er niet mee wat je met een TKC zou kunnen, het blijft zoals je zegt een compromis, maar ik vind de allroad banden behoorlijk goed op asfalt, denk niet dat ik harder/platter zou kunnen met een setje baanbanden....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
webtech

Bericht door webtech »

Ik heb de pilot road nu onder mijn 1200 GSA. Dan heten ze pilot road 3 trail!
Fantastische band!!!!
Plaats reactie