Wellicht al zo vaak gelezen, maar ook ik ben hier nieuw. En dat komt allemaal door de aanschaf van een R 850 RT. Voor velen misschien een beetje te min, maar voor mij een jarenlange droom die na mijn Honda Shadow is uitgekomen. En of ik er blij mee ben...... ? Natuurlijk, wat een aangenaam gevoel! In Augustus kocht ik hem als 10-jarige met 22900 ECHTE Kms op de teller en heb er nu al 24800 op staan. Hij valt mij zo goed mee dat ik hem eens helemaal wil (laten) controleren en af- en herstellen wat nodig is. Zo heb ik hier al één en ander gelezen over remblokken, koppeling afstellen, vol syntetische olie voor de versnellingsbak enz.... Omdat ik heel technisch ben en mijn vorige motor ook zelf onderhield, maar nu BMW ervaring mis, ben ik op zoek naar iemand uit het Antwerpse waarmee ik samen mijn RT eens op punt kan stellen. Welke technisch ervaren RT-rijder kan me hierbij helpen?
Welkom Wago! Waarom zou een 850 "te min" zijn? Het feit dat je motorrijder bent is toch voldoende om erbij te horen zeker, ongeacht met wat voor merk of cilinderinhoud!
Ik zou het aanbod van Bob zeker aannemen! Deskundigheid te over en een toffe pee!
Nog veel plezier, hier op het forum en zeker met uwen Beemer!
Bij mij ben je welkom voor de synchronisatie van je boxer. Kleppen stellen, bypassschroeven, gaskabels en TPS. Regio Noord-Brussel
Tof om te weten Bob, wetende dat kleppen stellen en synchroniseren heel belangrijk is, maar doe je het synchoniseren dan met een kwikkolom, of electronisch?
jakke schreef:Welkom Wago! Waarom zou een 850 "te min" zijn? Het feit dat je motorrijder bent is toch voldoende om erbij te horen zeker, ongeacht met wat voor merk of cilinderinhoud!
Ik zou het aanbod van Bob zeker aannemen! Deskundigheid te over en een toffe pee!
Nog veel plezier, hier op het forum en zeker met uwen Beemer!
Gr, Jakke.
Tuurlijk, want ik ben er echt tevreden mee en koester hem nu al! Een pakketje mooi weer kreeg ik er jammer genoeg niet bij
Bedankt hé
Heb zelf 4 jaar met een RT 850 gereden, goed voor zo'n 56.000 km ... uitstekende motor . Nooit gemerkt dat ie te weinig vermogen zou hebben (ja misschien in de bergen maar daar reed ik eigenlijk niet )
Heb me nu een RT 1200 aangeschaft maar als die ook beschikbaar was geweest in een 850 of 900 versie, dan had ik niet getwijfeld...
jakadipikoe schreef:Heb zelf 4 jaar met een RT 850 gereden, goed voor zo'n 56.000 km ... uitstekende motor . Nooit gemerkt dat ie te weinig vermogen zou hebben (ja misschien in de bergen maar daar reed ik eigenlijk niet )
Heb me nu een RT 1200 aangeschaft maar als die ook beschikbaar was geweest in een 850 of 900 versie, dan had ik niet getwijfeld...
Rijdt idd heel goed, en ik ervaar hem als, een dag er niet mee gereden is een dag niet geleefd. Heel wat anders dan mijn vorige Honda Shadow 750 ACE!
Zou graag iemand vinden met veel ervaring om hem eens helemaal op punt te zetten, alle olie's vervangen, remblokken, bougie's controleren enz... en hem dan eens laten afstellen in de garage, zodat ik er nog vele kms plezier kan van hebben.
Wago schreef:
Rijdt idd heel goed, en ik ervaar hem als, een dag er niet mee gereden is een dag niet geleefd. Heel wat anders dan mijn vorige Honda Shadow 750 ACE!
Zou graag iemand vinden met veel ervaring om hem eens helemaal op punt te zetten, alle olie's vervangen, remblokken, bougie's controleren enz... en hem dan eens laten afstellen in de garage, zodat ik er nog vele kms plezier kan van hebben.