Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Wago
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 sep 2010, 22:00

Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door Wago »

Wellicht al zo vaak gelezen, maar ook ik ben hier nieuw. En dat komt allemaal door de aanschaf van een R 850 RT. Voor velen misschien een beetje te min, maar voor mij een jarenlange droom die na mijn Honda Shadow is uitgekomen. En of ik er blij mee ben...... ? Natuurlijk, wat een aangenaam gevoel! In Augustus kocht ik hem als 10-jarige met 22900 ECHTE Kms op de teller en heb er nu al 24800 op staan. Hij valt mij zo goed mee dat ik hem eens helemaal wil (laten) controleren en af- en herstellen wat nodig is. Zo heb ik hier al één en ander gelezen over remblokken, koppeling afstellen, vol syntetische olie voor de versnellingsbak enz.... Omdat ik heel technisch ben en mijn vorige motor ook zelf onderhield, maar nu BMW ervaring mis, ben ik op zoek naar iemand uit het Antwerpse waarmee ik samen mijn RT eens op punt kan stellen. Welke technisch ervaren RT-rijder kan me hierbij helpen?

Kijk uit naar jullie reactie :roll:
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door Synchro Bob »

Proficiat en welkom !

Bij mij ben je welkom voor de synchronisatie van je boxer. Kleppen stellen, bypassschroeven, gaskabels en TPS. Regio Noord-Brussel
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door jakke »

Welkom Wago! Waarom zou een 850 "te min" zijn? Het feit dat je motorrijder bent is toch voldoende om erbij te horen zeker, ongeacht met wat voor merk of cilinderinhoud! :wink:
Ik zou het aanbod van Bob zeker aannemen! Deskundigheid te over en een toffe pee! 8-)

Nog veel plezier, hier op het forum en zeker met uwen Beemer! :wink:

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door Harald »

Die 850 is beter dan de 1100 en 1150, neem het maar gerust aan.
Enkel in de bergen , gepakt en gezakt met passagier ga je verschil voelen.

Is het de 850 met de kleine vierkante koplamp of de grote big smile?
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Wago
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 sep 2010, 22:00

Re: Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door Wago »

Synchro Bob schreef:Proficiat en welkom !

Bij mij ben je welkom voor de synchronisatie van je boxer. Kleppen stellen, bypassschroeven, gaskabels en TPS. Regio Noord-Brussel
Tof om te weten Bob, wetende dat kleppen stellen en synchroniseren heel belangrijk is, maar doe je het synchoniseren dan met een kwikkolom, of electronisch?
Wago
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 sep 2010, 22:00

Re: Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door Wago »

jakke schreef:Welkom Wago! Waarom zou een 850 "te min" zijn? Het feit dat je motorrijder bent is toch voldoende om erbij te horen zeker, ongeacht met wat voor merk of cilinderinhoud! :wink:
Ik zou het aanbod van Bob zeker aannemen! Deskundigheid te over en een toffe pee! 8-)

Nog veel plezier, hier op het forum en zeker met uwen Beemer! :wink:

Gr, Jakke. :wink:
Tuurlijk, want ik ben er echt tevreden mee en koester hem nu al! Een pakketje mooi weer kreeg ik er jammer genoeg niet bij :-(
Bedankt hé
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door Synchro Bob »

Wago schreef:[ maar doe je het synchoniseren dan met een kwikkolom, of electronisch?
Met manometers.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
jakadipikoe
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:01
Locatie: Aartselaar

Re: Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door jakadipikoe »

Heb zelf 4 jaar met een RT 850 gereden, goed voor zo'n 56.000 km ... uitstekende motor :grin: . Nooit gemerkt dat ie te weinig vermogen zou hebben (ja misschien in de bergen maar daar reed ik eigenlijk niet :-P )

Heb me nu een RT 1200 aangeschaft maar als die ook beschikbaar was geweest in een 850 of 900 versie, dan had ik niet getwijfeld... ;)
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door mecapuet »

Synchroniseren kan je op een goedkope en correcte manier.... :wink:

Afbeelding

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
tweetyoost
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2007, 23:09
Locatie: Oostrozebeke

Re: Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door tweetyoost »

en het trukje met de afgedraaide olie in een darm is wel heel efficient en nauwkeurig! aanrader;)
Wago
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 sep 2010, 22:00

Re: Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door Wago »

jakadipikoe schreef:Heb zelf 4 jaar met een RT 850 gereden, goed voor zo'n 56.000 km ... uitstekende motor :grin: . Nooit gemerkt dat ie te weinig vermogen zou hebben (ja misschien in de bergen maar daar reed ik eigenlijk niet :-P )

Heb me nu een RT 1200 aangeschaft maar als die ook beschikbaar was geweest in een 850 of 900 versie, dan had ik niet getwijfeld... ;)

Rijdt idd heel goed, en ik ervaar hem als, een dag er niet mee gereden is een dag niet geleefd. Heel wat anders dan mijn vorige Honda Shadow 750 ACE!

Zou graag iemand vinden met veel ervaring om hem eens helemaal op punt te zetten, alle olie's vervangen, remblokken, bougie's controleren enz... en hem dan eens laten afstellen in de garage, zodat ik er nog vele kms plezier kan van hebben.
Wago
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 sep 2010, 22:00

Re: Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door Wago »

tweetyoost schreef:en het trukje met de afgedraaide olie in een darm is wel heel efficient en nauwkeurig! aanrader;)
Weet dat mijn vorige buurman een kwikkolom had en hij het daarmee deed. Doe jij ook veel zelf misschien, en van waar ben jij?
Wago
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 sep 2010, 22:00

Re: Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door Wago »

mecapuet schreef:Synchroniseren kan je op een goedkope en correcte manier.... :wink:

Afbeelding

Gr, meca.
Ziet er goed uit, jij sleutelt vast heel veel zelf aan je Beemer zo te zien?
CeesBmw
Berichten: 952
Lid geworden op: 03 feb 2007, 13:16

Re: Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door CeesBmw »

Tenzij je er cognac ingooit natuurlijk.
MrUfip
Berichten: 199
Lid geworden op: 30 dec 2007, 09:33
Locatie: Zwolle - Nederland
Contacteer:

Re: Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door MrUfip »

CeesBmw schreef:Tenzij je er cognac ingooit natuurlijk.
dat zou drank-misbruik zijn 8-)
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Mijn onlangs gekochte R 850 RT

Bericht door V »

Wago schreef: Rijdt idd heel goed, en ik ervaar hem als, een dag er niet mee gereden is een dag niet geleefd. Heel wat anders dan mijn vorige Honda Shadow 750 ACE!

Zou graag iemand vinden met veel ervaring om hem eens helemaal op punt te zetten, alle olie's vervangen, remblokken, bougie's controleren enz... en hem dan eens laten afstellen in de garage, zodat ik er nog vele kms plezier kan van hebben.
Dat heb ik ook altijd, veel rijgenot.
Grtz V
Afbeelding
Plaats reactie