In september rij ik naar de dolomieten via het zwarte woud, ik zou hier de B500 volgen.
Nu mijn vraag, is hier een bepaald verbod geldig voor motoren dat je er niet mag rijden gedurende bepaalde uren/dagen
Ik heb al veel gesmurft maar vindt nergens info over wegen waar je met de motor niet over mag gedurende bepaalde dagen of in totaal niet.
Alle info is meer dan welkom
Johan
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
vorige week zag ik toevallig op een duiste TV-zender, een korte reportage i.v.m. het rijden door Zwarte Woud(dacht ik te hebben verstaan) en daarin vertelden ze dat er inderdaad wel rijverbod bestaat( vooral dan in de weekends en vrije dagen) en toonden ze een rijder die werd betrapt en zijn motor werd in beslag genomen tot iemand met een trailer hem kwam oppikken! Daar was geen ontkomen aan, keihard aan de ketting(letterlijk)gelegd! Misschien toch maar beter eens informeren, de vraag is alleen "Waar info halen"?
Kan iemand ons nader toelichten?
enkel op de hoge heuveltoppen heerst er een permanent motorverbod.
andere stukken waar men niet mag rijden vorige week niet tegen gekomen(21/7 tot 25/7), althans in het zuidelijk gedeelte.
de B500 is wel te mijden vanwege de vele werken op deze baan(5plaatsen) en veel stukken 'nieuwe 'asfalt, die is nog goe zwart en extra glad bij de eerste druppels....beter de kleine baantjes nemen. die zijn veel mooier en .... bochtiger.