Zwarte woud

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
JohanGS

Zwarte woud

Bericht door JohanGS »

In september rij ik naar de dolomieten via het zwarte woud, ik zou hier de B500 volgen.
Nu mijn vraag, is hier een bepaald verbod geldig voor motoren dat je er niet mag rijden gedurende bepaalde uren/dagen :?:

Ik heb al veel gesmurft maar vindt nergens info over wegen waar je met de motor niet over mag gedurende bepaalde dagen of in totaal niet.

Alle info is meer dan welkom :wink:

Johan
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Harald

Bericht door Harald »

Stuur eens een mailtje naar touring of VTB-VAB
mogelijks weten die meer . :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Zwette

Bericht door Zwette »

ik heb onlangs nog de B500 gereden, weliswaar in de week, maar er geen borden gezien die op bepaalde dagen een verbod oplegden.
Individuen maken de kudde
JohanGS

Bericht door JohanGS »

RedBeemer schreef:ik heb onlangs nog de B500 gereden, weliswaar in de week, maar er geen borden gezien die op bepaalde dagen een verbod oplegden.
Dank u wel man da spaart mij al vast veel werk en tijd uit :wink:
Ja ik ben lid ;-)
Geert I

Bericht door Geert I »

vorige week zag ik toevallig op een duiste TV-zender, een korte reportage i.v.m. het rijden door Zwarte Woud(dacht ik te hebben verstaan) en daarin vertelden ze dat er inderdaad wel rijverbod bestaat( vooral dan in de weekends en vrije dagen) en toonden ze een rijder die werd betrapt en zijn motor werd in beslag genomen tot iemand met een trailer hem kwam oppikken! Daar was geen ontkomen aan, keihard aan de ketting(letterlijk)gelegd! Misschien toch maar beter eens informeren, de vraag is alleen "Waar info halen"?
Kan iemand ons nader toelichten?
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Hallo,

In het zwarte woud zijn inderdaad sommige stukken in de weekeinds voor motoren verboden terrein.
Vb Schauinsland tussen Freiburg en Muggenbrunn

De B5OO daarentegen is open maar weinig spectaculair , is meer een soort snelweg :lol:
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Jo De Paepe schreef:Hallo,

In het zwarte woud zijn inderdaad sommige stukken in de weekeinds voor motoren verboden terrein.
Vb Schauinsland tussen Freiburg en Muggenbrunn

De B5OO daarentegen is open maar weinig spectaculair , is meer een soort snelweg :lol:
Azo mja ik zal al genoeg mogen draaien in Italië 8)
Kem al een mailke gestuurd naar touring, we zien wel wat er uit de internetbus komt :wink:
Ja ik ben lid ;-)
debeest

B500

Bericht door debeest »

enkel op de hoge heuveltoppen heerst er een permanent motorverbod.
andere stukken waar men niet mag rijden vorige week niet tegen gekomen(21/7 tot 25/7), althans in het zuidelijk gedeelte.
de B500 is wel te mijden vanwege de vele werken op deze baan(5plaatsen) en veel stukken 'nieuwe 'asfalt, die is nog goe zwart en extra glad bij de eerste druppels....beter de kleine baantjes nemen. die zijn veel mooier en .... bochtiger.
johnnyke

Bericht door johnnyke »

de kandel mag men in het weekend ook niet over

groetjes johnny
Plaats reactie