verbruik K
Moderator: GVN
verbruik K
Gisteren (+30°C) met de K100 RS 1988 gaan voltanken. Dan 214km gereden en terug gaan tanken. Ik kon maar 7.86 liter tanken. Dat wil zeggen : 3.67 liter/100km ! ! !
Slik !
Wel heel zuinig gereden hoor !
Slik !
Ca4Ya
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
Tis de +30 graden he, benzine zet uit bij stijgende temperatuur dan passen er aan het eind van de dag minder litertjes in de tank. Oplossing alleen bij warm weer rijden

see you on the road
see you on the road
Laatst gewijzigd door DREE op 23 jun 2005, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Dree
K100 RS 1988
K100 RS 1988
Re: verbruik K
Je bent vergeten te zeggen dat jullie er met z'n 2 opzaten.Ca4Ya schreef:Gisteren (+30°C) met de K100 RS 1988 gaan voltanken. Dan 214km gereden en terug gaan tanken. Ik kon maar 7.86 liter tanken. Dat wil zeggen : 3.67 liter/100km ! ! !
Slik !
-
WALTER GSAdventure
-
brit
-
Iron Gonzo
volgens mij hebde gij nen diesel

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
brit
weet dat benzine verdampt (en dat kan bepaald worden - closed cup test --> op basis daarvan wordt flashpoint bepaald, ... heb daar genoeg ervaring mee want heb het al moeten doen voor verschillende 'oplosproducten'). maar uitzetten (1 liter die bv. 1,5 liter wordt?)? dat is het eerste wat ik ervan hoor?!
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
U doet de test, tank voldoen (nokvol) en dan even op temperatuur laten komen tot de vloeistof de temperatuur aanneemt van de omgeving, of warmer wordt door warmtebronnen zoals zonlicht, en dit zonder te rijden, na een tijdje loopt de tank over... vroeger hadden ze daarmee nogal wat problemen bij warm weer en oude wagens... toen werd aangeraden de tank niet "volledig" vol te tanken bij warme weersomstandigheden. Als je natuurlijk onmiddellijk vertrekt wordt het ook direct geconsumeerd in de cilinders...

Uiteraard wordt 1 liter geen 1,5 liter...
Uiteraard wordt 1 liter geen 1,5 liter...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

mijn verbruik
Ik denk toch dat die uitzetting verwaarloosbaar klein is bij die omgevingstemperatuur. Uwen benzinetank is nog geen nokvolle waterketel die gaat koken, hé!
Mijne K100RT '87 op z'n zuinigst gereden zat aan 4,1 liter, rustig rijden op secundaire wegen met max 90 km/u en duo verbruikt hij 5,2 liter. Dat kost me aan brandstof dus evenveel als mijne Saab 900 op lpg (12,5 liter).
Jefke
Mijne K100RT '87 op z'n zuinigst gereden zat aan 4,1 liter, rustig rijden op secundaire wegen met max 90 km/u en duo verbruikt hij 5,2 liter. Dat kost me aan brandstof dus evenveel als mijne Saab 900 op lpg (12,5 liter).
Jefke
blijf jezelf en geniet van de natuur, het platteland en de mensen...
lid
lid