Zalig en leerzaam draadje ! Ik (op 8 jr) al 6 keer, telkens gelukkig zonder echte materiële schade...hout vasthouden
1° keer en 1° keer op de moto, ikke zo fier als ne gieter, probeer de moto stapvoets te draaien op nat gras, iets te veel gas, slippend wiel, zijwaartse zwenking en ikke op de grond... véééél gelach bij het publiek...
2° keer, stoppen aan een parking in Brugge, rustig plaatsje uitkiezen en dan vertrekken om na zegge en schrijven
0,50 meter (of minder) met de valbeugel een paaltje te raken - en wij terug op de grond, opnieuw met véééééél
publiek, moto opgeraapt en niet op de parking geparkeerd...
3° keer, rij de oprit op, begin een babbel met mijn schoonbruur en vergeet domweg de zijpikkel uit te klappen, het resultaat kan je raden...
4° keer, aan een tankstation, haal de moto van de middenbok (stond wellicht niet echt pas...), moto helt over naar de andere kant, en voor je beseft wat er gebeurt kan je hem niet meer houden...gelukkig géén publiek
5° keer, duw de moto achterwaarts uit de garage (r-hand a/h frame, l-hand om de koppeling als rem te gerbuiken)
bij het afrijden van de drempel wellicht foutieve koordinatie ende manipulatie van de rem en weg was de moto...
6° keer, stop bij een kameraad, zet de zijpikkel uit, laat de moto kantelen, moto blijft kantelen... zijpikkel zakte diep in de grond en weg was de moto...
voila, ben dus op weg naar de 7° keer... ben nu wel een eind voorzichtiger
Belachelijk,
Moderator: GVN
Re: Belachelijk,
Redelijk wat jaren geleden, parking van de Madou, -3.
Moto staat vlak naast de liftkoker geparkeerd. Alles op-en aangedaan in de lift, spring op den XJR, contact aan, gaaaaaazzzz en *krok* : schijfremslot. Moto valt naar rechts, ik gekneld tussen de muur en de moto, zool van bot vast onder het blok. 'k Zat echt volledig vast
...
Dan maar rustig liggen wachten tot er iemand uit de lift kwam om de moto van mij te trekken. Dat was ongeveer 10min later
...
Moto staat vlak naast de liftkoker geparkeerd. Alles op-en aangedaan in de lift, spring op den XJR, contact aan, gaaaaaazzzz en *krok* : schijfremslot. Moto valt naar rechts, ik gekneld tussen de muur en de moto, zool van bot vast onder het blok. 'k Zat echt volledig vast
Dan maar rustig liggen wachten tot er iemand uit de lift kwam om de moto van mij te trekken. Dat was ongeveer 10min later
Nil volentibus arduum
-
vacaro
- Contacteer:
Ooit toen ik nog zestien was, een kwarteeuw geleden dus, mijn lief toen (nu huidige vrouw) wou ook eens op mijn brommertke rijden, Yamaha DT50cc behoorlijk opgefokt, da brommerke. Zij vertrekt op natte kasseien met slippend achterwiel, slingerend naar alle kanten net niet de geparkeerde auto's rakend,ik hang aan bagagerekje om ze tegen te houden, roepend dat ze koppeling moet inknijpen en gas lossen, zij terugroepend, wat is de koppeling en wat de gaaaaasss. Uiteindelijk heb ik de schakelaar bovenop handvat van de gas kunnen omzetten wardoor motor stilviel. Dit was op de kermis en dus ook behoorlijk wat volk dat er op stond te kijken. Ben daarna dan maar rustig doorgereden met lief achterop, en sindsdien heb ik ni anders gedaan dan haar uit allerlei benarde situaties gered. TokTok oei ze leest mee auw.

Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Niks van aantrekken.
Ik stopte zo ooit eens met mijn vroegere 1100 GS aan een druk bezet terras ergens in Frankrijk.
Ik wil afstappen en viel met moto en al tegen dek.
Ik had mijn zijpikkel gewoon even vergeten uit te klappen...
Gelukkig kon ik de motor wat naar de grond "begeleiden"
Hilarisch voor het terras, genant voor mij...
Dat is motaar zijn he!
PS: met een velo is dat minder spectaculair...
Ik stopte zo ooit eens met mijn vroegere 1100 GS aan een druk bezet terras ergens in Frankrijk.
Ik wil afstappen en viel met moto en al tegen dek.
Ik had mijn zijpikkel gewoon even vergeten uit te klappen...
Gelukkig kon ik de motor wat naar de grond "begeleiden"
Hilarisch voor het terras, genant voor mij...
Dat is motaar zijn he!
PS: met een velo is dat minder spectaculair...
Wij spraken ooit eens af op de Antwerpse ring héél vroege ochtend (rond 4uur) en die juffrouw met haar 1100GS zou van Breda komen en net voorbij de aansluiting van de 313 wachten op de pechstrook richting Gent.
Ze stond er, effe zwaaien en broem weg.
normaal had ze moeten aansluiten even verder doch ze kwam maar niet....
Afrit nemen, terugkeren en naar de RV plaats gaan kijken, panne, lekke band???
De GS stond ongeveer op dezelfde plaats maar lag tegen de betonnen vangrail aan de rechterkant, geen bestuurster te zien... op 't eerste zicht
Ze lag tussen/onder moto en betonnen rand, ze was opgestapt maar was vergeten dat de goot aan de rechterkant een 5 tal centimeter dieper was en in gladde pek, voet weggegleden, naar de betonnen rand gegrepen, ernaast gepakt, schuin voorover gedoken en in de goot gevallen -letterlijk en figuurlijk- de GS kwam achterna en dekte het plaatje mooi af.
Er was geen onderuit kruipen meer aan, wij hoorden eerst en zagen haar daarna steken, motor rechtgezet, ego opgepoetst en gelukkig nauwelijks schade maar de hele reis en lang erna is iedereen er blijven om lachen...
normaal had ze moeten aansluiten even verder doch ze kwam maar niet....
De GS stond ongeveer op dezelfde plaats maar lag tegen de betonnen vangrail aan de rechterkant, geen bestuurster te zien... op 't eerste zicht
Ze lag tussen/onder moto en betonnen rand, ze was opgestapt maar was vergeten dat de goot aan de rechterkant een 5 tal centimeter dieper was en in gladde pek, voet weggegleden, naar de betonnen rand gegrepen, ernaast gepakt, schuin voorover gedoken en in de goot gevallen -letterlijk en figuurlijk- de GS kwam achterna en dekte het plaatje mooi af.
Er was geen onderuit kruipen meer aan, wij hoorden eerst en zagen haar daarna steken, motor rechtgezet, ego opgepoetst en gelukkig nauwelijks schade maar de hele reis en lang erna is iedereen er blijven om lachen...
-
John
- Contacteer:
Over afspreken gesproken...een paar jaar terug afgesproken met Moh-fan (Jeroen) op een parking naast de baan van Essen.
Hij kwam richting Roosendaal, ik echter van Essen Heikant. Wat neerkwam dat we elk aan de andere kant stonden van dezelfde parking.
Nu, die bewuste parking is niet langer dan 75 meter, maar maakt een bocht. Met in die bocht een hoop beplanting.
Je kan het al wel raden zekers?
Tot Jeroen het ( na zeker een tiental minuten) op gaf en de parking af reed waar ik stond te wachten 
Hij kwam richting Roosendaal, ik echter van Essen Heikant. Wat neerkwam dat we elk aan de andere kant stonden van dezelfde parking.
Nu, die bewuste parking is niet langer dan 75 meter, maar maakt een bocht. Met in die bocht een hoop beplanting.
Je kan het al wel raden zekers?
Was die dame toevallig Sylvia Stuurman niet?
Danny schreef:Wij spraken ooit eens af op de Antwerpse ring héél vroege ochtend (rond 4uur) en die juffrouw met haar 1100GS zou van Breda komen en net voorbij de aansluiting van de 313 wachten op de pechstrook richting Gent.
normaal had ze moeten aansluiten even verder doch ze kwam maar niet....![]()
De GS stond ongeveer op dezelfde plaats maar lag tegen de betonnen vangrail aan de rechterkant, geen bestuurster te zien... op 't eerste zicht![]()
![]()
Het was niet de beste stuurman/vrouw... maarre nee 't was Sylvia nietWas die dame toevallig Sylvia Stuurman niet?
De bewuste dame is later wel politieagente op moto geworden, maar ja die parkeren waar en hoe ze willen he