ik ben sinds kort een trotse bezitter van een BMW S1000RR en ben er enorm trots op, wat een fantastische machine! Nu ben ik op zoek naar carbon spatbord voor en achter, een front tank cover en zij-panelen.
Hebben jullie eventueel goede tips waar ik deze delen kan vinden (tegen mooie prijzen natuurlijk )
Carbon tegen goei prijzen Forget it, dat bestaat niet. En als't goedkoop is, dan trek het op niks Den topper voor carbon is http://www.ilmberger-carbon.de/
Kmax schreef:Carbon tegen goei prijzen Forget it, dat bestaat niet. En als't goedkoop is, dan trek het op niks Den topper voor carbon is http://www.ilmberger-carbon.de/
, zij het dat leveringstermijnen wel eens erg lang kunnen zijn. Hornig is een andere optie.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Mijn S1000RR staat nu veilig in de garage, maar ik heb de fiets nu ongeveer 4 weken en heb in totaal 650 km gereden. De motorfiets heeft zo EXTREEM veel power, het is echt ongelofelijk. Dus met dit weer blijft de fiets lekker binnen.
Ik kan niet wachten om begin aankomend jaar de 186 pk aan de achterwielen weer vrij te laten.....
Nu eerst nog maar eens wat carbon op mijn S1000RR plaatsen.
S1000RR schreef:Mijn S1000RR staat nu veilig in de garage, maar ik heb de fiets nu ongeveer 4 weken en heb in totaal 650 km gereden. De motorfiets heeft zo EXTREEM veel power, het is echt ongelofelijk. Dus met dit weer blijft de fiets lekker binnen.
Ik kan niet wachten om begin aankomend jaar de 186 pk aan de achterwielen weer vrij te laten.....
GRoetjes
186PK Is da ni meer Ik heb op mijn K1300S bijna zoveel (mits kleine aanpassingen ) Ik dacht dat die S1000RR tegen de 200PK liep
En welke aanpassingen zijn dat dan wel ?
Ik moet bekennen dat het vermogen van de K1300 me best kan bekoren,
en ze wennen zelfs behoorlijk snel.
Nooit gedacht dat een mens zoveel plezier kon beleven aan die 'overtollige pk's'.
S1000RR schreef:Mijn S1000RR staat nu veilig in de garage, maar ik heb de fiets nu ongeveer 4 weken en heb in totaal 650 km gereden. De motorfiets heeft zo EXTREEM veel power, het is echt ongelofelijk. Dus met dit weer blijft de fiets lekker binnen.
GRoetjes
186PK Is da ni meer Ik heb op mijn K1300S bijna zoveel (mits kleine aanpassingen ) Ik dacht dat die S1000RR tegen de 200PK liep
Achterwielpk's is niet 't zelfde dan krukaspk's hé...
enneuh als je DTC hebt kun je hem in rainmode zetten, dan heb je "maar" 150pk, veel veiliger in de sneeuw
K&N & Laser Hotcam II shortie uitlaat. Geven een paar extra PK's. Voelt ge dat Vooral onderin, geeft (nog) wat meer soeplesse In topspeed zou ik het ni weten, dan moet ik eerst naar Duitsland
Ik geloof ni als er iemand hier spreekt over de PK's van zijn motor dat em dan over krukas PK's spreekt hé Doet er eigenlijk ook ni toe
En waarom zou ik die in rainmode willen zetten
Kmax schreef:K&N & Laser Hotcam II shortie uitlaat. Geven een paar extra PK's. Voelt ge dat Vooral onderin, geeft (nog) wat meer soeplesse In topspeed zou ik het ni weten, dan moet ik eerst naar Duitsland
Ik geloof ni als er iemand hier spreekt over de PK's van zijn motor dat em dan over krukas PK's spreekt hé Doet er eigenlijk ook ni toe
En waarom zou ik die in rainmode willen zetten
Denk juist het tegenovergestelde, iedereen spreekt over krukaspk's want dat wordt opgegeven. Achterwielpk's wordt nooit opgegeven.... Kijk maar es in uw boekske, Din KW's/PK worden gemeten aan de krukas......
GRoetjes
Achterwielpk's is niet 't zelfde dan krukaspk's hé...
Da klopt . Wij spreken hier dan toch over fantastische krukas PK's niet 175PK (standaard) voor de K1300S en 193PK voor de S1000RR, dus krukas PK's
GRoetjes
tis nen beginend motorrijder want hij heeft meer dan 1 achterwiel!
zijweeltjes miss?
Moet nu wel zeggen dat die instelling in de rain modus ook nog meer dan genoeg is om op uwen bek te gaan. In de lage toeren merk je er alleszins niet veel van.
Ik ben op dit ogenblik aan het experimenteren met het bekleden van onderdelen, met Carbon. Als ik de juiste materialen, en knepen, gevonden heb, ga ik delen van mijn Beemerken zelf proberen. Tot hiertoe lukt een hengelherstelling met Carbon al heel goed. Het bekleden vereist een totaal andere aanpak en het gebruik van andere harsen. In het voorjaar meer hierover!
Moet ne moto eigenlijk carbon hebben?? allez ik weet nie... mooi is da nie, alleen licht, sterk, te duur...
Is't nie gemakkelijker van zelf een paar kilo af te vallen dan
Meer over Carbon... Zeg niet zomaar "carbon" tegen "carbon" Ilmberger en ander kwaliteitsmateriaal is voorzien van een beschermende laag vernis ("klarlack") tegen UV straling... Zonder zo een laag kan kan het carbonfiber verbleken tgv zoninval.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Danny schreef:Moet ne moto eigenlijk carbon hebben?? allez ik weet nie... mooi is da nie, alleen licht, sterk, te duur...
Is't nie gemakkelijker van zelf een paar kilo af te vallen dan
uit ervaring weet ik als een schuiver maak op circuit, en de onderdelen die met carbon bekleed zijn zijn niet geraakt. De Carbon is helemaal naar de filistijnen, maar mijn mijn zijpanelen in metaal zijn niet geraakt. Wat dan ook weer beter / goedkoper is. Als je een zijpaneel van je blok openschuurt ligt de olie ook helemaal op de baan. Je dagje circuit is er dan ook aan. Deze lijn kan je gerust doortrekken naar baanrijden. Schuiven is schuiven.
uit ervaring weet ik als een schuiver maak op circuit, en de onderdelen die met carbon bekleed zijn zijn niet geraakt
Zoals je zegt op zinvolle plaatsen heeft het allicht zin... Voorspatbordjes en andere toeters zie ik dan geen nut hebben.
Zijn valblokken niet nuttiger, goedkoper??
Kan me ook vergissen he, De mijne valt sowieso op zijn valbeugels en alu emmers...